Marca 14, 2025, 06:01:22 am

Autor Wątek: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.  (Przeczytany 25780 razy)

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #30 dnia: Marca 01, 2011, 04:02:29 pm »
Kompletowanie części trwa:

1). Wyroby ze stali nierdzewnej- zegarmistrzowska praca!- makowiec









2). SD










3). Q 303


4). Allegro



Do skompletowania wkładu przeniej lampy brakuje mi:

- nowego odbłyśnika (ze starego nici),
- wyczyścić szkło "ika" (na krawędziach pozostałości z farby)
- odnowić uchwyt żarówki i blaszke mocującą ramke (nie mam pomysłu na to- chyba ocynkować byłoby najlepiej)


Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #31 dnia: Marca 01, 2011, 04:06:42 pm »
Kompletowanie cd...

1). Przewinięte cewki



2). Prędkościomierz



3). Stacyjka




4). Sprężyny przeniego zawieszenia



5). Sprężyny tylnego zawieszenia


Offline Marcin

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #32 dnia: Marca 02, 2011, 10:32:16 am »
Witam. Jeśli można wiedzieć to gdzie kupiłeś te rzeczy z nierdzewki, dokładnie interesują mnie nakrętki przednich lag?

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #33 dnia: Marca 02, 2011, 10:32:50 am »
Makowiec z forum- Polecam!
_________________
.::Motörhead::.

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2390
  • Karma: +5/-2
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #34 dnia: Marca 02, 2011, 10:33:27 am »
Polecam również!
_________________
Nie ma Boga jest MOTÓR
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Konrad

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *
  • Wiadomości: 661
  • Karma: +0/-1
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #35 dnia: Marca 02, 2011, 10:34:08 am »
Piękne części i zdjęcia. Sam przewijałeś cewki ?

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #36 dnia: Marca 02, 2011, 10:34:38 am »
Cewki po przewinięciu- Pan Tadeusz- Skarżysko Kamienna
_________________
.::Motörhead::.

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #37 dnia: Marca 02, 2011, 10:35:01 am »
21.07.2010r

Kilka kolejnych drobnych rzeczy jakie ostatnio mi doszły, w następnej kolejności będę kompletował elementy do chromowania.
W tamtym tygodniu zostały zamówione szprychy do kół, później idą do chromowania.





Miska olejowa, tamta była bardzo zniszczona:


Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #38 dnia: Marca 02, 2011, 10:35:39 am »
Dzisiaj wyznaczyłem elementy do chromowania, uwzględniając elementy z nierdzewki jakie mam, jak i nowe rzeczy już pochromowane i także komplet uchwytów manetek.

Tak to wygląda:

Zestawienie części chromowych Awo Tourist -nr.3

1. Szprychy i nyple- 2 koła
2. Przednie lagi teleskopów
3. 2 śruby wkręcane w przednie lagi
4. Rozpieracz szczęk hamulcowych przód
5. Osłona stacyjki- nie mam !!
6. Ramka licznika- (malowanie albo chrom)
7. Przełącznik świateł
8. Uchwyty kierownicy
9. Korek baku ( druga opcja aluminiowy- mam też taki)
10. Dolna miska łączenia przedniego zawieszenia z ramą (górna z nierdzewki)
11. Przełącznik biegów
12. Osłona przednia klaksonu (słoneczko) + śruby
13. Przegub kardana
14. Wałek kardana
15. Osłona kardana
16. Rozpieracz szczęk hamulcowych tył
17. Walec i nakrętka motylkowa cięgna hamulca nożnego- brak!!!
18. Suwaki- szklanki
19. Cięgno sprzęgła
20. Tylny dekielek skrzyni biegów
21. Sprężyna centralnych podnóżek
22. Śruby mocujące podnóżki
23. Dekielki osi kół

Kolejnym krokiem będzie odnowienie aluminium w/g sugestii ludzi z forum jak i własnych doświadczeń- zbierając to wszystko w jedną całość- będę tak postępował:
- sprawdzenie wszystkich elementów pod kątem dalszej używalności
- mycie wszystkich elementów aluminiowych
- czyszczenie papierem ściernym zaczynając od 240- kończąc na 400, najlepsza możliwa likwidacja wżerów i rys
- ponowne umycie
- piaskowanie- aby wyczyścić wżery i wgłębienia
- szkiełkowanie- aby ujednolicić powierzchnie aluminium

Jak zawsze prosiłbym o sugestie z Waszej strony jak i pomoc!
_________________
.::Motörhead::.

