Grudzień 13, 2018, 11:20:57 am

Autor Wątek: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk  (Przeczytany 9195 razy)

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2000
  • Karma: +3/-1
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 10, 2015, 07:15:13 am »
A sprężyny miało być 6 a założyłeś 3??

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2180
  • Karma: +4/-2
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 10, 2015, 08:52:10 am »
A sprężyny miało być 6 a założyłeś 3??

Człek złoży sprzęgło na szybko aby sprawdzić czy wszystko jest ok, nie da 6 sprężyn ( których notabene jeszcze nie ma ) che się pochwalić a tu masz  8)
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1206
  • Karma: +0/-0
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 10, 2015, 09:54:34 am »
Człowiek ma wyczulone oko przed konkursem zimowym. Nie wiadomo czego się spodziewać ;D ;D ;D

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2180
  • Karma: +4/-2
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 20, 2015, 11:04:31 am »
Ciekawy projekt i jak widać po częściach nie powinien zająć długo czasu więc
zostanie Ci do wiosny poprawić hamulce. Jak poprawki i wzrost to w obydwie strony.
Nie problem się rozpędzić ale w drugą stronę warto mieć choć te 5m zapasu ;)
Może jakaś tarcza do wewnątrz bębna? Co by ukryta była i nie raziła :D

Łukaszu specjalnie dla ciebie, projekt nowych kół.

Bęben od sporta felga 19" od KTM szprychy których jeszcze nie ma zamówie u Bartnika.

Może hamule nie będą super ale na pewno lepsze niż półbeben turista.

Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1206
  • Karma: +0/-0
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 20, 2015, 01:22:44 pm »
Tomek a czy ta obręcz ma 36 otworów  :P

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2180
  • Karma: +4/-2
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 20, 2015, 04:55:29 pm »
Tomek a czy ta obręcz ma 36 otworów  :P

19" x 1,85" na 36 otworów. Jedyna różnica to otwory pod nyple są o średnicy 8.2[mm] muszę Bartnika zapytać czy jest w stanie zrobić nyple o średnicy 8[mm]
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2180
  • Karma: +4/-2
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 20, 2015, 04:59:07 pm »
mam pytanie. Jaka jest grubość podkładni zabezpieczającej nr 40691

http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=2589

Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1206
  • Karma: +0/-0
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 20, 2015, 06:26:08 pm »
1,05

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2000
  • Karma: +3/-1
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 21, 2015, 07:45:18 am »
Dla mnie w turiście tylny jest mocny bo jeżdżę solo,koło zawsze blokuje,a tył nie dociążony łapie uślizgi,jak co to lepiej przód poprawiać bo tu dużo do życzenia.

Offline rafciojawa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 786
  • Karma: +2/-0
  • Awo T
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 21, 2015, 10:05:28 am »
Ja osobiście przetaczałem lekko bębny,tył brzytwa, a przód zobaczymy jak założę linkę ::)
Jeżeli uważasz,że jedziesz za wolno;zwolnij.:)

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2180
  • Karma: +4/-2
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 18, 2016, 09:16:16 am »
Mam pytanko. Jaki jest skok roboczy sprzęgła? Chodzi mi o wartość jaką naciskamy sprężyny. Tak z pamięci to coś około 5[mm] ale czy może to ktoś zweryfikować?
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2180
  • Karma: +4/-2
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 19, 2016, 09:19:45 am »
Dobra przyjąłem 5 [mm] jako skok roboczy - czyli ile po wciśnięciu dźwigni sprzęgła ugną się sprężyny.

Rzecz w tym że gdy zastosuje 6 oryginalnych sprężyn nie będę w stanie wcisnąć sprzęgła, lub będzie mnie to kosztowało sporo siły.

Obecnie kombinuje z jakiej średnicy drutu zrobić sprężyny aby siła była porównywalna do oryginałów lecz rozłożona równomiernie na 6 punktach a nie jak oryginale na 3

Narysowałem oryginalną sprężynę i z programu wyszło mi że jej nacisk roboczy wychodzi 142N - średnica 3[mm] Mnożąc przez ilość wychodzi nam całkowita siła 426 N

Zmieniając parametry średnicy gdy wykonamy sprężynę o średnicy drutu 2.6 [mm] siła na jedną sztukę wychodzi 75N mnożąc przez 6 całkowita siła to 450 N więc nieznacznie więcej niż w oryginale.


Wnioski:

Dla potomnych co będą chcieli iść w moje ślady - Fi drutu spręzyny 2.6[mm]

p.s.

