AWO Forum
Usprawnienia Porady => AWO na stole operacyjnym => Wątek zaczęty przez: przemekkx94 w Marca 12, 2012, 02:25:20 pm
-
Witam to kilka zdjęć mojego AWO S z 1961r.
Przepraszam za jakość ale zdjęcia robione telefonem przy kiepskim świetle.
(http://img829.imageshack.us/img829/2741/zdjcie0061u.jpg)
(http://img641.imageshack.us/img641/1171/zdjcie0064t.jpg)
(http://img528.imageshack.us/img528/8072/zdjcie0065s.jpg)
A tu dwa zdjęcia zrobione w trakcie rozbiórki.
(http://img9.imageshack.us/img9/3187/zdjcie0066m.jpg)
(http://img543.imageshack.us/img543/5037/zdjcie0068ci.jpg)
-
Fajny i z jednego kawałka.
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
-
Witaj małe pytanko czy tylna lampa jest oryginalna? Miałem taką samą i każdy twierdził ze tylko MZ takie miały a nie awo?
-
Koniec produkcji miał takie montowane nieraz. Mieli to co dostali od dostawców jak to w socjalistycznej gospodarce było.
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
-
To dopiero moja pierwsza renowacja starego motocykla, dlatego licze na waszą pomoc. Mam do was kilka pytań:
Czy półki dać do chromowania czy raczej do malowania, bo przeczytałem gdzieś na tym forum, że chrom na półkach może pękać, to prawda?
Nie wiem do końca też co zrobić z tylną lampą, czy w oryginale były czarne, czy chromowane? Bo też słyszałem kilka opinii na ten temat.
Czy obręcze kół były malowane, czy chromowane?
I czy w oryginale na tylnym błotniku były naklejki simson i SUHL ?
-
Odnośnie półek w moim były chromowane więc zostały w ten sposób z reaktywowane ale założyłem drugie malowane. Tylną lampę miałem właśnie taką jak w MZ ale założyłem z modelu wcześniejszego bynajmniej ładniej wygląda. Tak samo klamki były z gałkami założyłem ostre. W zasadzie w ostatnich rocznikach nie do końca wiadomo co stosowano Tak jak kol Michał powiedział "co dostali od dostawców montowali" wydaje mi się jak nie zrobisz będzie dobrze
-
obręcze kół były robione 3 rodzaje aluminiowe do jazdy solo ,stalowe malowane ,chromowane w wersji export z chromowanym bakiem a znaczki na błotniku były w oryginale mam jeszcze taki błotnik nie ruszany i tam jest a błotnik jest z 60r.
-
można prosić o fotki?
-
Z racji różnych zajęć(szkoła, treningi) remont motoru idzie mi dość mozolnie, jednak znalazłem w tym tygodniu wolną chwilkę i postanowiłem rozmontować siedzenia. Okazało się że pod dorabianym zielonym obszyciem znajduje się jeszcze oryginalne (chyba). Mam do was pytanie czy kolor obszycia siedzeń mówi nam o kolorze w jakim był motor w oryginale? Jestem ciekaw, bo poprostu kolorystyka tego co znalazłem nie pasuje mi jakoś do czarnego koloru motocykla.
(http://img85.imageshack.us/img85/6761/zdjcie0112f.jpg)
(http://img833.imageshack.us/img833/9076/zdjcie0110kx.jpg)
(http://img688.imageshack.us/img688/586/zdjcie0109g.jpg)
Czy kolorem oryginalnym mógł być kolor który "wychodzi" spod koloru zielonego na baku? ( zdjęcie - 1 post tematu)
-
Też się kiedyś zastanawiałem nad korelacją kolorów siedzenia-motocykl.
Ciężko jednoznacznie mi coś powiedzieć gdyż zdjęcia w internecie nie dają pełnego obrazu a tylko ogólny zarys.
