Czerwiec 21, 2018, 12:39:10 am

Autor Wątek: BMW R100/7  (Przeczytany 15121 razy)

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Karma: +0/-0
BMW R100/7
« dnia: Grudzień 18, 2012, 11:57:07 pm »
Poza światem Awo, w tym roku pojawił się u mnie bardzo długo poszukiwany motocykl BMW R100/7 z 1979r, zakupiony w Tczewie i przywieziony stamtąd na lawecie przez całą Polske ;). W tym roku zrobiłem nim dobre kilka tysięcy kilometrów, teraz leży w pudełkach u Roberta (Cykor z forum): rozebrany i przygotowany do odnowy, poniżej kilka zdjęć z podóży:











Filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=bWdUR8EHq_I

Kilka dni temu został zupełnie rozebrany, ostatnie zdj. podczas rozbiórki:



Więc zaczynamy zabawe ;)...




Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2175
  • Karma: +1/-1
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 19, 2012, 07:39:18 am »
Pogratulować nabytku!
Ale przecież to się prawie nie psuje, jaki powód rozbiórki?

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1051
  • Karma: +3/-4
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 19, 2012, 08:19:51 am »
Doprowadzenie do stanu fabrycznego.

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2030
  • Karma: +4/-1
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 19, 2012, 08:34:37 am »
Ładny :) A znając Cykora to pewnie poprawi fabrykę. ;)
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1051
  • Karma: +3/-4
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 19, 2012, 09:15:31 am »
Silnik ,jak dzwon, do wymiany łańcuch rozrządu i prowadnice zaworowe.
Technika jak w Awo,tylko łożyska są ślizgowe,co ciekawe popychacze
zaworowe (szklanki) pracują bezpośrednio w bloku.

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2151
  • Karma: +4/-2
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 19, 2012, 11:22:38 am »
Jak mnie pamięć nie myli wałek rozrządu z przodu podparty jest na tulei a z tyłu pracuje w bloku - mamy tu analogię do ruskich sprzętów - można?? można!

Jest jeszcze jedna różnica bardzo ważna jeśli chodzi o porównania do AWO. Jest możliwość kupna nowych części produkowanych przez BMW ( choć cena czasem powala ). Pewnie dlatego nie rozwinęła się tak mocno garażowa manufaktura ( jak w przypadku AWO czy innych zabytkowych motocykli ) lecz jeśli sytuacja dociśnie nas do ściany to zawsze mamy możliwość kupna nówki funkiel prosto z fabryki ( obudowa skrzyni biegów 900E  8))
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Karma: +0/-0
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 01, 2013, 12:35:37 am »
Po roku motocykl został odbudowany. Bardzo dziękuję Robertowi z forum (Cykor) za trud włożony w cały zakres pracy! Motocykl został w ostatnią niedzielę przetestowany na długości. ok. 370 km, i nie wykazał żadnych usterek.

Trasa mimo zimnej aury, przebiegła w moich ulubionych terenach Beskidu Niskiego, Bieszczadów i częściowo Gór Sanocko-Turczańskich:



Zdj. z tel.- pod Połoniną Caryńską (Bieszczady)



Beskid Niski- jazda z Dukli do Komańczy- przez zupełne odludzia, dzikie tereny i wysiedlone obszary
Bieszczady- część dużej pętli bieszczadzkiej tu. od Cisnej do Leska, z uwzględnieniem Wołosatego (pod Tarnicą) ;)
Góry Sanocko Turczańskie- z Tyrawą Wołoską na czele,  legendarne serpentyny, ponoć najdłuższe w Polsce!, wraz z punktem widokowym obejmującym Bieszczady- po Dukle (Beskid Niski)- obszerne pasmo z bardzo dobrego punktu widokowego (Gór Słonnych) (na górnej trasie serpentyn).

Wkrótce postaram się umieścić dokładne zdjęcia finalne, z opisem co i jak przez ten rok zostało zrobione.

« Ostatnia zmiana: Październik 01, 2013, 09:08:30 pm wysłana przez Iluminator »

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2151
  • Karma: +4/-2
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 01, 2013, 08:43:43 am »
Jak ci się sprawuje przedni hamulec? Widze że masz pompę pod bakiem, a z każdy co ma takie rozwiązanie mówi że to katastrofa.
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1841
  • Karma: +2/-1
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 01, 2013, 09:23:42 am »
Miło spojrzeć na swoje rodzinne strony(Ustrzyki,Czarna,Polańczyk),a jeszcze jak by tak mturem :P,fajna traska no i pogratulować efektów pracy.

