AWO Forum
Usprawnienia Porady => AWO na stole operacyjnym => Wątek zaczęty przez: jah w Czerwca 12, 2017, 07:59:28 pm
-
Wrzucę parę fotek z przebiegu prac. Stan początkowy :)
-
i w trakcie...
-
cd
-
Jasiu, nareszcie coś ... Pewnie awok już na ukończeniu 8)
-
Składam klocki w jedną całość, aktualnie męczę się z elektryką :) już coraz bliżej celu 8)
-
Zdążysz na Bieszczady?
-
Taki mam plan, ale chyba będę musiał zarwać parę nocek ???
-
wał po niby regeneracji >:( dobrze, że Cykor go wziął w swoje ręce :D i doprowadził do ładu
-
cd
-
kanapa po naprawie i odświeżeniu, mało brakowało i bym go wymienił na nowy, dobrze, że u tapicera była kanapa z nowym pokrowcem i mogłem porównać
-
Kanapa Ogien :)
-
dzięki 8), materiał obecnie nie do dostania
jeszcze kilka fotek
-
Widzę , że prace nabierają tempa dawaj dobrze Ci idzie .
Tak trzymaj.
Tylko skąd taka dziwna nazwa wątku :o
-
Bo to jest taki kreci projekt ;), nad którym siedzę od wielu lat -niektóre z tych zdjęć są sprzed kilku lat ;D stąd taka nazwa
-
cd
-
...
-
Ładnie wypolerowałeś piasty ;D
-
;D ;D ;D dzięki, idę składać dalej
-
i już bliżej niż dalej 8)
-
Na sworzniu wahacza ten pierścień dystansowyma być pomiędzy rzędami rolek i musi je oddzielać a nie przy kołnierzu
-
dzięki
-
Nie ma sprawy ;)
-
Dokładnie pierścień między igiełkami ,a tych listew alu do tego siodła to pozadrościcić
-
listwy klasa 8)
szparunki ręczna robota
-
jasiu, a od spodu błotniki barankiem malowałeś czy lakier?
-
Oczywiście, że jest baranek a później lakier ;D robił to profesjonalista
-
Ty jechałeś szparunki?
-
Nie no co TY :o, to nie są proste rzeczy, ale oczywiście próbowałem i udawało mi się zrobić tak z 5cm linię prostą ;D. Jak potrzebujesz to mam pędzel mack i farby 1shot ;)
-
No super robota. Pozazdrościc.
Tez mam taki kreci projekt od daaawien dawna. Sport wczesny z poczatku 56 i tez go chcialem zrobic na ta pierwsza serie w kremowym malowaniu.
Coś bym podpowiedział , ale nie chce mącić bo juz wszystko ładnie pomalowane.
A szparunki gdzie robiłeś? To jest na akryl, czy baza szparunki i bezbarwny?
-
Dzięki, malowanie to baza bezbarwny i na to szparunki, szparunki robił mi kolega, to jego pierwsze szparunki :) malowane ręcznie.
Michał chcesz mącić w sprawie szparunków?
Mam problem z elektryką, jak wszystko podłączę według schematu (chyba nic nie poknociłem) to brak iskry, jak odłączę czarny przewód od iskrownika i przewody od prądnicy, to iskra jest, ktoś wie co to może być?
-
A jak odłączysz sam kabel od iskrownika nie ruszając prądnicy to iskry nie ma??
-
Wystarczy odłączyć sam kabel od iskrownika to iskra będzie cały czas
Bo jeżęli on jest odłączony to kable z prądnicy nic nie mają wspólnego z zapłonem ten przewód masuje iskrownik tylko w celu zgaszenia
-
nie miałem czasu wczoraj dłużej potestować, ale jak wszystko było podłączone to raz mi odpalił, tylko przepustnica mi się zblokowała i udało się mi go zgasić z kluczyka, później nie mogłem odpalić i sprawdziłem, że nie ma iskry. Jak wszystko odłączyłem to iskra wróciła. Czyli ten kabelek od iskrownika do stacyjki -gaszenie, przypuszczam, że z nim coś nie tak i dlatego brakowało iskry, albo coś nie tak ze stacyjką.
Dzisiaj albo jutro będę testował.
Dzięki za pomoc
-
podejrzenie - któryś przewód/styk masuje
-
chyba ustaliłem przyczyny, po pierwsze stacyjka nie jest idealna i nie zawsze dobrze styka i po drugie wymieniłem kondensator -czy źle działający może powodować brak iskry?
-
...
