AWO Forum

Usprawnienia Porady => AWO na stole operacyjnym => Wątek zaczęty przez: wadmed w Marca 22, 2013, 09:11:48 am

Tytuł: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Marca 22, 2013, 09:11:48 am
No i nadszedł ten moment, od kupna zrobiłem kilka km wokół komina i zacząłem grzebać. Okazało się, że silnik ma problemy z odpalaniem, czasami omyka kopka startera itd.. Wnioski jak kupujesz ładne to tylko ładnie wygląda.
Po zdjęciu głowicy, cylindra pomierzyłem pierścienie:
I luz 0,55
II luz 0,75
III luz 1, tłok almotowski, denko od spodu fioletowe, sworzeń oj cieniutki (rozwiercany), grubość ścianki ok 2mm.
Wnioski takie, że rozbieram całkowicie silnik i robię po swojemu. Remont będzie dosyć długi (małe dzieci, trawnik itd:) ), ale dam radę (chyba:)  )
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Marca 23, 2013, 06:45:59 pm
Dzisiaj wyjąłem silnik. Proszę o weryfikację.
Trochę będę zawalał forum zdjęciami, ale to mój pierwszy remont AWO ;)

Czy ten cylinder był już tulejowany (myślę, że nie???)?
(http://images49.fotosik.pl/1845/1922f1f8f2501fc2.jpg)

Przebarwienia na denku tłoka (Almot)

(http://images33.fotosik.pl/609/c6fba0fe709f7adb.jpg)

(http://images39.fotosik.pl/1985/293362dcfb4aa3db.jpg)

Tak wygląda docisk (niepokoją mnie te przebarwienia)
(http://images45.fotosik.pl/1766/deaf35254d7a0e1b.jpg)

(http://images39.fotosik.pl/1985/4c26048aa98184d7.jpg)

Tarcza ma spory luz na wielowpuście
(http://images45.fotosik.pl/1766/8d6dba0d200c6bc8.jpg)

Odma
(http://images34.fotosik.pl/604/75d7e3cb38af321f.jpg)


(http://images40.fotosik.pl/1993/638391574f0a934e.jpg)

(http://images47.fotosik.pl/1766/4951369f466bc832.jpg)

W miarę mocy przerobowych będę rozbierał dalej.
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: przemo_16 w Marca 24, 2013, 01:17:55 pm
cylindry bez nacięć na żeberkach miały tak aluminium, sprzęgło się troszkę ślizgało dlatego tak to wszystko wygląda moje jedno też tak miało, tłok 68,95 jak cylinder jest mało wyrobiony to można jeszcze się podratować 69,00 z almotu 
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Marca 29, 2013, 09:49:51 am
Udało się kupić tłok gorzycki 68,45 z pierścieniami i sworzniem (śred. we. 14mm:)
Mam pytanie gdzie dać cylinder do tulejowania i wał do sprawdzenia i ew. naprawy.
Głowicę oddaję po świętach do http://www.glowiceolejnik.pl/.
Łożyska już przyszły dziś może podjadę po uszczelnienia.
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: mustang w Marca 29, 2013, 02:22:13 pm
Ja wały od lat daję tu wysyłkowo również jak dla mnie jeden z lepszych w wielkopolsce

http://www.dor-mar.na7.pl/index.html (http://www.dor-mar.na7.pl/index.html)
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Kwietnia 02, 2013, 01:06:22 pm
Wał idzie dokładnie tam.
Cylinder do montażu tulei idzie też do Poznania do Mostowego.
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: przemo_16 w Kwietnia 02, 2013, 10:53:39 pm
wadmed mógłbyś napisać coś o tulejowaniu tuleja do aluminium czy tuleja w tuleji 
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Kwietnia 03, 2013, 08:31:21 am
W sumie nie spytałem. A jak lepiej?
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Kwietnia 03, 2013, 02:29:40 pm
Dzięki pomocy telekonsultanta ;) rozebrałem skrzynię.
Kilka fotek.
(http://images42.fotosik.pl/824/07afb1c882fc5ed7.jpg)

(http://images43.fotosik.pl/1791/70f0311f5cd7246e.jpg)

Wytarcie koła (chyba od starego łożyska)
(http://images33.fotosik.pl/619/c456f462d7375365.jpg)

(http://images38.fotosik.pl/2003/9f02579a54c9b45e.jpg)

