Grudzień 14, 2018, 12:50:57 pm

Autor Wątek: Monataż gaźnika IKOV  (Przeczytany 4800 razy)

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2181
  • Karma: +4/-2
Monataż gaźnika IKOV
« dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:14:47 pm »
Mam pytanie czy do połączenia gaźnik - filtr powietrza można zastosować giętki wąż? np taki od pralki??
_________________
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sprawdź informację w wątku Przeniesienie forum

znajdziesz go na samej górze forum


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1067
  • Karma: +5/-4
Odp: Monataż gaźnika IKOV
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:15:32 pm »
Gufrowany nie bardzo,chyba taki masz na myśli,lepszy byłby z układu chłodzenia jakiegoś auta,gładki w środku.

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2181
  • Karma: +4/-2
Odp: Monataż gaźnika IKOV
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:16:13 pm »
Problem w tym że mam bardzo mało miejsca aby zamontować filtr. Możesz wrzucić fotki w jaki sposób ty to rozwiązałeś?
_________________
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sprawdź informację w wątku Przeniesienie forum

znajdziesz go na samej górze forum


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline jarekstryszawa

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Karma: +0/-0
Odp: Monataż gaźnika IKOV
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:17:18 pm »
http://jarekstryszawa9.w.interia.pl/oryginalawo5.htm Ja dałem wąż od chłodnicy z Ursusa, na fotkach widać.
_________________
Jeśli wiesz dokąd idziesz nie musisz się spieszyć http://jarekstryszawa.w.interia.pl

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2181
  • Karma: +4/-2
Odp: Monataż gaźnika IKOV
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:18:18 pm »
Jarku to jest niezły patent lecz w przypadkach jak się ma Sporta gdyż można ukryć filterek. Kłopot jest dla kogoś co ma Turista bo nie ma puszki. Lecz razem z cykorem wpadliśmy na pewien bardzo fajny pomysł i jak się to dobrze rozegra to może wyjść bardzo fajny patent. Na razie nie zapeszam  jak wykonam to dam znać
_________________
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sprawdź informację w wątku Przeniesienie forum

znajdziesz go na samej górze forum


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2181
  • Karma: +4/-2
Odp: Monataż gaźnika IKOV
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:18:46 pm »
Cytat: hckosmo
wykonałem wstępne testy w kierunku montażu gaźnika IKOV

tak jak mówił cykor iglicę opuściłem na najniższe położenie oraz zaślepiłem dysze ( mam nadzieje że dobrą )

jazdy testowe nie przyniosły zamierzonego skutku lecz jak narazię są to testy i jeszcze trochę czasu spędzę zanim doprowadzę ten patent do perfekcji.

OK pierwsze testy wykazały następujące objawy:

- częste strzelanie w gaźnik
- po szybkiej regulacji niskich obrotów przy odkręceniu manetki i opuszczeniu jej obroty nie malały lecz utrzymywały się na wysokim poziomie
- w jeździe próbnej przy prędkości 40 km/h silnik słabną i nie miał zapłonu
- dynamika silnika dość dobra lecz w jeżdzie wyczuć można było skoki ( przy rozpędzaniu się po przekroczeniu 10-20km/h silnik nabierał większej mocy
- po zgaszeniu silnika z gaźnika wydobywał się dym mimo że gaźnik był zimny ( miejsce wydobywanie się pokazane na fotce )

oto fotki:

1. miejsce zaślepienia dyszy - Cykor jeśli źle to zrobiłem proszę popraw mnie

 
2. ogólny widok montażu gaźnika oraz pokazane miejsce wydobywanie się owego dymu



Prośba do ciebie cykor czy dobrze postępuje - czy czasem coś żle nie zrobiłem lub coś pominąłem


poza tym gaźnik strasznie ciekł lecz miejsca przecieku jeszcze nie namierzyłem
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2181
  • Karma: +4/-2
Odp: Monataż gaźnika IKOV
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:19:16 pm »
Cytat: Cykor
Po pierwsze zaślepiłeś dyszę wolnych obrotów,zaślepiasz tą pośrodku.Wielkośc dyszy biegu jałowego około 70-75,dyszy głównej 95-100,poziom paliwa równy górnej krawędzi skosnej ścianki pokrywy pływaka,ma palic bez ssania,sprawdź czy nie dostaje lewego powietrza na mocowaniu do głowicy.Nie dokońca wierz w to co jest napisane na dyszy,zdarzały się przekłamania,dobrym sposobem jest pomiar igłami do szycia otworu dyszy.Ciekawa zależnośc dysza 100 to 1mm,70-0.7mm itd.
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2181
  • Karma: +4/-2
Odp: Monataż gaźnika IKOV
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:19:57 pm »
Cytat: hckosmo
tak myślałem że złą dysze zaślepiłem dlatego wykonałem zdjęcie :D

tak na marginesie murze dorobić dłuższe szpilki gdyż obecne są za krótkie.

uszczelniasz mocowanie gaźnika z głowicą jakimś preparatem?
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2181
  • Karma: +4/-2
Odp: Monataż gaźnika IKOV
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:20:34 pm »
Cytat: Cykor
Między kryzą,a głowicą jest uszczelka,natomiast sam gaźnik pasowany jest na lekki wcisk w kryzę plus do tego mocna opaska.Aha skład mieszanki 1\2 obrotu,góra 3\4.
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2181
  • Karma: +4/-2
Odp: Monataż gaźnika IKOV
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:21:09 pm »
Cytat: hckosmo
wykonałem już nowe szpilki do mocowania gaźnika są dłuższe niż oryginalne o 5mm.
 W tak zwanym między czasie spotkałem się z osobą od której dostałem gaźnik powiedziała mi ona że gaźnik ten ma przerobione dyszę. Dokładnie mówiąc jest przystosowany do montażu dysz gazowych od zwykłych kuchenek. Poszukam dziś w sklepach dysz o takich rozmiarach jak pisałeś i zastosuje je. Zobaczymy co wyjdzie.
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2181
  • Karma: +4/-2
Odp: Monataż gaźnika IKOV
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:21:41 pm »
Cytat: hckosmo
Puki co zmierzyłem dysze w gaźniku. dysza wolnych obrotów ma 0.40 [mm] natomiast główna ma 0.8 [mm] dysponowałem wzornikami do małych średnic stopniowanych co 0.01 [mm] więc pomiar jest w miarę dokładny.

Konsultowałem się z frezerem czy jest w stanie przerobić owe dyszę na rozmiar 07-075 dysza wolnych obrotów oraz 0.95-1.0 dysza główna

Twierdził że jest to możliwe a dobrym ułatwieniem jest już istniejący otwór dzięki czemu narzędzie wykona dokładny otwór niż w przypadku jakby mił frezować w pełnym materiale.

Dysza wolnych obrotów będzie wykonywana z wiertła 0.7 [mm] więc mamy tu zapas 0.05 na ewentualne rozbicie
Dysza główna będzie najpierw wiercona wiertłem 0.9 [mm] na następnie rozwiercana rozwiertakiem 1 [mm]

Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2181
  • Karma: +4/-2
Odp: Monataż gaźnika IKOV
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:22:08 pm »
więc jak cykor frezujemy?
_________________
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sprawdź informację w wątku Przeniesienie forum

znajdziesz go na samej górze forum


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1067
  • Karma: +5/-4
Odp: Monataż gaźnika IKOV
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:22:55 pm »
Otwory można wykonac samemu,tylko kwestia wierteł.Można kupic bez problemu,na koniec otwory docierasz najdrobniejszą pastą,za pomocą zwykłej igły

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2181
  • Karma: +4/-2
Odp: Monataż gaźnika IKOV
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:23:38 pm »
ok dzięki za radę czyli jutro będę frezował i zobaczymy co z tego wyjdzie
_________________
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sprawdź informację w wątku Przeniesienie forum

znajdziesz go na samej górze forum


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2181
  • Karma: +4/-2
Odp: Monataż gaźnika IKOV
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:24:00 pm »
Troszeczkę czynniki atmosferyczne nie pozwoliły na przeprowadzenie pełnych testów lecz chyba mogę powiedzieć że zapowiada się obiecująco.

