Marca 13, 2025, 09:24:36 pm

Autor Wątek: mój pierwszy turist  (Przeczytany 40986 razy)

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1180
  • Karma: +7/-6
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #120 dnia: Stycznia 02, 2017, 01:07:50 pm »
Gdyby jedno z nich było z innego materiału niż stal
(żeliwo,aluminium),to nie byłoby problemu z głośną pracą.
A tak tonący brzytwy się chwyta.

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1989
  • Karma: +5/-3
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #121 dnia: Stycznia 02, 2017, 09:06:12 pm »
Oczywiście duże np. z tekstolitu. Należałoby pozostawić oryginalną metalową piastę do niej dorobić większy, stalowy kołnierz oporowy i dopiero do niego nitować tekstolit. No można  też przerobić małe koło nacinając na nim  frezy, zabezpieczając z jednej strony tekstolitowe koło podkładką a z drugiej pierścieniem segera. Odnośnie smarowania, to bardzo dużo zależy od zastosowanych materiałów idealnym przykładem jest smarowanie tylko mgłą olejową klawiatury w NSU OSL 251. Motor z lat 30-stych i ani grama luzu. Ale niestety ta wyjątkowa, według mnie dysponująca największym potencjałem myśli inżynierskiej firma została kupiona i ostatecznie wykończona przez VW. A dzisiaj kiedy księgowi a nie inżynierowie decydują o tym co i jak ma być produkowane, to jest problem nawet z zakupem dobrych taczek.

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1140
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #122 dnia: Stycznia 02, 2017, 09:47:55 pm »
dziś pobawiłem się ze zbiornikiem przygotowując go do wykonania szparunków
« Ostatnia zmiana: Stycznia 02, 2017, 09:50:43 pm wysłana przez tlukas »

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +5/-3
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #123 dnia: Stycznia 03, 2017, 07:16:54 am »
Można i tak,ale prościej jest na podkład z reki wąskim strumieniem nanieść biały pasek tak bez wyklejania aby tylko nanieść kolor,wyschnie, nakleić odpowiedniej szerokości pasek,następnie nanosimy złoty,wyklejamy odpowiedniej grubości paseczki,po obeschnięciu kładziemy czarny,jak obeschnie zdejmujemy maskujące paseczki i mamy gotowe pod nakładanie lakieru.

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1140
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #124 dnia: Stycznia 03, 2017, 08:01:42 am »
Podany przez ciebie sposób Andrzejku przerabiałem w sporcie i nie jestem zadowolony,  spróbuję inaczej tyle że tym razem naniose cienką warstwą z nadzieją że nie będzie lipy jak ostatnio, zobaczymy co się urodzi

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +5/-3
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #125 dnia: Stycznia 03, 2017, 08:21:59 am »
Ważna jest jakość pasków (wyklejek),musi być dobrej firmy,jest elastyczny i nie tworzą się podcieki.

habayusa

  • Gość
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #126 dnia: Stycznia 03, 2017, 09:23:31 am »
Tak jak pisze Andrzej ważna jest taśma , ważny jest czas od momentu pomalowania do momentu ściągania taśmy maskującej i ważna jest grubość powłoki szparunku . Za szybko ściągnięte mogą nam zaciągnąć farbę pod siebie , a za pózno zdjęte  szparunek może podszczerbić . Musisz poćwiczyć na innych elementach żeby nie zepsuć wcześniejszej ładnie wykonanej pracy .Nie wiem jakiej farby będziesz używał do szparunków . Są kolesie co wykonują PINSTRIPING i mają zajefajne farby które nałożone nawet na stary lakier wchodzą jakby w reakcję i bardzo mocno przywierają.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 03, 2017, 09:39:25 am wysłana przez habayusa »

Offline jah

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 798
  • Karma: +3/-0
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #127 dnia: Stycznia 03, 2017, 08:32:27 pm »
Łukasz napisz jaka farba (dokładnie rodzaj, model, skład itp.) i czy jeszcze po tym lakier bezbarwny będziesz kładł?
ps. Wadmed to zaplanował ;)
W mądrej książce piszą, że ....

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1140
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #128 dnia: Stycznia 04, 2017, 09:42:13 pm »
jasiu mms ci wysłałem z nr lakieru o który pytałeś.. dziś się pobawiłem areografem i w sumie pomimo, że mogło być dużo lepiej to i tak jest nieźle.. przy kolejnym malowaniu szparunków będę wiedział na których czynnościach się skupić i poświecić więcej uwagi.. generalnie wyszło lepiej niż na zbiorniku sporta. tak jak przypuszczałem cienka warstwa złotego lakieru wygląda efektywnie, biała lepiej kryje gdy jest nieco grubiej położona, ale to powoduje rant przy odklejaniu taśmy..

Offline jah

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 798
  • Karma: +3/-0
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #129 dnia: Stycznia 05, 2017, 09:54:19 am »
Pięknie zrobione. dostałem mms dzięki

Offline nickeledon

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 488
  • Karma: +1/-0
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #130 dnia: Stycznia 08, 2017, 05:24:51 pm »

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1989
  • Karma: +5/-3
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #131 dnia: Lutego 06, 2017, 10:57:51 pm »
Super, chyba nawet słońce przygaśnie...

