AWO Forum
Usprawnienia Porady => AWO na stole operacyjnym => Wątek zaczęty przez: jawor75avo w Marca 12, 2012, 09:20:32 am
-
i ja doczekalem sie tej chwili
http://www.youtube.com/watch?v=OD028rl2oMM
-
ale to miłe dla ucha
Klawiaturę masz na ślizgowych czy tocznych?
Widać olej, że jest na głowicy ale nie dopatrzyłem się czy przez klawiaturę wychodzi?
-
klawiatura jest na igielkach a olej polalem sam bo nie dochodzi. musze przedmuchac kanal olejowy bo pewnie silikom zakleil zapomialem przemuchac tuz po dokreceniu glowicy teraz moze byc z tym maly problem ale i tak jestem zadowolomy ze odpalił stol z 15lat rozebramy.
-
głowica na silikon??? po co?przecież uszczelka w zupełności wystarczy
-
Z sylikonem pod głowicą będziesz mógł mieć problemy w przyszłości ze zdjęciem głowicy tak jak tu jest opisane:
http://www.simson_awo.postuj.pl/problem-przy-rozbirce-silnika-forum31263.html
-
Tam był nie sylikon a hermetic.
_________________
Jeśli wiesz dokąd idziesz nie musisz się spieszyć http://jarekstryszawa.w.interia.pl
-
wlasnie skonczylem a oleju jak nie bylo na klawiaturze tak nie ma powietrze przechodzi bez jakich kolwiek problemow.czy moglem zle zlozyc pompe olejowa? Np. Odwrotnie zalozyc kola zembate ze zamiast zasysac olej to go wypycha? Co o tym myslicie?
-
Pompa napędzana jest poprzez wałek rozrządu, a więc jej kierunek wymuszony jest poprze obroty wałka.
Wg mnie coś jest nie tak z magistralą olejową. Wał masz z odrzutnikiem czy na simmeringach? Możliwe że są jakieś nieszczelności na simmeringach, albo silikon zalepił magistralę. Tu bym szukał przyczyny.
_________________
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sprawdź informację w wątku WAŻNE
znajdziesz go na samej górze forum
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
hckosmo oki pompa napedzana jest walkiem i nadawany jest kierunek obrotow ale czy pompe prawidlowo zlozylem? Nadmiwnie ze rozbieralem ja kiedys i od tamtej pory motor stal wiec niewiem czy jej jeszcze raz nie rozebrac. A co do nieszczelnosci lub zapchania magistrali to dmuchalem malym cisnieniem powietrze i swobodnie przechodzilo toz.wprowadzilem powietrze od strony pompy olejowej a wychodzilo szplika olejowa(kanalem )
-
Albo słoneczko źle założone.
-
cykor
Logicznie myslac .Gdyby sloneczko bylo zle zalozone to by powietrze wtlaczane do pompy olejowej nie przechodzilo do szpliki olejowej w glowicy .
-
sprawdź może czy dokręciłeś odpowiednio nakrendke przy wałku rozrządu
_________________
Motocykl to nie wszystko liczy się pasja...
-
przemo_16
Jesli chodzi o ta do wlewu oleju to walek sie kreci i nakretka jest dokrecona ma maxx
-
ok ja nigdy nie wlewam tam oleju tylko przez otwór bagnetu tą śrubę zostawiam w spokoju
jest kilka możliwości co jest nie tak może uciekać uszczelkom pompy, może też jak wyżej przez simeringi słoneczka jeżeli takie są, może wałek napędu pompy się kręcić ale nie jest przekazywany dalej, albo pompa jest już wytarta i daje małe ciśnienie , lub jest zła regulacja, może otwory w klawiaturze są zaklejone albo te w szpilce napisz jeszcze gdzie masz wylot oleju w klawiaturze dziurka powinna być na zawór wydechowy
to że powietrze gdzieś uchodzi to wcale nie oznacza że wychodzi właśnie przez kanał a nie gdzieś na skróty
_________________
Motocykl to nie wszystko liczy się pasja...
-
dziurki sa w szpilce przy wydechowym . A co do tego gdzie wychodzi powietrze to jestem pewien ze wlasnie tam w tej szpilce gdyz wtlaczan sprezarka od lodowki ( male cisnienie robocze ) a ze szpilki wieje . Rozbieram pompe pozniej opisze co tam znalazlem
-
mi nie chodzi gdzie są dziurki w szpilce tylko gdzie jest dziurka w obudowie klawiatury
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/0c1fda8765fa9b11.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/0c1fda8765fa9b11.html
http://www.simson_awo.postuj.pl/smarowanie-klawiatury-forum3511.html
a co do przewiewu przy szpilce to może to być nie wymieniona na nową podkładka miedziana pod szpilką
_________________
Motocykl to nie wszystko liczy się pasja...