Długość przy minimalnym obciążeniu
Długość przy maksymalnym obciążeniu
Skok roboczy
Długość przy minimalnym roboczym

Są podane orientacyjne - tak na wyczucie
« Ostatnia zmiana: Styczeń 19, 2016, 09:25:19 am wysłana przez hckosmo »
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline rafciojawa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 786
  • Karma: +2/-0
  • Awo T
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 20, 2016, 08:27:56 am »
A czy zmniejszenie siły docisku nie spowoduje objawu ślizgania się sprzęgła?Chociaż przy docisku na sześć sprężyn powinno, teoretycznie być dobrze. ;)
Jeżeli uważasz,że jedziesz za wolno;zwolnij.:)

Offline tlukas

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 695
  • Karma: +3/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 20, 2016, 03:41:15 pm »
Myślę, że nie tylko w teorii ale również w praktyce powinno być dużo lepiej. Rozwiązanie to powinno zapobiec falowaniu pierścienia, który jednak z czasem pod wpływem temperatury ulega odkształceniom. Posiadam taki właśnie odkształcony pierścień - może wówczas dojść do sytuacji, w której pomimo wysprzęglenia np na pierwszym biegu silnik nadal ciągnie skrzynię.. Moim zdaniem (w przypadku oryginalnych, grubszych sprężyn) problem nie leży w tym, że trzeba mocniej nacisnąć klamkę tylko w tym, że istnieje większe prawdopodobieństwo zerwania linki sprzęgła. 

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 991
  • Karma: +1/-3
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 03, 2016, 09:38:44 am »
Tomek powiedz mi jaką długość mają mieć szprychy na felgę 19 cali
Lubię zapierdalać

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2180
  • Karma: +4/-2
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 03, 2016, 03:28:35 pm »
Mi wychodziło że podpasują szprychy od Sporta. ale nie sprawdzałem tego - ten temat jest troszkę oddalony w czasie, wpierw silnik.
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2123
  • Karma: +5/-1
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 03, 2016, 03:53:48 pm »
A nie od Turista krótkie? 8)
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1206
  • Karma: +0/-0
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 03, 2016, 04:20:34 pm »
164mm?

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 991
  • Karma: +1/-3
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 03, 2016, 11:08:07 pm »
Sportowskie na koło 18 mają 154 mm , fela 19 jest  25.4 mm większa czyli na stronę 12.7 mm ale szprychy idą po skosie więc muszą być dłuższe niż 154 tylko o ile ?
Lubię zapierdalać

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2180
  • Karma: +4/-2
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 14, 2016, 09:50:33 am »
Dostałem odchudzone koło rozrządu, Te zrobiłem na CNC z tym że wysokoobrotowym wrzecionem ( 8000 RPM ) Co by temperatura w większości szła w wiór a nie w materiał. No i dodatkowo spore chłodzenie.


Sprawdziłem dodatkowo twardość koła. Najbliżej osi koło ma 40 HRC natomiast na wieńcu zębatym 45HRC oczywiście badane w kilku miejscach
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2016, 10:11:34 am wysłana przez hckosmo »
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2226
  • Karma: +2/-1
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 15, 2016, 09:17:49 am »
Ciekawie się prezentuje. Założyć będzie chyba łatwiej niż ewentualnie zdjąć.
Mocno pocienione więc trzeba uważać aby się nie wygięło przy wieńcu zębatym.
Będzie jak złapać ściągaczem przy piaście?

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2180
  • Karma: +4/-2
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 15, 2016, 09:21:54 am »
Ciekawie się prezentuje. Założyć będzie chyba łatwiej niż ewentualnie zdjąć.
Mocno pocienione więc trzeba uważać aby się nie wygięło przy wieńcu zębatym.
Będzie jak złapać ściągaczem przy piaście?

Powiem szczerze że nie pomyślałem przed frezowaniem o tym, ale jest możliwość złapania płaskimi szczękami ściągacza.

Coć za coś w tym przypadku chwyt za wieniec zębaty może faktycznie spowodować wygięcie.
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2000
  • Karma: +3/-1
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 15, 2016, 09:30:58 am »
A średnicę zewnętrzną robiłeś na wzór starego?-czy uwzględniłeś jakąś poprawkę,do czego się odnosiłeś.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2000
  • Karma: +3/-1
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 15, 2016, 09:34:09 am »
Tomek,teraz widzę że ty stare koło wykorzystałeś,myślałem że od podstaw robiłeś nowe  ;)

Offline tlukas

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 695
  • Karma: +3/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 15, 2016, 07:50:47 pm »
to koło to prawie jak Marka Krupy.. tyle, że więcej otworów czyli lżejsze bedzie.. spoko wygląda

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2180
  • Karma: +4/-2
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpień 02, 2016, 09:44:58 am »
Jest mamy problem: Szpilka w bloku.

