Marca 13, 2025, 08:50:26 pm

Autor Wątek: mój pierwszy turist  (Przeczytany 40981 razy)

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1140
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #90 dnia: Listopada 23, 2016, 05:30:00 pm »
Krzysiu kolego sympatyczny, jakie tam kurde zbluzganie...
« Ostatnia zmiana: Listopada 23, 2016, 05:33:29 pm wysłana przez tlukas »

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 479
  • Karma: +2/-0
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #91 dnia: Listopada 23, 2016, 08:12:57 pm »
To była taka mała ironia z mojej strony w kierunku "obozów" za i przeciw takim udoskonaleniom , nawet proste rozwiązania można skomplikować i kto chce niech robi i przedstawia . Takie wkręcane "kalamity" były dawniej stosowane w maszynach wiec patentu nie ma  :(

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1989
  • Karma: +5/-3
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #92 dnia: Listopada 24, 2016, 08:21:13 pm »
Ale w "Makowym "dowcipie nie musi  być śrubowych  tłoków i odpowietrzników, bo smar w sztycy będzie kilkanaście  centów nad najwyższymi otworami smarującymi tuleje.  Latem sam sobie będzie pełzał i robił dobrze w tym połączeniu. Obecne smary nie starzeją się szybko, nie  twardnieją, a jakby nawet troszkę, to po zdjęci kapselka mogę wykonać olejkowe kap...kap i całość wymieszać jakimś druciorem. Tym sposobem , przy tak skutecznym smarowaniu o problemach z suwakami mogę zapomnieć, aż do ostatecznego piachu-amen. A młode brum brum będą miały jeszcze okazję  przekonać się i to na wielu płaszczyznach, jak ważne jest dobre smarowanie.

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1140
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #93 dnia: Listopada 24, 2016, 08:25:47 pm »
trzeba pewne tematy nazywać po imieniu i mówić o nich wprost.. jak byś mi nie dorobił tych tulejek suwaków to nawet nie nie miał by kto ruszyć tematu.. mógłbym to zostawić i mieć to w czarnej beskidzkiej ale twoja praca nie byłaby należycie doceniona  ;); każdy posiadacz ramy turystycznej zna temat bo zapewne patrzył, a jeśli nie to prędzej czy później popatrzy na swoje skorodowane patyki i wytarte tulejki.. można by na ten temat dywagować, zwolennikom zmian można by rzec: "nie bójmy się zmian", konserwatystom i ortodoksom można by rzec : "nic na siłę" ale trzeba też przyznać, że dziś każdy dba o swojego awoka i zapewne nie przeoczy czynności smarowania suwaków:-) czas pokaże czy cztery otwory, śruba i kalamitka pomogą czy też zaszkodzą... szukając sprężyn w pudełku ze złomem awokowym natknąłem się na aluminiowy krążek -  olśniło mnie - to kapsel suwaka.. tyle razy miałem to w rękach zastanawiając się co to za ustrojstwo..  8) ładnie ukrywa kalamitkę 8)
krzysiek wyślij mi swój nr tel. bo gdzieś mi się zapodział, jutro chciałem do ciebie podjechać
« Ostatnia zmiana: Listopada 24, 2016, 08:29:13 pm wysłana przez tlukas »

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1140
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #94 dnia: Grudnia 02, 2016, 04:41:25 pm »
stożek na kole zamachowym z wałem już dotarte na paście.. pasuje idealnie.. koło z lekka odchudzone, wyważone dynamicznie, sprężyny dorobione według obliczeń Tomka czyli wartość nacisku na sześć prawie taka sama jak na trzy z grubszego drutu.. powinno być oki

habayusa

  • Gość
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #95 dnia: Grudnia 02, 2016, 05:03:27 pm »
Ciekawi mnie jaka jest waga tego koła po odchudzeniu  i czy kołki jakoś dodatkowo zabezpieczyłeś bo powierzchnia wcisku jest nico mniejsza . Jest to chyba ocynkowane dla zabezpieczenia przed korozją jeśli się nie mylę . Wygląda bardzo ciekawie ten zestaw .

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1140
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #96 dnia: Grudnia 02, 2016, 05:52:09 pm »
Od drugiej strony punktowy spaw ostatecznie oszlifowany... To tylko podkład, niema konieczności ocynkowywać... Nie ważyłem. Myśl należy do Marka Krupy, przypasował mi pomysł z tulejkami wprasowanymi na ciasno by sprężyny nie ulegały wypatrzeniu ;D
« Ostatnia zmiana: Grudnia 02, 2016, 06:02:04 pm wysłana przez tlukas »

habayusa

  • Gość
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #97 dnia: Grudnia 02, 2016, 08:13:29 pm »
Podobne  chociaż bardziej odelżone widziałem i chciałbym zastosować w wyścigówce

habayusa

  • Gość
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #98 dnia: Grudnia 06, 2016, 11:46:52 am »
Jakbyś mógł zważyć i podać mi masę to byłbym bardzo wdzięczny . Bo na tej podstawie zorientowałbym się ile może ważyć to bardziej odelżone i byłoby wiadome ile zeszli z masy oryginalnego. Swoje chcę przetoczyć z jednego zamocowania a to by mi pomogło podjąć ostateczną decyzję.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 06, 2016, 11:49:49 am wysłana przez habayusa »

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1140
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #99 dnia: Grudnia 07, 2016, 01:13:00 pm »
całkiem goła 2,4 kg pomiar na wadze łazienkowej więc może być niezbyt dokładny..

habayusa

  • Gość
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #100 dnia: Grudnia 07, 2016, 03:00:44 pm »
Dzięki ,  już jest  podstawa do tuningowej modyfikacji .

