AWO Forum

Usprawnienia Porady => AWO na stole operacyjnym => Wątek zaczęty przez: wolf w Czerwiec 13, 2016, 08:50:55 pm

Tytuł: AWO Wolfa
Wiadomość wysłana przez: wolf w Czerwiec 13, 2016, 08:50:55 pm
Teraz opisze moj problem ktory pojawil sie po przejechaniu ok 6000 km, silnik przy 60 km/h ma wibracje ktore kiedys byly przy 80 km/h co to moze byc? Czy lozyska siadaja? Nie mialem i nie mam podkladki sprezynowej pod kolo zamachowe ale zabezpieczona jest sroba dociagajaca.
Drugi problem pojawia sie ze skrzynia biegow tj .czasami  jak przelanczam z 2 na 3 to przeskakuje i laduje gdzies miedzy 3 a 4 na tzw. luz a bywalo ze z 3 wpadla 2 co nie jest juz przyjemne ale to nie zdarza sie czesto.
Czytalem na waszym forum ze to moga byc widelki ale czy na pewno? I co to sa "pieski" bo nie rozumie. Skrzynia nie byla jeszcze robiona przeze mnie.
A wracajac do wibracji i  np. poluzowanego kola zamachowego to w takim przypadku niedomagania skrzyni powinno zerwac klin na wale?
Prosze o jakies podpowiedzi co moze mnie czekac. 26.06.2016 mam Oldtimertreff w Wuppertal i chcialbym tam byc. Czy warto ryzykowac?
Tytuł: Odp: Odp: Witam.
Wiadomość wysłana przez: tlukas w Czerwiec 13, 2016, 09:08:17 pm
wtam nowego awokomaniaka .. :) w przypadku poluzowania się koła zamachowego może być lipa bo co prawda wpust czółenkowy nie jest tak prosto zerwać zwłaszcza takiej grubości ale może obrobić gniazdo wpustu na wale i wtedy wał to złom, poza tym nie warto ryzykować bo może wywalić łożysko i rozbić jego gniazdo. trza tam zajrzeć. ale może jednak przed tym warto odkręcić dekiel prądnicy i przyjrzeć się czy wał niema bicia na wyższych obrotach. mogło coś puścić na słoneczku na przykład... może lepiej żeby się starsi oficerowie wypowiedzieli 8)
Tytuł: Odp: Odp: Witam.
Wiadomość wysłana przez: wolf w Czerwiec 13, 2016, 09:33:30 pm
Dzieki kolego za podpowiedz i czekam na wypowiedzi weteranow w tych sprawach.
Dolacze jeszcze ze kiedys duza pomoc dostalem od Jarka ze Stryszawy w odbudowie mojego awo , moze mnie jeszcze pamieta?
Tytuł: Odp: Odp: Witam.
Wiadomość wysłana przez: sona46 w Czerwiec 14, 2016, 07:26:56 am
Powitać nowego kolegę,bez wyjęcia i rozebrania skrzyni się nie obejdzie,ale sprawy techniczne nasz admin przerzuci do odpowiedniego działu ;)
Tytuł: Odp: Odp: Witam.
Wiadomość wysłana przez: LukS w Czerwiec 14, 2016, 07:40:03 am
Cześć kolego.
Czytalem na waszym forum
Od momentu napisania pierwszego posta jest to również Twoje forum.
U mnie objawem zluzowanego koła zamachowego było stukanie.
Przy małym luzie słyszałem go tylko na wolnych przy wciskaniu sprzęgła.
Wcisnąłem to wał został dopchnięty i stukanie cichło.
Potem tak się zluzowało, że nie sposób było normalnie jechać i naprawialiśmy z Michałem w niedzielne popołudnie pod jakimś złomem.
Tam poznaliśmy Andrzeja - sona46.
Wyjedziesz na Oldtimertreff w Wuppertal to i może poznasz kogoś na Awo ale oby nie w podobnych okolicznościach.
Suma sumarum po tym siłowym dokręceniu koła od tamtego czasu mam spokój.
Tak więc jeśli Ci nie stuka to bym nie szukał przyczyny w kole zamachowym ale sprawdzić można jak już się weźmiesz za rozbiórkę.

Tytuł: Odp: Odp: Witam.
Wiadomość wysłana przez: Michał w Czerwiec 14, 2016, 08:34:01 am
Witam.
Przyczyną mogą być jeszcze wybite otwory w tarczy dociskowej sprzęgła.
Tytuł: Odp: Odp: Witam.
Wiadomość wysłana przez: wolf w Czerwiec 14, 2016, 09:34:31 pm
Raczej wykluczam wybite otwory jak piszesz Michal  bo przy remoncie silnika w 2011 przesunalem o jedno czyli w nie uzywane jeszcze otwory a fakt tamte byly juz jajowate a stukow tez zadnych nie ma . A propo tej czesci istnieje jakas naprawa w przyszlosci tych otworow czy nasze maszyny beda niestety kiedys uziemione? Bo tu na zachodzie jest rzeczywiscie spory dostep do czesci ale takich jak docisk czy tarcza zewnetrzna nie spotkalem.
W tygodniu nie mam raczej czasu ale w sobote sproboje cala jednostke z ramy wyciagnac i po kolei rozebrac.
Tytuł: Odp: Odp: Witam.
Wiadomość wysłana przez: LukS w Czerwiec 14, 2016, 10:30:01 pm
Swojego czasu dumałem nad tym, żeby to poprawić swoim "patentem".
Jakieś wstępne szkice wrzuciłem na forum to można odszukać.
Stanęło na koncepcji bo tarcze jest gdzie nawiercić i tak co mi się zużyje to robię nowy zestaw otworów albo kupuję kolejną tarczę.
Aktualnie przy zastosowaniu współczesnej tarczy sprzęgłowej nie potrzeba aby tarcza przesuwna miała pogłębienie tylko może być płaska.
To daje większe możliwości bo są gotowe utwardzane i trudnościeralne stalowe blachy a da się to wyciąć np na Water Jet.

Mogły się też zużyć gumy w zabieraku tarczy sprzęgła i jak poszło to dalej to od tego tarcza może mieć bicie i drgania gotowe.
Tytuł: Odp: AWO Wolfa
Wiadomość wysłana przez: wolf w Czerwiec 19, 2016, 03:03:31 pm
Witam,
w czoraj na stol poszla skrzynia biegow i to co rzucilo mi sie w oczy to lozyska z lekkim luzem, tulejki na kole podwojnym i kole 1 biegu zyly swoim zyciem tzn. obracaly sie na osi i w kolach czyli luz totalny i oska noznej zmiany biegow ma luz na tulejce wewnetrznej.
Poza tym wszystko wporzadku, widelki i prowadnice tez nie zuzyte. Co jeszcze moglem przeoczyc na co nie zwrocic uwagi i dlaczego wkoncu ta trojka przeskakiwala???
Tytuł: Odp: AWO Wolfa
Wiadomość wysłana przez: sona46 w Czerwiec 19, 2016, 03:37:06 pm
Wytarte wodziki,i panewki na wałku zdawczym,łożyska owszem też lepiej wymienic,chodź wszyscy to robią a nie zwracają uwagę na wytarte pieski i dystansowanie wałka zdawczego   
Tytuł: Odp: AWO Wolfa
Wiadomość wysłana przez: wolf w Czerwiec 19, 2016, 04:16:24 pm
A co to sa pieski?