Marca 13, 2025, 05:47:32 pm

Autor Wątek: Nadszedł czas na AWO  (Przeczytany 89138 razy)

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #60 dnia: Marca 13, 2012, 10:03:15 am »
Obiecane fotki.





Obawiałem się że po cynkowaniu elementów koła tył i przód mogą nie wchodzić ośki, ale po pomiarach i przymiarkach wszystko ładnie wchodzi bez najmniejszych problemów.

Jutro mam nadzieję dotrą chromy od saneba, postaram się pstryknąć co nieco. Do tego parę gratów z SD i to by było na tyle w tym roku.

Czas przystopować.

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #61 dnia: Marca 13, 2012, 10:04:05 am »
Dziś dotarła biżuteria od Saneba. Robota jak zwykle na najwyższym poziomie. Brakuje jeszcze dekielka przedniego koła, ale mam nadzieję że niebawem zjawi się u mnie. Na fotkach też kilka dupereli z SD, zakupiony też został wydech.
To by było na tyle w tym roku. W przyszłym, ale to już na wiosnę zabieram się za malowanie. Będę systematycznie wrzucał zdjęcia z postępu prac.

ps. jeśli ktoś zamiaruje się zakupem uszczelek silnika i skrzyni biegów tych które ja kupiłem ( patrz wyżej fotki ) odradzam. wg mnie lipa.

Moje zdanie jest takie żeby kupić osobno uszczelki korkowe i uszczelkę pod głowicę a resztę samemu zrobić z klingerytu. Zakupione uszczelki posłużą tylko jako wzór do wykonania nowych z klingerytu. Te które kupiłem są z ( nie mogę nawet tego nazwać tekturą ) papieru, jeszcze raz powtórzę ( lipa ).






















Offline Indiana

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 448
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #62 dnia: Marca 13, 2012, 10:05:36 am »
z przegóbem do kardana z SD miałem lekki problem, krzywo wspawane były gwinty w blache, żle się skręcało, powiedz jak to jest u ciebie (zobacz na sucho)

do bani jet ta uszczelka gumowa pod nakrętkę koronkową, problem też miałem z oringiem do wycisku sprzęgła, musiałem ostro przeszlifować aby wchodziło to wszystko w otwór - za ciasne
Fundusze kapitałowe, zysk ok 10% jesteś wstępnie zainteresowany? - pisz priv :)

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #63 dnia: Marca 13, 2012, 10:07:28 am »
Co do uszczelek okaże się w praniu, kiedy to dojdę to tego etapu. Co do przegubu jak zdążę zobaczę jutro, ale podejrzewam, że problem może być ten sam.
_________________
Awo T, Iż-49, 2x Sinson sr2, SHL M11, Jawa 50 Mustang.
Pozdrawiam Łukasz

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #64 dnia: Marca 13, 2012, 10:09:14 am »
Zobacz jak pasują śruby do głowicy i czy da się je dokręcić kluczem. Wydaje mi się , że są części od Sporta i w Turiśćie nie ma na nie miejsca. Turist ma klucz imbusowy 10.
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #65 dnia: Marca 13, 2012, 10:11:39 am »
Okey również dzisiaj sprawdzę. Moje śruby te które miałem miały otwory na imbus tak obrąbane, że imbus przy próbie rozkręcania kręcił się w środku.

Dziękuję za sugestie.
_________________
Awo T, Iż-49, 2x Sinson sr2, SHL M11, Jawa 50 Mustang.
Pozdrawiam Łukasz

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #66 dnia: Marca 13, 2012, 10:12:07 am »
Michał, śruby są ok. Zarówno na wysokość jak i bez obaw można będzie je dokręcić nasadką.

Indiana-u mnie wszystko ładnie się schodzi, na prawdę chciał bym się do czegoś doczepić, ponieważ myślałem że u mnie będzie to samo, ale na szczęście nie i po zmontowaniu na sucho, jak i po zainstalowaniu motylków, nie ma większego problemu ze skręceniem wszystkiego do kupy.
Wkurzają mnie tylko te śruby na śrubokręt krzyżakowy, dlatego zostaną wymienione na śrubokręt płaski.
Wrzucę później foto jak to u mnie wygląda po skręceniu.