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1140
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #132 dnia: Lutego 24, 2017, 08:41:06 pm »
podczas jazd testowych zauważyłam nadmiernie mokry silnik, to benzyna, w pierwszej chwili pomyślałem, że kranik coś puszcza... coś zbyt duża ilość tego paliwa... okazało się, żę zbiornik opierał się na deklu silnika i od wibracji przytarł się w miejscu spawu..

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #133 dnia: Lutego 24, 2017, 09:20:27 pm »
Łukasz orientację zmieniłeś?

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1140
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #134 dnia: Lutego 25, 2017, 07:19:44 am »
Powiadają, żeby życie miało smaczek, raz dziewczynka, raz chlopaczek ;D

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +5/-3
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #135 dnia: Lutego 25, 2017, 11:24:55 am »
Przerwa między bakiem a deklami ponad 1cm,a mimo to częsta dolegliwość,większość dekli przetarta od baku, zbierają się na to wypracowania śrub ,jak i otworów w nich obsadzonych,szpilka dolna silnia ma luzy w bloku który osiada,pierwszy objaw to dekielek od skrzyni biegów przy kopniku obciera o ramę,unosi się przód silnika i dekiel wydechowy obciera o zbiornik i tak kolejno wszystkie tworzące się otwory w fasolkę gubią wymiary i dystansowanie,niby drobnostki a potrafią uprzykrzyć życie 

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1140
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #136 dnia: Lutego 25, 2017, 05:26:20 pm »
polutowałem szczelinę, do zbiornika wlałem denaturat - nic nie cieknie... no zobaczymy jak wyjdzie gdy paliwo będzie stało cały czas.. u mnie nic o ramę nie ociera, luzów na silniku też nie zauważyłem.. dałem pod zbiornik otulinę izolacyjną do rur coś jak tomek ma w zielonym, chyba jeszcze rozwierce uchwyt tylny zbiornika w ramie...

habayusa

  • Gość
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #137 dnia: Lutego 27, 2017, 07:54:03 am »
Moim zdaniem przyczyna tkwi gdzie indziej a mianowicie nie wolno siadać na motocykl gdy ten jest postawiony na stopkach centralnych .
Masa moto + masa ciekawskiego lub nieświadomego użytkownika wygina dolną rurę do góry i w ten sposób dekle głowicy zbliżają się do zbiornika i ta mała przerwa pomiędzy nimi zanika.  8)

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1140
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #138 dnia: Lutego 27, 2017, 05:53:41 pm »
przyznam, że nie mogłem się powstrzymać 8) może coś w tym jest..
zabrałem się za uchwyty błotnika przedniego, za radą Andrzeja kupiłem płaskownik i do dzieła, że bez młota nie robota wszyscy wiedzą.. początki przedstawiam na fotach

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1140
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #139 dnia: Lutego 27, 2017, 06:00:33 pm »
prośba przy tym, możecie podać wymiary długości pionowego i poziomego uchwytu mierząc od krawędzi błotnika do centrum otworu

habayusa

  • Gość
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #140 dnia: Lutego 28, 2017, 12:21:59 am »
Pomierzyłem parę błotników :
-średni wynik dla pionowego to 41 mm środek otworu kwadratowego + 24 mm do środka następnego
-średni wynik dla poziomego jajowatego od krawędzi do krawędzi otworu 260-274 mm czyli środek to 267 mm
Odchyłki są ale minimalne, jeżeli wykonasz w tych wymiarach to na pewno będzie pasowało ;)

habayusa

  • Gość
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #141 dnia: Lutego 28, 2017, 12:39:26 am »
Jeżeli chodzi o odległość dekielki zaworowe-bak to takie jest moje spostrzeżenie które ma na wpływ odległości pomiędzy nimi .
Jeżeli chodzi o wyrobienie otworów w silniku i ramie jest różnica może być tylko ok 1 mm a nie 1 cm .
Zakładając że otwór dolny i górny mocowania silnika zmienił swoją wartość  w dół  to i tak opadnie grawitacyjnie  i odległość powinna się zwiększyć.
A jeżeli tylko dolny otwór się wyrobi to górne mocowanie silnika jest osią obrotu i kręcąc silnikem do dołu pod naciskiem skrzyni w tym wypadku odległość głowicy od baku minimalnie wzrasta a nie maleje.
I w drugą stronę jeżeli górne mocowanie się wyrobi dolne jest osią obrotu to odległość może się zmienić w górę tylko o wartość wynikającą z  luzu pomiędzy ramą szpilką silnikiem są to dziesiąte mm lub 1 mm a nie 1 cm .
Czyli silnik mimimalnie pójdzie w górę lub w dół 8)
Co wy na to ? Może macie inną koncepcję?
« Ostatnia zmiana: Lutego 28, 2017, 01:08:07 am wysłana przez habayusa »