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1140
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #101 dnia: Grudnia 23, 2016, 08:43:06 pm »
troszkę popracowałem przed świętami, co prawda sprężynek nie liczyłem, ale co nieco udało mi się poremontować.. może jakieś linki odzwierciedlą moją zabawę z awo:

https://www.youtube.com/watch?v=5CBo91RWZIM

https://www.youtube.com/watch?v=o4_mXyVzDao

https://www.youtube.com/watch?v=dxmiXiTXdNA

https://www.youtube.com/watch?v=UoLzL1KTpig        (link powtórzony z tematu AKTUALNOŚCI)


Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1140
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #102 dnia: Grudnia 23, 2016, 09:11:44 pm »
kilka fotek w załączeniu
« Ostatnia zmiana: Grudnia 23, 2016, 09:14:17 pm wysłana przez tlukas »

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1140
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #103 dnia: Grudnia 23, 2016, 09:16:20 pm »
prądnica od mz

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #104 dnia: Grudnia 23, 2016, 10:29:51 pm »
Chciałbym zobaczyć te koła po przebiegu 40tys. km.

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1140
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #105 dnia: Grudnia 25, 2016, 11:09:27 am »
Tyle to do końca życia pewnie nie zrobię ..... ;)

Offline nickeledon

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 488
  • Karma: +1/-0
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #106 dnia: Grudnia 25, 2016, 02:45:35 pm »
Odpalanie na "sucho" bez zamkniętej głowicy  :o to rzeźnia dla silnika.

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #107 dnia: Grudnia 25, 2016, 03:52:20 pm »
Dla mnie przy tych obrotach trochę za mało oleju na klawiaturze.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

habayusa

  • Gość
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #108 dnia: Grudnia 25, 2016, 04:48:45 pm »
Ciekawi mnie czy po tym poprawieniu smarowania kół rozrządu przez odmę będzie się bardziej wydobywał olej  i z moto będzie ciekło . Moim zdaniem otwór troszkę za duży , wystarczyłby minimalny natrysk bo miejsce w które trafia jest idealne .

Offline nickeledon

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 488
  • Karma: +1/-0
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #109 dnia: Grudnia 25, 2016, 05:07:44 pm »
Ciekawi mnie czy po tym poprawieniu smarowania kół rozrządu przez odmę będzie się bardziej wydobywał olej  i z moto będzie ciekło . Moim zdaniem otwór troszkę za duży , wystarczyłby minimalny natrysk bo miejsce w które trafia jest idealne .

Mnie ciekawi czy tam macie jakiś problem ze smarowaniem, bo na smarowanie kół zębatych wystarcza mgła olejowa. Zbyt duża ilość oleju może nawet powodować nadmierne opory hydrokinetyczne, a co za tym idzie problem z wkręcaniem się na wysokie obroty. Kolejnym problemem który widzę jest obniżenie ciśnienia w układzie smarowania i mogące z tego wynikać niedobory oleju w innych punktach, np. tak jak zauważył Michał. Ponadto sprawdzenie smarowania kół w sposób przez Ciebie zaprezentowany nijak się ma do rzeczywistych warunków pracy, temperatura, zamknięta pokrywa koła w ruchu. Najważniejszymi  punktami smarowania w silniku są wszelkiego rodzaju panewki, tam musimy mieć zagwarantowany ciągły dopływ czynnika pod odpowiednim ciśnieniem. Łożyska, koła zębate, gładź cylindra itp. elementy są wystarczająco smarowane rozbryzgowo lub mgłą olejową. Jeszcze jedną ważną rolą którą spełnia olej jest chłodzenie, jeżeli zmniejszymy wydatek oleju na głowicę poprzez zmiany w dole silnika, pogarszamy drastycznie jej warunki pracy.   

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +5/-3
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #110 dnia: Grudnia 27, 2016, 07:37:10 am »
Łukasz,kabelek od kondensatora w iskrowniku przełóż pod drugą śrubkę na izolatorze NN,masz tam otworek poniżej na włożenie kabla,bo tak jak masz nie zamkniesz dekla iskrownika.

