Maj 21, 2019, 07:33:42 am

Autor Wątek: Awo Turist 1960 rok  (Przeczytany 9156 razy)

Offline marjew

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 453
  • Karma: +2/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #60 dnia: Listopad 11, 2018, 02:08:05 pm »
Lakierował ktoś z was felgę w chromie? Byłem w lakierni proszkowej ale stwierdzili że nie wyśrutują bo się rozleci i trzeba szukać kogoś kto piaskuje. Proszek na chromie też podobno będzie schodzil.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2257
  • Karma: +4/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #61 dnia: Listopad 12, 2018, 10:44:11 am »
Najlepiej było by zdjąć warstwę chromu w galwanizerni,piskowanie tylko u człowieka który zrobi to profesjonalnie bo z reguły jak tępak to tylko szkód narobi.

Offline Hardcor

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 84
  • Karma: +0/-0
  • Iż 49 '56, Awo Simson 425T '56, Ural M62 '64
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #62 dnia: Listopad 15, 2018, 10:50:29 pm »
Piaskowałem (a w zasadzie zmatowiłem chrom piachem) na felgach w Iżu potem czarny proszek i bezbarwny proszek. Od kilku lat nic się z tym złego nie dzieje.

Offline marjew

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 453
  • Karma: +2/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #63 dnia: Marzec 16, 2019, 07:53:54 pm »
Nowa ośka przedniego koła z SD w nowych łożyskach ma luz. Pomierzyłem i ma 16.75-16,80. Miał ktoś taki przypadek ? Stare ośki mają 16,95.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2257
  • Karma: +4/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #64 dnia: Marzec 17, 2019, 12:59:46 pm »
Z reguły współczesne miałem zbyt grube bo nie uwzględnili powłoki ocynku,ale widać że różnie to bywa  :-\

Offline marjew

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 453
  • Karma: +2/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #65 dnia: Marzec 17, 2019, 01:10:33 pm »
Muszę ją odesłać ale czy trafię na lepszą, może pomierzą w sklepie.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2257
  • Karma: +4/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #66 dnia: Marzec 17, 2019, 01:19:06 pm »
pewnie jedna partia,u mnie znowu ostatnie musiałem gwinty poprawiać z ocynku bo za ciasno było,rzemiosło jak za czasów prl,tragedia  :-\

Offline marjew

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 453
  • Karma: +2/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #67 dnia: Marzec 25, 2019, 11:03:19 pm »
Działają u was współczesne rolgazy ? U mnie za nic rurka nie chce ruszyć suwaka chociaż sam lekko się przesuwa w rowku. W sporcie mam to samo i mam rolgaz z pannoni.

Offline habayusa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1149
  • Karma: +1/-17
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #68 dnia: Marzec 25, 2019, 11:15:02 pm »
Wyciąg suwak i wsadz do rolgazu ,może jkaś zadra lub zgrzew przeszkadza .
W ostateczności delikatnie powiększ wnękę w suwaku w której ma pracować blaszka .
Lubię zapierdalać

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2257
  • Karma: +4/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #69 dnia: Marzec 26, 2019, 06:31:38 am »
Kąt natarcia spirali w rurce jest nie właściwy względem suwaka,poczatek spirali w rurce trzeba zaokrąglić rogi,a w suwaku pochylić bardziej nacięcie pod kątem z tym że z lewej strony nie ma już praktycznie z czego,więc trzeba pochylić z prawej aby spirala miała więcej luzu,nie ma to jak rzeźbienie,pozdrawiamy naszych producentów  :-\ :-\

Offline justom71

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 282
  • Karma: +2/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #70 dnia: Marzec 26, 2019, 09:29:43 am »
Może być też za bardzo skręconą obudowę rol-gazu względem współczesnej kierownicy. Poprawiłbym jeszcze wycięcie w kierownicy przez wygładzanie.

Offline tlukas

  • Administrator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 869
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #71 dnia: Marzec 26, 2019, 01:25:53 pm »
może po prostu suwak masz od awo a rolgaz od jawy ;)

Offline marjew

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 453
  • Karma: +2/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #72 dnia: Marzec 26, 2019, 07:37:38 pm »
Nacięcie w kierownicy jest ok suwak gładko po chromie się ślizga. Mam nawet  dwa suwaki współczesne do awo i po obróbce pilnikiem poprawie odlewów są ok. Myślę że jak pisze Sona problem jest z rurą którą też ma dwie sztuki i obydwie jakieś felerne. Dospawana blaszka wewnątrz napiera suwak a ten aż się podnosi z jednej strony a nie chce się przesunąć. Powinni robić nacięcie w kierownicy po skosie jak gwint.

Offline marjew

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 453
  • Karma: +2/-1
Odp: Awo Turist 1960 rok
« Odpowiedź #73 dnia: Kwiecień 05, 2019, 09:10:02 pm »
Kupiłem oryginalną rurę rolgazu i chodzi idealnie. Teraz zmieniam rolgaz w sporcie na właściwe i mam pytanie, czy opór linki czyli pancerza blokowany jest przez nacięcie poprzeczne w kierownicy, bo w tej kierownicy go nie ma.
Czy posiada ktoś schemat sygnału bo rozebrałem dwa do lakierowania i zapomniałem zdjęć porobić 8)