Offline Indiana

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 448
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #67 dnia: Marca 13, 2012, 10:13:08 am »
Widocznie trafilem na jakiś trefny egzemplarz, musiałem poprawiać gwintownikiem gwinty aby dało się skręcić, a po skręceniu wygląda na ciut krzywe, u ciebie barzo ładnie się ułozyło
Fundusze kapitałowe, zysk ok 10% jesteś wstępnie zainteresowany? - pisz priv :)

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #68 dnia: Marca 13, 2012, 10:13:58 am »
Gdzie mógł bym znaleźć jakiś kompletny działający link lub dostać katalog w którym były by ujęte wszystkie śruby ramy oraz silnika?
_________________
Awo T, Iż-49, 2x Sinson sr2, SHL M11, Jawa 50 Mustang.
Pozdrawiam Łukasz

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #69 dnia: Marca 13, 2012, 10:14:57 am »
http://awoforum.pl/index.php?topic=1195.0
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
« Ostatnia zmiana: Stycznia 27, 2013, 12:02:51 pm wysłana przez hckosmo »
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #70 dnia: Marca 13, 2012, 10:17:44 am »
Dziękuję Michał
_________________
Awo T, Iż-49, 2x Sinson sr2, SHL M11, Jawa 50 Mustang.
Pozdrawiam Łukasz

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2390
  • Karma: +5/-2
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #71 dnia: Marca 13, 2012, 10:18:53 am »
Przeczytałem sobie ostatnio twój wątek, i naszła mnie jedna myśl. Pokazałeś zdjęcia prądnicy od MZ. Nie wiem czy dodarłeś do tego wątku, zapoznaj się z nim, gdyż w takiej formie jak masz na fotce prądnica nie zmieści się pod pokrywę .

http://awoforum.pl/index.php?topic=2704.0

Czy będziesz chciał zostać przy mechanicznym regulatorze, czy też przy elektrycznym. Aby go zamocować w tym samym miejscu co oryginał musisz wykonać otwory gwintowane w prądnicy ( masz je ładnie pokazane w linku powyżej )

Jak by co mogę ci wykonać blaszkę mocującą - mam akurat odkręconą przednią pokrywę
_________________


« Ostatnia zmiana: Stycznia 27, 2013, 12:04:07 pm wysłana przez hckosmo »
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #72 dnia: Marca 13, 2012, 10:20:28 am »
Co do regla, na pewno będzie to elektroniczny regulator ( przy iżu właśnie taki mam i jak na razie spisuje się bez zarzutów, regel od Cyklo ) Co do prądnicy jeszcze nie sprawdzałem jak ma się ona gabarytowo zamontowana w silniku. Jeśli jednak będę musiał ją obrzezać tak się stanie, gdyż nie posiadam oryginalnej. Dzięki za linka, na pewno się przyda.
_________________
Awo T, Iż-49, 2x Sinson sr2, SHL M11, Jawa 50 Mustang.
Pozdrawiam Łukasz

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #73 dnia: Marca 13, 2012, 10:20:55 am »
Jakiego mam użyć sprawdzonego kleju aby przykleić okładzinę sprzęgłową.
Czytam i czytam i szukam i nie mogę znaleźć odpowiedniego loctite oferuje szeroką gamę produktów, ale nie wiem który będzie odpowiedni i czy aby na pewno się sprawdzi? Czego Wy używaliście?
_________________
Awo T, Iż-49, 2x Sinson sr2, SHL M11, Jawa 50 Mustang.
Pozdrawiam Łukasz

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1180
  • Karma: +7/-6
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #74 dnia: Marca 13, 2012, 10:21:58 am »
Srebrny poxipol.

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #75 dnia: Marca 13, 2012, 10:55:42 am »
    Heyka.
    Okładzina przyklejona została loctite 620 plus aktywator, ( znalazłem stronę producenta loctite, zadzwoniłem wytłumaczyłem co i z czym i po 10 min otrzymałem tel zwrotny z doborem produktu )

    Co nieco pogrzebałem przy moto.
    Zaspawane wyrobione otwory, następnie wywiercone nowe najpierw 6mm a później 10 mm.



Wymieniona tulejka tylnego siedzenia na nową śr zewn. 15 mm wewnętrzna pod bolec 10 mm, tak się dobrze złożyło że taki wymiar tak na długość jak i dwie średnice na sworzeń tłokowy do iża dodatkowo zahartowany dlatego bez chwili zastanowienia trafił tam gdzie trafił.