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1140
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #111 dnia: Grudnia 28, 2016, 05:57:42 pm »
zdemontowałem sygnalizator dźwięku na podzespoły.. po oczyszczeniu okazało się, że to oryginał
« Ostatnia zmiana: Grudnia 28, 2016, 06:02:48 pm wysłana przez tlukas »

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1989
  • Karma: +5/-3
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #112 dnia: Stycznia 01, 2017, 10:14:42 pm »
Nikel... a od kiedy w silniku AWO są panewki. No chyba , że u Ciebie . Jeżeli tak to prześlij opis i foty Jeżeli chodzi o zmianę systemu smarowania kół rozrządu to chodziło o podniesienie ciśnienia w układzie smarowania poprzez podniesienie punktu wypływu.Wskazane byłoby wykonanie jeszcze dyszy kierunkowej i to miękkiej, plastikowej , Jednak ścianka kanału jest bardzo cienka i wcześniej należałoby wykonać spaw nadlewający. Podanie oleju bezpośrednio między koła skutecznie wycisza pracę przekładni. Co jest ważne w obliczu niemożliwości zakup nowych kół i niedokładności wykonania bloku. No chyba, że ktoś wymyślił inną kasację luzu międzyzębnego tych kół. A problem jest bardzo poważny, bo ja wyjący silnik powszechnie szanowanego kolegi rozpoznaję z odległości min 0,5 km. Dla sprawiedliwości muszę przyznać, że On słyszy mój wolny wydech co najmniej z kilometra. Ale wolny, angielski  wydech to tylko fantazja dziadka Marka. Odnośnie odelżonego koła zamachowego, to materiał był zdejmowany tylko z części gdzie są sprężyny do grubości 15 mm. Masa z tulejkami to 2420 g. Sprężyny z drutu fi 2,5 mm. Dynamiczne wyważanie Otoczak -Radomsko.

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1989
  • Karma: +5/-3
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #113 dnia: Stycznia 01, 2017, 10:49:04 pm »
Sorki mała pomyłka, powyższą masę uzyskałem przy szerokości  nie 15 tylko 12 mm. Przy takim  lżejszym kole zamachowym obroty wału korbowego na biegu jałowym  muszą być wyższe o ok. 100 obr/min. Ale  za to wkręcanie na obroty jest z innej bajki i nie boli mnie głowa jak widzę górę, bo mogę spokojnie na podjeździe przyspieszać. Silnik pozbył się też typowej dla wszystkich AWO wady, czyli kichnięcia przy ostrym otwarciu przepustnicy. Należy też wspomnieć o mniejszym obciążeniu łożysk wału korbowego i połączenia stożkowego wał korbowy-koło zamachowe. Nie zalecam jednak  odchudzania koła tylko w przypadku jeżdżenia z koszem lub z plecaczkiem 100 kg + .

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #114 dnia: Stycznia 02, 2017, 07:27:39 am »
U mnie wyje przekładnia wstępna w skrzyni biegów.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline nickeledon

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 488
  • Karma: +1/-0
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #115 dnia: Stycznia 02, 2017, 08:05:41 am »
Nikel... a od kiedy w silniku AWO są panewki. No chyba , że u Ciebie .

Jeżeli przeczytasz uważnie to nie napisałem, że w AWO, a u mnie są. Zwróciłem  uwagę na tę przeróbkę właśnie ze względów  które opisałem, osobiście wolę mieć bardziej intensywnie smarowaną głowicę niż takie koła, bo to że olej będzie się na nie lał ciurkiem nie oznacza, że będą mocniej wysmarowane. Koła rozrządu, napędu pompy i obrotomierza w moim silniku są smarowane tylko tym co się rozbryzga i żyją już od wielu dziesiątek tys. km.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 02, 2017, 08:15:36 am wysłana przez nickeledon »

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #116 dnia: Stycznia 02, 2017, 09:18:06 am »
U mnie wyje przekładnia wstępna w skrzyni biegów.
POTWIERDZAM

Offline nickeledon

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 488
  • Karma: +1/-0
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #117 dnia: Stycznia 02, 2017, 09:33:04 am »
Koła o prostym zazębieniu zawsze będą wyć, a w reduktorze to tym bardziej  :)

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #118 dnia: Stycznia 02, 2017, 10:25:16 am »
Koła rozrządu w Awo mają uzębienie skośne.
Zmieniamy położenie smarowania:
- z dolnego ; olej jest natryskiwany na koła które go odrzucają
- na górny ; olej jest wciągany przez koła
ale nie powinien być zmieniany wydatek oleju, czyli powinna być zachowana ta sama średnica otworu co poniżej, zdaje się fi 1,5 mm (tak?)

Po drodze jest smarowany jeszcze wał.
W oryginale jest to najpierw koła rozrządu-wał-głowica a po zmianie wał-koła rozrządu-głowica.

Offline nickeledon

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 488
  • Karma: +1/-0
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #119 dnia: Stycznia 02, 2017, 10:50:04 am »
Koła rozrządu w Awo mają uzębienie skośne

A to powinno być w miarę cicho, ale i tak sądzę, że robicie z igły widły w tym przypadku  ;)