Co myślicie o uszczelce X zamiast o-ringu w tym miescu
(http://images39.fotosik.pl/1996/6012981e2792e2b7.jpg)


Gdzie można kupić tę uszczelkę
(http://images50.fotosik.pl/1909/d826b15265a93e9f.jpg)
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Kwietnia 03, 2013, 02:48:02 pm
JA mam zamocowany X-ring, lecz niestety nie odbyłem jeszcze jazd testowych
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Kwietnia 03, 2013, 06:12:10 pm
Wiem, że dostałeś go od Franka. Jutro jadę po uszczelnienia to podpytam, podobno są w stanie wykonać każde uszczelnienie, może jakaś seria, myślałem o materiale z Vitonu. Dowiem się jaka jest minimalna seria. Tak samo zapytam o uszczelnienia do przedniego zawieszenia.
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Kwietnia 03, 2013, 07:45:21 pm
Szukam kogoś kto dorobi mi tulejki pod koła (mają już spory luz).
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: LukS w Kwietnia 04, 2013, 07:16:39 am
Gdzie można kupić tę uszczelkę

SD, Gumex.
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: sona46 w Kwietnia 04, 2013, 09:27:39 am
Wadmed- sprężynka może i do wymiany ale to zazębienie za ciekawie nie wygląda,a to uszczelnienie z SD to i tak do szlifowania bo jak zwykle trochę się wymiar przewalił.A jak już tyle rozebrałeś to tulejki obowiązkowo do wymiany i zwróć uwagę na wytarcie wodzika.
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Kwietnia 04, 2013, 09:44:21 am
Dziś porobię zdjęcia i wrzucę w celu weryfikacji:)
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Kwietnia 04, 2013, 01:48:03 pm
Co do tulejek:
http://www.inbear.pl/pl/ggb/BP25.pdf
http://www.lozyska-slizgowe.pl/index_ns.html
http://www.bimex.info/
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Kwietnia 04, 2013, 02:54:18 pm
Co do tulejek:
http://www.inbear.pl/pl/ggb/BP25.pdf
http://www.lozyska-slizgowe.pl/index_ns.html
http://www.bimex.info/

Ja stosowałem tulejki z http://www.lozyska-slizgowe.pl/index_ns.html

tu masz link oraz podany symbol:

http://awoforum.pl/index.php?topic=1180.0
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Kwietnia 04, 2013, 06:30:41 pm
Ja też będę brał od nich mam niedaleko to podjadę.

Teraz obiecane zdjęcia wodzików:
(http://images35.fotosik.pl/1866/083b2cc6b2f496e4.jpg)

(http://images40.fotosik.pl/2005/b98225d153abf86f.jpg)

(http://images36.fotosik.pl/436/46d653bf4cc1eb54.jpg)

Wyjaśniło się chyba dlaczego koło zębate od strony napędu dyfra jest tak wydarte. Mam luz między tym kołem a następnym (ktoś zakładając nie dobił go, co widać na zdjęciach.
Jeszcze posprawdzam dystanse wg instrukcji

Tu widać luz:
(http://images34.fotosik.pl/617/6fb550a8a972bd72.jpg)


A tu zjechane koło
(http://images42.fotosik.pl/825/750a0c419218a51a.jpg)
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Kwietnia 04, 2013, 11:26:38 pm
Wodziki wyglądają jak tyle co opuściły Suhl. Pierwsza klasa drugi rząd! Gdyby nie wyrobienie kół to można by przypuszczać że ta skrzynie nigdy nie jeździła.
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: LukS w Kwietnia 05, 2013, 08:36:31 am
Wyjaśniło się chyba dlaczego koło zębate od strony napędu dyfra jest tak wydarte. Mam luz między tym kołem a następnym (ktoś zakładając nie dobił go, co widać na zdjęciach.
Niewielki luz tam może być.

A tu zjechane koło
(http://images42.fotosik.pl/825/750a0c419218a51a.jpg)
Miałeś podkładkę między łożyskiem a tym kołem?
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Kwietnia 05, 2013, 08:47:29 am
NIE, ale według rysunku tam nie powinno być podkładki, a według katalogu jest.
Teraz moje pytanie bo w katalogu są różne grubości podkładek do wydystansowania skrzyni a na rysunkach w dziale SKRZYNIA są tylko 1mm.
Jak powinna być wydystansowana skrzynia???