Przypuszczalnie:
Motocykl czarny - siedzenie:
-kanapa pojedyncza gdzie boki białe lub beż, góra czarna, boki białe lub beż góra fiolet, boki czarne góra ciemny brąz-bordo
-kanapa pojedyncza cała brązowa lub cała czarna,
Motocykl beżowy - siedzenie:
-kanapa pojedyncza cała brązowa , boki czarne góra ciemny brąz-bordo, cała czarna
Motocykl seledynowy - siedzenie:
-kanapa pojedyncza cała brązowa
Motocykl niebieski - siedzenie:
-kanapa pojedyncza boki białe a góra niebieska
Motocykl bordowy - siedzenie:
-kanapa pojedyncza cała czarna
Motocykl zielony jasny - siedzenie:
-kanapa dzielona boki beż góra szara
Motocykl czarny - siedzenie:
-kanapa dzielona boki białe lub beż góra szara lub czarna, boki bordo góra czarna lub brąz ciemny
Motocykl bordo - siedzenie:
-kanapa dzielona boki białe lub beż góra bordo lub czerwona
Starałem się nie pisać o kolorystyce pozafabrycznej.
Gdzieś jeszcze widziałem zieleń ale nie mogę namierzyć gdzie.
Więcej nie chce mi się szukać.
Kolorystyka bogata jak na tamte czasy.
Szperaj po sieci. Tak najszybciej
http://www.google.pl/search?tbm=isch&hl=pl&source=hp&biw=1280&bih=590&q=awo+simson&gbv=2&oq=awo+simson&aq=f&aqi=g5g-S5&aql=&gs_sm=3&gs_upl=771l2478l0l2748l10l10l0l4l4l0l194l569l4.2l6l0
Łatwiej mają posiadacze Turistów
Jak będziesz robił nowe obicia to możesz skierować się do kolegi z Janowa Lubelskiego, który się tym para i szyje obicia do wielu motocykli.
Wystawia się na MWB Łódź, jego wyroby są w Skuter Dębica i chyba również na allegro były.
Robi z dermy ale skórę zdaje się też uszyje. Paleta kolorów spora.
-
Polecam wyroby z Janowa solidnie wykonane
-
Koledzy ile kosztowało was chromowanie motoru? byłem się pytać w lokalnym zakładzie, gdzie powiedziano mi że cena pochromowania kwadratu o boku 10cm waha się w granicach 10-15zł (zależy czy dajemy wyczyszczone części) czy ktoś może orientacyjnie powiedzieć ile zapłacę chromując w tej cenie, odliczając tylną lampę i tłumik.
-
Tak jak piszesz koszty będą zależne od przygotowania powierzchnii ale też od stanu chromowanych części np.. czy są gładkie czy z wżerami itp.
Wydaje mi się, że koszt za wszystkie większe i mniejsze części może oscylować między 800-1500zł.
-
Mógłby ktoś wrzucić fotki podnóżek (od sporta) pasażera i kierowcy. Bo chciałbym porównać je ze swoimi;)
-
Witam. Nie pisałem już prawie 2 miesiące, tak więc motocykl rozebrany jest już co do ostatniej śrubki . Niedawno oddałem części do lakiernika, wybrałem najbardziej popularny kolor - czarny. Gdy odbiorę części oczywiście wrzucę fotki. Mam do was pytanie gdzie można dostać sprężyny do siedzenia? Czy są dostępne gdzieś oprócz SD ? Szukałem po okolicznych sklepach, jednak nigdzie nie mogę znaleźć takich które były by odpowiednie ;)
-
Trudno będzie ci znaleźć taką sama. Prędzej poszukaj zakładu co trudni się dorabianiem sprężyn. Wysyłasz im na wzór a oni dorobią ci ile chcesz. Znajomy tak zrobił z swoimi od sporciaka.
Przykładowy zakład: Damian Kachel, Opalenica tel: 604-261-526
-
Jeśli nie zależy Ci bardzo na oryginalności a potrzebujesz szybko funkcjonalności to sprężyny można wyciągnąć z siedzeń rowerowych.
Są zwykle krótsze ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby je łączyć szeregowo.
-
Mógłby ktoś podać, w jakiej odległości od krawędzi błotnika (tylnego) ma przyklejone naklejki Simson i SUHL, ponieważ nie kupiłem jeszcze lampy więc nie mam za bardzo jak przymierzyć.
-
Nie pisałem już tutaj prawie 3 miesiące, co nie znaczy że był to stracony czas ;) Wszystkie części są już pomalowane, gdy tylko wróci do mnie aparat to zrobie zdjęcia i wrzuce na forum, silnik oddałem do remontu, dziś zawiozłem części do chromowania, jednak jak sie dowiedziałem gotowe będą najwcześniej za 2 miesiące... więc to troche pokrzyżowało moje plany składania motoru, i wyjechania nim na droge jeszcze w tym sezonie. Mam również problem z przednią felgą która jest powyginana, poszukałem na allegro i znalazłem felge do jawy TS-ki ktoś może ktoś z was ma taką http://www.allegromat.pl/aukcja115477 (http://www.allegromat.pl/aukcja115477) ? nie orientujecie sie czy będzie to odpowiedni rozmiar do awo ?
