Marca 13, 2025, 05:40:16 pm

Autor Wątek: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57  (Przeczytany 16990 razy)

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57
« Odpowiedź #30 dnia: Lipca 31, 2013, 10:03:17 pm »
Czy ja dobrze zrozumiałem, że chcesz szkiełkować złożony silnik? Jeżeli tak to sobie odpuść, wejdzie Ci tego syfu do środka nie ma możliwości uszczelnienia porządnie silnika przed pyłkiem szklanym a później silnik zatarty po 2 tys km.

Offline goan

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Karma: +1/-0
Odp: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57
« Odpowiedź #31 dnia: Lipca 31, 2013, 10:08:54 pm »
Taki mam plan. Znam kilka osób które tak robiły (co prawda nie z AWO) i nie miały póżniej problemow
Wszystkie otwory dobrze pozabezpieczałem, potem myślałem sciągnąć  głowice i cylinder do przedmuchania.

Offline goan

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Karma: +1/-0
Odp: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57
« Odpowiedź #32 dnia: Lipca 31, 2013, 10:50:38 pm »
Zgaduję, ale może wał jest nie wydystansowany?

Nie wiem czy dobrze sie wyraziłem, to jest ruch w pionie, a rozumiem, ze przy dystansowaniu luz bylby wzdluz osi walu.

Offline Hardcor

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 91
  • Karma: +0/-0
  • Iż 49 '56, Awo Simson 425T '56, Ural M62 '64
Odp: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpnia 01, 2013, 06:24:53 am »
Acha. No to np. w moim Iżu problemem były wybite gniazda na łożyska w karterach.

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpnia 01, 2013, 07:30:06 am »
Odkręć koło, sprawdź wpust i rowek na wale.
Jak nic nie dolega i koło z wałem jest dotarte na stożku to zakładaj i dokręć porządnie.
Zabezpiecz śrubę.
Czasem niektórzy koledzy na stożek stosują specyfiki, żeby lepiej trzymało.

Offline goan

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Karma: +1/-0
Odp: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpnia 01, 2013, 09:28:08 am »
Pamietam, ze podczas poprzedniego remontu łożyska były wkljane.
No nic, jak silnik wróci to zdejmuje koło i zobacze.

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 836
  • Karma: +0/-2
Odp: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpnia 01, 2013, 10:30:55 pm »
no zależy na jakim specyfiku bo niektóre lubią nie wytrzymywać temperatury i po kilku tysiącach motogodzin się wypalają i pojawia się luz   

Offline goan

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Karma: +1/-0
Odp: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpnia 02, 2013, 06:33:13 pm »
Nie miałem czasu ściagnąć koła ale nagrałem krótki filmik: http://www.youtube.com/watch?v=2d55zPCCCJY

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +5/-3
Odp: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpnia 05, 2013, 10:40:04 am »
Odkręć śrubę,obejrzyj jak wygląda wpust i jak nie jest wytłuczony to wymień tą podkładkę i przede wszystkim załóż nową nakrętkę,ja podpieram dopasowanym kawałkiem grubego  płaskownika miedzianego za jeden kołek koła zamachowego i ten wystający karb karteru,mam wtedy pewnie zablokowane koło i mogę do oporu dociągnąć śrubę.

Offline goan

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Karma: +1/-0
Odp: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpnia 15, 2013, 09:06:09 pm »
Zdjąłem dzisiaj koło i niespodzianka zerwany klin i porysowany stozek który swoją drogą wygląda mizernie. Jeżeli mnie oko nie myli to był wcześniej napawany.
Mozliwe, ze koło nie zablokowało sie na stożku i dlatego zerwało klin? Czy w takim stanie da sie to jeszcze zregenerować czy raczej myśleć o nowym wale?

Jeżeli chodzi o luz to łożysko rusza sie w gnieździe, tak ze trzeba bedzie je wklejac następnym razem.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/B-JWO0HZ4TPD7BNue8c8j9AKW3MAT9bMnYGXeYj0TUQ?feat=directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/iDdyRTHZ7MhdHK3hsDb2rNAKW3MAT9bMnYGXeYj0TUQ?feat=directlink

Offline goan

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Karma: +1/-0
Odp: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpnia 10, 2015, 10:34:40 pm »
Nie jestem zbyt sumiennym archiwistą :) ale w ramach podsumowania zdjęcię z pierwszego tankowania: https://goo.gl/photos/xLgZNjuX5tkDCWWG7

Zostało jeszcze trochę pracy ale generalnie jeździ :) Zajeło to ponad 3 lata, a miało jeden sezon :)

Offline jawol

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 458
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpnia 11, 2015, 11:46:02 pm »
Efekt końcowy naprawdę klasa  ;D , gratulacje za wytrwałość
              Pozdrawiam Janusz -jawol
Nadszedł czas by realizować swoje marzenia :)

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpnia 13, 2015, 04:08:06 pm »
Brawo i gratulacje za ukończenie prac!
Kolejny AWO dołącza do grona. Super.

Offline jah

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 798
  • Karma: +3/-0
Odp: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpnia 13, 2015, 06:23:20 pm »
Piękny, gratuluje.

