Czerwiec 21, 2018, 02:53:28 am

Autor Wątek: remont generalny awo sport  (Przeczytany 2825 razy)

Offline Awo_marek

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Karma: +0/-0
remont generalny awo sport
« dnia: Luty 21, 2011, 08:24:13 pm »
witam!!!
Mam parę pytań głownie w sprawie lakierowania
1. Jak i czym najlepiej sprawdzić szczelność zbiornika?
2. Jak się pozbyć rdzy ze środka? (słyszałem że najlepsze jest drobno potłuczone szkło)?
3. Czym po takim zabiegu zabezpieczyć zbiornik żeby dalej nie korodował?
4. Czy ktoś miał styczność ze szparunkami naklejanymi z allegro? mam takie, ale jak one się mają do oryginału? (chodzi o wielkość i kształt). Zastanawiam się czy skorzystać z nich jako wzór do malowania czy lepiej wykorzystać szablon który mam dzięki uprzejmości LukaS i Cadyxa???
Zdjęcia z remontu będą dodawane na bieżąco, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i z góry dziękuję za pomoc.

Offline auc

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 63
  • Karma: +1/-0
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 21, 2011, 08:25:59 pm »
Cześć co do lakierowania to nie pomogę ale zbiornik czyściłem śrutem stalowym, można by jeszcze potłuczoną ceramiką lub szkłem ale ostroznie bo to wredne materiały. Szczelność-najprościej benzyną. Zbiornik żeby nie korodował: zalej benzyną pod korek - niczym w środku nie maluj.
wuj
_________________
red tank

Offline auc

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 63
  • Karma: +1/-0
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 21, 2011, 08:26:10 pm »
Ale ale, widzę że ty z Kielc więc jeśli chcesz śrut to służę...
_________________
red tank

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2175
  • Karma: +1/-1
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 21, 2011, 08:26:38 pm »
Czyścić zbiornik można na wiele sposobów. Część już kolega AUC wymienił.
Ja stosowałem nowe ostre gwoździe tzw. papiaki+benzyna i taniec z marakasami 
Widziałem gdzieś na sieci patent z umocowaniem zbiornika w betoniarce.
Co było w środku to nie pamiętam, ale możesz nawet potłuc talerze i też powinny ścierać to co zbędne.

Ludziska konserwują wewnątrz zbiorniki.
Tu masz trochę do poczytania http://www.kolyaska.fora.pl/mechanika,7/remont-baku,268.html .
Jak poszperasz to pewnie jeszcze wiele znajdziesz w tym temacie.

Sprawdzać szczelność można benzyną ale choć to bardziej kłopotliwe, można też jeszcze powietrzem pod niedużym nadciśnieniem.
Zbiornik pasuje wcześniej wyczyścić z farby i syfu z środka. Tam gdzie Ci się wydaje, że może być nieszczelność polewasz jakimś pieniącym się
roztworem płynu np. do mycia naczyń.
W miejscu uchodzenia powietrza pojawią się bąbelki 
Potem twarde lutowanie itd...

Skoro masz już szablon to szparunki naklejane wiesz gdzie ...
możesz sprzedać 
Nawet entuzjastycznie nastawiony do nich Quniuś nie był zadowolony po robocie. No chyba, że teraz to się zmieniło.

Offline Awo_marek

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Karma: +0/-0
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 21, 2011, 08:27:36 pm »
AUC
do pełna benzyną??? bez sensu chyba bo w razie pare dniowego postoju coś się może wytworzyć (rdza) zytałem o jakichś zabezpieczeniach na to ale nie wiem gdzie to było...

Offline Awo_marek

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Karma: +0/-0
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 21, 2011, 08:27:49 pm »
LukS
dzięki za link prawdopodobnie skuszę się na środek od Tadka Pawlaka http://www.motoweteranbazar.pl/
Co do szparuków to oczywiście nigdy bym nie przykleił!!! tylko wykorzystał jako wzór do malowania, ale po wydrukowaniu i powiększeniu szablonu od Ciebie chyba skorzystam z niego...

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2175
  • Karma: +1/-1
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 21, 2011, 08:28:19 pm »
Szablon Cadyxa, nie mój 
Po co go powiększałeś? Drukowałeś w skali 1:1 na A3?

Offline Awo_marek

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Karma: +0/-0
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 21, 2011, 08:28:56 pm »
Wydrukowałem go na normalnej kartce A4 i powiększyłem do a3 tak aby linie 100mm miały 100mm niestety nie mam drukarki A3 powiększyłem na ksero

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2175
  • Karma: +1/-1
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 21, 2011, 08:30:12 pm »
Aaa, chyba, że tak to w porządku.

