Marzec 29, 2024, 06:25:01 am

Autor Wątek: Mój Turist  (Przeczytany 8947 razy)

Offline perros

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Karma: +0/-0
Mój Turist
« dnia: Luty 27, 2016, 02:24:43 pm »
Moje pojęcie o składaniu motocykla jest słabe a raczej żadne ale od zawsze lubiłem stare motocykle pierwszy oczywiście był komar potem wsk ,junak którego kupiłem w skrzynkach no i nie podołałem później długo,długo nic wiadomo rodzina praca itp.Kupiłem suzuki intruza jeździ wszystko niby ok ale czegoś mi brakowało no i jest Simson awo turist problem w tym że jest w kartonach gość od którego kupiłem miał go składać rozebrał i zrezygnował a ja kupując nie mogłem nic zweryfikować bo motocykl był w Norwegii.Przyjechał no i po pierwszych oględzinach mina mi trochę zrzedła bo brakuje siedzeń i w głowicy dźwigni przechyłowej  pewnie i innych elementów których jeszcze nie wylapałem  może ktoś z kolegów ma chętnie kupię.A tak na prawdę to nie wiem od czego zacząć mógł bym zlecić komuś remont ale chcę zrobić to sam no i może uda mi się zarazić tą pasją mojego syna więc proszę o jakieś sugestię od czego zacząć. Dzięki
 
« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2016, 06:26:41 pm wysłana przez perros »

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2657
  • Karma: +5/-3
Odp: Ratunku mój Turist ma braki
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 27, 2016, 02:59:35 pm »
Sprawić sobie katalog.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2367
  • Karma: +4/-2
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 27, 2016, 07:43:59 pm »
Tak jak pisał Michał, w Twojej przygodzie niezbędny będzie DOBRY katalog cześci.

polecam tę pozycję, jest dostępna na polskim rynku ( nawet na alledrogo ) : http://www.amazon.de/Ostdeutsche-Motorradklassiker-Reparaturhandbuch-Ersatzteilkatalog-AWO-Modelle/dp/3980948145

Trochę kosztuje ale wiesz mi warto, nawet nie znająć niemickiego z katalogu jesteś w stanie uzyskać masę informacji. ( o czym zresztą przekonali się uczestnicy tegorocznego konkursu )

Ja na twoim miejscu na początku posegregowałbym cześci. Każdy podzespół do osobnej skrzyni

Remont rozpoczołbym od ramy i przedniego zawieszenia + suwaki.

Następnie przyszedłby czas na koła

Na końcu silnik i cała reszta mechaniki


Dlaczego tak? jak będziesz miał braki w blachuwie ( cześci zawieszenia  itp ) to najdłużej ci zejdzie czasu na poszukiwania a później na renowację

Ogólnie z cześciami jest krucho ale silnikowe i tak wyrwiesz szybciej niż blachówę.


Porób fotki abyśmy mogli ocenić i zacząć dawać rady co i jak.


No i powodzenia z remontem



p.s. siedzenie to poszukaj replikę. Orginał trudno dostać - jest zapewne styrany - i kosztuje podobnie w Ch. jak replika.   
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline perros

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Karma: +0/-0
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 28, 2016, 10:52:28 am »
Dzięki, postaram się to po ogarniać i wstawię zdjęcia z siedzeniem poczekam może trafi się gdzieś oryginał za rozsądną kasę a tak na marginesie zastanawiam się czy lepiej regenerować oryginalne elementy czy montować repliki?Michał wyczytałem gdzieś na forum że masz moto pomalowane renolakiem masz malowane szparunki ?
« Ostatnia zmiana: Luty 28, 2016, 10:55:59 am wysłana przez perros »

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2657
  • Karma: +5/-3
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 28, 2016, 12:40:36 pm »
Malowane i już stylowo się wytarły.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 28, 2016, 01:01:44 pm »
Ja znalazłem lakiernik,  który mnie nie wyrzucił jak mu powiedziałem że chcę malować renolakiem.
Tak więc za jakiś czas...

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +4/-3
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 29, 2016, 08:56:00 am »
Polecam tego producenta;
Farby Nopolux firmy Wilckens to lakiery do maszyn rolniczych i budowlanych. Produkty z tej serii cechują się trwałością przewyższającą znacznie farby akrylowe, które stosowane są w przemyśle motoryzacyjnym na karoserie. Farby Nopolux posiadają wysoki połysk przy zachowaniu bardzo dobrych właściwości trwałościowych. Szybkoschnące lakiery Nopolux od momentu pomalowania do pełnego wyschnięcia potrzebują 5-6 godzin.
Bardzo dobre krycie,no ale żeby szparunki dobrze trzymały należy je nanieść,przed upływem całkowitego wyschnięcia lakieru.