-
buduje się oj buduje
-
Dzięki, malowanie to baza bezbarwny i na to szparunki, szparunki robił mi kolega, to jego pierwsze szparunki :) malowane ręcznie.
Michał chcesz mącić w sprawie szparunków?
Mam problem z elektryką, jak wszystko podłączę według schematu (chyba nic nie poknociłem) to brak iskry, jak odłączę czarny przewód od iskrownika i przewody od prądnicy, to iskra jest, ktoś wie co to może być?
Nie chcialem mącić w szparunkach. Szparunki sa super! No i tej kanapy to Ci zazdroszczę :)
Po prostu kilka rzeczy, które są juz pomalowane nie są dokładnie takie jak powinny być w tej wersji. Ale uznajmy, że nie było tematu, bo wszystko to wygląda bardzo ładnie.
-
Wiem Michał ;)
-
i nastała jasność
-
Jasiu, stopka centralna wydaje się być dość wysoka, podobnie jest w moim sporcie tylko mi jest go ciężko przełamać tzn postawić, waży wtedy z dwieście 8) tez odnosisz wrażenie potężnej wagi?
-
Ładny .No,i nie czarny
-
Łukasz na razie nie mam problemu ze stawianiem go na stopki -bo to jest jego stała pozycja :-\, ale myślę, że w ciągu najbliższych dni to się zmieni ::)
Andrzej taki miałem plan co by nie był czarny, chyba się udaje jego realizacja 8)
-
Idzie robota :)
A te uchwyty kierownicy celowo odwrotnie załozyles?
-
To lubię ;)-światła dają nie źle,chyba wszystkie żarówki masz led?
-
Uchwyty kierownicy celowo założone odwrotnie -ktoś pisał, że wygodniej się jeździ, zobaczę.
Oświetlenie to faktycznie prawie wszystkie ledy, tylko światło stopu muszę wymienić, ba jak się włączy to reszta przygasa ;D czekam do przesyłkę z chin.
-
Uchwyty kierownicy zakłada się odwrotnie wtedy gdy ktoś jest wysoki.
Ty niski nie jesteś ;)
-
Pierwsze próby przeszedł i kierownica jest ok, bezpiecznik niestety się zjarał (jak na razie nie znalazłem zamiennika), kontrolki odwrotnie podpięte, kontrolka ładowania (u mnie zielona) nie gaśnie -problemem może być, że ledowa? ??? licznik mierzy kilometry ale nie pokazuje właściwej prędkości i jeszcze jedno na badania techniczne muszę mieć tablice rejestracyjną czerwoną :-\
-
próbna tablica - też tak musiałem mieć robiąc badania w w114, muszą wpisać nr rejestracyjny w rubrykach w badanym pojeździe
-
Z tą ledą na ładowaniu tak może być bo od jej mocy zależy również jak szybko wzbudza się prądnica.
-
to będę musiał spróbować z normalną żarówką
-
Postępy jakieś są:
-założone nowe mitasy 8)
-żarówka ledowa przód padła :-[
-zarejestrowany, czekam na twardy dowód 8) białe tablice,
ze schematu dołączonego do instalacji wynika, że mam dobrze połączone ALE kontrolka z lewej strony w sporcie jest od czego i jaki ma kolor????
-
Lewa zielona ma pokazywać luz,zapala się gdy z czujnika skrzyni podajemy masę na żarówkę,lewa czerwona ładowanie.
-
lewa czerwona ładowanie.
Prawa
-
Ok, dzięki za pomoc, muszę zmienić szkiełka i będzie git ;D
-
Dzisiaj zrobiłem w jednym kawałku 15km ;)
-
Z którego roku ten sport ?
-
1957r, Ty przypadkiem nie masz/miałeś z tego rocznika sporta?
-
jednego miałem , drugiego jeszcze mam ;D
-
Jasiu, kurde balans ślicznie
-
Dzięki Łukaszku, ale Twoje sprzęty też są godne pozazdroszczenia :D którym pędzisz w Bieszczady?
-
Bardzo ładnie się prezentuje, i ten kask z epoki 8)
-
szkoda tylko, że kask z epoki trochę odbiega standardami od obecnych :)
wygląd 100
wygoda i komfort oraz bezpieczeństwo 10
-
Pożycz od żony lusterko,bo dowód zabiorą i w Bieszczady na przyczepce pojedziesz ;)
-
Jakie te 15km - odczucia?
-
Lusterko pożyczę bo jazda bez nie należy do przyjemnej i bezpiecznej :D
Odczucia z jazdy super 8) tylko muszę się przyzwyczaić i wyczuć sprzęta ;)
-
Na suwakach oczywiście ;D chyba małą pętlą będę jechał bo podobno piękne widoki
-
Z tą ledą na ładowaniu tak może być bo od jej mocy zależy również jak szybko wzbudza się prądnica.
Niestety na zwykłej żarówce też nie gaśnie kontrolka ładowania :-\
-
Sprawdź czy na wzbudzenie przychodzi +z regulatora,jeśli tak to odepnij kabel od szczotki i na obrotach zobacz jakie nap.wychodzi ze szczotki,powinno być powyżej 14V,jeśli nie będzie lub będzie znacznie niższe,oczywiście gdy na wzbudzenie jest nap.to zn.masz padniętą prądnicę.
-
Przejrzałem instalację i nic niepokojącego nie zauważyłem a bezpieczniki 8A cały czas się jarają -nigdy na postoju, tylko po jakimś czasie jazdy. Odłączyłem nawet prądnicę i nic się nie zmieniło :/ Ma ktoś jakiś pomysł? Może jakiś większy bezpiecznik założę, albo połączę kablem i jak ma się coś zjarać to się zjara i przynajmniej będę wiedział co :-\ :-\
Andrzej sprawdziłem i na obrotach napięcie się waha nawet do 25v sprawdziłem przed wejściem do regulatora -ale ja jestem elektryczny gamoń i mogę źle wszystko mierzyć :)
-
Nie mogę znaleźć w wątku.lub nie pisałeś o tym,przede wszystkim czy aku jest sprawne?,czy pomiarów dokonujesz miernikiem elektronicznym?,różnie z nimi bywa(potrafią pokazywać głupoty zwłaszcza w tego typu instalacji gdzie poziom zakłóceń jest wysoki),jaki masz regulator?,8A bezpiecznik nie powinien się przepalać tym bardziej że większość żarówek masz led i pobór prądu jest znacznie ograniczony,pomierz napięcie na stykach aku przy obrotach z włączonymi światłami i bez,prawidłowe to 7-7,4V,a następnie podłącz amperomierz w szereg z kablem do aku i na obrotach pomierz prąd,być może masz uszkodzony regulator,lub nie właściwie wyregulowany jeśli mechaniczny i zbyt duży prąd wali na aku.
-
Miernik elektroniczny chiński -faktycznie może pokazywać cuda.
Akumulator żelowy 6v i z pomiarów to ma trochę ponad 6v.
Ale jak odpiąłem kable od prądnicy ... może całkiem odłączę ładowanie i regulator, wtedy zawężę obszar poszukiwań.
Dzięki Andrzej
kilka godzin później ...
Po odłączeniu regulatora i prądnicy wszystko działa jak należy (oprócz ładowania :)
Jak będę miał chwilę to chyba zacznę od wymiany regulatora na elektroniczny.
-
http://allegro.pl/regulator-napiecia-pradnicy-6v-mz-250-junak-i6849195729.html
taki będzie dobry?
-
Zanim podłączysz "elektronikę" znajdź przyczynę kłopotów, inaczej na 99% spalisz inwestycję. Regulator napięcia nie ma nic wspólnego z przepalającym się bezpiecznikiem (chyba, że pracuje cały czas na zwarciu), nie występuje tu regulacja natężenia prądu która mogłaby powodować takową usterkę, a napięciem choćby 1000 V nie przepalisz bezpiecznika jeżeli nie przekroczysz granicznego obciążenia.
Regulator oczywiście odpowiedni pod warunkiem odpowiedniego podłączenia.
-
Dzięki za porady, jakby co to będę Was koledzy męczył pytaniami.
-
Jeszcze w kwestii bezpiecznika to w instalacjach MZ przewidziany jest 16 A, w Iżu na ten przykład przy prądnicy mocy 45 W (7,5 A) siedzi aż 25 A.
-
Kumpel w MZ ES miał ten sam problem,palący się bezpiecznik, długo nad tym siedziałem i doszedłem w końcu, problemem był sklejony "mostek"ten z prawej strony. On musi być rozwarty jak na niego patrzysz.
Małym śrubokrętem go oderwałem i wyczyściłem styki i problem znikł.
A akumulator 6V musi mieć więcej, min.6,20 także chiński miernik może dobrze pokazuje.
