Marca 28, 2024, 11:18:53 am

Autor Wątek: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji  (Przeczytany 15642 razy)

Offline Moskit1

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Karma: +0/-0
Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« dnia: Lutego 28, 2012, 03:54:26 pm »
Mam taką malutką prośbę :!:
A mianowicie może ktoś posiada knigę, fota lub wiedzę którą by mógł się podzielić  :lol: Bo mam masę pytań !!!
A chodzi mi o różnice AWO S produkowanego ostatnich wersji :!:
 w/w temacie z tymi puszkami co jeszcze było odmiennego od zwykłego AWO!!!!!
Pozdr

Offline Moskit1

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Karma: +0/-0
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 28, 2012, 03:54:57 pm »
No i nikt nie pomorze co ?????

Offline Konrad

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *
  • Wiadomości: 661
  • Karma: +0/-1
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 28, 2012, 03:55:52 pm »
pomorze to kraina geograficzna  A z ramy to silnik był osadzony na gumowych tulejach. Więcej szczegółów nie znam

Offline Donald

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 308
  • Karma: +1/-0
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 28, 2012, 03:56:38 pm »
A który model masz na myśli pisząc " zwykłe AWO"? Dla mnie to jest AWO T  ! A jeżeli masz na myśli Sporta to którą wersję? Ja je rozdzielam tak: tzw. przejściówka to AWO S, późniejsze wersje to Simson Sport, a ostatnie to Simson Sprt III wersja. Do tego dochodzi podział na wersje Exportowe. Widzisz więc - nie jest łatwo odpowiedzieć na Twoje pytanie.
_________________
Donald

Offline Donald

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 308
  • Karma: +1/-0
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 28, 2012, 03:57:17 pm »
A tak przy okazji, formalny podział na różne modele wyglądał chyba tak (proszę o korektę lepiej zorientowanych):
- AWO 425 (seria zerowa): 1950
- AWO 425 (produkcja seryjna): 09.1950,
- AWO 425 S - 1955,
- Simson 425 i Simson 425 S - 1957 (zmiana nazwy istniejących modeli),
- Simson Sport: 1958 - 1961

(to powinno być raczej w dziale "Historia").
_________________
Donald

Offline Konrad

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *
  • Wiadomości: 661
  • Karma: +0/-1
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 28, 2012, 03:57:53 pm »
Podzieliłem ten temat dla przejżystości

Offline Moskit1

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Karma: +0/-0
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 28, 2012, 03:58:40 pm »
hehehe o to chodzi ze sam nie mam pojęcia jak je scharakteryzować Question
Ale przede wszystkim chodzi mi o model z tymi puszkami w/w Smile ciekawi mnie. Wiem ze silnik był na gumach i miał 15,5 konny .Wiem jak wyglądał silnik i wiem ze tłumik jest cieńszy, ale co dalej!!! Co z karoserią !!!
Michał Ty wiele wiesz napisz coś na temat Wink

Offline Donald

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 308
  • Karma: +1/-0
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 28, 2012, 03:59:14 pm »
Kilka różnic, które przychodzą mi na myśl:

- Elastycznie zamocowany silnik wymusił inny montaż rury wydechowej - na specjalnej blaszce mocowanej do ramy z możliwością obrotu w dwóch płaszczyznach.

- Amortyzatory III typu.

- Podwójna kanapa (pojedyńcza kanapa tylko w latach 1956-57).

- Dwa uchwyty boczne przy kanapie.
_________________
Donald

Offline Moskit1

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Karma: +0/-0
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 28, 2012, 04:00:01 pm »
Cytat: Donald
- Amortyzatory III typu.
Ma ktoś podgląd tych amorów !!!!!!!

