AWO Forum

Usprawnienia Porady => AWO na stole operacyjnym => Wątek zaczęty przez: wojtex w Stycznia 14, 2018, 10:44:39 pm

Tytuł: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Stycznia 14, 2018, 10:44:39 pm
Witam!

Zaczynam swoją przygodę z AWO. W powitalni opisałem już swoją historię. Motor jest totalnie rozkawałkowany ale spróbuję go spowrotem poskładać i uruchomić.

AWO SPORT
rok produkcji - 1959.

Numery ramy i bloku silnika zgadzają się z numerami na tabliczce zanamionowej.

Dotąd zauważone największe braki:
- dyfer
- iskrownik
- sprzęgło
- wirnik prądnicy
- przednia pokrywa prądnicy i iskrownika
- przednie siedzenie
- stacyjka (stacyjka jest ale jest jakaś klejona)
- gaźnik (jest pegaz)
- lewy uchwyt przedniej lampy - chętnie kupię jeżeli ktoś ma na zbyciu, w przyzwoitym stanie

Powoli do przodu!
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Stycznia 14, 2018, 10:45:31 pm
pozostała drobnica
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Stycznia 14, 2018, 11:00:13 pm
Kolejne zdjęcia
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: tlukas w Stycznia 15, 2018, 09:47:59 pm
Sama przyjemność w składaniu tym bardziej, że prawie kompletny   :P
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Stycznia 15, 2018, 10:04:53 pm
Wojtek zostało mi kilka gratów do sporta, jak ogarniesz co potrzebujesz to daj znać bo w maju jadę do Łodzi ;)
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Stycznia 16, 2018, 11:03:59 pm
Bardzo dziękuję za taką chęć pomocy! Widzę, że trafiłem w dobre miejsce.

Najbardziej chodzi mi po głowie brak dyferencjału, sprzęgła i iskrownika. Iskrownik pewnie kiedyś tam kupię jakiś po regeneracji ale przyznam, że przy zakupie dyfra i sprzęgła to będę potrzebował Waszej pomocy bo na razie jeszcze nie wiem jak ocenić ich stan i czy warto kupić. Poza tym, jak robiłem zdjęcia to zauważyłem, że wieloklin na wałku kopniaka jest zjechany więc to też trzeba będzie wymienić. Nie wiem jak z dostępnością tego wałka. Ostatnio na Allegro był kopniak i to z tym wałkiem i żałuję że go nie kupiłem ale wtedy jeszcze nie wiedziałem, że tego potrzebuję. Z takich części pierwszej potrzeby to jeszcze lewy uchwyt lampy.
Budowę silnika dopiero poznaję więc w zasadzie, jeszcze nie wiem czego mi brakuje ;-)

Wadmed, jeżeli będziesz mógł mi jakoś pomóc w znalezieniu tych moich braków to będę bardzo wdzięczny.

Aktualnie na pewno brakuje:
- przednia pokrywa iskrownika i prądnicy
- prądnica. Stojan jest ale nie wiem w jakim stanie.
- sprzęgło
- koło zamachowe
- iskrownik
- skorupa tylnej lampy. Mam wkład, szkiełko górne i dolne. Jeżeli nie znajdę czegoś sensownego (dobry stosunek ceny do jakości) to kupię zamiennik bo wygląda przyzwoicie.
- dyfer i szczękotrzymacz. Wał jest.
- przednie siedzenie. Chyba kupię nowe.
- wałek kopniaka
- kopniak i nożna stopka zmiany biegów. Pewnie kupię nowe.
- licznik
- sprężyny przedniego zawieszenia. Jedna pękła pewnie przy demontażu.
- lewy uchwyt lampy
- stacyjka. Jest ale pęknięta. Będę musiał kupić nową.
Więcej nie pamiętam.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Stycznia 19, 2018, 07:29:23 am
Jak już wspomniałem wcześniej, jednym z braków jest dyfer. Co chwilę pojawia się w sprzedaży.
1. Czy są jakieś rodzaje dyfrów? Jaki powinien być do mojego egzemplarza (59r)?
2. Jak ocenić stan po zdjęciach. Jakie uszkodzenia dyskwalifikują daną część? Na co zwrócić uwagę? O co zapytać sprzedającego?
Zdjęcia mile widziane.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Stycznia 19, 2018, 11:17:59 am
Dyfer kupowany przez Internet to loteria. Jak nie jest zdjęty dekiel to i w realu można się naciąć.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: marjew w Stycznia 19, 2018, 11:40:20 am
Dyfer to faktycznie loteria na pięć kupionych jeden był ok. Kopnik, wałek i dzwignia biegów najtaniej chyba u Hartmana będzie.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Stycznia 19, 2018, 12:48:10 pm
Jest teraz taki ładny na allegro, a przynajmniej ładnie wygląda. Poproszę sprzedawcę żeby odkręcił pokrywę i zrobił zdjęcia. Może się zgodzi...
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: marjew w Stycznia 19, 2018, 01:50:23 pm
Jak będzie miał brzydkie zęby w środku to nie odkręci i powie że się nie zna albo nie rusza bo to oryginał ;D
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: rafciojawa w Stycznia 19, 2018, 02:19:09 pm
Tu widać że jest w jednym kawałku,nie spawany i kompletny,prawdopodobnie wyciągnięty z moto.Cena w miarę przyzwoita,ale jak nie pomacasz to nie będziesz wiedział.
http://allegro.pl/dyfer-simson-awo-s-sport-t-turist-zapas-z-ddr-i7141722166.html#thumb/6
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Stycznia 20, 2018, 11:19:28 pm
W temacie mojego AWO oczywiście coś się dzieje. Postanowiłem zaryzykować i zgarnąłem ten dyfer o którym wspomniał Michał i rafciojawa. Zobaczymy czy będzie w środku tak ładny jak i na zewnątrz. Możliwe, że tylko wywaliłem w błoto 340zł. Jak dostanę go to rozkręcę i pokaże zdjęcia. Rzekomo nie ma żadnych luzów. Przez wiele lat leżał w jakimś niemieckim garażu jako zapas ...i pewnie czekał właśnie na mnie!  ;)
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: michal-fox w Stycznia 20, 2018, 11:27:02 pm
Cześć Wojtex.
Witam z Wielkopolski.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Stycznia 21, 2018, 12:16:12 am
Cześć!
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Marca 11, 2018, 10:25:25 pm
Żeby nie było, że się pojawiłem, poszumiałem trochę i zniknąłem to się odezwę! :-)
Tak jak napisałem, na razie kończę Osę ale o Awo też myślę i postanowiłem, że co miesiąc coś do niego kupię.
Dyfer już mam. Ostatnio dokupiłem też ładną osłonę prądnicy i iskrownika, a także kawałek sprzęgła.
Tak więc powolutku ale zawsze do przodu! :-)
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Marca 13, 2018, 09:52:09 pm
Próbuję załączyć zdjęcie ale ciągle wyskakuje "400 Bad request". O co chodzi?
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: sona46 w Marca 14, 2018, 06:30:50 am
Może za duże zdjęcia ? pomniejsz  do 120kB no i jak wysyłasz samo zdjęcie bez tekstu to chociaż w tekscie kropkę postaw
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Marca 14, 2018, 11:18:00 pm
Tak wygląda to sprzęgło. Ostatnio zgarnąłem to na allegro. Czy to komplet?
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: sona46 w Marca 15, 2018, 06:16:10 am
Ta tarcza z lewej to raczej F126 a z prawej nie widać czy jest wszystko i w jakim stanie,rozłóż na części i zrób zdjęcie.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Marca 15, 2018, 05:49:34 pm
Mam chyba jedną tarczę na sprzedaż (produkcja naszego admina) jak chcesz to się odezwij.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Marca 15, 2018, 07:45:33 pm
No trudno, kupowałem na szybko. Może reszta będzie ok... Brakuje mi całego sprzęgła.
Jeżeli mowa o tych koreańskich tarczach to bardzo chętnie! Odezwę się.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wadmed w Marca 16, 2018, 12:32:46 pm
Mam Korea i Japan ;)
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Listopada 14, 2021, 08:57:08 pm
Witam ponownie! Od rozpoczęcia mojego wątku trochę minęło czasu. W tym okresie pracę nad Awo były wstrzymane. Kupiłem tylko dyfer. Musiałem skończyć Osę i teraz przyszedł czas na Awo.
Silnik już ustawiony w kolejce u kolegi Cykora, czeka na remont. Lakiernik też już zamówiony na styczeń.
Krótko mówiąc, ruszam z tematem! :-)

