Kwiecień 24, 2018, 10:36:25 am

Autor Wątek: Wyścigowy AWO  (Przeczytany 31843 razy)

Offline subversion

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Karma: +0/-0
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 29, 2012, 10:27:44 am »
a faktycznie nie zwróciłem uwagi na sworzeń... w takim razie odnośnie podcięcia na zawór koncepcja obalona. dekompresator się broni:)

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2153
  • Karma: +1/-1
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 29, 2012, 10:28:25 am »
Wyszperane kiedyś na necie. Może juz ktoś wrzucał tę fotkę, najwyżej się powtórzę:


500cm3? Twin z dwoma wałkami królewskimi - double RS?
Ktoś wie coś więcej na ten temat?

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1049
  • Karma: +3/-4
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 29, 2012, 10:29:07 am »
Dwucylindrowa 250,wymiary główne silnika miał podobne do ówczesnej wyścigowej Hondy,moc jak się nie mylę około 35 KM.

Offline Moskit1

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Karma: +0/-0
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 29, 2012, 10:29:47 am »



No panowie tu mamy sportowego awo ciekawy egzemplarz

Offline subversion

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Karma: +0/-0
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 29, 2012, 10:30:27 am »
Sie macie, jako że temat trochę podupadł wrzucam foty gdzie jest pokazane co i jak. Kolego Michale mam nadzieję że u ciebie również praca wre bądź już wszystko skończone bo temat już od dawna na forum istnieje.
Na fotach głównie sprzęgło troszeczkę odchudzone, tłok - jeszcze nie skończyłem piłowania dlatego w kartonie/szablonie jest (stopień sprężania osiągnął 10,5:1 w sumie niewielkimi przeróbkami) no i odchudzone koło rozrządu (makabrycznie twardy materiał). Poza widocznymi przeróbkami niebawem będzie dodatkowa pompa oleju zaopatrująca tylko głowice (klawiaturę przerobioną na panewki) i chłodzącą okolice zaworu wydechowego - olej będzie płynął przez chłodnicę oleju. Pompa oryginalna smaruje stopę korbowodu. W planach natrysk oleju na denko tłoka, jednak na razie to plany.

https://picasaweb.google.com/104754059059383993106/AWOSS

Offline jarekstryszawa

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Karma: +0/-0
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 29, 2012, 10:31:05 am »
Link nie robi.
_________________
Jeśli wiesz dokąd idziesz nie musisz się spieszyć http://jarekstryszawa.w.interia.pl

Offline kylo

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Karma: +0/-0
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 29, 2012, 10:32:29 am »
Cytat: subversion
Sie macie, jako że temat trochę podupadł wrzucam foty gdzie jest pokazane co i jak. Kolego Michale mam nadzieję że u ciebie również praca wre bądź już wszystko skończone bo temat już od dawna na forum istnieje.
Na fotach głównie sprzęgło troszeczkę odchudzone, tłok - jeszcze nie skończyłem piłowania dlatego w kartonie/szablonie jest (stopień sprężania osiągnął 10,5:1 w sumie niewielkimi przeróbkami) no i odchudzone koło rozrządu (makabrycznie twardy materiał). Poza widocznymi przeróbkami niebawem będzie dodatkowa pompa oleju zaopatrująca tylko głowice (klawiaturę przerobioną na panewki) i chłodzącą okolice zaworu wydechowego - olej będzie płynął przez chłodnicę oleju. Pompa oryginalna smaruje stopę korbowodu. W planach natrysk oleju na denko tłoka, jednak na razie to plany.

https://picasaweb.google.com/104754059059383993106/AWOSS

coś link nie działa ,przynajmniej u mnie , a ciekawość mnie zżera ...