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Karma: +0/-0
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 01, 2013, 09:37:57 am »
To może moje zdanie będzie inne na temat hamulca, przed remontem wszystko poprawnie działało, przy rozbiórce było trochę przecieków na pompie, wymienione zostały wszystkie uszczelniacze, przewody- poza klockami i tarczą która jest w dobrym stanie. Jak na razie wszystko bez zarzutów działa, ale czas pokaże.

sona46- jeżeli tu wrócisz to koniecznie daj znać, odświeżymy rodzinne strony ;)

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2151
  • Karma: +4/-2
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 01, 2013, 11:58:25 am »
Ale wygląda pięknie!! wrzuć więcej fotek zwłaszcza z podrozy i remontu.
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline rafciojawa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 735
  • Karma: +2/-0
  • Awo T
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 02, 2013, 08:20:08 am »
Poszukuje podobnego silnika do mojego ruchola, :),pamiętacie może jakie silniki bmwpasują do kaśki/
Jeżeli uważasz,że jedziesz za wolno;zwolnij.:)

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2151
  • Karma: +4/-2
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 02, 2013, 08:43:06 am »
nie mniej niż R 80 ale wystrzegałbym się R100.

Silniki mniej niż R80 mają za mały moment aby uciągnąc ruska z kiblem, natomiast R 100 rozpiepsza skrzynie od dniepra, gdyż jest za mocna. Idzie to zrobić ale trzeba dodatkowo przerobić skrzynię a to dodatkowy koszt. Jak masz napęd na kibel i lubisz chłostę w terenie to można się pobawić z R100.

A o hamulcach myślałeś?? Wyobraś sobie pędzącego ruska 120km/h z kiblem ( tyle spokojnie wyciagnie  na R80 ) i nagle musisz zahamować? Tragednia! A jak jeszcze masz półbębny..... Ale ludzie jeźdzą i jakoś hamują. Ja osobiście się przeraziłem skutecznościa hamowania
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline rafciojawa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 735
  • Karma: +2/-0
  • Awo T
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 03, 2013, 08:10:13 am »
Z tym hamowaniem to fakt,ale myślałem żeby wrzucić do kibla ze dwie kotwice  ;)
Jeżeli uważasz,że jedziesz za wolno;zwolnij.:)

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2151
  • Karma: +4/-2
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 03, 2013, 09:15:44 am »
Przyda się też spadachron. Ale tak juz poza żartami to w takim zaprzęgu przydaje się przód tarczowy, czy włąsnie od BMW czy też od jakiegoś japońca. On jest w stanie poskromić szybkość jaką daje piec z bawarii, inaczej czeka cie nauka jazdy od początku z x3 drogą hamowania  8)
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 439
  • Karma: +1/-0
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 03, 2013, 09:53:50 am »
W moich stronach chłopaki do "rusoniemców" zakładali blachę ze szczękami i cylinderkami od Nissana Micry K 12, ale jeden i z tego nie był zadowolony i teraz szykuje przód z dwiema tarczami od japoni. A ja z ciekawości przymierzyłem szczęki od Micry K 11 do Awo i prawie igła - trzeba by tylko przerabiać zakończenia szczęk.

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1051
  • Karma: +3/-4
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 03, 2013, 01:29:43 pm »
Jeżdżąc z głową w tym sprzęcie nie potrzeba hamulców,samym silnikiem można zdziałać cuda.

Offline rafciojawa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 735
  • Karma: +2/-0
  • Awo T
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 03, 2013, 08:57:04 pm »
jednak wolał bym hamować nogą niż głową ,heee.Kosmo jeszcze zapomniałem dodać "Klapy",ale spadochron?czemu nie;
dobra koniec tematu!!!! ;D
A pod piołem się pod temat,ponieważ dosyc mam jeżdżenia rucholem dookoła garage,z zapasowym silnikiem w kiblu w razie "W"
Jeżeli uważasz,że jedziesz za wolno;zwolnij.:)

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 824
  • Karma: +0/-2
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 03, 2013, 09:33:17 pm »
to ja powiem jeszcze słowo nowy Dniepr ma w standardzie tarczę wentylowaną z zaciskiem cztero tłoczkowym Brembo do tego kibel i możliwość doczepienia przyczepy   

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2030
  • Karma: +4/-1
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 04, 2013, 08:30:39 am »
Przemek Dniepra już parę lat nie ma już na mapie producentów. Mówisz o Uralu.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 824
  • Karma: +0/-2
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 07, 2013, 07:44:02 pm »
masz racje

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2151
  • Karma: +4/-2
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 09, 2013, 05:05:38 pm »
Widzisz iluminator jaką fantazję w nas rozpaliłeś swoim cackiem...... podaj więcej fotek bo widzisz co się dzieje....... Facet to prosta istota, zobaczy dwa cycki i gęba się rozwiera.. 8)
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Karma: +0/-0
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 10, 2013, 07:06:47 pm »
heh- myślę że za tydzień wykonam jakieś lepsze zdjęcia, to zapewne umieszczę na forum ;)

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Karma: +0/-0
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 21, 2013, 08:32:47 pm »
Tym razem trasa przez Beskid Niski i Beskid Sądecki, "szlakiem miejscowości uzdrowiskowych": Wapienne, Krynica-Zdrój, Muszyna-Zdrój, Żegiestów-Zdrój, Piwniczna-Zdrój, niestety z pominięciem Wysowej- Zdrój (trochę nie po drodze..). Trasa ok. 260 km

