Kwietnia 25, 2024, 11:15:19 pm

Autor Wątek: zamek? blokada?  (Przeczytany 5302 razy)

Offline perGI

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 32
  • Karma: +0/-0
  • WSK M06-64; MZ TROPHY, M-72, AWO 425t
zamek? blokada?
« dnia: Maja 17, 2015, 07:53:00 pm »
Pytanie za 100 pkt
otóż jak zabezpieczacie /a może nie???/
swoje motocykle
chodzi mi o teoretyczną sytuację - wycieczka w teren, moto zostaje np przed kawiarnią/kinem/knajpą/wesołym miasteczkiem
zakładacie jakieś blokady? czy po prostu nigdy przenigdy nie zostawiacie AWOka bez nadzoru?
"tylko betoniarki nie da się zarejestrować"

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 3986
  • Karma: +4/-2
Odp: zamek? blokada?
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 17, 2015, 09:43:13 pm »
Biorę kluczyk ze sobą jak nie zapomnę ;)

Andreas (Niemiec spod Berlina) wozi ze sobą "pancerne" zapięcie.

Jak się obawiasz to zapinaj, potem Ci przejdzie ;)

Jak będą chcieli ukraść to i zapięcie nie pomoże aczkolwiek "strzeżonego...

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2368
  • Karma: +4/-2
Odp: zamek? blokada?
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 29, 2015, 03:46:50 pm »
Ja zawsze martwie się o rzeczy niż sam motór.

Zawsze się zastanaiałem po co w Danewitz wyciągac kluczyk? kazdy ma przeciesz taki sam  8)
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Witka1

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Karma: +0/-0
  • AWO TURIST 1957r.;
Odp: zamek? blokada?
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 15, 2015, 07:48:14 pm »
Biorę kluczyk ze sobą jak nie zapomnę ;)
Andreas (Niemiec spod Berlina) wozi ze sobą "pancerne" zapięcie.
Jak się obawiasz to zapinaj, potem Ci przejdzie ;)
Jak będą chcieli ukraść to i zapięcie nie pomoże aczkolwiek "strzeżonego...

...a jednak, ja  boję się o swoje AWO, jak zostawię na chwilę bez dozoru.
Mam konkretne pytanie do Kolegów (bez żartów).
W ramie, gdzie wchodzi kierownica jest otwór nad którym przekęcona jest zaślepka maskująca.
Kupiłem kłódeczkę z kluczykiem na Odtimerbazar we Wrocławiu, kłódeczka wchodzi idealnie w otwór, przekręcam kluczykiem, ale brak blokady.
Czy jest sposób na blokadę kierownicy w Awo i czy jest sposób na zabezpieczenie chociaż chwilowe AWO przed niepowołanymi osobami?
A jeśli nie ma, to po co jest ten otwór z zapadką (zaślepką ) zew. .?

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2659
  • Karma: +5/-3
Odp: zamek? blokada?
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 15, 2015, 08:21:52 pm »
Zamykasz przy skrajnym położeniu kierownicy. Bolec zamka ma wejść w otwór sztycy kierownicy.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline Witka1

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Karma: +0/-0
  • AWO TURIST 1957r.;
Odp: zamek? blokada?
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 16, 2015, 07:55:33 am »
Dziękuję Michał, sprawdzę.

Offline jah

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 797
  • Karma: +2/-0
Odp: zamek? blokada?
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 16, 2015, 09:32:09 am »
a może wykupić AC, ma ktoś?

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2368
  • Karma: +4/-2
Odp: zamek? blokada?
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 16, 2015, 07:58:50 pm »
a może wykupić AC, ma ktoś?

Za stary rocznik, przynajmniej w PZU nie dają.
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 3986
  • Karma: +4/-2
Odp: zamek? blokada?
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 17, 2015, 08:05:08 am »
Znalezione w sieci:

"Ubezpieczenie AC na oldtimera.

W zasadzie przeglądając oferty i strony internetowe poszczególnych Towarzystw Ubezpieczeniowych trudno jest natrafić na opcję Autocasco dla Oldtimerów. Teoretycznie pojazd historyczny, zabytkowy możemy ubezpieczyć od kradzieży czy stłuczki z własnej winy, ale tylko i wyłącznie po wycenie rzeczoznawcy. Jeśli jednak już znajdziemy TU, które podejmie się takiego ubezpieczenia, to musimy się liczyć z bardzo wysoką stawką roczną.

Musimy też pamiętać, że oprócz czerpania przyjemności i frajdy z posiadania takiego skarbu, mamy też wobec niego obowiązki. Jako zabytek musimy o niego dbać, a co ważniejsze bez odpowiedniej zgody nie możemy dokonywać w samochodzie żadnych przeróbek ( wymagana zgoda konserwatora zabytków), jak i wyjeżdżać nim poza granice kraju ( konieczna zgoda wojewódzkiego konserwatora zabytków).

Oldtimery to najczęściej auta, które na drogę wyjeżdżają okazjonalnie. Niezależnie jednak od tego czy jedziemy na krótką przejażdżkę, targi czy zloty motoryzacyjne, za każdym razem musimy posiadać obowiązkowe OC. Warto pamiętać, iż jeśli nasz ?oldtimer? nie posiada papierów na to, iż jest samochodem zabytkowym czy historycznym to musi posiadać całoroczne ubezpieczenie z tytułu OC, nawet jeśli stoi przez większość czasu w garażu. Brak OC za taki pojazd wiąże się dla nas z karą, którą zgodnie z nowymi przepisami może naliczyć nam Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG), a która od stycznia 2014 roku uległa podwyższeniu."

Offline wawer1988

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 48
  • Karma: +0/-0
Odp: zamek? blokada?
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 05, 2017, 09:46:48 pm »
Dawno napisane ale sprostuję
pojazd historyczny to :
- muzealny
- zabytkowy
- który skończył 40 lat
- który skończył 25 lat i został uznany przez rzeczoznawcę za historyczny
Wszystkich tych 4 kategorii dotyczy ten sam przepis o braku konieczności zawierania OC o ile nie wprowadzamy pojazdów do ruchu na drodze ....

więcej na ten temat:https://www.capri.pl/forum/541416