Offline Konrad

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *
  • Wiadomości: 661
  • Karma: +0/-1
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #9 dnia: Lutego 28, 2012, 04:00:37 pm »
o ile się nie myle to te 

[IMG=http://img18.imageshack.us/img18/1671/dsc0625fr3.jpg]http://[/img]
[IMG=http://img18.imageshack.us/img18/dsc0625fr3.jpg/1/w1200.png][/IMG]

Ostatnio zmieniony przez Quniuś dnia 15 Mar 2009 12:05 pm, w całości zmieniany 1 raz

Offline Donald

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 308
  • Karma: +1/-0
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #10 dnia: Lutego 28, 2012, 04:01:49 pm »
Moskit1 - w sprawie amortyzatorów popatrz tu:
http://www.simson_awo.postuj.pl/gara-etap-5-zawieszenie-forum19.html?sid=c861455d44663522841f468b3a7d9288

Wyjaśnienie znajdziesz na forum - ładnie to przedstawił LukS i hckosmo. Poszukaj. Na forum jest juz bardzo dużo informacji.
_________________
Donald

Offline Moskit1

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Karma: +0/-0
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #11 dnia: Lutego 28, 2012, 04:03:06 pm »
tak tak ja rozumiem, ale myślałem ze przedstawiamy wszystkie pochodne motocykla tutaj! 
Ale i tak dziękuje wszystkim za odzew ;D 
Tak zastanawiałem się jak by zrobił ostatnią wersje motocykla schodzącego z taśmy produkcyjnej!!! Ciekawie by było! 
Pozdrawiam

Offline Donald

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 308
  • Karma: +1/-0
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #12 dnia: Lutego 28, 2012, 04:03:48 pm »
I tu znowu pułapka  ;D Ostatnia wersja motocykla to prawdopodobnie Simson 350! Spotkałem ostatnio człowieka, który widział taką maszynę. Była trochę podobna do naszej Gazeli. Czasami można spotkać zdjęcia na stronach niemieckich, ale wszystkie są marnej jakości. Ma ktoś jakąś wiedzę w tej sprawie?
_________________
Donald

Offline Konrad

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *
  • Wiadomości: 661
  • Karma: +0/-1
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #13 dnia: Lutego 28, 2012, 04:04:40 pm »
Z tego co mi wiadomo była to wersja E fabrycznie wyposażona w kierunkowskazy.


Offline Moskit1

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Karma: +0/-0
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #14 dnia: Lutego 28, 2012, 04:05:49 pm »
a ja jeszcze dopowiem ze ponoć były obręcze aluminiowe 100% pewny nie jestem ale ale ale   :)
Foto jest kiepskie  :(

Offline Konrad

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *
  • Wiadomości: 661
  • Karma: +0/-1
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #15 dnia: Lutego 28, 2012, 05:13:55 pm »
coś lepszego  :P


Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *****
  • Wiadomości: 3985
  • Karma: +4/-2
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #16 dnia: Lutego 28, 2012, 05:14:35 pm »
Czego nie widać na tym zdjęciu, to gumowych mocowań silnika do ramy,
tak jak to miało miejsce w końcowej fazie produkcji 425S.

Offline robert_kow

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Karma: +0/-0
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #17 dnia: Lutego 28, 2012, 05:15:50 pm »
Ciekawostką tez było osadzenie uszczelniacza wału korbowodowego od strony sprzęgła bezpośrednio w odlewie bloku silnika
silnik do AWO- otwór na śrubę mocującą jest w gumowym silenlenbloku, z boku jest dziwny nadlew z dwoma nieprzelotowymi otworami, a od strony koła zamachowego nie ma pokrywy na simmering tylko łożysko jest osadzane od razu w odlewie bloku. Wszystko to wygląda na wyrób fabryczny.
Z tabliczki wynika, że motocykl ma 14 PS, rocznik 1960, AWO 425S. Numery silnika, skrzynki i dyfra są identyczne i zgodne z tabliczką.
dołanczam fotki zamieszczone na stronie znajomka
http://jarekstryszawa13.w.interia.pl/blok.jpg
http://jarekstryszawa13.w.interia.pl/awo.jpg

