AWO Forum
Ogólne => Historia Motocykla Simson AWO => Wątek zaczęty przez: habayusa w Kwietnia 29, 2017, 08:34:41 pm
-
Przypadkowo mój wątek został skasowany ale w najbliższym czasie postaram sie to przywrócić
-
Awtowelo 1951 rok numery ramy od 1001-8300
-
Zbiornik paliwa miał naklejane kalkomanie nie miał otworów w miejscu przykręcanych emblematów.
Wycięcie na siedzenie było większe ok 10.7 cm
Tylne mocowanie nie miało wzmocnień .
-
Tylne mocowanie baku inne
-
Kranik paliwa
-
Odma na boku bardziej zaokrąglony dekiel prądowy i pokrywka dekla prądowego
-
Długie nakrętki instalacji i przewodu WN
-
Iskrownik ZS2
-
Przyśpieszacz zapłonu
-
Nitowany wirnik iskrownika
-
Gniazdo WN ma inny kształt i szary kolor
-
Głowica bez mostka łączącego głowiczki płaska od spodu bez zatoczenia na cylinder
-
Proste wyjście na kolanko inaczej poprowadzone kanały ściekowe oleju z głowicy zaślepione śrubkami
-
Podpora wału mocowana na sześć śrub wał smarowany ciśnieniowo be odrzutnika oleju i główka korbowodu ze wzmocnieniami
1-stary typ
2-współcześnie nam znany
-
Blok silnika bez wziernika na koło zamachowe inna przylgnia pod cylinder niezespolone nadlewy krótkich popychaczy
-
Bagnet oleju wykonany z przefrezowanego pręta z dodatkową sprężyną wkładany w specjalną wkrętkę mocowaną w bloku
-
Pompa oleju mniejsza napędzana za pomocą kwadratowego łącznika inny kształt smoka
-
Duże koło rozrządu wykonane razem z odmą jest lżejsze od współczesnych
-
Nakrętki szpilek wykonane w kształcie rurki , szpilki miały drobnozwojny gwint w bloku silnika następnie zastąpiono metrycznym
-
Inne podstawy sprężyn zaworowych
-
Pierwsze egzemplarze miału unikatowe malowanie które było stosowane nie we wszystkich motocyklach z 1951 roku
-
Silnik bez wziernika na koło zamachowe widoczny nadlew z oznaczeniem 425 06 02 1A
Tylny dekielek wału mocowany za pomocą czterech wkrętów M4
Dekielek wałka rozrządu mocowany za pomocą trzech wkrętów M4
-
Tłok z nacięciami po obwodzie jest niższy i ma mniejsze podcięcia na zawory
-
Według mnie ma być gaznik BVF Kl 322 choć inni twierdzą że ma być SUM
-
Filtr powietrza
-
SUM był tylko w 1950
W latach 1950-1953 był BVF którego pokazałeś, niestety nie mam informacji od którego numeru.
-
Koło zamachowe na sześć sprężyn .
Kołki sprzęgła mają otwory gwintowane i w nie są wkręcane śrubki M6 na klucz 9
Brak oznaczeń po obwodzie koła dotyczących zwrotu zewnętrznego i zapłonu.
Tarcza dociskowa z sześcioma zafrezowaniami na sprężyny.
Tarcza sprzęgłowa.
-
Dzwigienki zaworowe z dwoma otworami .
Ośki dzwigienek są w środku drążone i mają trzy otwory .
-
Inne podstawy sprężyn zaworowych wykonane z zawiniętej blachy
-
Korki dzwigienek zaworowych są na śrubokręt
-
Płaska miska olejowa .
Mały nadlew wokół śruby spustowej oleju .
Gwint 10X1, łeb śruby na kwadratowy klucz.
-
Skrzynia biegów z wąskim wysprzęgleniem ,po prawej stronie wkręcana śrubka do sygnalizowania luzu .
Dekielek zmiany biegów zaopatrzony w dwie kalamitki.
Wąskie wysprzęglenie było do numeru skrzyni 8870
-
Lewarek zmiany biegów dłuższy i inaczej wygięty rozcięty wzdłuż , mocno odsadzony kopnik rozcięty wzdłuż .