Ostatnio zmieniony przez Iluminator dnia 29 Lip 2010 08:38 am, w całości zmieniany 1 raz

Offline Donald

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 308
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #39 dnia: Marca 02, 2011, 10:36:22 am »
A dlaczego chcesz piaskować aluminium? Zostanie bardzo chropowata powierzchnia, a szkiełkowanie tego nie zlikwiduje. Wg mnie paskowanie jest zbędne, a nawet szkodliwe. Pozostań tylko przy szkiełkowaniu.
_________________
Donald

Offline Marcin

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #40 dnia: Marca 02, 2011, 10:37:01 am »
Ja osobiście bym nie piaskował ani nie szkiełkował. Odlew ma swoja oryginalną strukturę i nie ma co jej ruszać w/g mnie wystarczyłoby porządne mycie. Ale jak mówisz, że obudowa posiada rysy to w ostateczności chyba szkiełkowanie.

Offline Donald

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 308
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #41 dnia: Marca 02, 2011, 10:37:31 am »
Co do mycia, to ktoś kiedyś opisywał mycie bloku w pralce Frania. Oczywiście, blok wisiał na drągu, a woda z detergentem pięknie go umyła. Czy ktoś próbował takiego czyszczenia?
_________________
Donald

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #42 dnia: Marca 02, 2011, 10:38:05 am »
W czarnym awo myłem tym środkiem próbnie blok silnika:

http://www.autochemia24.pl/product-pol-539-K2-FELIX-plyn-do-felg-i-kolpakow-700-g.html

Popsikać, zostawić na chwilę, płyn zmienia kolor na lekki fiolet, szczoteczka (w zakamarkach szczoteczka do zębów)- wymyć ciepłą wodą z płynem, spłukać wodą czystą- ładna jasna powierzchnia aluminium- no ale w tym silniku jest oryginalna struktura.

W tym co teraz robię- była ingerencja (rysy, elementy piasowane, próby polerowane)- trzeba to ujednolicić i wyrównać- szkiełkowanie na pewno, nad wcześniejszym piaskowaniem zastanowie się- najwyżej wypróbuje jakiś stary dekiel od komara:)- jak to będzie wyglądało.
_________________
.::Motörhead::.

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #43 dnia: Marca 02, 2011, 10:38:28 am »
W tym tygodniu zostały zawiezione wszystkie elementy do malowania z wyjątkiem:

- obręczy kół
- uchwytów lampy przedniej- nie posiadam
- podnóżek kierowcy- nie posiadam
- stelaż przedniego siedzenia- pospawać wyszlifować
- klakson- są do sprawdzenia dwie sztuki przez weekend muszę wybrać jeden i wyczyścić do metalu
- lampa tylnia- wyczyścić do metalu

Powyższe rzeczy po dokupieniu i odnowieniu- pójdą także do malowania.

Zdecydowałem się ostatecznie na kolor w/g RAL 3007.

Dziś przyszły szprychy z Bartnika w/g rozmiarów katalogowych z uwzględnieniem kątów ugięcia szprych krótkich i długich.




Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #44 dnia: Marca 09, 2012, 02:13:23 pm »
Po długiej przerwie zaczęliśmy prace z Robertem, rzeczy idą do szkiełkowania, Robert dziś rozebrał dyfer- prosiłbym o kilka słów o nim.
_________________
.::Motörhead::.

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1180
  • Karma: +7/-6
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #45 dnia: Marca 09, 2012, 02:14:18 pm »
Takie podzespoły,to się z przyjemnością rozbiera,po demontażu pokrywy
uniósł się po warsztacie zapach lat pięćdziesiątych,niski nr.57927,przełożenie solo,szpilki M6x0.75mm,nakrętki na klucz dziewięć,co ciekawe zęby koła talerzowego są na końcach bardzo skromnie fazowane,natomiast wałek atakujący ma duże stoczenie na tyłach zębów-wizualnie różni się od póżniejszych.Łożyska oczywiście dzielone,z koszykiem z brązu i to takim solidnym chyba toczonym z otworami wierconymi pod elementy toczne.
Szyjka pod wałek bez śladu zadarć,czysta,gładka,otworów jak i nitów w kole talerzowym jest osiem,późniejsze miały chyba 16 w talerzu.
Simmering pod widełki krzyżaka i piasty z elementami metalowymi(na zewnątrz).Z dużym prawdopodobieństwem nigdy nie był rozbierany.