Offline Donald

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 308
  • Karma: +1/-0
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #18 dnia: Lutego 28, 2012, 05:16:29 pm »
Ten nadlew z boku służył do przykręcenia blachy trzymającej rurę wydechową.
_________________
Donald

Offline robert_kow

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Karma: +0/-0
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #19 dnia: Lutego 28, 2012, 05:17:04 pm »
dysponuje może ktoś fotką takiego mocowania wydechu

Offline niwdew

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Karma: +0/-0
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #20 dnia: Lutego 28, 2012, 05:18:05 pm »
Cytat: Quniuś
coś lepszego  :P
Nikt tu nie wspomina o wynalazku jakim było Awo 700. Sam w sumie też niewiele wiem na ten temat, kiedyś przypadkiem natknołem sie na informacje wraz ze zdjęciem w internecie, ze był taki model/prototyp (?) silnikiem boxera i pojemnoscią 700ccm.

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2367
  • Karma: +4/-2
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #21 dnia: Lutego 28, 2012, 05:18:47 pm »
trochę za bardzo przypomina ruska. Brak emblematu no i jakość wykonania coś nie wygląda mi na germańca chociaż ....
_________________
Nie ma Boga jest MOTÓR
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2657
  • Karma: +5/-3
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #22 dnia: Lutego 28, 2012, 05:19:32 pm »
Bardzo dużo na temat AWO 700
http://www.wehrmachtsgespann.de/emw.htm
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *****
  • Wiadomości: 3985
  • Karma: +4/-2
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #23 dnia: Lutego 28, 2012, 05:20:12 pm »
a już miałem myśli, że to jakiś patent rejestracyjny typu np. jak u jednego znajomka: Kaśka z dowodem rej. jako IFA BK 650

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2367
  • Karma: +4/-2
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #24 dnia: Lutego 28, 2012, 05:21:07 pm »
to mój znajomy ma Dniepra co ma wpisane Iż 600
_________________
Nie ma Boga jest MOTÓR
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline niwdew

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Karma: +0/-0
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #25 dnia: Lutego 28, 2012, 05:22:23 pm »
Wszystkie te przykłady świadczą jedynie o stopniu znajomości "szefów" na stacjach diagnostycznych ::) 
Na szczęście powolutku sie od tego odsuwamy, niedługo będzie lepiej.
Na poparcie tych słów LINK , chodz pewnie o tym wiecie :) 
Pozdrawiam
_________________
Ride for fun

Offline Awo_marek

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Karma: +0/-0
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #26 dnia: Lutego 28, 2012, 05:23:40 pm »
Moskit1
mój znajomy ma właśnie awo z oryginalnymi aluminiowymi felgami fotkę zrobię "w sezonie"
robert_kow
co do bloku na poduszkach z mocowaniem rury wydechowej fota będzie na jutro

Offline Awo_marek

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 157
  • Karma: +0/-0
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #27 dnia: Lutego 28, 2012, 05:24:13 pm »
oto obiecane foty bloku na poduszkach




Offline Frytejro

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 360
  • Karma: +0/-1
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #28 dnia: Lutego 28, 2012, 05:24:52 pm »
Noo te poduszki to dobry patent. Ja w swoim juz 2 raz spawałem ramę bo nie mam ich. Dlatego teraz przy montażu zastosuję jakies gumy zeby cos tam zniwelować drgania 

Ale mam inne pytanie - czy modele z ramami bez możliwosci montazu wozka bocznego były w jakims okresie specjalnym, czy cały czas podczas produkcji były i ramy wóżkowe i zwykłe?

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2657
  • Karma: +5/-3
Odp: Różnice w budowie Awo Sport według dat produkcji
« Odpowiedź #29 dnia: Lutego 28, 2012, 05:25:53 pm »
Za mądrą książką:
Dzielona kanapa od numeru ramy: 1711761
Mocowanie kosza od numeru :176907
Zmiana mocowania zbiornika : 178833
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO