Marca 14, 2025, 10:59:53 am

Autor Wątek: moj sport  (Przeczytany 12473 razy)

jawor75avo

  • Gość
moj sport
« dnia: Marca 12, 2012, 09:20:32 am »
i ja doczekalem sie tej chwili
http://www.youtube.com/watch?v=OD028rl2oMM

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: moj sport
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 12, 2012, 09:21:07 am »
 ale to miłe dla ucha
Klawiaturę masz na ślizgowych czy tocznych?
Widać olej, że jest na głowicy ale nie dopatrzyłem się czy przez klawiaturę wychodzi?

jawor75avo

  • Gość
Odp: moj sport
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 12, 2012, 09:21:38 am »
klawiatura jest na igielkach a olej polalem sam bo nie dochodzi. musze przedmuchac kanal olejowy bo pewnie silikom zakleil zapomialem przemuchac tuz po dokreceniu glowicy teraz moze byc z tym maly problem ale i tak jestem zadowolomy ze odpalił stol z 15lat rozebramy.

Offline motoarczi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 99
  • Karma: +0/-0
Odp: moj sport
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 12, 2012, 09:22:21 am »
głowica na silikon??? po co?przecież uszczelka w zupełności wystarczy

Offline johnny1

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Karma: +0/-0
Odp: moj sport
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 12, 2012, 09:22:57 am »
Z sylikonem pod głowicą będziesz mógł mieć problemy w przyszłości ze zdjęciem głowicy tak jak tu jest opisane:
http://www.simson_awo.postuj.pl/problem-przy-rozbirce-silnika-forum31263.html

Offline jarekstryszawa

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 211
  • Karma: +1/-0
Odp: moj sport
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 12, 2012, 09:23:32 am »
Tam był nie sylikon a hermetic.
_________________
Jeśli wiesz dokąd idziesz nie musisz się spieszyć http://jarekstryszawa.w.interia.pl

jawor75avo

  • Gość
Odp: moj sport
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 12, 2012, 09:24:09 am »
wlasnie skonczylem a oleju jak nie bylo na klawiaturze tak nie ma powietrze przechodzi bez jakich kolwiek problemow.czy moglem zle zlozyc pompe olejowa? Np. Odwrotnie zalozyc kola zembate ze zamiast zasysac olej to go wypycha? Co o tym myslicie?

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2390
  • Karma: +5/-2
Odp: moj sport
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 12, 2012, 09:24:46 am »
Pompa napędzana jest poprzez wałek rozrządu, a więc jej kierunek wymuszony jest poprze obroty wałka.

Wg mnie coś jest nie tak z magistralą olejową. Wał masz z odrzutnikiem czy na simmeringach? Możliwe że są jakieś nieszczelności na simmeringach, albo silikon zalepił magistralę. Tu bym szukał przyczyny.
_________________
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sprawdź informację w wątku WAŻNE

znajdziesz go na samej górze forum


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

jawor75avo

  • Gość
Odp: moj sport
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 12, 2012, 09:25:20 am »
hckosmo oki pompa napedzana jest walkiem i nadawany jest kierunek obrotow ale czy pompe prawidlowo zlozylem? Nadmiwnie ze rozbieralem ja kiedys i od tamtej pory motor stal wiec niewiem czy jej jeszcze raz nie rozebrac. A co do nieszczelnosci lub zapchania magistrali to dmuchalem malym cisnieniem powietrze i swobodnie przechodzilo toz.wprowadzilem powietrze od strony pompy olejowej a wychodzilo szplika olejowa(kanalem )

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1180
  • Karma: +7/-6
Odp: moj sport
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 12, 2012, 09:25:59 am »
Albo słoneczko źle założone.

jawor75avo

  • Gość
Odp: moj sport
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 12, 2012, 09:26:34 am »
cykor
Logicznie myslac .Gdyby sloneczko bylo zle zalozone to by powietrze wtlaczane do pompy olejowej nie przechodzilo do szpliki olejowej w glowicy .

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 836
  • Karma: +0/-2
Odp: moj sport
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 12, 2012, 09:27:51 am »
sprawdź może czy dokręciłeś odpowiednio nakrendke przy wałku rozrządu
_________________
Motocykl to nie wszystko liczy się pasja...

jawor75avo

  • Gość
Odp: moj sport
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 12, 2012, 09:28:33 am »
przemo_16
Jesli chodzi o ta do wlewu oleju to walek sie kreci i nakretka jest dokrecona ma maxx

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 836
  • Karma: +0/-2
Odp: moj sport
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 12, 2012, 09:30:51 am »
ok ja nigdy nie wlewam tam oleju tylko przez otwór bagnetu tą śrubę zostawiam w spokoju
jest kilka możliwości co jest nie tak może uciekać uszczelkom pompy, może też jak wyżej przez simeringi słoneczka jeżeli takie są, może wałek napędu pompy się kręcić ale nie jest przekazywany dalej, albo pompa jest już wytarta i daje małe ciśnienie , lub jest zła regulacja, może otwory w klawiaturze są zaklejone albo te w szpilce napisz jeszcze gdzie masz wylot oleju w klawiaturze dziurka powinna być na zawór wydechowy
to że powietrze gdzieś uchodzi to wcale nie oznacza że wychodzi właśnie przez kanał a nie gdzieś na skróty
_________________
Motocykl to nie wszystko liczy się pasja...

jawor75avo

  • Gość
Odp: moj sport
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 12, 2012, 09:31:40 am »
dziurki sa w szpilce przy wydechowym . A co do tego gdzie wychodzi powietrze to jestem pewien ze wlasnie tam w tej szpilce gdyz wtlaczan sprezarka od lodowki ( male cisnienie robocze ) a ze szpilki wieje . Rozbieram pompe pozniej opisze co tam znalazlem

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 836
  • Karma: +0/-2
Odp: moj sport
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 12, 2012, 09:39:26 am »
mi nie chodzi gdzie są dziurki w szpilce tylko gdzie jest dziurka w obudowie klawiatury

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/0c1fda8765fa9b11.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/0c1fda8765fa9b11.html
http://www.simson_awo.postuj.pl/smarowanie-klawiatury-forum3511.html

a co do przewiewu przy szpilce to może to być nie wymieniona na nową podkładka miedziana pod szpilką
_________________
Motocykl to nie wszystko liczy się pasja...

