Grudzień 14, 2018, 09:09:46 am

Autor Wątek: sprężyny śrubowe zaworów  (Przeczytany 1333 razy)

Offline Indiana

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 446
  • Karma: +0/-0
sprężyny śrubowe zaworów
« dnia: Listopad 20, 2013, 08:12:09 pm »
Robił tu na forum ktoś taki wynalazek?
Cykliści zza odry czasem to stosują, ale nie znalazłem szczegółów...
wydaje się to być dobrym rozwiązaniem, zważywszy ograniczoną sprężystość oryginalnych spracowanych agrafek  :)
Fundusze kapitałowe, zysk ok 10% jesteś wstępnie zainteresowany? - pisz priv :)

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1206
  • Karma: +0/-0
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 20, 2013, 11:04:47 pm »
Gdzieś widziałem zdjęcie. Chyba od VW1.1 pasują

Offline Indiana

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 446
  • Karma: +0/-0
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 21, 2013, 07:46:37 am »
Podobno też od 1.9 VW
tylko ciekawe jakie robią prowadnice, czy zagłębiają się w materiale głowicy, jakie miski, jaka długość zaworów, jeśli to będzie za twarde to szybko wyklepią się gniazda, albo i zawór urwie.
Fundusze kapitałowe, zysk ok 10% jesteś wstępnie zainteresowany? - pisz priv :)

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2001
  • Karma: +3/-1
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 21, 2013, 09:14:54 am »
Też uważam to za temat godny rozwinięcia,bo tak jak piszesz stare agrafki mocno wyrobione,a jak się pojawią jako współczesny wyrób to aż strach zakładać,temat był już poruszany ale tak do końca nie przedstawiono jakiegoś sprawdzonego rozwiązania.

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1206
  • Karma: +0/-0
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 21, 2013, 11:07:10 am »
Wiedziałem, że gdzieś widziałem ;D

« Ostatnia zmiana: Listopad 21, 2013, 11:10:08 am wysłana przez wadmed »

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1206
  • Karma: +0/-0
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 21, 2013, 11:10:48 am »
Widać, że są podwójne sprężyny!!! Jest to właśnie wersja pod 350cm

A i tak dla informacji koszt 530 OJRO :o :o :o
« Ostatnia zmiana: Listopad 21, 2013, 11:14:58 am wysłana przez wadmed »

Offline Indiana

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 446
  • Karma: +0/-0
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 21, 2013, 11:36:13 am »
eetam 530 ojro, można to zrobić w normalnych pieniądzach w PL
właśnie zatargałem głowice do zakładu po przeciwnej stronie ulicy, maja mi splantować górne powierzchnie pod takowe sprężyny, sprężyny pasują od VW 1.9 tdi, tylko w moim małym city nichu..a nie da si kupić  >:(
sądze ze da się wszystko ogarnąć poniżej 300pln (zawory, sprężyny, frezowanie, prowadnic, pestki, talerzyki etc.)
Fundusze kapitałowe, zysk ok 10% jesteś wstępnie zainteresowany? - pisz priv :)

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2001
  • Karma: +3/-1
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 21, 2013, 12:54:19 pm »
Myślę że i tak taniej by coś podebrał,komplet od dniepra na dwie głowice z miskami i talerzykami i podwójne sprężyny to koszt 60zł.

Offline Indiana

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 446
  • Karma: +0/-0
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 21, 2013, 02:08:19 pm »
jeśli chodzi o VW to znalazłem takie coś:
http://allegro.pl/sprezyna-sprezyna-zaworu-vw-audi-1-9-td-aaz-i3687851809.html
ale wygląda trochę topornie, miseczki jakieś ciężkie, pojedyncze sprężyny, więc to chyba nie toto...
Fundusze kapitałowe, zysk ok 10% jesteś wstępnie zainteresowany? - pisz priv :)

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1206
  • Karma: +0/-0
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 21, 2013, 02:33:47 pm »
i pojedyncza sprężyna

Offline Indiana

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 446
  • Karma: +0/-0
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 21, 2013, 02:35:59 pm »
sensowniej wyglądają zestawy do audi, krótkie z 2 sprężynami i lepszymi talerzami, tylko ciekawe jak z twardością...
Fundusze kapitałowe, zysk ok 10% jesteś wstępnie zainteresowany? - pisz priv :)

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2181
  • Karma: +4/-2
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 21, 2013, 04:23:16 pm »
Zadam wam pytanie: dlaczego zmiana na takie sprezyny??? Czy agrawki się niesprawdzają?
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Indiana