Znalazłem stronę:
http://www.hexagon.biz.pl/oferta/podkladka-dystansowa-p-133.html
Mają od ręki, sprzedają na sztuki.

Potrzeba
nr kat. AWO 41866 - 17x24
nr kat. AWO 41868 - 22x30
nr kat AWO 42740 - muszę pomierzyć.
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: LukS w Kwietnia 05, 2013, 10:47:44 am
Wczoraj właśnie złożyłem całą choinkę wałka zdawczego, tak że teraz już nie zmierzę dokładnie.
Na moje oko mogła mieć 0,5-0,7mm grubości.
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Kwietnia 08, 2013, 10:41:50 am
Po demontażu silnika okazało się, że mam urwaną jedną śrubę trzymającą dekiel rozrządu, czy kombinować samemu z wykręceniem, czy dać to do jakiegoś zakładu (jakiego?)
Następne pytanie to gwint w obudowie skrzyni (od dekla) mam zerwany w jednym otworze, czy zaspawać i zrobić drugi czy jeżeli da radę to "przedłużyć" gwint jeżeli da radę (jest to ten otwór co dochodzi do otworu wałka zmiany biegów.

Kupiłem te tulejki co napisał Kosmo hmm, nie jestem z nich zbyt zadowolony (jakieś takie, nie podobają mi się), szukam innych na wzór oryginalnych, może coś się uda dobrać innego.
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Kwietnia 09, 2013, 03:36:42 pm
Z gwintami poradzisz sobie tak:

http://www.fanar.pl/katalogi/v-coil.pdf

http://www.kerbkonus.de/


Ten drugi sposób potrzebuje więcej ,,mięsa" aby wkręcić, lecz nie musisz mieć specjalnego gwintownika. Napisz jakie rozmiary gwintów cię interesują, może będe maił takie tulejki.

Urwane śruby wyciągniesz specjalnymi przyrządami ( coś na wzór lewego gwintownika który idzie po stożku ) Kupisz to w dobry sklepie z narzędziami


A z tulejkami co ci się nie podoba? u mnie śmiga aż miło sprawdzone w boju Tanie jak barszcz.
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Kwietnia 09, 2013, 06:44:21 pm
W ruch pójdzie wiertarka dremel i gwintownik powinno się udać.
Co do tulejek to nie ma rowków smarujących, średnica nie jest taka sama, są dzielone bez trzpienia prowadzącego to fika. Mam zamówione takie jak mają być jak przyjdą to się podzielę opinią.
W tej chwili będzie mała cisza bo czekam na części od fachowców a to może potrwać:)
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: Indiana w Kwietnia 09, 2013, 07:49:12 pm
kiedys taką śrube chcialem rozwiercić i okazało się że wykręcila się z drugiej strony pod wpływem obrotów wiertła.
Do zerwanych srub sa specjalne wykrętaki czy jak się to nazywa, nawiercasz i wkręcasz to z lewym gwintem, ale nie zawsze sie udaje tym wyjąć śrubę.
ja bym to olał, to tylko jedna śruba, jest ich tam sporo, reszta powinna trzymać.
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: Michał w Kwietnia 09, 2013, 09:06:18 pm
A później ta jedna śruba gdzieś daleko od domu Cię oleje !
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: przemo_16 w Kwietnia 10, 2013, 01:44:02 am
jak toś ma frezarkę to można podjechać małym frezem i próbować to atakować a potem tym

http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.narzedzia4u.pl/galerie/w/wykretaki-do-srub-3-3-19_1359.jpg&imgrefurl=http://www.narzedzia4u.pl/index.php?p1263,wykretaki-do-srub-3-3-19-0mm-topex-14a110&h=400&w=600&sz=69&tbnid=EK6cNdZWNuBtLM:&tbnh=79&tbnw=119&prev=/search%3Fq%3Dwykr%25C4%2599taki%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=wykr%C4%99taki&usg=__V_dwkH8td8XzSlJh2tNI4P3Rsbk=&docid=rX6xbBoGOXs-bM&hl=pl&sa=X&ei=pqdkUamICczXsgactYH4DA&ved=0CEEQ9QEwAA&dur=396 (http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.narzedzia4u.pl/galerie/w/wykretaki-do-srub-3-3-19_1359.jpg&imgrefurl=http://www.narzedzia4u.pl/index.php?p1263,wykretaki-do-srub-3-3-19-0mm-topex-14a110&h=400&w=600&sz=69&tbnid=EK6cNdZWNuBtLM:&tbnh=79&tbnw=119&prev=/search%3Fq%3Dwykr%25C4%2599taki%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=wykr%C4%99taki&usg=__V_dwkH8td8XzSlJh2tNI4P3Rsbk=&docid=rX6xbBoGOXs-bM&hl=pl&sa=X&ei=pqdkUamICczXsgactYH4DA&ved=0CEEQ9QEwAA&dur=396)