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2390
  • Karma: +5/-2
Odp: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpnia 16, 2015, 07:50:24 pm »
Zdjąłem dzisiaj koło i niespodzianka zerwany klin i porysowany stozek który swoją drogą wygląda mizernie. Jeżeli mnie oko nie myli to był wcześniej napawany.
Mozliwe, ze koło nie zablokowało sie na stożku i dlatego zerwało klin? Czy w takim stanie da sie to jeszcze zregenerować czy raczej myśleć o nowym wale?

Jeżeli chodzi o luz to łożysko rusza sie w gnieździe, tak ze trzeba bedzie je wklejac następnym razem.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/B-JWO0HZ4TPD7BNue8c8j9AKW3MAT9bMnYGXeYj0TUQ?feat=directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/iDdyRTHZ7MhdHK3hsDb2rNAKW3MAT9bMnYGXeYj0TUQ?feat=directlink

Uda się to jeszcze naprawić:

1. Zgrubnie pozbądź się gradów, po czym pasta do zaworów i docierać, wiadomo że wtedy uzyskasz nierozłączny zespół wał-koło zamachowe i jakkolwiek zmiana koła wiąże się z ponownym docieraniem. Aczkolwiek patent sprawdza się i po tej operacji całość trzyma jak pijany płotu. A klin ci się zerwał bo przylgnia na stożku była Ch....a. 

2. Względnie ostateczność ostateczności - klej do połączeń współosiaowych ( np LOCTITE  http://www.loctite-kleje.pl/Loctite+638-10ml+%28mocowanie+cz%C4%99%C5%9Bci+wsp%C3%B3%C5%82osiowych%29+%28IDH.1803038%29_t837.htm )

Lecz miej na uwadze że klej ten łapie z momentem 31N/mm2 więc powodzenia z demontażem na trasie w razie W, Niezbędna w takiej sytuacji jest opalarka albo palnik gazowy , gdyż połączenie kleju puszcza w wysokiej temp.

Sugeruje sposób nr 1
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 16, 2015, 07:56:15 pm wysłana przez hckosmo »
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline goan

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Karma: +1/-0
Odp: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpnia 18, 2015, 12:20:41 pm »
Dziekuje :)

Kosmo, sprawa juz dawno załatwiona i doprowadzona do ładu przez Roberta. Skonczyło sie dokupieniem drugiego silnika w roli dawcy, a mówiąc dokładniej to mój stary stał sie dawcą do nowego :)

W każdym razie dzięki za zainteresowanie, wiedza przyda sie przy kolejnych pracach :)

Pzdr

Offline goan

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Karma: +1/-0
Odp: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57
« Odpowiedź #46 dnia: Maja 27, 2020, 09:21:25 pm »
Tak w ramach podsumowania. Ostateczny efekt :)

Offline jah

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 798
  • Karma: +3/-0
Odp: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57
« Odpowiedź #47 dnia: Maja 27, 2020, 10:34:18 pm »
No efekt końcowy jest super GRATULUJĘ

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57
« Odpowiedź #48 dnia: Maja 27, 2020, 11:01:20 pm »
Brawo Ty!

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +5/-3
Odp: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57
« Odpowiedź #49 dnia: Maja 28, 2020, 10:22:51 am »
Ważne oby sprawiał radość z jazdy  ;),ta linka od przedniego to do Awo dedykowana ?

Offline goan

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Karma: +1/-0
Odp: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwca 04, 2020, 02:08:26 pm »
 Wydaje mi sie raczej kupowalem "do awo" ale nie pamietam to bylo z 6 lat temu :)

Radosc jest bo po tylu latach sie turlamy :)
Do dopracowania jeszcze przednie zawsieszenie bo bardzo miekkie i sprezynujace, tak jakby nie bylo tlumienia i wlasnie hamulce cos jeszcze nie najlepsze.

No i nad gaznikiem musze pomyslec, bo oryginal regenerowany nadaje sie tylko do kolekcjonowania, a na podrubie pegaza szalu nie ma. Jakos tam chodzi ale to nie to :)

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwca 04, 2020, 02:36:37 pm »
Do dopracowania jeszcze przednie zawsieszenie bo bardzo miekkie i sprezynujace, tak jakby nie bylo tlumienia.


Przypuszczalnie wywala Ci olej przez uszczelnienia lub "korek" goleni.
Pod nim musi być podkładka (najlepiej) miedziana.

Ostatnio wymieniałem uszczelniacze-zgarniacze więc znajdziesz temat jeśli się zdecydujesz na poprawki.

Offline goan

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Karma: +1/-0
Odp: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwca 04, 2020, 04:40:47 pm »
Skladalem je dosyc dawno juz ale raczej z instrukcja w rece. Czy ta podkladka to patent? :)

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwca 04, 2020, 05:39:15 pm »
Bez podkladki olej idzie po gwincie i wychodzi pomiedzy dwiema powierzchniami, "korka" i cylindra w golenii.
Podkładka to uszczelnia.

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1989
  • Karma: +5/-3
Odp: AWO Sporta zblizanie do oryginalu '57
« Odpowiedź #54 dnia: Listopada 18, 2021, 09:33:57 am »
Historycznie odpowiem. To normalne. Oczywiście luz sprawdzałeś na zimnym silniku, a łożyska na wale masz w klasie C3. Na gorącym będzie ok. Jednak nie gazuj  na zimnym silniku.