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #46 dnia: Marca 09, 2012, 02:14:56 pm »
Czyli rozdziewiczyłeś ten podzespół. Pozazdrościć 
Tak, koła talerzowe "późniejsze" mają 16 otworów i mocowanie do zabieraka na 12szt nitów.
Przydałyby się fotki całej rozebranej przekładni, jako materiał poglądowy.

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1180
  • Karma: +7/-6
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #47 dnia: Marca 09, 2012, 02:16:01 pm »
Trzeba namówić Pawła,jak będzie u mnie w tym tygodniu,to zrobi parę
zdjęć.

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #48 dnia: Marca 09, 2012, 02:16:43 pm »
1.



2.



3.



4.


Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #49 dnia: Marca 09, 2012, 02:17:35 pm »
Piękny..... i ten zapach oleju

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #50 dnia: Marca 09, 2012, 02:18:16 pm »
Wszystkie elementy juz zostaly wyszkiełkowane, czeka mnie dokladne i szczgółowe mycie weekendowe:)
_________________
.::Motörhead::.

Offline Naxx

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 139
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #51 dnia: Marca 09, 2012, 02:18:54 pm »
Jasne że piękny ...tylko nich mi ktoś wytłumaczy jak się robi takie super zdjęcia!!!!!!!!! 
Może jakiś kurs foto dla forumowiczów?????????????

_________________
Chcesz coś wyhaftować? Zadzwoń 660 810 155

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2390
  • Karma: +5/-2
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #52 dnia: Marca 09, 2012, 02:19:36 pm »
poproś iluminatora, a ja mogę postawić nowy dział związany z fotografią motocyklową. Zahaczając nawet o filmy, sposób ich kręcenia podczas jazdy itp.
_________________
« Ostatnia zmiana: Grudnia 16, 2012, 08:43:11 pm wysłana przez hckosmo »
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #53 dnia: Grudnia 03, 2012, 10:16:35 am »
Po latach z długą przerwą, kolejne awo stoi na nogach.  Zdjęcia postaram sie wkrótce wykonać.

Wielkie podziękowania dla Cykora za nieocenioną pomoc.

Krótki filmik z telefonu ;)

http://www.youtube.com/watch?v=JqIXjCmqk2o

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #54 dnia: Grudnia 03, 2012, 11:18:13 am »
Czy musisz mnie załamywać perfekcją wykonania sprzętu :(((((
Super.!!!!!
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +5/-3
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #55 dnia: Grudnia 03, 2012, 12:25:39 pm »
Tylko pogratulować i posiadaczowi i ludziom zaangażowanym w przywrócenie do takiego stanu.No i najważniejsze że takie cudo miejmy nadzieję nie trafi w nie powołane ręce i będzie cieszyć nas i nasze dzieci.

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #56 dnia: Grudnia 04, 2012, 07:36:55 am »
Filmik nie chce mi się otwierać ale sądzę, że robota na medal jak to z rąk Cykora.
Przejechane już pierwsze km?

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #57 dnia: Grudnia 16, 2012, 08:12:42 pm »

Kilka obiecanych fotek, malował i chromował- Seneb z naszego forum








« Ostatnia zmiana: Grudnia 18, 2012, 03:44:24 pm wysłana przez Iluminator »

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2390
  • Karma: +5/-2
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #58 dnia: Grudnia 16, 2012, 08:47:58 pm »
No to teraz od III AWO spotkania się nie wykręcisz..... z taką maszyną to się musisz pokazać...Gratulację dla ciebie i Roberta !!!!!

A tan filtr stożkowy to na stałe czy czasowo?
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Indiana

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 448
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo Tourist 1956r- Początek renowacji.
« Odpowiedź #59 dnia: Grudnia 16, 2012, 10:18:18 pm »
Piękny  :D
Fundusze kapitałowe, zysk ok 10% jesteś wstępnie zainteresowany? - pisz priv :)