-
Sprężarka (agregat) od lodówki to akurat daje duże ciśnienie tylko wydajność ma małą - spokojnie da nawet ponad 20 atmosfer.
-
juz smarowanie jest www.youtube.com/watch?v=yoc_pvYzVco
-
można wiedzieć co było przyczyną
_________________
Motocykl to nie wszystko liczy się pasja...
-
Silikon powietrze przejdzie swobodnie a olej ma wielki problem przedostac sie gdyz jest gesty i pompa nie jest tak wydajna zeby mogla pokonac taki opor zwlaszcza ze po drodze ma ujscie do smarowani waku no i kol rozrzadu.
Pamietajcie:
; Klej wtedy trzyma kiedy go praktycznie niema;
-
czyli pierwsza diagnoza była słuszna. Z tym silikonem trzeba uważać.
_________________
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sprawdź informację w wątku WAŻNE
znajdziesz go na samej górze forum
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
miales racje mnie zmylilo swobodne przejcie powietrza.ale majwarzniejsze ze juz wszystko dziala.
-
chłopaki jeszcze raz pytam PO CO TEN SILIKON???przecież jest uszczelka
-
Podejrzewam że tu kolega miał na myśli połączenie cylinder-blok silnika. A tam jest zwykła papierowa uszczelka, co innego połaczenie cylinder-głowica, w tym przypadku mamy uszczelkę zbrojoną i dość solidną.
Lepszą metodą na te miejsce, jest pokrycie uszczelki smarem. Ten pod wpływem temp. się ładnie sklei, a nie spowoduje zapchania kanału smarującego.
_________________
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sprawdź informację w wątku WAŻNE
znajdziesz go na samej górze forum
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
silikon dalem pod cylinder chyba ze macie inne patent na papier
-
Lepszą metodą na te miejsce, jest pokrycie uszczelki smarem. Ten pod wpływem temp. się ładnie sklei, a nie spowoduje zapchania kanału smarującego.
-
smaru uzywam do uszczelki pod glowica a wszedzie tam gdzie sa nierownosci silikonu
-
mam jeszcze inny problrm.
Jak odpalam avoka a stoi w pomieszczeniu ok.10'c po 1min zaczyma z rury leciec snierzno bialy dym.czy to normalne? I jeszcze jedna sprawa z ktora nie moge sobie poradzic to :wolne obroty ma piekne lecz tylko jak dodam troche gazu zaczyna kichac w gaznik az wydostaje sie z niego ogien przerwa zaworowa ustawiona na 0,10 zaplon idealnie na znaki , przerywacz i swieca przerwa 0,4 rano pali za trzecin kopem bez gazu. Prosze o wasze rady co z tym mam zrobic.
Czy sa to poprawne ustawienia?
Ostatnio zmieniony przez jawor75avo dnia 21 Lut 2012 01:41 pm, w całości zmieniany 1 raz
-
zaplon idealnie na znaki.
Znaki nie są do końca miarodajne a zwłaszcza wtedy kiedy mamy składaka.
Przy rozbiórce motoru dobrze jest "podnieść" go za korbowód i sprawdzić pokrywanie się znaków w GMP.
Biały dym jest spowodowany olejem w paliwie.
-
[quote
Biały dym jest spowodowany olejem w paliwie.[/quote]
A nie powinien byc przypadkiem blekitny ? Gdy jest olej w paliwie.
-
Blękitny albo szary, fakt.
Biały może być od wody, tylko skąd woda? Z kondensacji?
-
wlasnie sam tego nie lapie. Gdybym odpalal przy -10 to dym byl by sluszny ale przy +10 ? Jak mialem oryginalny gaznik to dymil na czarno jak zalozylem pegaza to na bialo. A moze to sklad mieszanki ? Czy pozostale ustawienia ( zawory swieca ) sa poprawne ?
-
Wg mnie to woda. Silnik uruchamiany i gaszony w zimie, więc nastąpiła kondesacja wody. Po 10 minutach jak chodzi, jaką ma temperaturę cylinder i kartery (cylinder pewnie ciepły ale kartery jeszcze zimne) silnik zgaszony, następny dzień to samo i wytwarza się woda w silniku. Rozgrzej silnik porządnie i zobacz wtedy.
-
nie wiem czy na dotarciu mozna go tak rozgrzac na postoju .