1. Na początek muszę gdzieś wyprostować felgi. Znacie jakiś warsztat, który podejmuje się prostowania felg, a następnie zaplatania i centrowania kół?

2. Czy to są wszystkie części do lakierowania?
- rama
- puszka aku i narzędziowa
- bak
- błotniki
- stopka centralna
- felgi
- szklanki górne przednich teleskopów
- uchwyty lampy (chorągiewki)
- podnóżki
- lampa
Coś jeszcze?
Co z tą blachą z filtrem powietrza - lakier czy ocynk?
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: LukS w Listopada 15, 2021, 07:45:44 am
2. Czy to są wszystkie części do lakierowania?
- rama
- puszka aku i narzędziowa
- bak
- błotniki
- stopka centralna
- felgi
- szklanki górne przednich teleskopów
- uchwyty lampy (chorągiewki)
- podnóżki
- lampa
Coś jeszcze?
Co z tą blachą z filtrem powietrza - lakier czy ocynk?

- szklanki górne amortyzatorów

- pokrywa z siatkowym filtrem powietrza  - to jest malowane
W jakim stanie to masz? Bo tego nie widać przecież.
U siebie zostawiłem w oryginalnym lakierze z miejscowymi brakami.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Listopada 15, 2021, 03:23:51 pm
Ta blachą z filtrem jest w kiepskim stanie.  Trzeba więc pomalować. Jest widoczna na jednym ze zdjęć drobnicy
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: LukS w Listopada 16, 2021, 07:18:38 am
Oczywistość jednak trzeba pamiętać aby nie polakierować wkładu filtra.

Z elementów do polakierowania jest też ramka prędkościomierza/licznika.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Listopada 17, 2021, 07:59:13 am
Na dzień dzisiejszy oryginalnego licznika nie mam więc pewnie będę musiał kupić zamiennik. No właśnie, czy w oryginale ramki były tylko czarne czy zdarzały się też chromowane?

ps. Czy jakość tych nowych liczników jest dobra?
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: Michał w Listopada 17, 2021, 09:19:10 am
Ramki były czarne, chromowane to już modyfikacja przez właścicieli. Moim zadaniem lepiej kupić starą rosyjska produkcję i zmienić tarczę. Mam taki w M61 i wskazuje poprawnie.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Listopada 18, 2021, 07:55:34 am
Ok. Czego szukać w necie? Licznik do którego radzieckiego motoru?
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: LukS w Listopada 18, 2021, 08:34:14 am

ps. Czy jakość tych nowych liczników jest dobra?

Koledze MarkowiP. zdechł w miniony weekend a chyba nie wyjechał na nim 4tys km.
Odradzałem mu na podstawie opinii innych kolegów z forum ale sam chciał.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: justom71 w Listopada 18, 2021, 12:26:23 pm
Zdecydowanie odradzam zakup nowego licznika. W moim przypadku korpus z "popeliny" nei wytrzymał 4 tyś. km.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Listopada 18, 2021, 01:46:36 pm
To cenna informacja. W takim razie będę szukać od jakiegoś ruska. Rozumiem, że ma być wyskalowany do 120km
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: PanKamil w Listopada 19, 2021, 06:02:27 pm
Jak chcesz ruska do pisz na pw.
Dostałem oryginalny i mam jeżowy do zbycia.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: LukS w Listopada 24, 2021, 07:15:43 am
Ta blachą z filtrem jest w kiepskim stanie.  Trzeba więc pomalować. Jest widoczna na jednym ze zdjęć drobnicy

Akurat na wierzchu więc zrobiłem fotki.
Spód ocynk, wierzch lakier (z odpryskami) - być może oryginał.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Listopada 27, 2021, 01:34:43 pm
Zawsze można liczyć na kolegów. Kumpel który też siedzi w starych motorach, tylko raczej w Osach postanowił mi podarować licznik oryginalny no Awo, który kiedyś, gdzieś wyłowił. Jest w bardzo dobrym stanie. Jak go odbiorę to wrzucę zdjęcia.
Niemniej, PanieKamilu, również dziękuję za chęć pomocy!
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Listopada 27, 2021, 01:38:55 pm
Ok, no to z filtrem sprawa jasna. Najpierw w ocynk, a potem, wierzchnia strona pod lakier. Dzięki za podpowiedź.

Jeżeli chodzi bieżące sprawy to aktualnie szukam zakładu który wyprostuje mi felgi bo oczywiście trzeb to załatwić przed lakierowaniem.
Szukam też osoby, która pomogłaby w remoncie zawieszenia.
 