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +5/-3
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #142 dnia: Lutego 28, 2017, 08:16:33 am »
Przecież zakładający wątek tlukas nawet nie sprecyzował,który dekiel mu obcierał,rozwiązał problem przez uniesienie zbiornika i zapewne wypracowanie uchwytów baku w fasolki jak i śrub mocujących zbiornik były przyczyną  usterki, temat zamknął i jakoś nie widzę powodów aby go dalej ciągnąć, ja nakreśliłem tylko ogólnie temat dotyczący takich objawów,a Ty usilnie starasz się wszystkim udowodnić że racja jest po Twojej stronie i zachęcasz do dyskusji,życzę powodzenia >:(

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #143 dnia: Lutego 28, 2017, 10:07:09 am »
Bez napinki ,Panowie.
Może coś wyjdzie z tego dumania.
U mnie na poprzednim silniku też opadła skrzynia i obcierała o ramę o czym nie miałem pojęcia do czasu zmiany silnika.
Wcześniej zawsze była nieco ponad ramą, niewiele ale jednak nad.
Kolejny silnik nie chciał już wejść bezproblemowo.
Otwory się nieco rozminęły o ledwie powiedzmy 0,5mm trzeba było pobijać szpilki a wcześniej palcem wciskałem i wyciągałem.
Skrzynia aktualnie podniesiona i nad ramą teraz. Nie ma kolizji.
Grubość uszczelki miedzy karterem a pokrywą prądnicy/iskrownika też swoje robi.
Nie analizowałem tego bo nie mam na to czasu ale jak ktoś ma chęć to po co mu bronić ;)

habayusa

  • Gość
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #144 dnia: Lutego 28, 2017, 10:28:05 am »
Przednie mocowanie baku przy ramie otwór fi 8 w tulejce praktycznie nie ma możliwości wyrobienia bo tulejka ma za dużą powierzchnię która mogłaby się poddać.
Tylne mocowanie baku przy ramie otwór wywiercony praktycznie przy dolnej ściance i śruba praktycznie opiera się o powierzchnię płaską czyli też niemożliwe aby całość poszła w dół.
W baku otwory musiałyby się wyrobić  z 8 mm na 18 żeby bak osiadł o 1 cm -kto to widział.
Pierwszy raz słyszę aby ktoś używał mocno wyrobionych śrub do mocowania baku po remoncie kapitalnym .
Zachęcam do dyskusji bo przecież po to jest forum.
Grubość uszczelki pomiędzy karterem a pokrywą prądnicy nie ma wpływu na odległość baku od głowicy.
A opadnięta skrzynia ociera o ramę a nie o bak .
Teraz powinno być bez napinki bo chyba wszystko wyjaśniłem.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +5/-3
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #145 dnia: Lutego 28, 2017, 10:39:35 am »
I wszystko jasne teraz nas oświeciłeś ;D

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #146 dnia: Lutego 28, 2017, 03:41:37 pm »
Grubość uszczelki pomiędzy karterem a pokrywą prądnicy nie ma wpływu na odległość baku od głowicy.

Pewnie, że nie ma.
Ma za to wpływ na rozstaw otworów mocujących.

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1140
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #147 dnia: Lutego 28, 2017, 08:29:13 pm »
jeśli chodzi o dekiel to tak jak domyślił się andrzej - ssącego zaworu, z resztą innej opcji niema jak pisze habayusa w przednim jest zbyt solidna tuleja więc praca śruby jest zdecydowanie mniej prawdopodobna... to temat do ogarnięcia więc niema spinki, dziękuję mimo wszystko za podpowiedzi.. zmierzyłem te uchwyty w przednim błotniku i faktycznie w poziomym jest 267mm  ale w pionowym (górnym) wychodzi 254mm... nie powinny być jednakowe?

habayusa

  • Gość
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #148 dnia: Lutego 28, 2017, 11:28:17 pm »
W 135 odpowiedzi Andrzej mówi o wydechowym deklu a Ty w 147 odpowiedzi piszesz ,że chodzi o dekiel ssący jak domyślił się Andrzej .
 Teraz to przestało się  trzymać kupy -pal licho pomińmy to.
Pisałeś o pionowym i poziomym mocowaniu błotnika a Tobie chodziło o  przedni i tylny .
Podałem pionowy wedle życzenia.
To co napisałem wcześniej to nie było po to aby komuś zaszkodzić tylko po to , żeby takie rzeczy wyeliminować przed remontem a nie martwić się co zrobić gdy jest już za pózno .
Mógłbym zacząć nowy wątek związany z tym tematem ale po co skoro wszyscy czytają prawie wszystko tylko niektórzy bez zrozumienia.
Jutro podam jak zwymiaruję ;)

habayusa

  • Gość
Odp: mój pierwszy turist
« Odpowiedź #149 dnia: Marca 01, 2017, 12:06:17 am »
Z moich pomiarów wyszło , że przedni pałąk ma początek otworu 254 mm a koniec 266  mm .
Średnia to 260 mm od krawędzi błotnika do środka otworu.