Offline subversion

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Karma: +0/-0
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 29, 2012, 10:34:02 am »

Offline jarekstryszawa

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Karma: +0/-0
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 29, 2012, 10:35:04 am »
Teraz robi.
_________________
Jeśli wiesz dokąd idziesz nie musisz się spieszyć http://jarekstryszawa.w.interia.pl

Offline Naxx

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 139
  • Karma: +0/-0
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 29, 2012, 10:35:37 am »
https://picasaweb.google.com/104436056830408128327/Awo?authuser=0&feat=directlink
parę zdjęć ciekawszych RS
_________________
Chcesz coś wyhaftować? Zadzwoń 660 810 155

Offline subversion

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Karma: +0/-0
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 29, 2012, 10:36:50 am »
Naxx, RS w twojej galeri są całe 3, pozostałe to też wydumki na bazie cywilnych sprzętów.
Pozdro

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1049
  • Karma: +3/-4
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 29, 2012, 10:38:41 am »
Czy po odchudzeniu koła zamachowego sprawdzałeś jego bicie po
zamocowaniu na czop wału?Szkoda że zlikwidowałeś prowadzenie
(otwory) pod sprężyny sprzęgła,będą miały tendencję do wybaczania się.
Musisz idealnie spasować na kołki w kole zamachowym wewnętrzną
tarczę (z otworem pod popychacz sprzęgła),aby nie miała możliwości
przesunięć kątowych,bo sprężyny z czasem ulegną pęknięciu.

Offline subversion

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Karma: +0/-0
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 29, 2012, 10:39:16 am »
Sprzęgło w takiej postaci przejeździło już cały sezon wyścigowy (6 wyścigów) bez żadnych problemów. Teraz tylko dowierciłem otwory. Większe problemy miałem z tłokiem bo się denko wypaliło - większe dysze trzeba będzie założyć na nowy sezon w gaźniku. Tarcza dociskowa siedzi raczej ciasno na kołkach (nie wykazuje tendencji do życia własnym życiem). Mogę jedynie narzekać na skrzynię biegów która nie lubi zmiany przy dużych prędkościach obrotowych - trzeba odpowiednio przegazówkę wcześniej zrobić. Sprężyny są dorabiane o większej sztywności, nić się póki co nie wyboczyło ani nie pękło.

pozdro from taz

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1049
  • Karma: +3/-4
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 29, 2012, 10:40:27 am »
Na jakim gaźniku jeździsz?

Offline subversion

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Karma: +0/-0
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 29, 2012, 10:41:54 am »
Mikuni VM28, mechaniczny z okrągłą przepustnicą. Filtr stożkowy - bardziej przed większymi muchami bądź wróblami chroniący niż kurzem.

http://p.alejka.pl/i2/p_new/16/35/gaznik-mikuni-vm28-57_0_b.jpg

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2006
  • Karma: +4/-1
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 29, 2012, 10:43:48 am »
Rodzaje RS
1952- AWO 425R- 2 motocykle wyścigowe
1953- AWO RS250/1- 15 motocykli 26 KM/7500obr/min
1954- AWO RS250/2- zastosowano ramę Sporta
1955- AWO RS250/4- Silnik DOHC 29KM/9.500 obr/min
1956- Simson RS250/3- Modyfikacja RS250/2
1957- Simson RS250/5- Silnik DOHC, 6 biegów napęd łańcuchem
1957- Simson RS250/5 moc 31 KM napęd wałków rozrządu kołami zębatymi
1958-Simson RS250/6 silnik 2 cylindry
1959-Simson RS250/6 moc 33 KM napęd wałków rozrządu kołami zębatymi
1959-Simson RS250/6 napęd wałków rozrządu wałkiem królewskim
1959-Simson RS250/6 rozrząd desmo jak w Ducati
1959-Simson RS350/7 moc 40 KM 8.200 o/min jeden cyl. 76/76 mm
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline Konrad

  • Administrator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 661
  • Karma: +0/-1
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 29, 2012, 10:45:22 am »
Czy to były domorosłe przeróbki czy oryginalne modyfikacje ? Rozrząd desmo w awo  ;D Kto by  :)pomyślał

Offline Naxx

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 139
  • Karma: +0/-0
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 29, 2012, 10:46:27 am »
http://www.ebay.de/itm/RENNTECHNIK-1953-SIMSON-AWO-425-DKW-NSU-MOTO-GUZZI-/170637213594
Tutaj "podręcznik" do budowy m.in. awo RS
_________________
Chcesz coś wyhaftować? Zadzwoń 660 810 155