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Grudnia 06, 2021, 11:44:43 pm
To jest ten licznik, który dostałem od kolegi.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Grudnia 06, 2021, 11:46:28 pm
Tył licznika
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Grudnia 06, 2021, 11:51:21 pm
No i jeszcze ostatni zakup - zapłon od AudioBas. Zestaw wygląda na prawdę bardzo solidnie. Do tego jest czytelna, zrozumiała i obrazkowa instrukcja montażu.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Grudnia 19, 2021, 08:25:38 pm
Wczoraj rozbroiłem ramę. Obejrzałem ją dokładnie i się przeraziłem. Wygląda jakby była krzywa, jakby motor dostał strzał z boku. Prawa rura jest jakoś powyginana, nie trzyma płaszczyzny. Mam nadzieję, że rama do sporta jest asymetryczna. Jest?
ps. Rozstaw uchwytów do mocowania silnika 19,5cm.
Czy ta rama jest krzywa czy tak ma być?
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: justom71 w Grudnia 19, 2021, 08:37:07 pm
Ustaw zdjęcia pionowo, środek ramy równolehle do fugi płytek i zmniejsz rozmiar zdjęcia o połowę.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Grudnia 20, 2021, 12:48:23 am
Wrzucałem post z telefonu. Rzeczywiście zdjęcia są za duże. Zmienię i wstawię je jeszcze raz.
W każdym razie, tę krzywiznę dobrze widać na zdjęciu, gdzie rama jest odwrócona. To wygięcie rury ramy wygląda tak jakby mniej - więcej w okolicy uchwytu podnóżka rama rozszerzała się.
W obu punktach mocowania silnika rozstaw rur jest 19,5cm. Czy to odpowiada szerokości silnika?

ps. Jeszcze raz przyjrzałem się ramie i ona chyba rzeczywiście nie jest symetryczna bo na przykład łukowa blacha (błotnik) jest przyspawana bliżej lewej strony.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: LukS w Grudnia 20, 2021, 07:22:43 am
ps. Jeszcze raz przyjrzałem się ramie i ona chyba rzeczywiście nie jest symetryczna bo na przykład łukowa blacha (błotnik) jest przyspawana bliżej lewej strony.

Z powodu wałka kardana.

Rama jest nieco szersza niż silnik żeby z luzem wchodził.
Daje się podkładki do dystansu. Niektórzy grubsze, niektórzy cieńsze. Różnie jest
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Stycznia 01, 2022, 08:54:23 pm
Wrzucam jeszcze raz zdjęcia ramy w bardziej przystępnym rozmiarze.
Może jest ktoś z okolic Warszawy, kto miałby taką ramę rozebraną, którą mógłbym obejrzeć i porównać ze swoją?
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Stycznia 01, 2022, 09:09:27 pm
Oprócz ramy, która jest aktualnie priorytetową sprawą mam jeszcze inne pytania.
1. Czy to malowanie baku jest oryginalne? Zastanawia mnie ten cienki, złoty szparunek, który jest bardziej odsunięty od niebieskiego niż to jest to na większości odrestaurowanych baków, których zdjęcia można zobaczyć w internecie.

2. Naprawiłem sobie stopkę centralną, w której rurki były przetarte na łukach. Czy gdzieś na końcu lewej rurki powinien być przyspawany jakiś krótki "pręcik" ułatwiający otwieranie stopki? Jeżeli tak to będę wdzięczny za zdjęcie i wymiary

3. Czy jest jakiś szybki sposób aby zdemontować te gumowe, boczne poduszki na baku? Guma jest już stwardniała więc czy w praktyce da się zdjąć bez ich zniszczenia? Czy w ogóle powinienem je zostawiać oryginalne czy zamienić na nowe zamienniki?
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: justom71 w Stycznia 01, 2022, 09:12:06 pm
Malowanie baku wygląda na oryginalne i ja taki bak odłożył bym na pulkę i kupił inny który nadaje się do malowania. Za taki oryginalny bak kupisz cztery inne.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Stycznia 01, 2022, 09:17:22 pm
Malowanie baku wygląda na oryginalne i ja taki bak odłożył bym na pulkę i kupił inny który nadaje się do malowania. Za taki oryginalny bak kupisz cztery inne.

Przyznaję, że jak na 60 - letni bak to rzeczywiście wygląda dobrze no ale innego nie mam. To znaczy mam ale na inne mocowanie. Popatrzę w ineternet i może coś znajdę.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Stycznia 03, 2022, 07:52:35 pm
Czy w okolicy Warszawy, Pruszkowa ma ktoś kompletnego Sporta, żebym mógł go zobaczyć i porównać do niego swoją ramę? Byłbym wdzięczny za taką uprzejmość.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: LukS w Stycznia 04, 2022, 07:27:11 am
Oprócz ramy, która jest aktualnie priorytetową sprawą mam jeszcze inne pytania.
1. Czy to malowanie baku jest oryginalne? Zastanawia mnie ten cienki, złoty szparunek, który jest bardziej odsunięty od niebieskiego niż to jest to na większości odrestaurowanych baków, których zdjęcia można zobaczyć w internecie.

2. Naprawiłem sobie stopkę centralną, w której rurki były przetarte na łukach. Czy gdzieś na końcu lewej rurki powinien być przyspawany jakiś krótki "pręcik" ułatwiający otwieranie stopki? Jeżeli tak to będę wdzięczny za zdjęcie i wymiary

3. Czy jest jakiś szybki sposób aby zdemontować te gumowe, boczne poduszki na baku? Guma jest już stwardniała więc czy w praktyce da się zdjąć bez ich zniszczenia? Czy w ogóle powinienem je zostawiać oryginalne czy zamienić na nowe zamienniki?

Ad.1.
Oryginalne
Było omawiane - trzeba wertować forum.

Ad. 2.
Oryginalnie nie było bocznego pręta wspomagającego. W tych stopkach (a bynajmniej w kilku 425S, które stawiałem) jest upierdliwe podnoszenie.
Taki pręt powinien i będzie pomagać.

Ad. 3.
Oczywiście, że się da zdemontować.
Gumę trzeba zmiękczyć i przede wszystkim musi być to robione na ciepło.
Było na forum. Wertować.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: LukS w Stycznia 04, 2022, 07:32:31 am
Malowanie baku wygląda na oryginalne i ja taki bak odłożył bym na pulkę i kupił inny który nadaje się do malowania. Za taki oryginalny bak kupisz cztery inne.

Przyznaję, że jak na 60 - letni bak to rzeczywiście wygląda dobrze no ale innego nie mam. To znaczy mam ale na inne mocowanie. Popatrzę w ineternet i może coś znajdę.