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2657
  • Karma: +5/-3
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 29, 2016, 09:47:32 am »
"Panie tym motórem to można w polu orać". Dlatego Andrzej znalazłeś farbę do maszyn rolniczych? ;D
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +4/-3
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 29, 2016, 10:33:14 am »
Sprzęt porządny to i farba musi być z najwyższej półki ;D

Offline perros

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Karma: +0/-0
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 01, 2016, 07:12:44 pm »
No to przynajmniej malowanie mam z głowy ojciec mi pryśnie ale najpierw muszę pozbierać wszystkie elementy.

Offline marjew

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 544
  • Karma: +2/-1
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 01, 2016, 07:25:23 pm »
Żeby wszystkie blachy były w dobrym stanie można proszkowo wtedy jest trwała mocna powłoka i szparunek zawsze potem można nagryzmolić.

Offline perros

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Karma: +0/-0
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 01, 2016, 08:21:31 pm »
jaki może być koszt takiego malowania proszkowego,można tą metodą pomalować obręcz z piastą w komplecie?
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2016, 08:31:03 pm wysłana przez perros »

Offline marjew

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 544
  • Karma: +2/-1
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 01, 2016, 09:00:17 pm »
Obręcze jak najbardziej jak również bębny, podnóżki, rama, półki, itp drobne rzeczy trzeba pamiętać  żeby miejsca np gwintów, gniazd łożysk zabezpieczyć owijając taśmą. W moich okolicach rama to ok 100-130zł, reszta to 15-40 za detal łącznia z piaskowaniem. Takie rzeczy jak bak, błotniki też można ale trzeba po piaskowaniu zaszpachlować ubytki i do pieca z proszkiem chyba ze ma ktoś idealną blacharkę. Kilka lat temu oglądałem jak właśnie testowali szpachlę przed proszkiem czy nie będzie pękać w piecu. Był to kosz od Pannonii i było ok nie mam teraz z nim kontaktu może nic się nie stało w trakcie jazdy.
Teraz dopiero doczytałem że chcesz całe zaszprychowane koło polakierować, ja mam takie dwa ale jeszcze nie jeździłem tym motocyklem i nie wiem czy kiedyś będę a zrobiłem tak bo mi się bardzo spieszyło i nie chciało mi się dorabiać szprych. Z tego co wiem to nie poleca się takiego czegoś.
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2016, 09:04:41 pm wysłana przez marjew »

Offline perros

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Karma: +0/-0
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 03, 2016, 10:26:27 pm »
A oto moja zdobycz ,jeżeli zauważycie braki lub jakieś wskazówki to bardzo proszę :)

Offline perros

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Karma: +0/-0
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 03, 2016, 10:30:48 pm »
i

Offline perros

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Karma: +0/-0
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 03, 2016, 10:33:04 pm »
i...

Offline perros

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Karma: +0/-0
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 03, 2016, 10:37:52 pm »
i

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +4/-3
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 04, 2016, 07:05:44 am »
Układanka cała przed Tobą,jak są chęci i trochę :D-kasy to dasz radę,najważniejsze dobrze rozplanować pracę i pójdzie do przodu ;)

Offline perros

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Karma: +0/-0
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 04, 2016, 09:58:17 am »
miałem jeszcze chrapkę na silnik kompletny znalazłem w Rumuni łudziłem się że może za półdarmo okazało się że chce 1500 euro :-\.Martwi mnie przednie zawieszenie bo było rozebrane i jest sporo rdzy w tych rurach i głowica nie mam jednego konika no i oczywiście siedzenia .Na razie mam czym jeździć a ten Simson będzie V członkiem rodziny :)   

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2367
  • Karma: +4/-2
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 04, 2016, 01:05:38 pm »
Jakieś dziwne dwa płaskowniki sa przyspawane do ramy. Jak chcesz robić oryginał to szlifierka kątowa w ręce i....

Z "grubych" rzeczy to nie widzę nigdzie tylnego błotnika.

Co do amorków z przodu. Wszystko jest do naprawienia. Plus jest taki że w wersji T nie było tłumienia, tylko tuleje z tekstolitu i sprężyny. Dobrze wszystko oczyścić jak tuleje są wytarte to jest możliwość kupna albo dorobi się nowe. 