Offline Naxx

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 139
  • Karma: +0/-0
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 29, 2012, 10:46:52 am »
http://www.mopedprinz.de/AWO.65.0.html - strona o innych typach awo
_________________
Chcesz coś wyhaftować? Zadzwoń 660 810 155

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2006
  • Karma: +4/-1
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 29, 2012, 10:47:57 am »
To są modele wystawiane przez fabrykę, Posiadały jeszcze modyfikację zawieszenia np. przód na wahaczu pchanym.
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2006
  • Karma: +4/-1
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpień 26, 2013, 06:34:29 pm »
Współczesne wyścigi  mogłem tam być
http://www.youtube.com/watch?v=mw8n-5ZuFXI
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline bpawelczyk

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Karma: +0/-0
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpień 26, 2013, 09:31:01 pm »
Michał, a jak tam Twój wyścigowy AWO? Pochwal się zdjęciami.

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 318
  • Karma: +0/-0
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 22, 2015, 12:11:53 pm »
Oj psuje nam się z czasem ten Michał. Jeszcze jakieś 20 lat temu jak zaczepiałem Go tuningowymi tematami, to twierdził, że tylko oryginał. A dzisiaj???Zastanawia mnie w tych wysilonych silnikach, konstrukcja słoneczka. U siebie mam podtoczone z wciśniętym pierścieniem stalowym i zwiększonym wciskiem w stosunku do bloku. I jeszcze jedno pytanie. Jaki tłok o fi 72 lub fi 74 pasuje do AWO taki, którego  denko nie ulega stopieniu przy wyższy stopniu sprężania.

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2006
  • Karma: +4/-1
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 22, 2015, 12:26:43 pm »
Skoda i Dacia.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1049
  • Karma: +3/-4
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 22, 2015, 01:16:47 pm »
Ewentualnie Fiat 126p sześćsetka 73.5 mm.

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 834
  • Karma: +1/-3
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #55 dnia: Luty 19, 2016, 12:44:52 pm »
awo rs to ciężki temat  z braku info . To co na foto można zobaczyć to na podstawie tego można coś próbować tworzyć.  Mam małe co nieco
Lubię zapierdalać

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 834
  • Karma: +1/-3
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #56 dnia: Luty 19, 2016, 12:56:27 pm »
i takie coś , będzie trochę ciężko ale dam radę
Lubię zapierdalać

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1825
  • Karma: +2/-1
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #57 dnia: Luty 20, 2016, 12:02:01 pm »
Jeśli jest to projekt historyczny to jestem za,ale jak ma to być własny twór to nie mogę cię odwodzić od tego zamiary,oczywiście uszanuję,ale jakoś myślę że ten projekt cię przerośnie,powodzenia  ;)

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 834
  • Karma: +1/-3
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #58 dnia: Luty 20, 2016, 11:16:28 pm »
Witam . Jak napisałem na początku , że jest to ciężki temat z braku informacji . Po przeanalizowaniu zdjęć zamieszczonych w google stwierdzam ,że większość zamieszczonych tam awo rs jest to REPLIKA REPLIKI bo orygianłów wyszło tylko parę sztuk i z pośród tych wszystkich skupiłem się na tych , które moim zdaniem najbardziej są zbliżone do oryginału . Mam  dwa schodki pod górę [ bak i gażnik ] reszta nie powinna stawać okoniem . SONA myślę , że to z tobą widziałem się na ŁODZI  z Przemkiem to ja miałem ten lewarek to awtowelo .Pozdrawiam.
Lubię zapierdalać

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 834
  • Karma: +1/-3
Odp: Wyścigowy AWO
« Odpowiedź #59 dnia: Luty 20, 2016, 11:30:16 pm »
Przedni szczękotrzymacz SuCo jest praktycznie nie osiągalny nawet w replice a wszyscy przerabiają sportowski  , mój też taki będzie tylko z modyfikacją [ wstawka metalowa przynitowana pazórkowa przy ośce plus obejma lagi ,którą jeszce nie zrobiłem.
Lubię zapierdalać