A dlaczego go nie zamontować i jeździć na takim jaki jest?
Laik będzie na to zwracał uwagę, bo nie jest cukierkowy ale ludzie w temacie raczej docenią zachowanie w stanie po latach.
Trzeba go oczywiście umiejętnie zakonserwować i robić to w trakcie użytkowania.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Stycznia 04, 2022, 10:59:26 am
LukS dzięki za odpowiedź. Biję się z myślami co zrobić z tym bakiem. Jest w przyzwoitym stanie choć lakier jest zniszczony, np. Przy siedzeniu lakier jest zupełnie wytarty i zardzewiały. Cała reszta musi być polakierowana więc "cały nowy" motor ze starym bakiem będzie wyglądał dziwnie.

Ps. A może ma ktoś ładny bak na szerokie mocowanie, który chciałby zamienić na ten z wąskim uchwytem, również w bardzo ładnym stanie, lecz pomalowany na czarno?
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: marjew w Stycznia 04, 2022, 12:46:23 pm
Jak nie wiesz co zrobić z tym bakiem to zamień się ze mną, mam taki w podkładzie przygotowany do lakierowania. Polakierujesz go i  problem z głowy, nie będzie ci szkoda. :)
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Stycznia 04, 2022, 01:21:11 pm
Chętnie zrobię tak jak podpowiada justom, że go sobie zostawię. Chodzi mi po głowie, żeby kolejny z motorów zrobić sobie w oryginale. Może padnie na Awo to bak już bym miał :-) Mam taką Wueskę i jest naprawdę super, chyba nawet bardziej mi się podoba niż te zrobione na igłę.

marjew, jeżeli chcesz ten drugi to możemy rozważyć wymianę.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: justom71 w Stycznia 04, 2022, 07:05:42 pm
Chętnie zrobię tak jak podpowiada justom, że go sobie zostawię. Chodzi mi po głowie, żeby kolejny z motorów zrobić sobie w oryginale. Może padnie na Awo to bak już bym miał :-) Mam taką Wueskę i jest naprawdę super, chyba nawet bardziej mi się podoba niż te zrobione na igłę.

marjew, jeżeli chcesz ten drugi to możemy rozważyć wymianę.
Jeden bak uratowany przed piachem.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Lutego 12, 2022, 11:16:56 am
Z powodu ferii miałem małą przerwę w sprawach Simsonowych ale już wracam!
Wczoraj zawiozłem do Bielska-Białej felgi do wyprostowania. Człowiek robi dobre wrażenie i wydaje się być zorientowany w temacie. Koła do Awo zna dobrze. Łożyska wyjął z piast w klika minut. Wyprostowane felgi za tydzień mam zawieźć do lakierowania. Tutaj mam pytanie jak polakierować felgi - na mokro czy proszkowo? Oczywiście chodzi malowanie na czarno. Co polecacie?

Niestety pojawił się kolejny problem, którego wcześniej nie wyłapałem. W tylnej piaście ktoś wymienił wewnętrzną okładzinę hamulcową, ten stalowy pierścień. Nie dość, że wcisnął tę tuleję za płytko to jeszcze zablokował ją dwoma nitami, które przechodzą na wylot przez piastę. Chciałbym to doprowadzić do porządku i zastanawiam się jak i gdzie to zrobić. Później wrzucę zdjęcie.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: justom71 w Lutego 12, 2022, 12:06:32 pm
Felgi przed lakierowaniem dobrze jest wycentrować aby potem uniknąć korekty młotkiem.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Lutego 14, 2022, 12:21:10 pm
Justom, właśnie w ten sposób rozpoczęły się prace nad kołami - od prostowania felg i wstępnego centrowania. Po polakierowaniu, felgi wrócą do tego mechanika w celu zaplecenia i końcowego wycentrowania.
Wtrącę tutaj ciekawą jego uwagę. Dał mi od razu nypel szprych, które będzie zakładał, z przykazaniem, żeby tak polakierować felgę aby otwory nie były za małe, aby nypel swobodnie wchodził w otwór. Rzekomo zdarzyło mu się już ze dwa razy, że warstwa lakieru była za gruba, a rozwiązaniem było poszerzanie otworów pilnikiem (ryzykowna operacja) albo ponowne lakierowanie.

W każdym razie, w moim przypadku kolejnym krokiem jest doprowadzenie do porządku piasty tylnego koła. Aktualnie wygląda to tak jak na zdjęciach. Takie nity są dwa, a okładzina jest wciśnięta raczej za płytko. Krótko mówiąc, okładzina jest do wymiany, a otwory w piaście do zaspawania.
Mam prośbę. Czy ktoś może podać mi szerokość oraz wewnętrzną średnicę tej stalowej okładziny oraz jej głębokość osadzenia (odległość pomiędzy skrajem okładziny, a krawędzią piasty)?
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Lutego 14, 2022, 12:24:42 pm
Zdjęcia bębna
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Lutego 22, 2022, 11:28:28 pm
Aktualnie zajmuje się dwoma zakresami prac. Pierwszy to kompletowanie części do lakierowania, a drugi to ta piasta.
1. Przeglądając katalog części zauważyłem, że na lewym ramieniu stopki centralnej powinien być ten pręcik ułatwiający jej odchylanie. Czy może ktoś przesłać mi zdjęcie tego miejsca - gdzie dokładnie jest przyspawany ten pręcik oraz jakie ma wymiary?

2. Proszę rzućcie okiem na szparunki tylnego błotnika, który mam. Przyznam, że wyglądają jak oryginalne ale czy jest to możliwe? Czy występowały jakieś egzemplarze, partie z takimi bocznymi szparunkami?

3. Otwory w tylnym błotniku. Czy ilość i miejsca otworów są fabryczne? Ten górny od mocowania tablicy jest rozwalony i trzeba go odpowiednio pomniejszyć. Zamierzam też zaspawać te trzy otwory do mocowania chlapacza.

4. Przypominam się prośbą o dokładne wymiary tej stalowej okładziny tylnej piasty - średnica wewnetrzna, szerokość okładziny oraz jaka jest głębokość jej osadzenia. Jeżeli znacie jakiś zakład, który jest gotowy to sprawnie zrobić to proszę o jakieś namiary.