-
Zapomniałem dopisać że chodzi o mechaniczny regulator napięcia. :D
-
Podłączyłem z prostownika 12v -foto, jak podłączałem 6v to tylko brzęczał i nic nie puszczał
-
Prądy zeszły na dalszy bieg, dzisiaj po krótkiej wycieczce usłyszałem kilka trzasków z silnika i kiedy po gwałtownym -z piskiem opon, hamowaniu ... zablokował się tłok >:( :-\ :(
-
No to pojeździłeś :(,a takie sprawdzanie mechanicznego nie wiele wnosi,jak byś to robił zasilaczem z regulowanym nap.to widziałbyś dokładnie przy jakim nap.zwory przełączają i dopiero wtedy można regulować dla wymaganych parametrów.
-
masakra
-
I wszystko widać co było przyczyną.
-
Ciekawe co z korba :o
,dobrze widze luzna tuleja?
-
Taka też była diagnoza Roberta.
Jeśli chodzi o resztę to raczej wszystko ok, do zblokowania tłoka doszło już po zgaszeniu, kiedy ruszyłem kopnikiem.
-
ciekawi mnie ilość lużnych elementów które znajdują się nad tłokiem skąd się wzięły i od czego są pourywane
-
Pierścień "wyskoczył" poza obręb tuleji i ujebało półkę.
-
jak tuleja jest bez kołnierza to tak się dzieje,
-
Dobrze, że objechał Bieszczady i awaria na podwórku.
Kogo "zareklamujesz" odnośnie tulejowania cylindra?
-
Niestety sprawca nieznany, ja nawet nie wiedziałem, że jest tulejowany :/
-
Silnik już w ramie 8), dzisiaj cały dzień bawiłem się z prądami i całą instalację przejrzałem, sprawcą okazał się klakson >:(, po odłączeniu wszystko śmiga. Po wymianie regulatora jest ładowanie dochodzi do 7,5v -to chyba dobrze. Urwana linka prędkościomierza była wynikiem odkręconej śrubki, która zblokowała trybiki. Mam nadzieję, że wszystko będzie śmigać ;D
-
Dzisiaj była rundka wokół komina, silnik kręci :), elektryka działa i nawet prędkościomierz coś wskazuje 8)
-
I to się liczy,krety też mają swoje życie ... ;)
-
Byłem dzisiaj w autoryzowanym serwisie AWO w Łańcucie, gdyż miałem problem z lejącym się olejem spod głowicy. Wymiana uszczelki nie pomogła. Po oględzinach przez fachowca okazało się, że winny jest cylinder, a dokładnie małe z pozoru nic nie znaczące pękniecie, potem Robert znalazł spawacza, tokarka poszła w ruch i olej się nie leje. Przy tzw.okazji został założony zakupiony w chinach gaźnik. Początkowe testy przeszedł nawet nie najgorzej, bo Robert mi nie uciekł jadąc 105 km/h :) testy będą trwały:) Dodam, że dostałem wydłużoną gwarancję tzn. "dalej niż do bramy" ;) ;D
Chciałbym w tym miejscu podziękować Cykorowi za pomoc i jego żonie za poczęstunek:)
-
To szybko dojechałeś do domu.
A te wędliny niczego sobie.
-
No byle czego bym Ci nie wiózł, wiem, że u Ciebie wszystko musi być na odpowiednim poziomie :)
-
Aktualizacja
Wydaje mi się, że dobrałem świecę NGK B8HS, na której jeździ mój sprzęt (mam w zanadrzu jeszcze kilka :) do testowania)
Robert twoją świecę od motorówki mam w zapasie i jak dobiorę coś pewnego to Ci zwrócę ;) ;D
muszę zrobić testy w wyższych temperaturach.
Dzisiaj przejechałem sobie jakieś 50 km, awok zapie..dlał jak się patrzy, wszystko git, do czasu jak zaczął mi pływać po drodze -KAPEĆ z tyłu, jeździłem po tzw lasach, dobrze, że to było w pobliżu domu i miły człowiek wtłoczył mi 3atm co pozwoliło mi na przejechanie kilku kilometrów i następna pomoc ze sprężarki, kolejne kilometry. dwa kilometry do domu był spacer obok motocykla :-\
-
Czyli pracujesz nad kondycją ;)
-
dokładnie tak ;D
-
Dzisiaj na krótkiej przejażdżce osiągnąłem maksymalną prędkość katalogową plus 1 :) sprawdzone na endomondo, bo licznik troszkę kaprysi, może ktoś poleci jakiegoś mistrza od liczników to w zimie bym oddał do regeneracji?
-
Polecam Pana Roberta Klimko, robil mi licznik do junaka i do awo i wszystko jest OK. https://jbmotocyk...-licznika/
-
Dzięki