wiertarka daje marne efekty i łatwo zboczyć z wyznaczonej drogi szczególnie w aluminiowych korpusach

co do zerwanego gwintu jeżeli jest na tyle mięsa wokoło to jeśli jest to śruba fi6 to bierzemy pręt gwintowany fi10mm (lub każdą inną śrubę która mamy z tego wymiaru) wiercimy w nim otwór 5mm gwintujemy pod 6 wychodzi tulejka obustronnie gwintowana

http://cbt.net.pl/oferta/wkladki (http://cbt.net.pl/oferta/wkladki),

potem zerwany gwint przerabiamy na gwint 10mm tylko zatrzymujemy się na 2 gwintowniku wkręcamy tulejkę powinno ciasno siąść, potem poprawiamy gwint 6 w środku gotowe jeśli jest mało mięsa zostaje heli cola analogicznie kupujemy heli kole fi6, gwintownik 7,2mm gwintujemy wkręcamy sprężynkę można śrubokrętem, lub prętem z nacięciem potem ułamujemy koniec i gotowe, jak ktoś robi tego więcej można kupić maszynkę która od razu gwintuje i wkręca helicole

szerzej o tym sposobie http://awoforum.pl/index.php?topic=2905.0 (http://awoforum.pl/index.php?topic=2905.0)
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Kwietnia 10, 2013, 09:13:49 am
Tulejki mają ta wyższość nad spręzyną że można zabrać w trasę i wrazie W naprawić gwint. Jedynę czego potrzebujemy to wiertło o odpowiedniej średnicy.

Spręzynka potrzebuje mniej miejsca do regeneracji gwintu lecz musimy mieć gwintownik M "cóśtamcóśtam"

Zaleta powyższych zastosowań jest to że po regeneracji mamy cały czas ten sam gwint jak w orginale.

Zwróc uwagę że w silniku gdzie przykręcona jest skrzynia są w orginale właśnie takie tulejki.

Ja w swoim silniku, praktycznie wszystkie gwinty w deklu przednim mam po regeneracji spręzynkami V coli.

Napisz jaki gwint chcesz zregenerować a może akurat będe posiadał taki zestaw regeneracyjny.



Co do tulejek, to ja sobie dorabialem trzpień do wciśnięcia. Natomiast tulejka posiada miejsca gdzie wciska się olej
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: makowiec w Kwietnia 10, 2013, 09:27:59 am
Te stożkowe wykrętaki z lewym gwintem są dobre jeśli śruba nie jest zbyt mocno zapieczona i jest dość gruba ścianka w śrubie po wywierceniu otworu pod wykrętak. Gdy śruba ciężko idzie a ścianka jest cienka stożek wykretaka rozpycha śrubę i im większą siłą go wkręcamy tym ciężej idzie śruba , im jest urwana głębiej tym gorzej.
Da się ręczną wiertarką wywiercić urwaną śrubę i nawet nie raz uratować gwint , wiercąc centrycznie coraz większym wiertłem do średnicy otworu z gwintem a potem (wydłubujemy - wykruszamy) pozostały gwint ze śruby nieraz wygląda on jak te "sprężynki " do regeneracji gwintów.
Potrzebna cierpliwość i spora wprawa (sam się za to nie zabieram  :) ) ale starsi majstrowie z dawnych lat nieraz takie rzeczy robią.
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: przemo_16 w Kwietnia 11, 2013, 12:29:25 am
Cytuj
ale starsi majstrowie z dawnych lat nieraz takie rzeczy robią.
http://imageshack.us/photo/my-images/715/dscf8311a.jpg/ (http://imageshack.us/photo/my-images/715/dscf8311a.jpg/)
http://imageshack.us/photo/my-images/525/dscf8313a.jpg/ (http://imageshack.us/photo/my-images/525/dscf8313a.jpg/)
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: LukS w Kwietnia 11, 2013, 07:07:03 am
Mnie w to nie mieszaj. Miałem wtedy relax, degustowałem piwko ;)
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: przemo_16 w Kwietnia 11, 2013, 04:27:17 pm
sory Luks innego zdjęcia nie miałem
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Kwietnia 15, 2013, 02:26:42 pm
Przyszły nowe tulejki wg oryginału :)
(http://images44.fotosik.pl/665/fe55926fa176b6ce.jpg)

(http://images36.fotosik.pl/448/a4114c435ced2d27.jpg)

(http://images47.fotosik.pl/1790/4a48e92f3e202a16.jpg)

Teraz mam pytanie co zrobić ze szklanką popychacza, czy wymieniać i czy współczesne wyroby (np SD czy Niemcy (czy to to samo)) to dobry wybór

Ta wydaje się OK

(http://images47.fotosik.pl/1790/902a33b9e6edbee2.jpg)

ale ta ma wżery i jest pobijana:

(http://images46.fotosik.pl/2025/55d9217fb0044799.jpg)
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: Cykor w Kwietnia 15, 2013, 02:44:57 pm
Szlifować spód.To jeszcze jest porządne odbielane żeliwo,które prawidłowo
współpracuje ze stalowym wałkiem rozrządu.
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Kwietnia 15, 2013, 03:01:04 pm
Czyli znaleźć szlifierza, który to przeszlifuje (rozumiem że obydwie szklanki), dlaczego u mnie taka pustynia na fachowców???

Ile maksymalnie można szlifnąć?
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: przemo_16 w Kwietnia 15, 2013, 08:54:01 pm
proszę cały temat
http://awoforum.pl/index.php?topic=1203.0 (http://awoforum.pl/index.php?topic=1203.0)
dodam jeszcze że trzeba grzybek zeszlifować najlepiej na płasko  jak przyłożysz grzybek do suwmiarki to zobaczysz ile trzeba zebrać u mnie się nie dało do końca tego zrobić bo grzybek wyszedł by ca cienki więc zrobiłem ile się tylko dało
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: Cykor w Kwietnia 15, 2013, 09:23:31 pm
Tak naprawdę to spód powinien być lekko wypukły,średnio przyjmuje się jak pamięć mnie nie myli promień nawet do 0,7m .
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: przemo_16 w Kwietnia 15, 2013, 09:42:36 pm
Cykor wszystko fajnie ale jak ja to mam ustalić to 0,7m na grzybku zaworowym
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: Indiana w Kwietnia 15, 2013, 09:50:01 pm
Sądze że "na płasko" też ujdzie, tym bardziej że po wyjęciu zazwyczaj jest już wklęsłe, a i tak działa  ;)
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Kwietnia 15, 2013, 10:11:17 pm
jaką minimalną grubość ma mieć grzybek
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: Indiana w Kwietnia 15, 2013, 10:19:56 pm
jaką minimalną grubość ma mieć grzybek
to chyba złe pytanie bo miałem ich kilka i sa fabrycznie różnej grubości, ale sądze że jakieś 0,3-0,4 można spokojnie zdjąć
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: makowiec w Kwietnia 15, 2013, 11:00:12 pm
Cykor wszystko fajnie ale jak ja to mam ustalić to 0,7m na grzybku zaworowym

Najpierw wychylasz 0,7 L a potem to te 0,7 m nie jest już tak ciężko ustalić  ;), a tak na poważnie ja swoje zrobiłem na szlifierce do zaworów pod minimalnym kątem a zaokrąglenie uzyskałem już ręcznie na płycie traserskiej z naklejonym papierem ściernym. Taką powierzchnie kulistą też da się na szlifierce zrobić (takiej do zaworów) ale trzeba mieć odpowiedni kamień garnkowy  i trochę obliczeń (sin alfa , a ja tego nie cierpiałem).
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: przemo_16 w Kwietnia 16, 2013, 06:02:52 pm
bardziej mi chodziło ile mm ma mieć wklęśnięcie grzybka jak przyłożę do niego prosta powierzchnię   
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: Indiana w Kwietnia 16, 2013, 06:25:37 pm
bardziej mi chodziło ile mm ma mieć wklęśnięcie grzybka
wklęsłośc czy wypukłość, chyba to drugie ?
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: przemo_16 w Kwietnia 16, 2013, 06:46:10 pm
tak zgadza się dałem ciała
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Kwietnia 16, 2013, 07:28:20 pm
No dobra zmierzyłem szklanki i grubość grzybka wynosi 3,45mm (w najgrubszym miejscu i jest wklęsły czyt. wytarty:) )

Wg rysunków grubość waha się od 3 - 3,5mm,  daję do przeszlifowania na prosto na i niech zbiera max na 3mm lepiej jakby zostało więcej:).
 