5. Felgi zamierzam polakierować na czarno proszkowo.

6. Słychać, ze w tych zagięciach na rantach felgi lata jakiś sypki syf. Zastanawiam się, czy wstrzyknięcie, przez wywiercone małe otworki preparatu do zabezpieczania profili zamkniętych byłoby właściwym rozwiązaniem. Czy ktoś tak robił?
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: Marek Krupa w Lutego 27, 2022, 09:54:31 pm
Witam i widzę sporo pracy.
Wstawka stalowa w bębnie hamulcowym ma siedzieć sztywno. A często się uwalnia. W piastach kół łożyska RS, żeby smar nie zalewał szczęk hamulcowych.  Wyjętych kół nie można robić na 100, bo ostateczne prace należy wykonać dopiero po założeniu ich do ramy i takich korektach, żeby motocykl był jednośladem. Czyli listwa z P i L strony i 4 punkty styku opon, oczywiście przy jednakowej szerokości opon. Nie ma możliwości złożenia kół na zewnątrz i uzyskania jednośladu po ich założeniu. Bo rama podgięta, bo widelec deko wcześniej dostał i tym podobne.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Marca 13, 2022, 06:03:17 pm
Wszystkie blachy zostały przekazane do lakiernika. Plan jest taki, że lakiernik robi blacharkę i lakieruje wszystko na czarno. Następnie, szparunki zostaną namalowane ręcznie przez Jacogixera.

To co muszę szybko teraz załatwić to naklejka na tylny błotnik. Którą możecie polecić? Kalkomania obecnie jest niedostępna więc do wyboru zostaje naklejka ze Stolmotu lub od Betchera. Którą kupić?
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: Michał w Marca 13, 2022, 06:22:14 pm
Zobacz na allegro gościa co ma kalkomaniae np. Irbit. Spytaj czy Ci wydrukuje potrzebną.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Marca 15, 2022, 01:46:08 am
Przesłałem kilka zapytań o kalkomanię. Czekam na odpowiedzi. Poszukam też ogólnie w necie jakiegoś producenta kalkomanii wodnych. Może ktoś się znajdzie...
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Marca 16, 2022, 11:14:56 am
Z Allegro mam odpowiedzi, że nie maja i nie mogą zrobić takiej kalkomanii. Będę jeszcze szukać dalej ale w międzyczasie, na wszelki wypadek, na ebay, u Niemca kupiłem naklejkę. Spredawca zachwala, że kropka w kropkę jest zgodna z oryginałem. Zobaczymy co to jest...
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Marca 16, 2022, 11:30:42 pm
Ogólnie rzecz biorąc, jak zwykle przyjąłem realizację prac "od dołu do góry". Silnik czeka w kolejce u Cykora, blachy u lakiernika więc zabrałem się za zawieszenie. No i mam kilka pytań.
1. Czy ta mosiężna nakrętka jest oryginalna czy dorabiana?
2. Czy jest gdzieś na Forum albo czy ktoś ma szkic oryginalnej nakrętki wraz z wymiarami?
3. Czy oryginalne rozwiązanie tych uszczelek, zgarniaczy w nakrętce jest optymalne? Może jest jakaś znacznie lepsza modyfikacja?
4. Czy tuleje ślizgowe najlepsze będą te turbaksowe od Betchera czy wytoczyć z innego materiału?
5. Z lektury Forum wywnioskowałem, że wewnętrzne średnice tulei ślizgowych trzeba dopasować do rury prowadzącej w goleni metoda prób wsuwania. Pytanie brzmi, jakie narzędzie użyć do symetrycznego, i dokładnego poszerzenia tulei, która będzie już osadzona w ladze? Po głowie chodzi mi pomysł z zastosowaniem honownicy ale nigdy jej osobiście nie używałem i nie wiem czy się nada do "rozwiercenia" tych tulei. Co o tym myślicie? Niestety tokarki pod ręką nie mam, ani też tokarza, który zechciałby dłubać to ze mną przez dłuższy czas więc raczej będę musiał to zrobić sam i jakimś ręcznym narzędziem.

To dopiero początek
Już przeżyłem pierwsze załamanie przy tym zawieszeniu bo poprzedni właściciel w lagi wsadził tuleje mosiężne. Trzy po prostu wypadły ale jedną wprasował chyba na gorąco i miałem dość duże problemy z jej wysunięciem. W końcu dorobiłem sobie "tłoczek" dopasowany do mniejszej średnicy (wewnętrznej) lagi, włożyłem go od góry i przez długa rurkę wybiłem tuleję. Polecam te metodę.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: LukS w Marca 18, 2022, 09:06:50 am
Oryginalne tuleje-nakrętki są stalowe.
Niedługo MWB Łódź to może uda Ci się coś kupić z oryginału a jeśli nie to może trzeba dojść do producenta teleskopów i kupić od niego?
Tu namierzyłem, że miał https://4motor.pl/pl/awo-simson/6846-nakretka-goleni-z-uszczelka-awo-simson-sport-9999999075926.html
tu mają https://awo-oldtimer.de/Haltestueck-Telegabel-Verschraubung-fuer-Dichtring-AWO-Sport

W modyfikacje w tej nakrętce nikt się chyba nie bawił.
Co robiliśmy to wymieniali zużyte zgarniacze na siłownikowe (nie mylić z simmering) , które się spisują jak trzeba.
Temat opisywany w kilu wątkach.
Na pewno nie kupuj gumowych zamienników dedykowanych do Awo S . To szmelc.

Dopracowanie tulei turbaksowych do zawieszenia na 98% nie uda się przez honowanie ale może się mylę?  ::) Nie próbowałem ale droga wolna ;)
Do tego trzeba raczej użyć rozwiertaka nastawnego.
Chyba taki rozmiar https://allegro.pl/oferta/rozwiertak-nastawny-hss-wykanczak-nr-26-29-5mm-11538841651 - jak nie zapomnę to Ci sprawdzę jeszcze.
Może ktoś inny poleci Ci coś skutecznego i  tańszego.
Ja robiłem tuleje z brązu i stąd traktowanie rozwiertakiem.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: PanKamil w Marca 18, 2022, 09:12:55 am
Ja robiłem rozwiertakiem nastawnym.
Turbakas czy tekstolit może się lekko poddawać przy skrobaniu. Dobrze jest obrabianą tulejkę umieścić w stalowej zewnętrznej tulejce.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: LukS w Marca 18, 2022, 09:29:27 am
Dokładnie. Ja obrabiałem już w rurze nośnej.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Marca 19, 2022, 07:53:27 am
Rozwiertak nastawny - bingo! Nie znałem tego narzędzia. Dzięki za podpowiedź.
Za nakrętkami się rozejrzę
Pozostaje jeszcze pytanie, z jakiego materiału najlepiej zrobić te tuleje. Turbak, tekstylia, jakieś inne tworzywo czy brąz albo mosiadz?
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: PanKamil w Marca 19, 2022, 08:38:27 am
Jak zawsze .... "to zależy"..
Jeśli wewnętrzne rury prowadzące są w bardzo dobrym stanie, tzn. trzymają wymiar na całej długości i nie mają wżerów to poszedłbym w tulejki z brązu.
Tulejki z turbaksu, tekstolitu czy innego gó...litu mogą lekko puchnąć jak dostaną oleju i wartałoby po doskrobaniu zanurzyć je na trochę w oleju i ponownie sprawdzić pasowanie.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Marca 20, 2022, 10:17:14 pm
Obejrzę rury prowadzące ale chyba nie będę nadgorliwy i pójdę w rozwiązanie fabryczne - tekstolit.

