Maja 13, 2024, 05:41:27 am

Autor Wątek: Quiz z remontu 2013 - 425S LukSa  (Przeczytany 7277 razy)

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 3987
  • Karma: +4/-2
Odp: Quiz z remontu 2013 - 425S LukSa
« Odpowiedź #30 dnia: Grudnia 30, 2013, 07:23:06 am »
Nie jest to banał ale zbytnie zawierzenie w to co się zrobiło i złożyło.
W powyższych postach przewinęło się coś dość blisko przyczyny ale szukamy szczegółu a nie ogólnikowego stwierdzenia.

Kolejnym tropem były koła rozrządu i fazy.
Co byście i jak sprawdzali?

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 3987
  • Karma: +4/-2
Odp: Quiz z remontu 2013 - 425S LukSa
« Odpowiedź #31 dnia: Grudnia 31, 2013, 09:56:59 am »
Dziś ostatni dzień 2013r więc i czas na koniec quizu (oby!)
Aby 2014 rozpoczął się z uśmiechem po poniższym opisie  ;)   

Dumałem i dumałem, nachodziło mnie zwątpienie. Sezon z Awo spędzony w garażu.
Przecież silnik pracował prawidłowo i dojeździł do rozbiórki bezawaryjnie, więc co do xxxxx!
Zaczęło już brakować pomysłów więc chwytałem się już mało prawdopodobnych.
Kolejne podejrzenie padło na koła rozrządu i wpusty.
Któryś mógł zostać ścięty lub wybity i przestawiły się fazy.
Zrobiłem kątomierz, zamocowałem go na wale.
Pomiary wykazały prawidłowość faz. Kąty zgodne z teorią.
Czyżby wyszczerbał lub wykruszył się któryś ząb na kole?
Może wał się skręcił albo jednak ma luzy na dole korby.
Trzeba wymyć i dopiero "macać".
No to bez totalnej demolki się nie obejdzie...

Wyciągnąłem silnik z ramy i na warsztat go. Decyzja - rozkręcam.
Już klucz imbusowy w ręku żeby zdjąć przednią pokrywę ale,
że zwykle sprzęgło ciąży i to mi przeszkadza w manewrach to zabrałem się za nie.
Tarcze zdjęte, śruba koła zamachowego odkręcona.
Wkręciłem śruby-ściągacze a tu  ??? koło zeszło gładko....
Co jest? Oglądam wpust - cały wygnieciony (był zakładany nówka).
Jak ja to zrobiłem i co się mogło stać, że koło miało luz?

Stożki docierane, wyczyszczone po paście więc raczej nic nie podeszło.
Przed posmarowaniem klejem powierzchnie wymyte rozpuszczalnikiem.
Koło dokręcałem porządnym kluczem, siłowo. Chyba jednak za słabo...

Sprawdziłem stożek w kole czy czasem nie przeoczyłem minimalnego rantu. Nie ma go jednak.
Michał zaczął podejrzewać, że to koło zamachowe (wcześniej jeździłem na innym) może
za głęboko siadać (tzn. jest grubsze) i zgniata falistą podkładkę na zero ale i tak zostaje min. luz.
Prowizoryczne pomiary plasteliną i okazuje się, że to jest luz ok.0,2-0,3mm.
Jednak to prowizorka więc nie ma co dowierzać, tym bardziej po 5-cio miesięcznych bojach...
Nie mam czym tego zmierzyć dokładniej więc postanawiam założyć koło i dokręcić na chama.
Aż mnie ręka rozbolała bo nie chciałem dawać przedłużki żeby nie stracić czucia i przekręcić gwintu.

Silnik w ramę , złożyłem całość i chwila z mocniejszym tętnem.
Kopnąłem lekko-nie ma stuku, kopnąłem mocno-bez stuku. Radość  ;D
Na drugi dzień jak przetrzeźwiałem też było bez stukania ;)
   
Nadal nie wiem co mogło być przyczyną luzów w kole ale obarczam siebie za brak siły przy dokręcaniu.
Na sąsiada przecież nie zwalę...

Na 99% problem znaleziony.
Silnik aktualnie znów na warsztacie.
Przepatrzę i obmierzę  jeszcze raz to koło zamachowe żeby mieć 99,9% pewności.

Dopisek
W trakcie dumania Michał miał podejrzenia do tego koła zamachowego.
Powinienem tego nie wykluczać... byłoby 2-3 m-ce szybciej.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 31, 2013, 11:01:18 am wysłana przez LukS »

jawor75avo

  • Gość
Odp: Quiz z remontu 2013 - 425S LukSa
« Odpowiedź #32 dnia: Grudnia 31, 2013, 11:28:43 am »
zastanawia mnie jedno... Dlaczego przed wymiano cylindra nic  nie stukalo nic nie pukalo ??? A tu nagle kolo  zamachowe sie poluzowalo . Czyzby lepsza cisnienie  spowodowalo? Gdybys przed wymiana cylindra mial luzne kolo zamachowe sciol by sie klin.

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 3987
  • Karma: +4/-2
Odp: Quiz z remontu 2013 - 425S LukSa
« Odpowiedź #33 dnia: Grudnia 31, 2013, 11:50:13 am »
Przed wymianą cylindra zmieniłem również koło zamachowe.
Pisałem o tym w pierwszym poście.
Cytuj
Zrobiłem remont skrzyni, sprzęgła, koła zamachowego i innych drobnych napraw.

Wpust nie musi się ściąć od razu.
Zależy w sumie jaki luz jest między stożkami.

W 2012r jak wracaliśmy z III spotkania forumowego koło zaczęło stukać stopniowo.
Wpust nawet bardzo nie ucierpiał, był lekko pognieciony (co wyszło przy tegorocznej rozbiórce).
Jechać się jednak już nie opłacało i robiliśmy z Michałem remont na poboczu przez co poznaliśmy Andrzeja (sona46).

Tak się zacząłem jeszcze zastanawiać czy przyczyną mógł być klej?
Technicqll anaerobowy niebieski. Może badziewny... stosował go ktoś?
Może dałem go za dużo i nadmiar nie wyszedł przy dokręcaniu?  :-\
« Ostatnia zmiana: Stycznia 02, 2014, 12:46:07 pm wysłana przez LukS »

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2368
  • Karma: +4/-2
Odp: Quiz z remontu 2013 - 425S LukSa
« Odpowiedź #34 dnia: Grudnia 31, 2013, 12:26:32 pm »
Kilka razy dawałem coś na klej i skutek był taki że męczyłem się aby daną rzecz ściągnąć ( wirnik prądnicy ściągałem około 1h aby jej nie uszkodzić ), lecz stosowałem Loctite, ogólnie mam przekonanie do klei ale różne firmy - różne skutki.

Kogo uhonorować jako zwycięzce Quiza?
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 3987
  • Karma: +4/-2
Odp: Quiz z remontu 2013 - 425S LukSa
« Odpowiedź #35 dnia: Grudnia 31, 2013, 12:39:15 pm »
Michała ;)

Najbliżej przyczyny był Paweł (wadmed) choć był to strzał ogólny, przybliżony - sprzęgło.