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 446
  • Karma: +0/-0
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 21, 2013, 04:35:05 pm »
Zadam wam pytanie: dlaczego zmiana na takie sprezyny??? Czy agrawki się niesprawdzają?

agrafki daja radę ale ... po wielu latach są już mniej twarde, co przy większych obrotach powoduje opóźnienia w zamykaniu.


ps
w oryginale wysokość 42 a po sciśnięciu do 12mm powinna działać na jedną agrafkę siła 32kg czyli 64 na obie.
przy ściśnięciu do 22 sila 20gk/agrafka

w naszym przypadku będzie większa wysokość ze względu na brak podstawy agrafek  :)
« Ostatnia zmiana: Listopad 21, 2013, 06:53:07 pm wysłana przez Indiana »
Fundusze kapitałowe, zysk ok 10% jesteś wstępnie zainteresowany? - pisz priv :)

Offline motoarczi

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 99
  • Karma: +0/-0
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 21, 2013, 09:57:03 pm »
Daj dorobic nowe agrawki o nominalnej twardosci lub ciut twardsze ,pamietaj ze agrafki nie wpadaja w rezonans przy wysokich obrotach .

Offline Indiana

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 446
  • Karma: +0/-0
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 21, 2013, 10:13:36 pm »
z tym dorabianiem to bardzo różnie bywa.
wszystko zależy od tego czy chcemy mieć full oryginał czy też wolimy coś unowocześnić, w przypadku pełnego oryginału było by to  barbarzyństwem, ale w innym przypadku to kwestia gustu.
ze śrubowymi jest zdecydowanie łatwiej o części (tanio i dostępnie) , a z agrafkami miałem przypadki że ryły doły w głowicy, a druty sprężyn pod trzymaczem pestek często robią się coraz cieńsze od wycierania.
Fundusze kapitałowe, zysk ok 10% jesteś wstępnie zainteresowany? - pisz priv :)

Offline tlukas

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 696
  • Karma: +3/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 16, 2015, 08:40:40 pm »
może orientuje się któryś z kolegów, jaką wartość siły nacisku przenoszą takie sprężyny od vw 1.9? szukałem owych sprężyn na all.. tyle, że od audi zauważyłem 5 zwojów, a na ww. fotkach jest 4. długość zaworów nie może być większa od oryginalnych ze względu na klawiaturę i ograniczone możliwości śruby w koniku..

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1067
  • Karma: +5/-4
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 16, 2015, 09:30:19 pm »
Najpewmiejsze są sprężyny od vw 1.9 PD(pompowtryski).
Są krótkie,około 35mm w stanie swobodnym.
Wysokość pod zamek zaworu wynosi około 30 mm,czyli spinamy ją 5 mm,do tego należy dodać
podkładkę pod sprężynę o grubości około 2 mm.
Grubość podkładki uzależniona jest od wysokości na jaką wystaje zawór.
Niektóre głowice mają 35mm,a niektóre nawet 38 mm.
Powierzchnię pod sprężynę w głowicy należy wyrównać.
Im wyżej wystaje zawór tym grubsza podkładka.
Jedną głowicę mam na sprężynach o długości 37mm i grubości drutu 3.7mm,
ale nie mam mglistego pojęcia od jakiego silnika pochodzą.
Dodatkowym plusem sprężyn spiralnych jest wymuszony obrót zaworu.
Moc sprężyn od 1.9 PD jest wystarczająca,porównywalna do oryginalnych.
 

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2181
  • Karma: +4/-2
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 16, 2015, 10:29:02 pm »
Daj dorobic nowe agrawki o nominalnej twardosci lub ciut twardsze ,pamietaj ze agrafki nie wpadaja w rezonans przy wysokich obrotach .

To jest argument który skutecznie powstrzymywał mnie przed zastosowaniem sprężyn talerzowych. VW na 4 gorki i sprężyny nie pracują z taką częstotliwością jak przy naszym Awiaku. A nasz kręci się koło 6000 obr/min

Jest jakiś motór singiel o podobnych parametrach ( chodzi o obroty ) co ma sprężyny talerzowe?

Kiedyś rozmawiałem na tmat sprężyn, dlaczego takie a nie inne. Z rozmowy wyszło że właśnie chodzi o częstotliwość ugięć. Notabene słyszałem że podobne rozwiązanie były stosowane w silnikach lotniczych które zapierda.... jak złe.

Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1067
  • Karma: +5/-4
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 17, 2015, 07:16:11 am »
Choćby bmw.
R27-7500 obr
R100-7000 obr
A lotnicze silniki mają bardzo małe obroty w porównaniu z motocyklowymi.

Offline tlukas

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 696
  • Karma: +3/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 17, 2015, 07:51:53 am »
dzięki Robert, zobaczymy co z tego wyjdzie, myślę, że Twoje uwagi dotyczące sprężyn są dość konkretne, zainteresowani tematem wiedzą jakich sprężyn szukać.. muszę jeszcze tylko dokonać pomiarów ile wystają zawory, bo są nowe ( z tego co pamietam podchodzą od Toyoty 1.5 tj. 36x8x100).  pozdrawiam

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2181
  • Karma: +4/-2
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 17, 2015, 08:41:50 am »
Choćby bmw.
R27-7500 obr
R100-7000 obr
A lotnicze silniki mają bardzo małe obroty w porównaniu z motocyklowymi.

R100 to bokserek ale R27 - ciekawe. Z ciekawością małego chłopca będę śledził temat.
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1067
  • Karma: +5/-4
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 17, 2015, 09:32:16 am »
Bmw serii produkowanej w latach 69-95 miały pojedyncze sprężyny
o "mocy" około 70-72 kg przy całkowitym otwarciu.
Zawory miały podobną długość jak Awo,ale średnica grzybka dochodziła do 44mm.
Drążki popychacza były masywniejsze, podobnie popychacz zaworowy,
a obroty sięgały powyżej 7000.

Offline tlukas

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 696
  • Karma: +3/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 17, 2015, 07:20:17 pm »
kupiłem dziś takie sprężyny,ale mają około 42mm dochodzi grubość dolnego i górnego grzybka więc trochę za długie, dokonałem pomiaru zaworów i tak jak pisze Robert mają około 37 mm do końca.

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 429
  • Karma: +0/-0
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 24, 2016, 10:41:29 am »
Agrafki są szybsze i nie wpadają w rezonans i to już koniec zalet. Mnie agrafki w 2002 roku dorabiali w Andychowie, bo oryginały były już bardzo miękkie. Dorobili super bo nadal są tak twarde, że spiętych za Chiny palcami nie nacisnę. Jednak Agrafki są głośne, trzaskają się w wyrobionych w mostkach, czasami opierają się  o konika powodując ciągle jakieś napięcie  zaworu, trzaskają się w mocujących blachach. Sprężyny śrubowe są tanie, dostępne, nie tracą sztywności  z czasem, powodują obrót zaworu (zdecydowane wydłużenie żywotności gniazda i zaworu), przy stosowaniu 2 w sobie eliminujemy zjawiska falowe i co najważniejsze przy właściwym doborze mas w układzie rozrządu i sztywności sprężyn dają radę do 10 tyś. obr/min OWK. Podsumowując nie ma co się zastanawiać tylko śmigać w sprężyny śrubowe.

Offline tlukas

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 696
  • Karma: +3/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 25, 2016, 04:16:37 pm »
Sprężyny założone, problem w tym, że sprawiają wrażenie nazbyt miękkich. Mam mocniejsze z tym, że chyba z 2 mm za wysokie.

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 429
  • Karma: +0/-0
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 26, 2016, 09:18:53 pm »
A gdzie masz  środkowe sprężyny. Jak będzie mało, to grubsza podkładka od dołu. Sztywność musi być taka, żebyś nie ugiął sprężyny palcami.

Offline tlukas

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 696
  • Karma: +3/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 27, 2016, 08:08:24 am »
nie posiadam.. wydaje się, że na podwójnych to będzie zbyt duża siła..

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1067
  • Karma: +5/-4
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 27, 2016, 08:35:41 am »
Jaka grubość drutu?
A twardość sprawdzić najlepiej na wadze łazienkowej.

Offline tlukas

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 696
  • Karma: +3/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 27, 2016, 01:26:25 pm »
drut 3,4 mm, jak z tą wagą? naciskać i obserwować kiedy zacznie się uginać...?

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1067
  • Karma: +5/-4
Odp: sprężyny śrubowe zaworów
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 27, 2016, 02:47:43 pm »
Musisz wiedzieć jaką ma długość sprężyna
przy pełnym otwarciu zaworu.
Czyli od spiętych odejmujesz około 8 mm
i na ten wymiar ściskasz na wadze odczytując wynik.