Więc tak założyłem dysze o rozmiarach takich jak pisał Cykor oraz wykonałem wskazane modyfikację gaźnika.

Gaźnik na wolnych obrotach pracuje bardzo ładni odpalał bez gazu ( na lekko rozgrzanym silniku ) ustawienie wolnych obrotów to praktycznie poezja.

zauważyłem że bardzo szybko silnik wchodzi na maksymalne obroty w porównaniu do oryginalnego silnika, na tyle ile było to możliwe zrobiłem testy drogowe i na pierwszy rzut oka wydaje mi się że silnik jest mocniejszy lecz aby to się potwierdziło muszę poczekać aż troszkę pogoda się unormuję.

Jedyny mankament jaki zauważyłem to fakt że po nagłym szybkim odkręceniu manetki silnik strzela w gaźnik dzieje się tak zarówno przy ruszaniu jak i przy zmianie biegów. być może dokładniejsza regulacja gaźnika lub sprawdzenie styków przerywacza zlikwiduje tą przypadłość.

Zgodnie z rada Cykora sprawdzę jeszcze czy dźwigienka ssania się zawiesza
_________________
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sprawdź informację w wątku Przeniesienie forum

znajdziesz go na samej górze forum


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1067
  • Karma: +5/-4
Odp: Monataż gaźnika IKOV
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:24:51 pm »
To,że strzela winie pogodę(chłodno),gaźniki te nie mają pompki przyśpieszającej,pomaga trochę przykręcenie składu mieszanki i wyższy poziom paliwa.

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2181
  • Karma: +4/-2
Odp: Monataż gaźnika IKOV
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:25:48 pm »
troszkę dziś posiedziałem nad gaźnikiem wykonałem delikatne korekty w składzie mieszanki i o dziwo strzelanie w gaźnik ustało.

Ogólne wrażenia bardzo pozytywne odejście RAKIETA w porównaniu do oryginału ciekawe jak wypadnie poziom spalania benzyny. Z racji zimy nie mogę przeciągnąć awoka w dłuższą trasę i sprawdzić czy czasem nie pojawia się nalot na świecy oraz jaki jest kolor elektrod - takie rzeczy zaplanowałem sobie na wiosnę.

Tak jak pisałem awo na IKOV-ie pracuje na szybszych obrotach niz w przypadku oryginału zastanawia mnie kwestia grzania się silnika lecz to wyjdzie z czasem a nawiasem mówiąc wyższe obroty sprzyjają faktowi że chce zamontować filtr oleju ( większe ciśnienie )

cały czas próbuje w wymyślić sposób montażu filtra powietrza chce uzyskać jak najbardziej estetyczny sposób taki aby nie gryzł się za bardzo z ogólnym wyglądem motoru, wspomniany filtr od żuka jest dość spory ostatecznie się nada lecz jeśli wymyśle coś lepszego... i tu wpadłem na pewien pomysł:
dysponuje filtrem siatkowym od WSK tradycyjnym bardzo podobnym do oryginału Turista myślę nad zamianą drucików na materiał który jest wykorzystywany w filtrach powietrza dzięki takiemu rozwiązaniu będe miał w miarę estetyczny wygląd oraz skuteczny filtr - co z tego wyjdzie czas pokaże



Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1067
  • Karma: +5/-4
Odp: Monataż gaźnika IKOV
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:26:39 pm »
Jeśli skład mieszanki jest prawidłowy to silnik nie ma prawa przegrzewac się.Świeca prawdę Ci powie po przejechaniu kilku kilometrów z obrotami wyższymi jak średnie.A z filtrem oleju to mocno zastanowiłbym się,pompa nie ma aż tak dużej wydajności,lepiej wkleic w miskę dodatkowy magnes i regularnie wymieniac dobry olej,niż ryzykowac pogorszeniem smarowania silnika,któremu chce się poprawic osiągi.Elementem najbardziej wrażliwym w silniku na zanieczyszczenia jest łożysko korbowe,które u mnie po przebiegu bez mała 40 tys km jest w nienagannym stanie,bez żadnych usprawnień w systemie smarowania.Ale decyzja należy do Ciebie.