-
Ta Jawa i Awo mają obręcz 18 cali.
-
Rozmiar rozmiarem, ale zwróć szczególnie uwagę na to jak sie układają nyple, ja mam jeszcze u siebie założone obręcze podobno od jawy i niby wszystko jest ok ale nyple układają się lekko pod innym kontem co powoduje minimalne załamanie szprychy zaraz za nyplem i szprychy lubią wtedy się urywać podczas jazdy. A w dodatku krawędź otworu na nypel go kaleczy. Dlatego ja właśnie jestem w trakcie przygotowywania oryginalnych (już wypiaskowane).
-
Od jakiego motocykla moge dobrać jeszcze przednią felge? Bo jeżeli kolega janel pisze że te od jawy nie pasują zbyt dobrze, to wole nie ryzykować.
-
Zgadza się... te od jawy maja lekko inny kąt ukladania się nypli. Ale ja jezdzilem 2 sezony w 2 osoby w 80% i nic sie nie urwało. Ani jedna szprycha, zato w orginale jedna poszła. Wiec to ze cos peknie o raczej nie wina felgi :)
-
MZ ETZ 250 ma obręcze 2,15x18", są aluminiowe
-
teraz dopiero zobaczylem zdjecia ( w pracy nie mam mozliwosci :;/) masakrycznie wygladajacy egz do odratowania... podoba mi sie!!! powodzenia w dzialaniach.. !!
-
mam problem z podnóżkami pasażera, nie wiecie od jakiego motoru można je dobrać ?
-
Wczoraj rozebrałem licznik, niestety okazało się że wskazówka jest urwana :( ma ktoś może na zbyciu taką część do licznika ? lub jakiś dobry sposób jak to naprawić, czym skleić
(http://images38.fotosik.pl/2103/46a9a070652a334f.jpg) (http://images42.fotosik.pl/923/6ab57e14e2eda0ea.jpg)
-
Masz problem. Tylko wymiana-ciężko będzie.
-
W takim samym stanie kupiłem ostatnio na bajzlu z ułamanym czopem i pogiętą sprężyną,u ciebie sprężyna chociaż cała i wskazówka no ale i tak dwa lata szukania,myślałem czy jaki stary zegarmistrz by się nie podjął z dorobieniem,ale czy tacy jeszcze są?? i za ile?-czy gra warta zachodu.
-
Są - czop to nie problem, a i sprezyna moze tez nie byc problemem ale to juz dopytasz.. chcesz podam CI namiar na takiego starszego zegarmistrza, który takie rzeczy wciąz robi, zadzwonisz i zapytasz. Mi za zrobienie czopu do Omegi z 59r powiedział 50 pln.. a czop w liczniku jest łatwiej zrobic..
-
Oczywiście że jak możesz to poproszę nr.a i myślę że jak podasz tu oficjalnie na forum to nic złego w końcu fachowców trza reklamować
-
ma ktoś jakiś patent na ściągnięcie koła rozrządu? mam problemy ze ściągnięciem, bo nie posiadam odpowiedniego ściągacza :-\
-
Kiedyś ściągałem podkładając nakrętki już nie pamiętam 8 czy 10,da się je podłożyć i wtedy kawałek grubego czworokąta nawiercasz otwory na rozstaw,pod kwadrat podkładasz kulkę na wałek,całość koła dobrze podgrzewasz i wkręcając śruby zdejmujesz.
-
W końcu, po 3 latach jest czas i pieniądze by zabrać się znowu za mojego awo. Rozebrałem silnik i potrzebuję kogoś kto zregeneruje mi klawiaturę. Polecacie kogoś?
-
Kolega Cykor z forum.
-
Mam pytanie odnośnie mocowania tylnego błotnika.
Czy między błotnik a ramę wchodzi jakaś gumowa "podkładka" aby nie rysować lakieru?
-
cześć.
Nie było żadnych podkładek dystansowych. Dodatkowo trzeba pamiętać o prądach, które muszą przechodzić z ramy na błotnik :)