Wczoraj postanowiłem skompletować elementy piast no i wypadł kolejny trup z szafy. Zęby zabieraka tylnej piasty są bardzo wytarte. Na moje oko to niestety złom.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Kwietnia 05, 2022, 12:49:07 am
Ostatnie zakupy.
Zestaw tulei przedniego zawieszenia od Betchera i naklejka na tylny błotnik z niemieckiego sklepu DDRMoped.de. Niestety nie udało mi się namierzyć kalkomanii. Na moje oko to ta naklejka jest bardzo przyzwoita.
Kupiłem też opony Heidenau K34 18x3,25.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: Marek Krupa w Kwietnia 05, 2022, 08:50:30 pm
Koło zapłonu CDI musi być idealnie dotarte do stożka. Osobiście uważam, że powinno być pozycjonowane na wpuście i wyważone. Producent ma odmienne zdanie.  Przy tym występie na kole będziesz miał dynamiczne wyprzedzenie zapłonu o połowę za małe, co będzie wiązało się z nieuzyskiwaniem przez silnik mocy maksymalnej. Ten problem też sygnalizowałem producentowi, ale o wszystkim przekonasz się sam.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: Marek Krupa w Kwietnia 05, 2022, 08:55:10 pm
Oczywiście tego zabieraka nie możesz zakładać. Przeszlifuj z wysokości śruby mocujące zabierak, bo czasami obcierają. W dyfrze ,  na ośce koła, w tulejce uszczelniającej w miejsce wąskiego paska filcowego podpasuj oring.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Kwietnia 05, 2022, 11:41:38 pm
Do tego CDI dopiero dojdziemy. Kolega Cykor obiecał dokładnie obejrzeć wszystkie elementy tego zapłonu i przemyśleć co z tym fantem zrobić. Myślę, że trzeba będzie zrobić jakąś burzę mózgów :-)

Nowy zabierak już zamówiony. Sprzedawca ma jeszcze znaleźć mi sprężyny przedniego zawieszenia i wysyła paczkę. Jedna z moich sprężyn jest złamana. Wydaje mi się, że ktoś na siłę i bezmyślnie próbował wykręcić sprężynę z tego "korka" gwintowanego i ukręcił ją. Muszę więc kupić inną, przynajmniej jedną sprężynę.

Na chromy trzeba długo czekać więc zacząłem odkładać części które trzeba pochromować. Czy w kierownicy powinny być te otwory na śruby? W sumie nie wiem co by tam miało być przykręcone ale zanim je zaspawam to wolę się upewnić. Na zdjęciu pokazałem jakiś trzpień w którym łeb wygląda również na chromowany. Co to jest, gdzie to idzie i czy rzeczywiście oryginalnie łeb był pochromowany?

ps. Zobaczcie jakie zamki ostatnio wytropiłem u Betchera odbierając części. Wyglądają bardzo solidnie i ładnie, a do tego średnica jest 14 mm więc pasuje do klapki puszki. Niestety rozstaw otworów na śruby / nity jest minimalnie większy niż w oryginale więc trzeba będzie zaspawać otworki i wywiercić nowe. Jest to pewna ingerencja w blachę ale bardzo delikatna i prawie niewidoczna, a za to zameczek będzie pierwsza klasa. Wcześniej kupiłem te zamki ogólnie dostępne, przeznaczone niby do Simsona ale oddałem je bo mają za dużą średnicę o około 2-3 mm. Żeby taki zamek założyć to trzeba znacznie powiększyć otwór w klapce, a poza tym wygląda całkiem inaczej niż oryginał. Według mnie to już niedopuszczalna rzeźnia.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Kwietnia 06, 2022, 08:58:27 am
Właśnie dostałem cenę sprężyn - 160zł za komplet. Przyznam, że sposziewalem się trochę niższej ceny. A może ma ktoś na zbyciu jedna sprężynę do Sporta i chciałby ją sprzedać?
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: Marek Krupa w Kwietnia 06, 2022, 08:59:55 am
W CDI  wypadałoby wszystkie nakrętki zabezpieczyć kontrami,  bo u mnie  klej przy wibracji puścił. Sprężyny kupuj tylko parami. Na fotce słabo widać, ale to może sworzeń  dźwigni hamulca. Na kierownicy prawego  otworu nie było lewy powstał pewnie pod przełącznik świateł, ale nie wiem jak było w tym roczniku. Oddając do chromu poproś, żeby zeszlifowali metal w celu uzyskaniu po nałożeniu powłok wymiaru nominalnego. Jak kupisz nową kierownicę, to przypuszczalnie będzie tak jak u mnie.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: Marek Krupa w Kwietnia 06, 2022, 09:06:38 am
Z tymi zamkami jest problem. Sam mam te większe z blaszką mocującą od spodu, ale pozostały mi otwory. Zastanów się czy lepiej nitować zamki przed malowaniem i czekać  kiedy odstrzeli lakier, a czy dorobić małe nakrętki z łbem kulistym i przykręcić zamki po malowaniu.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Kwietnia 06, 2022, 05:58:00 pm
Taki miałem właśnie plan, żeby przykręcić zamki jakimiś śrubkami z kulistym łebkiem i ciapnąć je czarną farbą. W każdym razie, zameczki jutro odbieram i przekazuję blacharzowi, żeby dopasował otwory.

W cenie spręży pojawił się błąd. Mają być w niższej, normalnej cenie. Poniżej zdjęcie tych sprężyn. Długość około 37cm, średnica 25,5mm, a grubość drutu ok. 4mm. Czy to na pewno jest do Awo Sport? Wydaje mi się, że moja sprężyna na końcach ma jakby zmniejszony skok zwoju, a w tych skok jest raczej niezmienny na całej długości sprężyny. Czy te sprężyny są ok?
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Kwietnia 06, 2022, 06:14:33 pm
Kierownica zostaje oryginalna. Idzie do chromu więc siłą rzeczy będą musieli zdjąć wszystkie stare powłoki galwaniczne. Pytanie tylko jak grube będą nowe ale dotychczas nie zdarzyły mi się większe problemy tego rodzaju. Z nową tak ale nie z oryginalną nowo - pochromowaną. Kiedyś pochromowali mi tuleje miseczek, które wchodzą w główkę ramy no to miałem z tym sporo zabawy. Teraz pięć razy powtarzam, że te powierzchnie mają być oklejone przed galwanizacją.
W każdym razie, prawy otwór w kierownicy na pewno jest do zaspawania, a lewy? Myślałem, ze we wszystkich sportach były przełączniki jak na załączonym zdjęciu. Czy były montowane też inne? Jeżeli tak to jaki powinien być w roczniku 60?
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: LukS w Kwietnia 07, 2022, 07:24:04 am
Czy to na pewno jest do Awo Sport? Wydaje mi się, że moja sprężyna na końcach ma jakby zmniejszony skok zwoju, a w tych skok jest raczej niezmienny na całej długości sprężyny. Czy te sprężyny są ok?