-
Ile razy odpalałeś go na postoju tak na 2-10 minut
-
cztery razy
-
Nie rozgrzałeś dobrze silnika zgasiłeś i tak jeszcze 3 razy, więc wg mnie spokojnie przejedź się motorkiem rozgrzej go porządnie i wtedy powinno być OK. No chyba że masz wersję chłodzoną wodą to wtedy masz problem
-
a co powiesz na temat kichania w gaznik podczas zwiekszania obrotow silnika ?czasami pokaze tam sie tez ogien?
-
Zapłon,lub ubogo ma na przejściu na wyższe obroty.
-
U mnie przy temperaturach dużo wyższych od +10 przy takich odpałach woda wręcz kapała z łaczenia kolanka z rurą wydechową.
Ktoś widząc to wtedy powiedział że na kondensowanie się wody w układzie wydechowym w czasie nagrzewania się silnika ma wpływ to na jaką długość jest wpuszczone kolanko w rurę wydechową - czy ktoś się spotkał już z taką teorią ?.
-
ja podejzewam ze zawor ssacy mi sie nie domyka(wisi ) gdyz zawor ssacy jest tylko otwarty w momecie ssania tz tlok idzie na dol w tym momecie nie ma iskry tlok idzie na gore zawor sie zamyka konpresja sie spreza nastepnie jest zaplon i orwiera sie zawor wydechowy i ogien nim wychodzi a u mnie i gaznikiem tez
idzie wiec mysle ze sie nie domyka . Chyba ze to cos innego? Jak myslicie ? Moze nacie inne teorie?
-
Zapłon z iskrownika,czy bateryjny?
-
z iskrownika
-
To spr.regulator odśrodkowy,zwłaszcza jego osadzenie na osi,oraz luz
krzywki sterującej przerywaczem.
-
Może po prostu za wczesny zapłon jest ?
-
Może po prostu za wczesny zapłon jest ?
To musial by byc w fazie ssania gdy zawor jest jeszcze otwarty a tlok jest wtedy chyba na dole.
-
Jeśli masz za wczesny zapłon to strzela w gaźnik a przy odpalaniu odbija kopnik do tyłu.
-
Cykor iskrownik sprawdzilem wszystko sprawne luzow brak krzywka dziala plynnie. A moze trzeba iskrownik przestawic o 180* ( jeden obrot w okol wlasnej osi iskrownika to dwa obroty walu ) i zaplon nie jest w tym cyklu ? Co o tym myslisz ?
-
Zaczynasz za bardzo kombinować.
Iskrownik zostaw w spokoju jak sprawny, bez luzów i daje iskrę przed GMP czyli na ZP.
Pobaw się na czuja ustawieniem zapłonu.
Przestaw go o niewielką wartość, opóźnij delikatnie i sprawdź czy się coś poprawiło.
Czzasem jak są bardzo poluzowane śruby iskrownika to po jego przykręceniu zapłon tez może nieco ulec zmianie.
Jest jedna ważna zasada przy ustawianiu zapłonu.
Kręcić wałem w kierunku jego pracy.
Jak już musisz cofnąć to cofnij porządnie z pół obrotu i nastawiaj ponownie.
Chodzi o luzy w całym układzie.
Awo wprawdzie ma jedną parę kół zębatych gdzie jest luz ale luzy mogą być i na innych elementach silnika.
W iskrowniku również co Ci sygnalizował Cykor.
Kręcąc w jedną (właściwą stronę) kasujesz je.
-
zaplon przestawiac calym iskrownikiem czy tylko tarcza przesywacza?
-
Całym iskrownikiem.
Tarcza przerywacza ma być na znakach z iskrownikiem wtedy jest najmocniejsza iskra.
Ruszamy ją tylko wtedy kiedy nie mamy już możliwości regulacji iskrownikiem ale i na to jest sposób:
- rozpiłować otwory w iskrowniku
- dorobić krzyżak gumowy z przestawieniem kątowym na ramionach
Oba sposobyy już były poruszane. Tutaj nieco o krzyżaku:
http://www.simson_awo.postuj.pl/4-forum3107.html?postdays=0&postorder=asc&start=45&sid=c0afc98945f44ce5454bccc37fcca32a
-
Jawor,jakim cudem silnik może pracować,jak masz zapłon na wydechu.
Posprawdzaj wszystko po kolei,jak miałeś opisane,bo podejrzewam,że
informacje,które dostajesz od nas są przez Ciebie nieweryfikowane,żądasz
tylko opisów co, z czym i dlaczego.