Zastanawiałem się czy nie roznitować pałąków przedniego już wypiaskowanego błotnika. Decyzja była słuszna pamiętam przy iżu było to samo.







Dospawane języczki. Paczka spakowana jutro leci do Saneba.






Nowy bagażnik z powierconymi otworami na siedzenie ( lipa ) Jedną dziurę musiałem zaspawać i wywiercić nową ponieważ przesunięta była o 4 mm.



Nie wiem jak to nazwać, ale powierzchnia wyrobiona została napawana i zeszlifowana.



W skrzynce narzędziowej brakowało tego duperelu od zamykania, więc dorobiłem i przyspawałem.

[/list]

Offline jarekstryszawa

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 211
  • Karma: +1/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #76 dnia: Marca 13, 2012, 10:57:10 am »
Solidna robota!
_________________
Jeśli wiesz dokąd idziesz nie musisz się spieszyć http://jarekstryszawa.w.interia.pl

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #77 dnia: Marca 13, 2012, 10:58:59 am »
Powiedzcie mi czy dolna półka zaciska się na lagach coś w okolicach tak jak na zdjęciu pierwszym czy drugim? Pytam ponieważ chcę dać lagi do przeszlifowania i chcę zaznaczyć dokąd mają być szlifnięte tak aby dolna półka miała się na czym zacisnąć ( żeby nie przeszlifowano mi ich do końca )





Gdzie mógł bym oddać półki do wyprostowania? Na forum znalazłem jakiś link do zakładu który się tym zajmuje, ale może ktoś z Was w niedawnym czasie korzystał z jakiegoś zakładu gdzie mu to dobrze zrobiono i który można by polecić?

Offline seneb

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 250
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #78 dnia: Marca 13, 2012, 11:02:48 am »
Co do półek w turenie to jest ciekawa sprwawa, one nie są tak jak w sporcie centrycznie względem siebie, one mają być lekko przygięte, też tak na początku myślałem i po wyprostowaniu okazało się że nie pasują, muszę być lekko pod kątem.
_________________

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #79 dnia: Marca 13, 2012, 11:03:36 am »
Wiem wiem, na szczęście w porę to zauważyłem. Jedne półki mam puknięte na 100% ponieważ kładąc na poziomej powierzchni, sztyca ucieka lekko w prawą stronę.
Pozostaje więc prostowanie we własnym zakresie?
A co z miejscem zacisku dolnej półki na ladze? Do którego momentu mam przeszlifować?
_________________
Awo T, Iż-49, 2x Sinson sr2, SHL M11, Jawa 50 Mustang.
Pozdrawiam Łukasz

Offline cadyx

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 163
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #80 dnia: Marca 13, 2012, 11:14:29 am »
Najlepiej załóż półki do ramy i wstępnie wszystko dopasuj a następnie zaznacz miejsce w którym lagi są mocowane i możesz wtedy do tego miejsca szlifować. Powierzchnia w miejscu zaciskania lag nie może być szlifowana.

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #81 dnia: Marca 13, 2012, 11:15:40 am »
Właśnie mi o to chodziło aby nie montować wszystkiego do kupy ( nabijać bieżni łożyskowych oraz elementów chromowanych żeby to później znowu tłuc i szarpać się ) chociaż z drugiej strony nie ma wyjścia chcąc prostować półki, no ale cóż jakieś straty muszą być.
Dolne golenie i tak chyba nie dobijają do samej półki.
_________________
Awo T, Iż-49, 2x Sinson sr2, SHL M11, Jawa 50 Mustang.
Pozdrawiam Łukasz

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1180
  • Karma: +7/-6
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #82 dnia: Marca 13, 2012, 11:16:58 am »
Tak jak na ostatnim zdjęciu,zostaw ze 20mm zapasu od dolnej półki,przecież
nawet przy maksymalnym ugięciu półka nie dotyka dolnej lagi.

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #83 dnia: Marca 13, 2012, 11:18:31 am »
Dziś odebrałem gaźnik od ( wiadomo kogo ) Mój poziom zadowolenia z wykonanej usługi w skali 0-10 ja 5, dlaczego już wyjaśniam.