Pisałem już o tyma Cadyx poinformował, że szablon zawiera w sobie kształt z niebieska obwódką.

Offline Awo_marek

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Karma: +0/-0
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 21, 2011, 08:30:40 pm »
no tak to ten rozmiar srebrnej łezki czy niebieskiego szparunku- w końcu to to samo...

Offline seneb

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 250
  • Karma: +0/-0
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 21, 2011, 08:31:11 pm »
Bardzo dobrym sposobem wyczyszczenia baku w środku jest umocowanie go w betoniarce i wsypanie do środka tłuczonej porcelany, jest ona bardzo ostra i nie robi się z niej pył tak jak w przypadku wsypania szkła.
Następnie uruchamiamy betoniarkę i bak musi się tak obracać jakiś czas
_________________
Potrzebujesz coś pochromować?
Zadzwoń 609-573-753

Offline Konrad

  • Administrator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 661
  • Karma: +0/-1
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 21, 2011, 08:31:44 pm »
Oto sposób kolegi C64club z forum Motomaniacy.com, sądze że się nie obrazi gdy go tu zamieszczę 

Sposób jest kompilacją porad i zaleceń inych ludków, ale wypróbowałem go na baku, w którym w środku rdza tworzyła gruby odpadający miejscami osad. Teraz bak jest błyszczący

Potrzebne będą:
1. materiały:
-0.5 a nawet 5l propanolu/izopropanolu/etanolu/denaturatu. spokojnie. Nie zużyjemy go, ale im więcej tym lepiej - powód w opisie czynności
-30-100ml fosolu - zależy od ilości rdzy i pojemności baku. Na mój 6l wyszło 50ml
-spora garść nakrętek 3-4mm, nie podkładki, bo nam wlezą między połówki baku. mogą być śrubki. Na mój jedna garść nie działała, ale to był wyjątkowo ciężki przypadek
- kawałek miękkiego drewna
- woda - tylko trochę, nie będziemy brudzić ile wlezie
- kawałek grubej folii - stara torebka po mleku, grubszy worek po jakichś częściach
- trochę miksolu czy innego oleju, którego używamy normalnie z paliwem
- kawa, herbata, piwo - coś do płukania human-baku
2. narzędzia:
- lampka na patyku lub kablu. Ja akurat użyłem przylutowanej do przewodu żarówki 15W zaizolowanej termopokurczem i zasilacza 12V
- "laska" z magnesem na końcu do wyciągania upartych nakrętek
- wiertarka e starą rozszczepioną linką hamulca zamiast wiertła - dla ciężkich przypadków
- walkman, mp3-man, radio


Jak zrobić laskę:
1. patyk średnicy kilku mm rozcinamy przy jednym końcu
2. wkładamy magnes neodymowy (np. ze starego HDD - płaskie i mocne)
3. zawiązujemy w stylu "młot Flintstone'a"

Zabieramy się za bak:
1. Zlewamy wachę do naczynia. Do napędu już się raczej nie przyda, ale można nią np. myć silnik przy remoncie i robić inne ciekawe rzeczy
2. usuwamy kranik, żeby nam nie połamało rurek.
3. wkrecamy zamiast kranika kawałek drewna/nakrętkę od markera
4. wsypujemy nakrętki.
4a. jeśli rdzy sporo (jak u mnie) - wsadzamy do środka linkę i odpalamy wiertarkę na 3 minuty. Posypie się masa rdzy.
4b.Jeśli rdzy jest sporo, trzęsiemy (zamiast piaskowania mamy "nakrętkowanie"). Następnie wlewamy 100 ml wody i wypłukujemy rdzawy pył. Można powtórzyć.
5. Zaglądamy do baku - jeśli jest w miarę wypłukany i nie ma jeziorka wody (wiadomo, mokry będzie) wlewamy fosol. Owijamy korek luźno folią i zakręcamy/zatykamy
6. Włączamy ulubioną muzykę i tańczymy chwilę z bakiem w rękach. Rozprowadziwszy kwas po całym baku zostawiamy go na pół godziny.
6. Trząchamy, aby nakrętki sunęły po ściankach wzdłuż, a nie grzechoczemy. Szkoda baku na grzechotanie, a trąc szybciej osiągniemy efekt.
7. Zaglądamy do baku. W razie potrzeby wracamy do punktu 6. Może się okazać, że fosol wsiąknął gdzieś, wtedy dolewamy z 10ml.
8. Po nawet kilku godzinach takich robót płuczemy bak wodą. Małymi ilościami kilka razy.
UWAGA - pozostawienie fosolu w baku "na jutro rano" zniszczy nam bak - rdzy będzie z pół kilo! Kwas fosforowy deaktywuje się w obecności tak wielkeij ilości metalu
9. Jeśli już nie cieknie rdza tylko czysta woda, wylewamy jej ile tylko zdołamy z baku. Oczywiście otwór kranika odtykamy na ten moment.
10. wlewamy nasz alkohol (denaturat, propanol). Zwiąże wodę i wysuszy nam bak. Dlatego im więcej tym lepiej. Po wlaniu z powrotem do zbiornika może być użyty do tego, do czego normalnie się go używa. Nie zawiera już fosforanów a jedynie dopuszczalną porcję związanej wody.
11. Wyrzucamy nakrętki przez otwór kranika. Kwadrans kombinowania jak nic.
12. Co bardziej oporne nakrętki wyciągamy posługując się laską z magnesem, uprzednio przesuwając je pod otwór z korkiem.
13. Wlewamy olej i rozprowadzamy go po ściankach.