Szpilka była dorabiana, co można było poznać przez punktowanie szpilki w bloku. W sumie to bym ją zostawił, lecz gwint był bardzo słaby. I moje założenia były słuszne, szpilka była dorabiana bo miała gwint w bloku M12 a oryginalnie jest M10

Teraz jak powrócić do orginału?

1. Spawanie może być kłopotliwe, nawet jak rozwierce otwór do 12.5 to jego długość 24[mm] powoduje trudność w zalaniu całego otworu.

2. Mogę wytoczyć nową szpilkę z gwintem M12

3. Zastosować zestaw naprawczy, lecz nie sprężynę a tuleję   
http://www.kerbkonus.de/en/index.php
Link do katalogu : http://www.kerbkonus.de/proddb/pdfframe.php?pdf=en.ds.20&lang=en


 i ta droga chce iść ale muszę wasz zapytać czy dobrze kombinuje:

Zakładając że zastosuje tuleję i dokręcę szpilkę z momentem 35Nm to czy nie wyrwie mi wkładki?

W nacie znalazłem coś takiego ( wartości dokręcania śrub Załącznik Gwinty 1 i gwinty 2 )

- Zakładam współczynniki tarcia nakrętki i śruby na poziomie 0.10

- Klase śruby przyjmuje o wartości 10.9

- gwint oczywiście M10



I jeśli dobrze odczytuje tabelę ( załącznik gwinty 1 ) to śrubę M10 w klasie 10.9 mogę przywalić maksymalnie 57Nm co odpowiada naciskowi 39300 N

Ja będe stosował mniejszą wartość dokręcania, ale do obliczeń przyjmijmy ten warniat ( 57Nm ) jak przejdzie to reszta będzie współczynikiem bezpieczeństwa.

Patrząc na wartość siły jaką wytrzymują wkładki Kerb-konus dla typu 308 wkładka gwintu M10 wytrzyma siłę 47000 N  ( załącznik kerb-konus ) Czyli powinno dać radę. 



Ale porszę o sprawdzenie i opinię.





Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2226
  • Karma: +2/-1
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpień 02, 2016, 11:01:30 am »
To już było przerabiane i się spisuje więc u siebie zrobiłem tak, że gwint na szpilce
zleciłem wytoczyć większy powiedzmy M10,2 0/+0,1mm oczywiście o identycznym skoku.
Taki gwint można naciąć w jednym miejscu tak jak gwintownik, żeby skrawał.
Można ale ja tego nie zrobiłem bo tokarz zrobił "potargany" gwint to znaczy dość chropowaty.
Potem rzadki olej, klucz żabka i powolne wkręcanie w zerwany otwór.
Pod spodem szmatka na opiłki i olej.
Jak się zacinało to wycofanie, czyszczenie z opiłków i od nowa.
W ten sposób gwint się nagniótł większy i trzyma, że HEJ! ;)
Szpilka niestety trochę się podrapała od klucza ale to sprawa estetyki, która nie rzutuje na funkcjonalność.

Na etapie toczenia ewentualnie można by zostawić miejscowe zgrubienie i zrobić nacięcie pod klucz płaski.
Potem to zeszlifować dremelkiem.

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2180
  • Karma: +4/-2
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpień 02, 2016, 11:57:33 am »
Z tym że ja już w bloku mam M12
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Karma: +2/-0
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpień 02, 2016, 02:53:47 pm »
Ja zaryzykowałem spawanie , wyciąłem materiał pomiędzy szpilką a otworem pod cylinder i od strony tego otworu napawałem otwór szpilki a potem to co wycięte - i nawet blok nie pękł.
Niestety blok leży kilka lat więc nie przetestowane , ale myślę że powinno trzymać.

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2226
  • Karma: +2/-1
Odp: Projekt zima 2015/2016 - Chyży silnk
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpień 02, 2016, 03:37:48 pm »
Z tym że ja już w bloku mam M12
Jeśli M12 jest widoczne na zdjęciu to jest jeszcze trochę mięsa.
Co ryzykujesz? Nie wyjdzie to i tak trzeba zaspawa lub jeśli
chcesz coś wstawiać tulejkowatego  to i tak trzeba poprawić gwint czyli zwiększyć M12 na ile?