-
Witam wszystkich . Po zweryfikowaniu wszystkich waszych wypowiedzi na temat kichania w gaznik informuje was o przyczynie tych obiawow . A wiec przyczyna byl tylko i wylacznie gaznik . Po rozmowach z mechaniorami samochodowymi dowiedzialem sie ze gdybym mial za wczesny zaplon to motor by strzelal ale w tlumik a gdyby byl za pozny to by prawdopodobnie odbijal . zsugierowali mi wymiane gaznika . Zalozylem stary oryginal i jak reka odjol . Pozdrawiam wszystkich mechanikow na forum dzieki za porady ale pamietajcie panowie o rutynie ona nieraz gubi.
-
Nasza rutyna nas bardzo gubi. Cały wolny czas siedzimy w komórkach, garażach i piwnicach grzebiąc przy AWOkach i jak się uda to przejedziemy się tylko w koło komina.
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
-
HE ,HE ja dzisiaj wybrałem się do pracy Simonem ,o 7.00 było czarno a teraz u nas na śląsku jest biało !!! . A ja nie mam zimówek!!!
-
Nie tylko na slasku jest bialo na kurpiach tez pada caly czas. Wczoraj zrobilem pierwsza przejaszczke po 15 latach avo odetchnol swiezym powietrzem. Bylo bardzo slisko wie przejechalem sie tylko kolo domu . Kladlem sie z nadzieja ze dzis bedzie juz czarno i pojezdze troche wiecej by go dobrze rozgrzac a ty znow te biale g..no pada. Lipa
-
Chłopaki twardym trza być, poniżej zimowa relacja z wyjazdu na Nordkapp motorem
http://xtzclub.pl/threads/3823-Akcja-Nordkapp-zim%C4%85
-
Koledzy mam kolejne pytanko do was chodzi mi o przednia lampe czy powinna miec swiatlo pozycyjne ? Bu u mnie mie ma otworu na zarowke pozycyjna . Czy moze jest to normalne ?
(http://img842.imageshack.us/img842/1161/zdjcie012l.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/842/zdjcie012l.jpg/)
(http://img96.imageshack.us/img96/6503/zdjcie011ak.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/96/zdjcie011ak.jpg/)
-
Żarówka pozycyjna jest montowana w oprawce razem z żarówką drogową.
Nie miałem nigdy odbłyśnika fabrycznego ale chyba cała oprawka ma wchodzić w jeden otwór.
-
w dziure wchodzi tylko zarowka na pozycje nie ma miejsca. Jutro wstawie fote mocowania.podejzewam ze odblask jest od jakiegos auta. A od czego wy macie odblaski ?
-
Jeden odblask mam od Panonii a drugi zamontowany od Żuka na zarówkę 6VH4.
Szkło od Panonii.
Ostatnio zmieniony przez LukS dnia 01 Mar 2012 08:58 am, w całości zmieniany 1 raz
-
To pewno w tym od żuka masz mocne światlo bo w moim jest kiepskie . A oto moje mocowanie
(http://img33.imageshack.us/img33/5821/zdjcie014x.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/33/zdjcie014x.jpg/)
(http://img13.imageshack.us/img13/7180/zdjcie016ds.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/13/zdjcie016ds.jpg/)
-
U mnie fabryczne szkło, odblask Żuk, żarówka H-4 6v/35/35W.
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
-
Ja za namową Michała założyłem też H4 6V ale odblask od MZ/Ikarus
-
Dzieki za informacje o lampie . Jeszcze temat akumulatora . Mam pradnice od mz o jakiej pojemnosci (ah) powinien byc akumulatoe ?
-
Jaką tylko chcesz i się zmieści w motocyklu.
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
-
znalazlem zelowy o pojemnosci 4,5ah nie za maly?
-
Coś chyba około 15% mocy z prądnicy powinno być przeznaczone dla baterii.
Zależy więc jakimi odbiornikami prądu obciążysz prądnicę.
4,5Ah będzie krócej oddawał prąd niż większy w przypadku awarii.
Może 8Ah szukaj tak jak instrukcja przewidywała, ja mam chyba 11Ah i daje radę.
Żarówka przód 35W, reszta max. 15W i 10W idzie Ci na baterię.
Oczywiście przy 60W z prądnicy.
-
ja mam dwa żelowe aku spięte z sobą o łącznej pojemności 6.4 Ah
Tu masz link do mojego ustrojstwa.
http://simson_awo.postuj.pl/zimowy-remont-2010-forum3651.html
_________________
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sprawdź informację w wątku WAŻNE
znajdziesz go na samej górze forum
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
mocowanie na h4 zrobione a jakie zarowki zastosowaliscie do stacyjki ( ladowanie i birg jalowy )