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: makowiec w Kwietnia 16, 2013, 09:14:14 pm
Jakby się ktoś chciał bawić w zaokrąglenia

(http://images42.fotosik.pl/839/f359016f22d4b6d1med.jpg) (http://www.fotosik.pl)

Promień szlifowanej kuli otrzymujemy przez skręcenie wrzeciennika o określony kąt alfa i nadaniu przedmiotowi ruchu obrotowego
Promień kuli - rk jest wprost proporcjonalny do sinusa kąta .
sinus alfa obliczamy ze wzoru:
    sin. alfa = rt/rk
Warunkiem otrzymania właściwego promienia kuli jest ustawienie kąta i osi obrotu kuli w punkcie przecięcia się tworzących , walcowej "w" i czołowej "c".

jest chętny do wyliczenia tego dla promienia 0,7 m  ;D
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Kwietnia 16, 2013, 09:36:54 pm
Zadzwonię jeszcze do Olejnika (tam gdzie jest moja głowica) czy szlifują na wypukło
Chociaż nie wiem czy jest sens kombinowania?
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: makowiec w Kwietnia 16, 2013, 11:35:16 pm
Jak na wyrobionych "wklęsłych" silnik chodził to na płaskich powinien lepiej  ;).
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Kwietnia 17, 2013, 01:33:32 pm
Mam pytanie dlaczego w katalogu (41405) podkładka sprężysta na wale od strony koła zamachowego jest ich 2 sztuki?

Czy ma ktoś na zbyciu podkładkę (odrzutnik oleju 41456) ja nie miałem.
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: LukS w Kwietnia 17, 2013, 01:45:09 pm
Bez odrzutnika też będzie chodził a bardzo ciężko go trafić. Taki "biały kruk".
Ja go jeszcze na oczy nie widziałem.
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Kwietnia 17, 2013, 01:54:08 pm
Znalazłem w Niemczech koszt 10zł. Czy ktoś jest chętny (taniej wyjdzie z przesyłka:) )
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: LukS w Kwietnia 18, 2013, 07:17:27 am
Wrzuć link do tej części.
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: sona46 w Kwietnia 18, 2013, 09:18:27 am
W SD są dostępne od dawna chyba 14zł jak pamiętam
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: sona46 w Kwietnia 18, 2013, 10:04:27 am
Sprawdzałem,są dostępne-symbol 101-pierścień smarująco dystansujący wału-16zł,ostatnio go załadałem i trza trochę stoczyć skos bo kantem łapie na śruby odrzutnika   
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Kwietnia 18, 2013, 12:45:40 pm
Sona piszesz o innym pierścieniu nie z tej strony wału.
Oto zdjęcie:
(http://www.dietel-fahrzeugteile.de/media/images/15529_big.jpg)

już z Przemkiem rozmawiałem ma to grubość ok 0,5mm.
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: sona46 w Kwietnia 18, 2013, 12:51:33 pm
Mam pytanie dlaczego w katalogu (41405) podkładka sprężysta na wale od strony koła zamachowego jest ich 2 sztuki?