Gotowe. Nawet na zimowanie.

Konserwacja baku na zimę też lepiej wyjdzie olejem niż zalewać benzyną pod korek. A taki zaoliwiony bak możemy wrzucić na szafę na zimę, żeby nie rdzewiał. A nie śmierdzi. Na mojej szafie przez zimę stały 2 baki.

Offline Awo_marek

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Karma: +0/-0
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 21, 2011, 08:32:13 pm »
Quniuś powiedz mi jedno sam olej chyba nie wystarczy jako komserwacja na cały sezon...
przebieg całej renowacji ok rzeczywiście coś to może dać
-dzięki za podpowiedź pozdrawiam

Offline Konrad

  • Administrator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 661
  • Karma: +0/-1
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 21, 2011, 08:32:46 pm »
Ja jak bak doprowadziłem do porządku to zalałem go ropą i już nie rdzewieje (przez czas remontu). Bak można wewnątrz pomalować ale osoboście nie znam jakiejś pewnej i 100% sprawdzonej farby.

Offline seneb

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 250
  • Karma: +0/-0
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 21, 2011, 08:33:22 pm »
Ja bym polecał środki fertan
_________________
Potrzebujesz coś pochromować?
Zadzwoń 609-573-753

Offline Awo_marek

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Karma: +0/-0
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 18, 2014, 11:48:43 pm »
Witam
Po baaaaaaaardzo długiej przerwie z awokiem wraz z Nowym Rokiem i w konsekwencji nowymi postanowieniami postanowiłem się zabrać za swojego awo 15,5 PS
a więc mam już pochromowane części w motochromie Poznań polecam tą firmę (fotki wrzucę niebawem )
zregenerowany wał korbowy przez Pana Wiesława Chwalińskiego (miałem to szczęście i poświęcił mi swój czas)
zregenerowane sprzęgło przez Pana Wiesława Chwalińskiego
zatem niebawem będę się brał do złożenia silnika

Offline Awo_marek

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Karma: +0/-0
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 08, 2017, 12:01:00 am »
witam!
Mam problem z montażem silnika, jest on zawieszony na poduszkach gumowych. Niestety nie mogę "normalnie" zamontować startera ponieważ nie mieści się jego dolna część wadzi o ramę. Miałem gdzieś starter z Dębicy zeszlifowałem go delikatnie od dołu na bidę mogło by być ale nie podoba mi się to...poniżej przedstawiam fotki z tego problemu i tu jeszcze drugie pytanie: Czy mocowanie silnika to górne powinno tak wyglądać strasznie dużo miejsca około 15mm musiałbym wydystansować. Jeżeli ktoś ma oryginalny karter przedni to czy w "poduszkowcach jest on szerszy?"


« Ostatnia zmiana: Marzec 08, 2017, 12:33:50 am wysłana przez Awo_marek »

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1841
  • Karma: +2/-1
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 08, 2017, 07:26:02 am »
Karter nie jest szerszy,tą przerwę zniwelujesz skręcając szpilkę,tak ma być.A współczesny kopniak taki jest,grubszy od oryginału,zwróć uwagę czy aby dekielek skrzyni nie haczy również o ramę,bo być może skrzynia jest opuszczona tyłem w dół,a i wtedy kopniak haczy o ramę.

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2175
  • Karma: +1/-1
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 08, 2017, 08:42:26 am »
Z ostatniego zdjęcia mi wygląda to o czym pisze Andrzej (sona46),
skrzynia chyba siadła na dół i dekielek będzie opierał się o ramę.
Jeśli się tego nie da przestawić to może wyjściem
zastępczym będzie zamówić u wytwórcy dłuższy wałek kopnika...