Gaźnik wysłałem w stanie jak na fotkach poniżej z ładną nie wyrobioną przepustnicą, która nie odbiegała wymiarowo od nowej. Gaźnik bez iglicy i sprężyny. Koszt 230 zł.
Odebrałem gaźnik wyszkiełkowany ze sprężyną z wymienionymi dyszami Z TĄ PRZEPUSTNICĄ KTÓRĄ WYSŁAŁEM TYLE ŻE WYSZKIEŁKOWANĄ z dorobioną śrubką wolnych obrotów oksydowanymi STARYMI śrubeczkami od dekielka ( normalnie mnie rozwaliło taka fucha ) oraz regulacji naciągu linki.
I tak gdybym wiedział że nie dostanę nowej przepustnicy kupił bym na Allegro zestaw do regeneracji a resztę wykonał sam gdyż mam co mi potrzeba kabinę do szkiełkowania granulat oksydę, myjkę ultradzwiekową. Wiem że jestem wybredny i może przez to, a to że gaźnik świeci jak psu jaja nie robi na mnie wrażenia. Tak że koszt 230 zł składał się na dwie mosiężne dysze dwie mosiężne śrubki, sprężynę iglicę szkiełkowanie i oksydowanie no i kilka podkładek. Wg. mnie LIPA TOTALNA.

Jutro jeszcze wrzucę go do myjki ultradzwiekowej, zobaczymy czy był myty.






















Offline seneb

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 250
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #84 dnia: Marca 13, 2012, 11:20:29 am »
No trudno się nie zgodzić, cena jest jak za każdy gaźnik, a roboty było ewidentnie mniej
_________________

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #85 dnia: Marca 13, 2012, 11:25:57 am »
Szkiełkowanie wlotu gardzieli, przepustnicy i w ogóle części wewnątrz zakrawa o 
Rozmawiałeś z tym panem przed robotą?

Offline luKi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 217
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #86 dnia: Marca 13, 2012, 11:27:24 am »
Myślę że takie uwagi były zbędne ( w końcu to profesjonalista i wie co robi ) tak bynajmniej myślałem sądząc po tym że robił nie pierwszy gaźnik.
Zaraz idę zajrzeć do środka obejrzę pływak rozbiorę na części pierwsze ponieważ jestem jeszcze ciekaw czy został wymieniony ten element ( nie wiem jak go nazwać w tej chwili ) w który wkręca się dyszę od dołu i wchodzi w niego iglica od góry. Wszystko do myjki. Później wrzucę zdjęcia.
_________________
Awo T, Iż-49, 2x Sinson sr2, SHL M11, Jawa 50 Mustang.
Pozdrawiam Łukasz

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1180
  • Karma: +7/-6
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #87 dnia: Marca 13, 2012, 11:28:46 am »
Z tego co wiem to Pawłowi również ta sama firma wykonywała regenerację.
Do wymiany była śruba mocująca komorę pływakową do korpusu.
Gwint w korpusie został krzywo poprawiony(zrobiony),a nowo wykonana
śruba z aluminium nie ma wejścia na klucz,no chyba,że ktoś uważa "żabkę"
do rur za właściwe narzędzie do takich operacji.Śruba krzywo się wkręca,
tak,że nie ma możliwości nawet miękką podkładką uszczelnić połączenia,
przez które wycieka paliwo.Zostaje chyba tylko zakleić.

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #88 dnia: Marca 13, 2012, 11:29:45 am »
Jeszcze raz zatem potwierdza się, że nie można ufać (do końca) na słowo i renomę.
Tak właśnie przechodziłem gehennę z regeneracją wałów 5-cio krotnie.
3 razy swoje i 2 razy kumpla.
Dlatego rozmawiajcie szczegółowo przed robotą, róbcie zdjęcia, szkice, rysunki, opisy żeby było wiadomo o co nam chodzi.
To tez nie do końca zabezpiecza nas przed fuszerką czy widzi mi się usługodawcy ale przynajmniej jest jakaś podstawa do reklamacji.
Inna sprawa, że takie przygotowanie się do zlecenia roboty zajmuje sporo czasu ale raczej warto.
Wiedza ta nie zginie i uchroni innych przed kiksami jak się ją potem zamieści na forum.

Offline ppawlikw

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Karma: +0/-0
Odp: Nadszedł czas na AWO
« Odpowiedź #89 dnia: Marca 13, 2012, 11:30:41 am »
luKi, gdzie dawałeś dokładnie do regeneracji ten gaźnik? Koło Poznania