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 479
  • Karma: +2/-0
Odp: moj sport
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 12, 2012, 09:40:06 am »
Sprężarka (agregat) od lodówki to akurat daje duże ciśnienie tylko wydajność ma małą - spokojnie da nawet ponad 20 atmosfer.

jawor75avo

  • Gość
Odp: moj sport
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 12, 2012, 09:40:59 am »

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 836
  • Karma: +0/-2
Odp: moj sport
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 12, 2012, 09:41:38 am »
można wiedzieć co było przyczyną
_________________
Motocykl to nie wszystko liczy się pasja...

jawor75avo

  • Gość
Odp: moj sport
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 12, 2012, 09:42:18 am »
Silikon powietrze przejdzie swobodnie a olej ma wielki problem przedostac sie gdyz jest gesty i pompa nie jest tak wydajna zeby mogla pokonac taki opor zwlaszcza ze po drodze ma ujscie do smarowani waku no i kol rozrzadu.
Pamietajcie:

; Klej wtedy trzyma kiedy go praktycznie niema;

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2390
  • Karma: +5/-2
Odp: moj sport
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 12, 2012, 09:43:07 am »
czyli pierwsza diagnoza była słuszna. Z tym silikonem trzeba uważać.
_________________
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sprawdź informację w wątku WAŻNE

znajdziesz go na samej górze forum


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

jawor75avo

  • Gość
Odp: moj sport
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 12, 2012, 09:43:48 am »
miales racje mnie zmylilo swobodne przejcie powietrza.ale majwarzniejsze ze juz wszystko dziala.

Offline motoarczi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 99
  • Karma: +0/-0
Odp: moj sport
« Odpowiedź #22 dnia: Marca 12, 2012, 09:44:34 am »
chłopaki jeszcze raz pytam PO CO TEN SILIKON???przecież jest uszczelka

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2390
  • Karma: +5/-2
Odp: moj sport
« Odpowiedź #23 dnia: Marca 12, 2012, 09:45:53 am »
Podejrzewam że tu kolega miał na myśli połączenie cylinder-blok silnika. A tam jest zwykła papierowa uszczelka, co innego połaczenie cylinder-głowica, w tym przypadku mamy uszczelkę zbrojoną i dość solidną.

Lepszą metodą na te miejsce, jest pokrycie uszczelki smarem. Ten pod wpływem temp. się ładnie sklei, a nie spowoduje zapchania kanału smarującego.
_________________
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sprawdź informację w wątku WAŻNE

znajdziesz go na samej górze forum


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

jawor75avo

  • Gość
Odp: moj sport
« Odpowiedź #24 dnia: Marca 12, 2012, 09:46:54 am »
silikon dalem pod cylinder chyba ze macie inne patent na papier

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2390
  • Karma: +5/-2
Odp: moj sport
« Odpowiedź #25 dnia: Marca 12, 2012, 09:47:55 am »
Cytat: hckosmo

Lepszą metodą na te miejsce, jest pokrycie uszczelki smarem. Ten pod wpływem temp. się ładnie sklei, a nie spowoduje zapchania kanału smarującego.
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

jawor75avo

  • Gość
Odp: moj sport
« Odpowiedź #26 dnia: Marca 12, 2012, 09:48:49 am »
smaru uzywam do uszczelki pod glowica a wszedzie tam gdzie sa nierownosci silikonu

jawor75avo

  • Gość
Odp: moj sport
« Odpowiedź #27 dnia: Marca 12, 2012, 09:49:17 am »
mam jeszcze inny problrm.
Jak odpalam avoka a stoi w pomieszczeniu ok.10'c po 1min zaczyma z rury leciec snierzno bialy dym.czy to normalne? I jeszcze jedna sprawa z ktora nie moge sobie poradzic to :wolne obroty ma piekne lecz tylko jak dodam troche gazu zaczyna kichac w gaznik az wydostaje sie z niego ogien przerwa zaworowa ustawiona na 0,10 zaplon idealnie na znaki , przerywacz i swieca przerwa 0,4 rano pali za trzecin kopem bez gazu. Prosze o wasze rady co z tym mam zrobic.


Czy sa to poprawne ustawienia?

Ostatnio zmieniony przez jawor75avo dnia 21 Lut 2012 01:41 pm, w całości zmieniany 1 raz

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: moj sport
« Odpowiedź #28 dnia: Marca 12, 2012, 09:50:15 am »
Cytat: jawor75avo
zaplon idealnie na znaki.
Znaki nie są do końca miarodajne a zwłaszcza wtedy kiedy mamy składaka.
Przy rozbiórce motoru dobrze jest "podnieść" go za korbowód i sprawdzić pokrywanie się znaków w GMP.

Biały dym jest spowodowany olejem w paliwie.

jawor75avo

  • Gość
Odp: moj sport
« Odpowiedź #29 dnia: Marca 12, 2012, 09:50:58 am »
[quote

Biały dym jest spowodowany olejem w paliwie.[/quote]


A nie powinien byc przypadkiem blekitny ? Gdy jest olej w paliwie.