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1051
  • Karma: +3/-4
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 08, 2017, 09:16:21 am »
Gumy są zużyte,(miękkie) powodując osiadanie zespołu.
Można próbować dorobić górne z otworem  mimośrodowym,
aby całość się uniosła.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1841
  • Karma: +2/-1
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 08, 2017, 09:25:43 am »
Ja czasami ratowałem się toczeniem szpilki dolnej z lekkim mimośrodem,aby unieść dół silnika,ale to w bloku bez poduszek.

Offline Awo_marek

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Karma: +0/-0
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 08, 2017, 09:57:28 pm »
Sona
mam ładny oryginalny startrer ale nie chcę w niego ingerować wybrałem do tego celu Dębicę... Odnośnie skasowania luzu na górnej szpile raczej dorobię tulejkę z jednej strony 5mm z drugiej 2 mm żeby nie ściskać ramy.
Luck
jaka może być przyczyna tego że siadła ta skrzynia? dekielek nie wadzi o ramę, między ramą a dekielkiem jest przerwa ponad 5mm chociaż widać że idzie ona w dół,
Cykor
Gumy dorabiałem nowe z węża ze zbrojeniem, oczywiście w środku jest tulejka metalowa którą naprawdę mocowałem z trudem (weszła mocno pasownie)
o mimośrodzie nie myślałem nie wymieniłem tych tulei w silniku ale nie sądzę żeby to był powód. Myślałem nad tym żeby dorobić ten wałek dłuższy jak wspomniał Luck chyba to będzie najmniej inwazyjne...
Łukasz macie może namiary gdzie te wałki dorabiają?
ale dlaczego tak się dzieje dlaczego?!?!
« Ostatnia zmiana: Marzec 08, 2017, 10:03:58 pm wysłana przez Awo_marek »

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1051
  • Karma: +3/-4
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 08, 2017, 10:14:31 pm »
Spróbuj odwrócić dolne tuleje o 180 stopni.

Offline Awo_marek

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Karma: +0/-0
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 08, 2017, 10:28:22 pm »
Cykor rama malowana proszkowo nie wiem czy warto niszczyć lakier?
a właściwie to chodzi Ci o tuleje w ramie czy te w silniku?

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1841
  • Karma: +2/-1
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 09, 2017, 08:38:47 am »
Cykor mówi o poduszkach gumowych silnika zapewne,zluzuj śruby silnika i za tył skrzyni podłuż lewarek i lekko unieś,jesli się uniesie na prawidłową wysokość to patrz w którym miejscu się podnosi,będziesz widział gdzie osiadło.

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2175
  • Karma: +1/-1
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 09, 2017, 10:50:10 am »
Ramę trzeba skręcić i nie dawać jej zbyt dużych dystansów. Ewentualnie daj zwykłe podkładki.
Szpilki masz określonej długości i to z ich wymiaru wynika, że trzeba to skręcić do "oporu".

Teraz jak masz nieskręcone to dekielek nie dochodzi do ramy.
(Może też przez nieskręcenie wałek kopnika za mało wystaje?)
Ale jak dekielek jest nisko to po skręceniu może kolidować z ramą.
Zacznie Ci trzeć jedno o drugie i ambaras.
Trzeba to podnieść tak jak koledzy sugerują.

Tuleja napinająca sprężynę kopnika to replika.
Oryginał ma większe i nieco inne fazowanie krawędzi.
Ta replika też może wchodzić w kolizję z ramą.
Miałem u siebie tak. Replika leży na półce.
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2017, 10:52:36 am wysłana przez LukS »

Offline Awo_marek

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Karma: +0/-0
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 11, 2017, 09:05:38 pm »
Podjąłem decyzję że zamówię nowy wałek kopniaka "wydłużony" o 16mm dodatkowo dorobię tuleję napinającą sprężynę kopniaka również dłuższą o 16mm o średnicy 35mm
Poluzowałem szpili silnika - stoi stabilnie żadne lewarowanie nie ma szans,

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1841
  • Karma: +2/-1
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 12, 2017, 11:56:03 am »
To jak juz taką decyzję podjąłeś to jak dorabiasz dłuższą tuleję to zrób drugi dodatkowy rowek pod uszczelnienie,czy oring czy inny typ uszczelnienia,bo to dość newralgiczne miejsce gdzie olej potrafi uciekać ze skrzyni.

Offline Awo_marek

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Karma: +0/-0
Odp: remont generalny awo sport
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 12, 2017, 05:45:47 pm »
LukS wyczaił że hartman dorabia takie rzeczy odpisał mi e mail że za 3 miesiące jet w stanie teoretycznie dorobić taki wałek.... straaasznie późno