Czerwiec 25, 2018, 09:15:40 pm

Autor Wątek: Jak wrócić do oryginału  (Przeczytany 1364 razy)

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1842
  • Karma: +2/-1
Jak wrócić do oryginału
« dnia: Luty 27, 2014, 12:35:24 pm »
W zeszłym roku kupiłem awo-s w totalnej agonii,ale był dowód a w nim skreślony nr.nadwozia i adnotacja że wymieniono ramę na inną,rama nie posiadała nr.bo takie można było nabyć w polmozbytach i w tamtych czasach był to element wymienny, diagnosta nabił nowy nr.ramy z boku pod siedzeniem,nr.był dowolnie wymyślony pewnie przez diagnostę i składał się z cyfr i liter.Przy kupnie dostałem również pierwszą oryginalną ramę z właściwym numerem i kazałem na umowie kupna zrobić adnotację,że taką ramę i o takich nr.otrzymałem.Ramę ktoś wymienił ze znanych powodów(pęknięcia w newralgicznych miejscach).Nie będę pisał już o perypetiach związanych z uzupełnianiem dokumentacji bo moto było po nieżyjącej osobie a było kilku spadkobierców.Wiedziałem że rejestracja na nową ramę będzie bezproblemowa,ale jak ty mieć moto z nabitym nr.z boku i wyssanym z palca.Więc zaczynając remont przywróciłem pierwszą ramę do użytku i złożyłem całość do niej.No i teraz zaczęły się schody,pierwszy diagnosta do przeglądu,stwierdził że nie ma już powrotu do starej ramy i jak wrócę do tej przebitej to on zrobi przegląd.Pojechałem do naczelnika wydziału komunikacji w celu omówienia sprawy i naczelnik stwierdził że diagnosta powinien wiedzieć jakie są przepisy i co można a czego nie można.Nie odpuszczając sprawy pojechaliśmy z moto do innego diagnosty,a ten stwierdził że wystawi mi przegląd ze stanem jaki jest rzeczywisty,ale on nie daje żadnej pewności że wydział komunikacji przyjmie te nowe dane bo będą one niezgodne z danymi z dowodu,więc na dokładkę kazałem mu wpisać typ motoru jako awo 425 S a nie simson 250 jak figurowało w starym dowodzie.Mając już przegląd jak chciałem i komplet pozostałych dokumentów wysłałem żonę do urzędu(zawsze ą wysyłam bo wiadomo jak pewne porzekadło mówi  :o),przepychanki w urzędzie trwały ponad godz.,nad dokumentami debatowały wszystkie panie z okienek,wraz z Panem Naczelnikiem i wreszcie zapadła decyzja o wydaniu dowodu i tablic,a na koniec jeszcze Pani z okienka zapytała czy chcemy nr.rejestracyjny z cyframi 58,bo fajnie by się zgadzało z rocznikiem motoru i to już było dopełnienie szczęścia.

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2032
  • Karma: +4/-1
Odp: Jak wrócić do oryginału
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 27, 2014, 07:19:44 pm »
Ale już odbiegłeś od orginału bo w 1958 już był Simson 425 S i Simson 425. Zmiana nastąpiła w 1957 roku. :)
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2175
  • Karma: +1/-1
Odp: Jak wrócić do oryginału
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 27, 2014, 08:11:38 pm »
Michał nie deprymuj kolegi ;) Dużo się nakombinował, pochwały mu się należą.
Pokazał, że się da :)

U mnie w dowodzie stoi Awo Simson 425S chyba co by by zachować historię firmy.
Dobrze chociaż, że Awo a nie Avo.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1842
  • Karma: +2/-1
Odp: Jak wrócić do oryginału
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 28, 2014, 08:23:33 am »
Michał,na pięć dowodów awo w jednym mam tylko prawidłowy wpis,a reszta to jak zwykle po zmianie tylu właścicieli są jakieś nieścisłości i literówki.Najważniejsze że udało się następnego wskrzesić i przywrócić do ruchu,a nie poszedł na części.

Offline Indiana

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 446
  • Karma: +0/-0
Odp: Jak wrócić do oryginału
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 28, 2014, 08:38:53 am »
czasem jest wpisane nawet simson 250  :o
Fundusze kapitałowe, zysk ok 10% jesteś wstępnie zainteresowany? - pisz priv :)

Offline Hardcor

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 81
  • Karma: +0/-0
  • Iż 49 '56, Awo Simson 425T '56, Ural M62 '64
Odp: Jak wrócić do oryginału
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 28, 2014, 04:20:07 pm »
czasem jest wpisane nawet simson 250  :o

Ja tak właśnie mam

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2151
  • Karma: +4/-2
Odp: Jak wrócić do oryginału
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 01, 2014, 10:23:33 am »
A ja tak miałem  8), przy okazji wymiany dowodu poszedłem do kierownika wydziału i powiedziałem w prost, że takiego motocykla jak simson 250 nie ma. Nie było problemu aby zmienić na awo 425, nawet papierek od diagnosty nie był potrzebny. Miałem z sobą tylko książkę i pokazanie jej nie było konieczne ale pan kierownik przynajmniej się utwierdził że nie kręcę a chce wyprostować.

To niby tylko papier że niby na papierze się nie jeździ, ale wkurza sama myśl że ktoś kiedyś tam zrobił świadomie/nieświadomie bubel.
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?