Marca 14, 2025, 03:16:32 am

Autor Wątek: Kopcenie AWO  (Przeczytany 4247 razy)

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Kopcenie AWO
« dnia: Października 07, 2015, 10:01:34 pm »
Awo Bartka strasznie kopcił (prawie jak 2 takt) okazało się, że bierze 600ml oleju na 300 kilometrów :o :o :o.
Dziś zrobiliśmy próbę olejową i ciśnienie na sucho 8,5 z olejem 10,2 atm na rozgrzanym silniku.
W zimę będzie rozbierana góra silnika i zobaczymy jak wygląda to od środka.
Jeżeli macie jakieś uwagi to piszcie.

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1180
  • Karma: +7/-6
Odp: Kopcenie AWO
« Odpowiedź #1 dnia: Października 08, 2015, 07:05:36 am »
Pierścienie,pytanie jakiej produkcji są założone.

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: Kopcenie AWO
« Odpowiedź #2 dnia: Października 08, 2015, 07:22:13 am »
Nie wiadomo jakie. Awo kupione niedawno przejechane jakieś 1000 km.
Przypuszczam, że może być olejowy ze sprężynką.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +5/-3
Odp: Kopcenie AWO
« Odpowiedź #3 dnia: Października 08, 2015, 07:27:10 am »
Pewnie olejowy dostał 2mm luzu na zamku,pierścienie jak z kompletu od Almota to po 1tys km tak jest ale też ważne jest jak zrobione jest honowanie,za gładko nie dobrze za ostro pierwszy komplet pierścieni po niewielkim przebiegu do wymiany,ale jak rozbierzecie to sie okaże,zwróć uwagę czy aby  pierścień olejowy i zgarniający nie został odwrotnie założony bo wtedy pompuje olej na tłoka.

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1140
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: Kopcenie AWO
« Odpowiedź #4 dnia: Października 08, 2015, 07:52:56 am »
Jest też taka możliwość, że przy montażu nie została przycięta (skrócona) sprężyna pod pierścieniem olejowym, wtedy pierścień ten bardzo szybko się zużywa.
Andrzej, a jak rozpoznać, czy pierścień olejowy został odwrotnie założony..?

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +5/-3
Odp: Kopcenie AWO
« Odpowiedź #5 dnia: Października 08, 2015, 07:59:34 am »
Z reguły jeśli nie pisze na pierścieniu, top" to olejowy ma z jednej strony lekką fazkę ale nie zawsze zależy od producenta,a zgarniający podcięcie które ma być od dołu,płaska strona do góry,a w olejowym jeśli fazka jest to fazką do góry.

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 479
  • Karma: +2/-0
Odp: Kopcenie AWO
« Odpowiedź #6 dnia: Października 08, 2015, 10:58:10 am »
Jak miałem pęknięty tłok to też mi tak kopcił.
Na zimnym silniku było dobrze a po rozgrzaniu szczególnie na obrotach dwu sów.

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: Kopcenie AWO
« Odpowiedź #7 dnia: Października 08, 2015, 12:04:24 pm »
Tu chyba na zimnym bardziej kopci

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2390
  • Karma: +5/-2
Odp: Kopcenie AWO
« Odpowiedź #8 dnia: Października 11, 2015, 07:54:25 pm »
Mi tak kopcił jak wyrobiły się prowadnice zaworów. Olej który smarował klawiaturę spływał m. in. do kanału ssącego.

Jak już będziesz pruł silnik sprawdź w jakim stanie są prowadnice. O szczelność zaworów bym się nie bał z tego co piszesz wartości nie wskazują na zużycie.


Tak czy inaczej silnik na stół.
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: Kopcenie AWO
« Odpowiedź #9 dnia: Października 11, 2015, 09:38:56 pm »
Michał jeszcze podpowiedział jedną rzecz, ale o tym cisza ;)

Offline rafciojawa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1204
  • Karma: +2/-0
  • Awo T
Odp: Kopcenie AWO
« Odpowiedź #10 dnia: Lipca 20, 2016, 11:04:31 am »
To dopiero zobaczycie mojego 2T,a tak z ciekawości zapytam,czy próbował ktoś lać jakieś wynalazki do silnika na chwilowe jego uszczelnienie,np. na czas zlotu? ;D
Jeżeli uważasz,że jedziesz za wolno;zwolnij.:)