Beskid Niski- moja klasyka!, ulubiona trasa przez Wapienne (mała miejscowość zdrojowa w Beskidzie Niskim), Małastów i w kierunku Słowacji- ciągiem serpentyn przez pasmo Magury Małastowskiej, później nowym asfaltem przez Kwiatoń (jest tam jedna z najpiękniejszych cerkwi), później wzdłuż malowniczego zalewu Klimkówka, na skróty bardziej niszowymi drogami w kierunku Krynicy-Zdrój, przez Wawrzke- piękne widoki na całe okolice, Berest- znów długie serpentyny przez lasy aż do Krynicy-Zdrój.

Beskid Sądecki- trzeba niestety przejechać przez Krynicę-Zdrój- zatłoczoną , trochę jak Krupówki w Zakopanem, ale później już tylko lepiej- pędzimy w kierunku Muszyny-Zdrój po to aby przejechać najbardziej spokojny odcinek drogi wzdłuż granicy słowackiej i przełomu rzeki Poprad, która wije się równolegle do drogi, przejeżdżamy przez Żegiestów-Zdrój, Milik,  Wierchomle i do Piwnicznej-Zdrój- spokojne zakręty, piękne krajobrazy (teraz jesienne) i praktycznie zero ruchu- jeden z najlepszych odcinków tej trasy. Z Piwnicznej-Zdrój- do Rytra (piękne ruiny zamku!)- trasa w wzdłuż rzeki Poprad- przejeżdżamy przez środek pasm Beskidu sądeckiego- Pasma Jaworzyny i Pasma Radziejowej- widoki jesiennych kolorów wynagradzają podróż.

Pędzimy przez Stary Sącz (polecam zaglądnąć na stare miasto!), później w kierunku Nowego Sącza- miasto dużej ilości rond,  świateł i nie najlepszych dróg (lecz piękny Rynek!) , dlatego stojąc w niedzielnym korku- znów uderzyłem w kierunku Krynicy-Zdrój aby dojechać do Grybowa (nie najlepszy skrót- ale długie serpentyny przez Berest, piękne jesienne widoki i mało ruchliwa droga-ponownie wynagradzają dodatkowe kilometry). Z Grybowa do domu przez Biecz (polecam przejazd przez miasto) drogą nr 28- po prostu zwykły powrót bo czas niestety gonił ...

TRASA- ok. 260 km



Poniżej kilka zdj. wykonanych w okolicach Piwnicznej-Zdrój:










Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2151
  • Karma: +4/-2
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline zbymus

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Karma: +0/-0
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 30, 2013, 08:27:24 pm »

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Karma: +0/-0
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 30, 2013, 08:40:22 pm »
Paweł, dlaczego cie tam nie było !!!!

Tomku brakło mi parę miesięcy, przed postawieniem "motóra na nogi". Ale jak zwykle zbyt daleko ode mnie, stąd niestety wszędzie jest daleko...

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2030
  • Karma: +4/-1
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 30, 2013, 09:03:33 pm »
Jakie daleko. Zależy wszystko od chęci.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline Iluminator

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Karma: +0/-0
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 30, 2013, 09:40:44 pm »
Jakie daleko. Zależy wszystko od chęci.

Chęci są, tylko że Polska jest zbyt kwadratowa... ;) a przekątne zbyt długie... ;)

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2151
  • Karma: +4/-2
Odp: BMW R100/7
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 30, 2013, 10:32:06 pm »

  hckosmo,a ten motocykl tam był ?

 https://lh5.googleusercontent.com/-oMBrK2D4W14/TENpq25CY_I/AAAAAAAAC78/Osic1IHoqkc/s640/DSC03797.JPG

 https://lh3.googleusercontent.com/-AmdNfUB2pAw/TENpqqK5p0I/AAAAAAAAC74/s5V1y412nv8/s640/DSC03796.JPG

Tomek  mam chętkę na R 75/6. jak myślisz  czy lepiej rozglądać się za  R 60/6

Był był  8)

Zdecydowania 75/6, tak samo technologicznie zaawansowany motocykl a silniejszy silnik. Moja 60-tka już powoli robi się za słaba. Sugeruje serie /7 Lepsze hamulce, lepsze gaźniki, mnijże spalanie itp

No chyba że chcesz mieć 100% klasyka to poszukaj serię /5 ale tu ceny skaczą o 1000E w górę w porównaniu z nowszymi seriami, za to co za wygląd !!! 75/5 moja niespełniona miłość

Wystrzegaj się tylko tarczówek z pompą pod bakiem - wszyscy co mają uważają je za beznadziejne ustrojstwo. Nie miałem okazji sprawdzić ale podobno skuteczność hamowana jest tragiczna
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2013, 10:34:13 pm wysłana przez hckosmo »
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?