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1067
  • Karma: +5/-4
Odp: Monataż gaźnika IKOV
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:26:57 pm »
Zapomniałem jednej rzeczy.Długośc układu ssącego ma duży wpływ na osiągi(przynajmniej na tym gaźniku)

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2181
  • Karma: +4/-2
Odp: Monataż gaźnika IKOV
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:27:43 pm »
o długości układu ssącego pamiętam. wykonam sobie taki króciec który troszkę zwiększy dystans między filtrem a gaźnikiem ( 20-30 mm ). Spróbuje zrobić taki filtr jak będzie ok zostawię, w końcu zawsze mogę wrócić do filtra z żuka 

co do smarowania to głównym założeniem jest wykonanie testów, nie mam zamiaru wiercić otworów w bloku silnika lecz w misce co umożliwi mi w razie klęski szybki powrót do oryginału.
_________________
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sprawdź informację w wątku Przeniesienie forum

znajdziesz go na samej górze forum


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2181
  • Karma: +4/-2
Odp: Monataż gaźnika IKOV
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:28:11 pm »
oto projekt filtra:

jak pisałem chce wykorzystać stary filtr od WSK lub innego motocykla dokładnie sam nie wiem od czego on jest D: i zamiast używanych w nim drucików chce włożyć materiał filtrujący składający się z waty która jest używana w szafach sterujących serwerach okapach kuchennych itp oraz wyciętego wkładu filtra powietrza od malucha. Aby wspomniany wkład filtra nie został czasem wypchnięty lub wessany do gaźnika zostawiam dwa krażki z drucików które zresztą były zamontowane orginalnie.
Jako uszczelniacz wkładu filtra  che wykorzystać silikon wysokotemperaturowy z racji swojej odporności na temp. oraz benzynę która w skrajnym przypadku lubi się cofnąć do filtra. Wątpię aby filtr był narażony na wysoką temp, z racji swojego odsunięcia od głowicy i zastosowaniu podkładki termicznej między gaźnikiem a głowicą oraz wydłużonego króćca ssącego lecz w trackie upałów zwykły silikon może nie wytrzymać 




jak wykonam zobaczę czy filtr ma dobrą przepustowość ewentualnie zrezygnuje z waty lub powrócę do poprzedniego rozwiązania które nadal jest aktualne

co wy na to?
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Konrad

  • Administrator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 661
  • Karma: +0/-1
Odp: Monataż gaźnika IKOV
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:29:00 pm »
Metodą prób i błędów zapewne dojdziesz do najlepszej opcji

Offline Naxx

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 139
  • Karma: +0/-0
Odp: Monataż gaźnika IKOV
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:29:49 pm »
Cytat: Cykor
Zapomniałem jednej rzeczy.Długośc układu ssącego ma duży wpływ na osiągi(przynajmniej na tym gaźniku)

mam pytanie : jak wygląda ta zależność? o jaką wielkość można zwiększać bezpiecznie długość dolotu powietrza do gaźnika? Czy to jest jakoś liczone dla każdego gaźnika ? silnika? a może jest to parametr nie istotny dla awo?

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2226
  • Karma: +2/-1
Odp: Monataż gaźnika IKOV
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:30:37 pm »
Ten parametr jest istotny dla każdego silnika ssącego.
Do wyliczenia długości są jakieś wzory ale długość można dobrać eksperymentalnie.