Marca 14, 2025, 03:19:30 am

Autor Wątek: Grzechotanie  (Przeczytany 5077 razy)

Offline johnny1

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Karma: +0/-0
Grzechotanie
« dnia: Kwietnia 23, 2014, 10:27:27 pm »
Ostatnio podczas przejażdżki zaczęło mi coś grzechotać i stukać w silniku. Gdy to usłyszałem obrałem kurs na bazę. Odrazu pomyślałem, że to gumy sprzęgła się wyrobiły bo to daje podobny dźwięk. W domu zdejmuję skrzynię i patrzę, że sprzęgło w porządku. Następnie padło na prądnicę bo ostatnio przy niej grzebałem, może się poluzowała, ale to też nie to. No to szukam dalej, zlewam olej i ku mojemu zdziwieniu olej się pięknie mieni wraz z brokatem w nim zawartym  :o co to ku... jest? Odkręcam miskę a tu opiłki i kawałki mosiądzu. Grzechotanie to było bombardowanie karteru przez te kawałki. Mosiądz oczywiście pochodził z koszyka łożyska korbowodu. Nie wiem kto regenerował wał i wstawił to pewnie chińskie łożysko, ale przez to muszę robić remont silnika. To tak ku przestrodze.


Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Grzechotanie
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 24, 2014, 07:02:13 am »
Robiłem koledze remont po czymś takim.
Karter silnika z opiłków czyścił chyba trzy razy w tym raz myjką ciśnieniową a i tak na koniec sam musiałem jeszcze poprawić.
Wszędzie to wlazło.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +5/-3
Odp: Grzechotanie
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 24, 2014, 08:20:49 am »
I najgorsze że sezon w pełni :P-coś ze smarowaniem nie tak musiało być jak mówisz że wał był robiony

Offline johnny1

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Karma: +0/-0
Odp: Grzechotanie
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 24, 2014, 12:18:42 pm »
Wał był robiony ale nie za mojej kadencji. Mam Awo od 4 lat. Wie ktoś jaki jest dopuszczalny luz osiowy korbowodu przy tym łożysku? Wydaje mi się, że wał był niedoprasowany albo się w silniku poluzował w co wątpię.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 24, 2014, 12:22:14 pm wysłana przez johnny1 »

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1180
  • Karma: +7/-6
Odp: Grzechotanie
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 24, 2014, 12:52:58 pm »
Średnio 2-3 dychy.Max.chyba 0.5mm.

Offline johnny1

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Karma: +0/-0
Odp: Grzechotanie
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 24, 2014, 01:43:14 pm »
No a tam było ok 1mm.

Offline johnny1

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Karma: +0/-0
Odp: Grzechotanie
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 18, 2014, 02:27:53 pm »
No i przyczyna znaleziona. Sona miał racje, brak smarowania.

Znaczy się zauważyłem to wcześniej ale dopiero teraz doczytałem jaką rolę pełni odrzutnik. Teraz pytanie czy to wytarcie mogło być spowodowane brakiem podkładki falistej, bo silnik był złożony bez niej.

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: Grzechotanie
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 18, 2014, 03:25:24 pm »
Może być pogięty odrzutnik, inny wymiar podkładki-pierścienia pod łożyskiem 6206. A łożysko mogło się rozpaść z byle jakiego wykonania naprawy.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline johnny1

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Karma: +0/-0
Odp: Grzechotanie
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 18, 2014, 05:25:37 pm »
Jeszcze jedno co to za element nr 13? Nr 12 wiem, że nie potrzebuję jak jest wał z odrzutnikiem.
http://wandysku.dyn.pl/simson/instrukcje-napraw/cd-awo-online/AWO_OJ/EK_425S/Tafel15.htm

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: Grzechotanie
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 18, 2014, 05:42:33 pm »
Dystans pomiędzy simerigami.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1180
  • Karma: +7/-6
Odp: Grzechotanie
« Odpowiedź #10 dnia: Maja 18, 2014, 08:38:37 pm »
Albo był źle założony sworzeń korbowy.
W systemie na simmeringi nie ma to znaczenia,
ale przy zastosowaniu odrzutnika tak.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +5/-3
Odp: Grzechotanie
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 19, 2014, 08:25:02 am »
Albo ja źle widzę,ale ten odrzutnik nie ma połowy blachy?-brak kieszeni w której zbiera się olej i jest odśrodkowo wrzucany do sworznia.

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2390
  • Karma: +5/-2
Odp: Grzechotanie
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 19, 2014, 08:51:50 am »
No i przyczyna znaleziona. Sona miał racje, brak smarowania.

Znaczy się zauważyłem to wcześniej ale dopiero teraz doczytałem jaką rolę pełni odrzutnik. Teraz pytanie czy to wytarcie mogło być spowodowane brakiem podkładki falistej, bo silnik był złożony bez niej.

Zobacz czy odrzutnik nie ma syfu w środku. Często jest tam sporo wszelkiego paskudztwa, które gromadzi się podczas eksploatacji i sukcesywnie zmniejsza efektywność smarowania.

Ja swój czyściłem blaszka o grubości około 1-2[mm] zagięta w hak do tego jakiś rozpuszczalnik i sprężone powietrze. Po wszystkim wyglądałem jak górnik po szychcie.
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline johnny1

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Karma: +0/-0
Odp: Grzechotanie
« Odpowiedź #13 dnia: Maja 19, 2014, 12:59:15 pm »
Tego już na pewno nie będę zakładał. Odrzutnik jest cały zapchany ale głównie opiłkami mosiądzu, które już mi się śnią po nocach.  :)