Październik 22, 2018, 12:01:36 pm

Autor Wątek: Zatarcie?  (Przeczytany 1111 razy)

Offline Donald

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 308
  • Karma: +1/-0
Zatarcie?
« dnia: Styczeń 27, 2011, 07:15:49 pm »
A miało być tak pięknie.

W sobotę wybraliśmy się na Rajd Klubu Magnet do Mińska Mazowieckiego. Fajna impreza, ale pojechaliśmy jako obserwatorzy tzn. zobaczyć inne weterańskie maszyny. Wybrana trasa dojazdu ok. 65 km, powrót ok. 40 km. Prędkość ok. 60 km/h, temp. powietrza ok. 22 st. C.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/10c9b05e5d2389f3.html

W Mińsku zaczęły się problemy z moją maszyną. Na światłach słabe wolne obroty wreszcie silnik zgasł. Na poboczu udało się odpalić. Jadę dalej. Znowu światła i znowu zgasł. Chwila kopania i jadę dalej. Czuję że silnik zaczyna słabnąć no to zwalniam, ale zanim się zatrzymałem zgasł. Jadę tak na luzie i wykorzystując rozpęd wrzucam jedynkę, silnik zapala, pracuje chwilę, strzela w tłumik czarnym dymem, z okolic gniazda świecy dało się słyszeć strzał i motor zgasł. Zjechałem w zacienione miejsce, postałem chwilę, sprawdzam kompresję - oczywiście brak! No dobra, maszyna przenocowała w pobliskim zakładzie, ja wróciłem z kumplem jego AWO T (ze mną jako pasażerem prędkość podróżna po rozpędzeniu wynosiła ok. 80 km/h!!!). W niedzielę wieczorem kopnąłem dla sprawdzenia kompresji i silnik odpalił!!! Zupełnie przyzwoite wolne obroty, tyle, że spod cylindra (na połączeniu z blokiem silnika) strzela olejem.

Przed sprawdzeniem jakie są uszkodzenia wewnątrz silnika (tłok, zawory, popychacze?) chciałbym zapytać użytkowników forum, jakie mają pomysły co do przyczyny opisanych wyżej problemów?

Przy okazji donoszę, że na wystawie motocykli przed właściwym rajdem były tylko 3 Sporty (jeden w super stanie, drugi w dobrym, ale trochę nietypowe szparunki i trzeci wymagający wkładu finansowego) i ani jednego AWO T!!
_________________
Donald

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2174
  • Karma: +4/-2
Odp: Zatarcie?
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 27, 2011, 07:16:28 pm »
wg mnie walnęła ci uszczelka pod głowicą - wszystko na to wskazuje - brak kompresji oraz wyciekający olej i charakterystyczny szczał - pęknięcie uszczelki .

Zdejmij głowice i będziesz widział co się stało - póki co nie musisz rozbierać motoru

wszystko zależy od rodzaju uszczelki - polecam ci uszczelkę z sklepu ,,S" lecz przedtem upewnij się czy ma wycięty kanał smarujący
( http://simson_awo.postuj.pl/uszczelka-gowicy-forum353.html )

Jest to dość częste niedomaganie w przypadku jak ma się uszczelkę wyciętą samodzielnie.

wg mnie uszczelka daje 95% - troszkę mnie intryguje ten czarny dym lecz może być to efekt złego spalania się mieszanki

jak zdejmiesz głowicę to daj znać
_________________
Nie ma Boga jest MOTÓR
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Donald

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 308
  • Karma: +1/-0
Odp: Zatarcie?
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 27, 2011, 07:16:55 pm »
Dzięki za sugestię. Dziś byłem w garażu i już wiem co i jak. Zanim to opiszę, może ktoś jeszcze się wypowie? Jakieś inne pomysły?
_________________
Donald

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2174
  • Karma: +4/-2
Odp: Zatarcie?
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 27, 2011, 07:17:25 pm »
ciekaw jestem czy trafiłem???
_________________
Nie ma Boga jest MOTÓR
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Donald

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 308
  • Karma: +1/-0
Odp: Zatarcie?
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 27, 2011, 07:17:56 pm »
Hckosmo, opis przypadku wysyłam ci emailem na priva. Jeżeli jeszcze kogoś zainteresuje ten wątek niech da znać.
_________________
Donald

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2174
  • Karma: +4/-2
Odp: Zatarcie?
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 27, 2011, 07:18:36 pm »
zanim ujawnisz swoją słodką tajemnicę sprawdź pompę oleju.
Kto wie czy podczas zbyt dużego obciążenia się czasem nie zepsuła.
Ja swoja sprawdziłem w bardzo prosty sposób - odkręciłem kapki od głowicy i odpaliłem silnik - i po paru sekundach widziałem jak olej wydostaje się spod dźwigienek zaworowych - wniosek pompa pompuje, gdyby oleju nie było musiałbym sprawdzić lub wymienić pompę.
_________________
Nie ma Boga jest MOTÓR
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Kaska-Simeonowa

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 52
  • Karma: +0/-0
Odp: Zatarcie?
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 27, 2011, 07:19:22 pm »
Donaldzie ja również jestem ciekawa co padło, mogę prosić o odpowiedź?
_________________
Pozdrawiam Kaska-Simeonowa

Offline Donald

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 308
  • Karma: +1/-0
Odp: Zatarcie?
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 27, 2011, 07:19:57 pm »
Fajnie, że ktoś się zgłosił bo już myślałem, że tu sami fachowcy na forum , co wszystko wiedzą i takie proste problemy techniczne nie ruszają ich na tyle, żeby postukać w klawiaturę.

Po zdjęciu fotela, spuszczeniu paliwa, itd, itp., sprawdziłem luzy zaworowe. Jeden, na ssącym, był bardzo duży. Wyciągam popychacze ( a mam nietypowe tj. z jednej strony jak w T a z drugiej jak w S) i widzę, że ta końcówka zakończona półkulą podebrana z boku. Dalej, ściągam głowicę i widzę, że coś dużo wypalonego na czarno nagaru. Sprawdzam dalej. Nagle mój wzrok padłnie, tylko nie to, przecieżsprawdzałem gdy za tydzień.

Jak widać na zdjęciach jeszcze trochę pracy przede mną.

Pozdrawiam
_________________
Donald