Czy ma ktoś na zbyciu podkładkę (odrzutnik oleju 41456) ja nie miałem.
Tak myślałem że o tą pytasz,ale ja też jej na oczy w żadnym silniku nie widziałem,a ta falista od strony koła to zawsze była jedna.A być może,że tą którą pokazujesz powodowała to że ta ze skutera nie opierała się o łby srub odrzutnika.
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: Indiana w Kwietnia 18, 2013, 02:46:23 pm
tam powinna być podkladka i blacha
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: przemo_16 w Kwietnia 18, 2013, 06:34:10 pm
może takie podsumowanie
od strony koła zamachowego powinno być tak
koło, podkładka sprężysta, krążek z blachy 0,5mm podkładka minimalizuje , przenosi siłę od wcisku sprzęgła na łożyska a potem na seger, obudowę, wał nie jest ściskany (jeździłem bez niej jakieś 2 lata ) krążek z blachy nie pozwala na wychlapywanie oleju poprzez łożysko bezpośrednio na symeriong
z drugiej strony powinna być podkładka pomiędzy odrzutnikiem a łożyskiem w słoneczku grubość należy dopasować doświadczalnie czyli składamy wszystko i dajemy zamiast podkładki plastelinę a następnie mierzymy i udajemy się do tokarza aby nam dorobił odpowiedniej grubości
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Kwietnia 18, 2013, 07:40:55 pm
Właśnie rozkręciłem klawiaturę, porażka klika średnic wałeczków.
Szperając po forum natrafiłem na post poprzedniego właściciela
Głowicę robił mi pan F. z ul Siemaszki w Krakowie.Głowicę zrobił źle,prowadnice po ok 500 km, są wyjechane jakby miały 50 tyś .Zawory latają jak świński ryj po korycie, klawiatura przerobiona przy użyciu kilku rozmiarów wałeczków, z powodu źle wytoczonych nowych toczni, tzn, nie wchodzi okrągła liczba wałeczków jednego rozmiaru, tylko braki uzupełnione, jakimiś mikro szpilkami.koniki zamienione miejscami.
kuźwa wiedząc o tym i tego nie poprawić
Czekam na maj i bajzel w Łodzi.
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Kwietnia 29, 2013, 11:09:43 am
Wracając do wątku podkładki falistej nrk kat. 41405 (wymiar 30x45) to w Niemczech krzyczą sobie za nią 10? >:( >:( >:( , całe szczęście że ją mam.
W tej chwili mała przerwa (wiosna, działka itd...) jak zacznie coś cię dziać zacznę pisać:)
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: gregory-awo w Maja 21, 2013, 02:21:34 pm
Witam mam oferte na podkładkę falista wymiary są takie:
1) 35,66 x 46,20 x 0,51
2) 32,03 x 41,17 x 0,47

Chcę zamówić ta pierwszą co o tym myślicie, a może ktoś potrzebuje to zamówię więcej.
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Maja 31, 2013, 04:56:35 pm
Trochę to trwało, właśnie odebrałem głowicę po naprawie (po 2 miesiącach), mam nadzieję że będzie wszystko OK.
Zrobione gniazda prowadnice zawory i zażyczyłem sobie czyszczenie (wygląda jak z fabryki ;) )
Tak więc będę mógł powoli składać silnik.
Zdjęcia wrzucę jak się ogarnę ;D
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: Hardcor w Czerwca 01, 2013, 10:23:41 am
Gdzie robiłeś głowicę?
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Czerwca 03, 2013, 11:24:19 am
Głowica była robiona w formie Rojal z Krotoszyna

Zdjęcia:
(http://images46.fotosik.pl/2075/894d3791a75f5f63.jpg)

(http://images42.fotosik.pl/887/1d5deb033a56f3a0.jpg)

(http://images36.fotosik.pl/498/c5ca9a027f59f031.jpg)

(http://images34.fotosik.pl/678/28ccab4ab70bdad8.jpg)

(http://images49.fotosik.pl/1918/cbe5d7e9da10bd9b.jpg)

Muszę tylko wymienić sprężyny, bo nie zauważyłem że są mooocno zjechane.
Przeszlifowali mi jeszcze popychacze. Tak więc jak znajdę wolną chwilkę to zacznę składać silnik ;D ;D ;D
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: jawor75avo w Czerwca 03, 2013, 08:45:45 pm
a ile cie szarpneli za regeneracje
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Czerwca 03, 2013, 08:52:32 pm
360 zł głowica
40 zł szlifowanie popychaczy
75 zł przesyłka pobraniowa >:( >:( >:(
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: Cykor w Czerwca 04, 2013, 07:19:06 am
Gniazda były wymieniane?
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Czerwca 04, 2013, 03:43:26 pm
tak były.
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: Cykor w Czerwca 05, 2013, 07:04:02 am
Zawory kto sponsorował?
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Czerwca 05, 2013, 08:19:27 am
Zawory  (są od Paradowskich) nie były wymieniane, silnik miał przejechane 2-3 tys. km. Poprzedni właściciel tak dobrze zrobił remont >:(.
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: Indiana w Czerwca 09, 2013, 09:28:57 am
trochę drogawo.
co do popychaczy to mnie szlifowanie kosztowało 20 zł za oba w warsztacie po drugiej stronie ulicy  ;)
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Października 21, 2013, 02:46:37 pm
Chyba powinienem zmienić temat wątku na "Kto to wie kiedy koniec..."
W silniku zostało mi założyć tłok i głowicę, ale nie mam czasu (przynajmniej takiej wersji będę się trzymał) i zabieram się za skrzynię.
Załączam zdjęcia nowych "starych " gratów.
(https://lh5.googleusercontent.com/-H98HSMZHJ5Q/UmUcnxdQoGI/AAAAAAAAAbg/UuEqz7gq1VQ/s640/IMG_8388.JPG)