-
Lewarek ręcznej zmiany biegów drążony , a w środku dodatkowy pręt który sygnalizował luz poprzez wysunięcie z aluminiowej kulki kawalka pręta
-
Obudowa sprzęgła elastycznego posiada dodatkowy pierścień ustalający dwie połówki
-
Dyfer S2 atak 7zębów 43 tależ
-
Tylna ośka krótsza od wspólczesnych ma inaczej rozwiązane odpowietrzenie dyfra
Z czoła wywiercony otwór który spotyka się z otworem prostopadle wywierconym na przestrzał w przewężeniu ośki
-
Prawy suwak bez nacięcia
W nowszych modelach było nacięcie i przez nie odbywało się odpowietrzenie dyfra
-
Sztyca bez otworu na blokadę kierownicy , dolna półka tylko rozcięta bez otworu zakończającego nacięcie , górna półka wycięta z blachy
-
cd.
-
Rury nośne krótsze , golenie przewężane , brak gwintu w goleniach
-
Wieżyczki kierownicy z gwintem M10
-
Dzwignia hamulca zakończona zderzakiem
-
Stojak centralny
-
Stopki kierowcy inny kształt wykonane z dwóch elementów które następnie zostały ze sobą zespawane
-
Przedni dekiel hamulcowy mniejszy , inny kształt szczęk
Średnica bębna hamulcowego 160 mm
-
Przednie koło ma bęben hamulcowy 160 mm ,wywijane felgi i kalamitka na smarowanie łożysk
-
Tylne koło wywijane felgi , przynitowany zabierak i kalamitka smarująca łożyska
-
Duży sygnał E.A.W. zamontowany po prawej stronie motocykla
-
Puszka narzędziowa ma dodatkowy uchwyt na instalację
-
Tylna lampka bakielitowa z jedną żarówką bez światła stopu.
-
Wycisk sprzęgła z łożyskiem oporowym
-
Dźwignia wysprzęglająca w postaci płaskownika z dospawaną końcówką na linkę
-
Przełącznik
-
Szczęśliwy posiadacz przełącznika :)
-
Boczny dekiel skrzyni z brązu .
-
Wałek główny dłuższy od strony wysprzęglenia o widoczne podtoczenie .
Wewnątrz tylnej obudowy łożyska wałka głównego jest podtoczenie w którym ma być symering 24X14X7 i to podtoczenie wchodzi właśnie w ten symering .
-
cd.
-
Szkło z charakterystycznym przetłoczeniem . Napis IKA EAR
Ramka z uchwytem zamocowanym za pomocą dwóch nitów .
Odblask z dodatkowym otworem na żarówkę postojową ,
-
Skorupa lampy z jedną kontrolką ładowania , bez maskownicy stacyjki.
Z lewej strony wejście na linkę do zmiany świateł .
W środku uchwyt na przełącznikł .
-
Flagi mają radełka z obu stron w miejscu przykręcania lampy .
-
Zawory o srednicy trzonków 9 mm.
Zawór wydechowy cechowany .
-
Ssący też był cechowany.
-
Mam tylko takie . A w drugiej nowszej z 1951 są takie .
-
Odblask na tylnym błotniku .
-
Uwaga : nabijam kolejny wpis ,myślę ,że Frag mi to wybaczy ;D
Dodaję trzy fotki bo inni dają dwie lub jedną D
Główka ramy ma krótsze wzmocnienia .
-
Dodaję kolejne wpisy -konkretny przykład -jak ma wyglądać motocykl z 1951 roku.
Rama bez uchwytu na wózek boczny.
Mocowanie sygnału .
Dwa przetłoczenia na mocowanie puszki akumulatora .
-
Mocowania stopek pasażera .
-
Rama ma inaczej rozwiązane wzmocnienia.
-
Tylne siedzenie to MEWA -guma zbrojona pasem parcianym .
-
Przednie siedzenia ma trochę inny stelaż i charakterystyczną cechę
-
Siedzenia MEWA były do numeru 15400 .