Chromem na lagach bym sie nie przejmował. Wersje eksport ( w tym te co szły także do Polski ) miały lagi chromowane, ale w Niemczech to bardzo rzadki widok, praktycznie wszystkie są malowane, podobnie jak suwaki z tyłu ( i parę innych elementów w tym całe koła ). Zawsze można pomalować i przyjąć teorię że to oryginał przywieziony z Niemiec  :)

patrz np nowy nabytek kolegi WADMEDA: http://awoforum.pl/index.php?topic=3845.0

Konika do głowicy dostaniesz na alledrogo, często się pojawiają.

Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline rafciojawa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1191
  • Karma: +2/-0
  • Awo T
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 04, 2016, 02:39:23 pm »
Zastanawia mnie w jakim celu były przyspawane te płaskowniki,czy jako oparcie do drapania pleców kierowcy ;D,czy wersja mega uchwytu dla pasażera  ;D
« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2016, 02:45:37 pm wysłana przez rafciojawa »
Jeżeli uważasz,że jedziesz za wolno;zwolnij.:)

Offline perros

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Karma: +0/-0
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 04, 2016, 05:49:54 pm »
Nie znam jego historii jutro będę dzwonił do tego norwega w sprawie siodeł bo coś mi się wydaje że na zdjęciach w ogłoszeniu widziałem stelaż od tylnego siodeła i przy okazji może dowiem się czegoś o jego pochodzeniu. Błotniki na szczęście jest , te koniki różnią sie chodzi mi oczywiście spomiędzy S, a T? Wielkie dzięki za wyrozumiałość i pomoc

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +4/-3
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 05, 2016, 11:41:15 am »
Z klawiatury nic nie jest wymienne między S a T,nawet zapinki zaworów :-\

Offline perros

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Karma: +0/-0
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 07, 2016, 09:06:39 pm »
Mam pytanie odnośnie rozmiaru tłoka 67,95 czy to nominał?

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 07, 2016, 09:15:21 pm »
TAK, w katalogu jest to napisane!!! Wystarczy poszukać.

Offline perros

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Karma: +0/-0
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 22, 2016, 03:18:17 pm »
czy to oryginalna obudowa?

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2657
  • Karma: +5/-3
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 22, 2016, 03:39:01 pm »
Fabryczna z okresu gdy nie potrzebny był stop. Do początku 1956. Mój jest 08,1956 i już miał lampę nowego typu, a instalacja nie przewidywała dodatkowego światła.
« Ostatnia zmiana: Marzec 22, 2016, 03:41:13 pm wysłana przez Michał »
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline perros

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Karma: +0/-0
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 22, 2016, 03:54:31 pm »
mój jest z 55 i ma właśnie coś takiego ale jest strasznie sfatygowana i nie ma szkiełka wiec chyba wezmę tą, jeszcze parę detali i będzie z grubsza wszystko. Dziękuje  :)

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2657
  • Karma: +5/-3
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 22, 2016, 05:42:30 pm »
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline Easy Rider

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 67
  • Karma: +0/-0
Odp: Mój Turist
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 19, 2016, 06:17:44 pm »
Witam, na początku gratuluję zakupu. Co do lampki: jest z roku 1960 (widać po naklejce w środku) i jest srebrna - wniosek: jest identyczna jak w awo do połowy 1955 r., ale pochodzi z innego simsona, lub z wózka bocznego. Oryginalna bez stopu była w awo czarna i było kilka wersji loga na szkiełku. Różniły się też wnętrznościami, w awo był wkład na taką płaską "butelkową" żarówkę, jak w junaku. Na tym zdjęciu jest moja lampka, zobacz na logo:
Nie mam tylko pewności w jakim miesiącu 1955 r. zaczęto montować lampki ze stopem. Ja wyjąłem oryginalny wkład ze swojej i mam dorobiony inny, na 2 żarówki (pozycja i stop), a zmiana zewnętrznie niewidoczna. oryginał na półce oczywiście. A jeszcze słowo odnośnie malowania - ja bym wszystkie blachy, ramę itd. rzucił w podkład, następnie uruchamiał po kolei wszystkie podzespoły, później składał, a jak już wyjedziesz dopiero rozebrał do malowania jak wszystko będzie chodziło. Bo nie wiadomo ile czasu zejdzie na dopracowanie wszystkiego, a zawsze coś może wyjść po drodze, np. naprostowanie błotnika tylnego, aby wałek kardana nie ocierał. Powodzenia!