(https://lh6.googleusercontent.com/-r1vlZgUwSI0/UmUclSSzRUI/AAAAAAAAAbY/yi5IXPAMzpM/s640/IMG_8389.JPG)

(https://lh4.googleusercontent.com/-8oqoJBbHqvk/UmUcjn3kt3I/AAAAAAAAAbU/C9zYFkBnTvE/s640/IMG_8390.JPG)
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: sona46 w Października 22, 2013, 10:45:43 am
Wadmed napisz trochę,tarczę szlifowałeś?a otwory pod kołki jak regenerowałeś?
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Października 22, 2013, 11:24:25 am
Tarcze takie kupiłem z silnikiem i skrzynią (wyglądają na oryginał nie grzebany, nie ruszany :D.). Dałem tylko do ocynku, zobaczę jak się będzie spisywało.
Otwory w tarczy idealne. Jeżeli chodzi o kołki w kole zamachowym to kupiłem z SD, wyglądały na dość dobrze wykonane.
A propos, Kosmo jak z twardością tych kołków w porównaniu z oryginałem???
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: hckosmo w Października 23, 2013, 09:13:54 pm
Z tego co pamiętam, na całej długości twardość była taka sama jak w orginale
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Września 23, 2014, 02:36:13 pm
No po roku piszę następnego posta.
Awo skręcone (chyba) i w sobotę było pierwsze odpalenie. Odpalił za 1 kopnięciem, chodził kulawo ale dawał radę( wyregulowałem zawory i zapłon i jest OK), wczoraj zrobiłem ok 20 km i jakoś się trzyma kupy (jeszcze)
Zdjęć nie ma bo szlag trafił kartę w aparacie.
Z rzeczy, które muszę poprawić to wyskakująca 4 przy nożnej zmianie >:( i poprawa licznika bo pokazuje tylko kilometry od 0 do 9.
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: Michał w Września 23, 2014, 02:52:45 pm
No nareszcie  ;D
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: sona46 w Września 24, 2014, 07:45:43 am
A ja już myślałem że trza sezon zakończyć,a tu jeszcze spotkanie w trasie z Awo Wadmeda gdzieś pod Łowiczem... ;D
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Września 24, 2014, 09:21:38 am
no kiedyś na stacji benzynowej spotkałem "misiaków" i pytają nie za wcześnie na rozpoczęcie sezonu a ja do nich że jeszcze nie skończyłem. Było to w styczniu :) :) :).
Tak się zastanawiam czy dobrym miejscem docelowym na dotarcie nie byłyby Pabianice??? ;) ;) ;)
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Września 24, 2014, 09:27:06 am
Licznik ogarnięty. Okazało się, że był za duży luz osiowy bębenkach z cyframi. Poprawione i wszystko działa (przynajmniej dziesiąte kilometry, zobaczymy czy przeskoczy na 100). Sprawdzałem z GPS to wskazuje do 60 OK później trochę przekłamuje i wskazówka lata. Najprzyjemniejsza prędkość 70-75km/h ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Ze skrzynią to aż nie chce mi się jej wyciągać poczekam.
Wczoraj już ciemno jadę na stację benzynową a tu brrr zgasł. Najprostsza awaria na rezerwę i dojechał. W drodze powrotnej zginęło ładowanie 500 metrów przed domem (poluzował się kabelek od prądnicy.
Zauważyłem tylko, że na włączonych światłach przy wyższych obrotach leciusieńko jarzy się ładowanie - jakieś sugestie???
Tytuł: Odp: Wiosenny remont 2013:)
Wiadomość wysłana przez: sona46 w Września 24, 2014, 10:46:55 am
No to zapraszam,jak będzie pogoda w sobotę to z chęcią bym pojeździł,a żarzenie z reguły to norma,przyczyna z reguły to lekkie bicie twornika i szczotki przy obrotach nie dotykaja pewnie do komutatora.