Patrz mój post z Styczeń 08, 2011, 08:42:55 pm  i zdjęcia
http://awoforum.pl/index.php?topic=1045.0

https://allegro.pl/oferta/sprezyna-przodu-awo-sport-przedniego-zawieszenia-11925312000
https://www.stolmot.com/SPREZYNA-PRZEDNIEGO-ZAWIESZENIA-AWO-SPORT-p4439
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: LukS w Kwietnia 07, 2022, 07:26:17 am
Myślałem, ze we wszystkich sportach były przełączniki jak na załączonym zdjęciu. Czy były montowane też inne? Jeżeli tak to jaki powinien być w roczniku 60?
Mógł być taki jak na foto ale końcówka produkcji to zdarzały się części osprzętu zbieżne np z IFA/MZ.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Kwietnia 07, 2022, 08:28:30 am
Jeżeli te sprężyny maja długość 37 cm to chyba są z czegoś innego. W takim razie brać te zamienniki? Są dobrej jakości? MOże to dziwne i bezpodstawne ale jakoś nigdy nie miałem zaufania do nowo - produkowanych sprężyn.

Jeżeli chodzi o przełącznik to czy zdarzały się egzemplarze z tym przełącznikiem zintegrowanym z uchwytem klamki hamulca? Taki akurat mam.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: PanKamil w Kwietnia 26, 2022, 08:45:40 pm
Lepiej późno niż później...  może się komuś przyda.
W razie potrzeby mogę podesłać pdf'a.

(https://db3pap002files.storage.live.com/y4mYB9H6C2EZnkvVZ4jJ4pR9kR8jbrKIVZkqyF_lQltK4cFK6SibK1I-WxhtksrrZxNSgeAFKhNJeueOx9spne1CyqbhWW1KLLR25hL8Rv7ti8CcPwXDA42lH5it4Ld33NZjMWohlGk0GVzCHa_chQoFO1B9_viG_6CacePfmoQCms?width=525&height=739&cropmode=none)

Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Czerwca 01, 2022, 11:25:23 am
Długo nie pisałem na Forum ale to przez nawał pracy, egzaminy ósmoklasisty, komunie itp itd. W każdym razie jak tylko mam wolną chwilę to coś działam przy Simsonku. Sprężyny kupiłem używane oryginalne. PanKamil, dzięku za te rysunki. Ja zdecydowałem się kupić te nakrętki u Betchera. Muszę powiedzieć, że dobrze są wykonane, natomiast o jakości zgarniacza się przekonam w czasie jazdy. Ostatnio sporo czasu zajęło mi czyszczenie w środku goleni. Zawziąłem się i wyczyściłem je do ostatniogo paproszka! :-) W międzyczasie podspawałem sobie stelarz tylnego siedzenia i zaspawałem otworki w kierownicy.
Poza tym, lakierowanie i polerka bębnów w toku.

ps. Sprawa Awo też nieco zwolniła ponieważ finalizuję zakup nowej maszyny - Honda CX500C. Oczywiście, ta już na pewno będzie ostatnia! ;-)
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Stycznia 02, 2023, 01:03:52 pm
Pracę idą powoli do przodu. Na gotowo mam już zrobione koła,  łącznie z centrowaniem i oponami. Postaram się jutro podesłać kilka fotek.
Lakierowanie na ukończeniu, a Cykor kończy regulacje silnika po remoncie. Dyfer też zostawem mu do przeglądu.

W trakcie prac przy przednim zawieszeniu wyszło, że ktoś majstrował przy lewej goleni, prawdopodobnie wymieniana była rura prowadząca bo widać amatorski spaw na dole. Teraz nie wiem czy szukać nowej (innej) czy próbować poprawić tę co mam. Cykor jest gotowy się tego podjąć ale nie ma pewności czy wszystko dobrze pójdzie. Co byście poradzili?

Ps. No chyba że ktoś ma na zbyciu lewą stronę w przyzwoitym stanie (do nowego chromowania oczywiście) to chętnie odkupię
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Marca 25, 2024, 08:41:42 pm
W końcu mam możliwość odkurzenia swojego wątku i wznowienia prac przy moim Sporcie.
Mimo mojego wyciszenia na Forum pewne pracę postępowały. Jeden z głównych kroków to zakończony remont silnika, skrzyni i dyfra. Oczywiście, to zasługa Cykora. Świetna robota!
Poza tym, udało mi się polakierować blachy. Szparunki namalował ręcznie Jacogixer. W kolejnych postach wrzucę kilka zdjęć. Koła zrobione na gotowo już wcześniej.
Niestety nie pomyślałem o aquablastingu silnika przed remontem i teraz będę musiał jakoś go wygłaskać ręcznie ale fo tego dojdziemy. Plan na najbliższe tygodnie to montaż zawieszenia, chromy i kompletowanie braków. Mam nadzieję, że teraz już znajdę na to trochę czasu.
Coż tutaj więcej dodać... Koko dżambo i do przodu! ;-)
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Marca 25, 2024, 08:44:17 pm
Błotnik
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: PanKamil w Marca 26, 2024, 07:09:27 am
Ładnie to wygląda  :D
Jak tak dalej pójdzie to pojeździsz jeszcze w tym roku.
Trzymam kciuki.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Marca 26, 2024, 11:40:16 am
Dzięki.
W czwartek jadę po części ze szparunkami. Jestem bardzo ciekawy jak to wyszło.

Od razu mam pytanie czy w tej środkowej puszce filtra powietrza, na spodzie mają być dwa małe otwory, o średnicy około 2-3mm? Tak jakby jakieś otworki odpływowe?

ps. Przepraszam za rozmiar zdjęcia błotnika ale wrzucałem to z telefonu. Postaram się go zamienić na mniejsze i dorzucić kilka innych.

Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Sierpnia 18, 2024, 10:01:09 pm
Krok po kroku idę do przodu. Tak wygląda bak i przedni błotnik ze szparunkami od Jacogixera.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Sierpnia 18, 2024, 10:02:07 pm
Błotnik
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Sierpnia 18, 2024, 10:11:00 pm
Postanowiłem, że przed zimą zrobię całe zawieszenie. Zrobiłem więc przymiarkę błotnika do goleni no i lipa, nie pasuje! Nie ma możliwości, żeby goleń ustawić symetrycznie, po środku przetłoczenia w błotniku. Na dole złapałem wsporniki śrubami M6 (czyli z luzem), a środkowy płaskownik dopasowałem do tego mocowania na goleni i tak to dziwnie wygląda. O co tu chodzi? Czy ma być tak niesymetrycznie?! Może błotnik mam od czegoś innego chodciaż dałbym się pokroić, że to Awo i przed malowaniem był w ładnym stanie oryginalnym.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Sierpnia 18, 2024, 10:19:21 pm
No i druga moja prośba o pomoc - tył.
Co zrobić z poszczególnymi elementami amortyzatora?
Planuję (to wiem):
- górną szklankę polakierować na czarno
- do chromu: górny krążek blokujący

Niewiadome:
1. Czy ten dolny kielich regulacyjny daje się do chromu czy ocynku?
2. Co zrobić z tłoczyskiem? Czy rozdzielać jakoś pręt i uchwyt? Jeżeli tak to jakie macie na to patent?
3. Co z cylinderkiem i uchwytem dolnym? Ocynk, chrom?
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: LukS w Sierpnia 19, 2024, 01:46:39 pm
No i druga moja prośba o pomoc - tył.
Co zrobić z poszczególnymi elementami amortyzatora?
Planuję (to wiem):
- górną szklankę polakierować na czarno
- do chromu: górny krążek blokujący

Niewiadome:
1. Czy ten dolny kielich regulacyjny daje się do chromu czy ocynku?
2. Co zrobić z tłoczyskiem? Czy rozdzielać jakoś pręt i uchwyt? Jeżeli tak to jakie macie na to patent?
3. Co z cylinderkiem i uchwytem dolnym? Ocynk, chrom?

Chromowana również dolna szklanka.

Ad.1.
Ani chrom ani ocynk. Nie jestem pewien więc strzelam, że powierzchnia jest fosfatowana.
Może ktoś inny kojarzy lepiej jaką metodą jest to zabezpieczone.

Ad.2. Tylko w jednym typie amortyzatów jest to rozłączalne.
Trzeba albo odcinać i potem spawać albo frezować spoiny.
Lekko nie ma....  :-X

Ad.3. Patrz Ad.1
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Sierpnia 19, 2024, 10:46:37 pm
Przyznam, że z fisfatowaniem jeszcze się nie spotkałem. Zgłębię temat.
Te tłoczyska jeszcze oczyszczę i zobaczę jaki jest rzeczywisty ich stan.
Co myślisz o ustawieniu golenie względem błotnika? To przesunięcie to norma?
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Sierpnia 19, 2024, 11:25:59 pm
Na szybko sprawdziłem to fosforanowanie i w kilku miejscach było podane, że taka powłoką nie jest zalecana jako wierzchnia i jedyna, ze względu na ograniczoną trwałość
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: LukS w Sierpnia 20, 2024, 03:57:04 pm
Co myślisz o ustawieniu golenie względem błotnika? To przesunięcie to norma?
Jak chcesz to poprawić to albo musisz podgiąć środkowe wąsy z płaskownika albo wydłużyć otwory fasolowe na końcu pałąków błotnika.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Września 25, 2024, 08:30:36 pm
Trzy pytania odnośnie tylnego zawieszenia:
1. Czy wiadomo jaki zgarniacz kupić, o jakich wymiarach i z jakiego materiału?
2. Jakie wymiary ma ten pierścień i z jakiego materiału? Czy można to kupić czy tylko doróbka u tokarza?
3. Brakuje mi tej sprężyny w jednym tłoczysku. Jaka tutaj pasuje?
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Października 03, 2024, 03:18:24 pm
Ten zgarniacz jakiś dobiore w sklepie z uszczelnieniami ale bez informacji o tym pierścieniu i sprężynce ani rusz. Ktoś coś podpowie?
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: tlukas w Października 07, 2024, 07:16:43 am
Tą sprężynę musisz sobie zaadoptować z czegoś, to dość cienki drut stalowy, z tego co pamiętam to zaledwie dwa zwoje. Dawno nie rozkładałem amora więc nie pamiętam szczegółów ale te wspomniane przez ciebie podzespoły to stal. uszczelniacze górne kupisz bez problemów. Ja kupowałem je w sklepie "special" w Krakowie na ul. Gromadzkiej.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: LukS w Października 07, 2024, 10:47:18 am
Sprężynki (zaworu jednokierunkowego) jeśli wymieniać to w obu amortyzatorach na takie same.
Musisz poszukać w internecie katalogi lub znaleźć kogoś cierpliwego w sklepie motoryzacyjnym.
 ::)

Pierścienie R-ring trzeba zmierzyć. Szukaj
www.prumyslovedily.cz/pl/pierscienie-r/
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Października 07, 2024, 01:57:35 pm
Widzę, że to bardziej skomplikowany temat niż mi się wydawało no ale trzeba iść do przodu. Poniżej moje przemyślenia w temacie.
1. Średnica wewetrzna zgarniacza ma być taka jak grubość pręta tłoczyska, tak?
2. Czy wymiary tego r-ringa mają być dokladnie takie jak wymiary tego rowka, w który wchodzi? Czy jednak średnica zewnętrzna powinna być nieco większą?
3. Mam w Warszawie gościa, który kiedyś był zegarmistrzem, a teraz wytwarza na zamówienie sprężyny więc może coś mi dobierze...
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: LukS w Października 11, 2024, 01:57:04 pm
Ad.1
Tak lub niewiele ciaśniejsza. Warga jest pod kątem więc styk jest tylko cienkim fragmentem.
Element jest elastyczny więc jak będzie nawet fi11.7mm to się rozepcha.
Ad.2
Zmierz cylinderek wewnątrz i do tego wymiaru stosuj średnicę zewnętrzną r-ring.
Tytuł: Odp: Wojtex - AWO Sport
Wiadomość wysłana przez: wojtex w Października 18, 2024, 08:13:44 am
Na tej czeskiej stronie dostępny jest tylko rring poliuretanowy 11x20x2mm. Widzę, że jest to pierścień uszczelniający jak oring tylko o przekroju prostokątnym no i jest z PU. Mam dobry sklep z uszczelnieniami więc może coś znajdę na miejscu.
Powiedzcie mi tylko jaka jest funkcja tej tulejki z rringiem i samego rringu. Jak to działa? Czy tulejka jest wciśnięta w cylinderek i stoi w jednym miejscu czy raczej ma się swobodnie przesuwać w cylinderku?