Marca 29, 2024, 05:44:25 am

Autor Wątek: Awo 425S renowacja  (Przeczytany 23463 razy)

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #30 dnia: Maja 05, 2017, 01:25:34 pm »
cd

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #31 dnia: Maja 05, 2017, 01:27:00 pm »
cd

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #32 dnia: Maja 05, 2017, 01:28:18 pm »
cd

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #33 dnia: Maja 05, 2017, 01:30:18 pm »
cd

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #34 dnia: Maja 05, 2017, 01:31:27 pm »
cd

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #35 dnia: Maja 05, 2017, 01:36:51 pm »
cd

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #36 dnia: Maja 05, 2017, 01:38:32 pm »
cd:   teraz zabieram się za głowicę i ustawienie zaworów.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +4/-3
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #37 dnia: Maja 05, 2017, 02:28:57 pm »
Mnie trochę niepokoją te obrobione śruby dociskające odrzutnik,parę razy widziałem już w tym miejscu urwany odrzutnik,łeb musi całą powierzchnią dociskać.
Do zakładania silnika puszki nie przeszkadzają,ale do włożenia skrzyni w sporcie to już trochę tak,ale to kwestia wprawy w manewrowaniu skrzynią aby puszek nie porysować.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +4/-3
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #38 dnia: Maja 05, 2017, 02:50:01 pm »
I ta ilość oleju w cylindrze nie dopuszczalna,najważniejsze pierwsze odpalenia aby pierścienie zaczęły się układać a olej wręcz będzie temu przeszkadzał,gładź smarujemy bardzo delikatnie.

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #39 dnia: Maja 05, 2017, 03:19:00 pm »
Śruby dociskające odrzutnik nie były "zjechane", są napunktowane dornem po solidnym przykręceniu i zalane klejem do łożysk i śrub, to tylko tak wygląda. Jeżeli chodzi o olej w cylindrze to posmarowałem gładź przy jego zakładaniu i w momęcie wskoczenia wszystkich pierścieni delikatnie nalałem z góry na tłok oleju a nastębnie delikatnie obracałem cylinder raz w lewo raz w prawo aby wyczuć czy wszystko jest ok, dopiero potem delikatnie nabiłem cylinder. Olej na pewno usunę, a tłok chodzi ciasno. Puszki narzędziowe chyba zdemontuję przy wkładaniu silnika.

habayusa

  • Gość
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #40 dnia: Maja 05, 2017, 03:35:09 pm »
Na zdjęciu wygląda jakby wał i odrzutnik oleju były używane ale mogę się mylić
« Ostatnia zmiana: Maja 05, 2017, 03:38:58 pm wysłana przez habayusa »

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #41 dnia: Maja 05, 2017, 03:51:42 pm »
Z tego co dowiedziałem się o syna właściciela Sporta to ojciec rozebrał go jakieś 20 lat temu  celem remonu i wał, tłok, pierścienie i cylinder są nowe,  reszta części była z rozkręconego motoru, plus kilkanaście zdublowanych   używanych części. Słoneczko kupiłem w Niemczech na Ebayu, a  wał  nie ma żadnych luzów, ale nie potrafię stwierdzić  czy jest nowy czy po regeneracji, za mało mam doświadczenia.  Rozebrany motocykl i silnik leżał na strychu niczym nie przykryty i całość wyglądała nie ciekawie jak go kupiłem.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +4/-3
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #42 dnia: Maja 05, 2017, 04:20:21 pm »
Ważna jest zgodność stożka śruby i wpustu w wale tak aby przylegała całą powierzchnią styku,mam nadzieję że jest ok.,ale tak naprawdę nie przejmuj się naszymi opiniami i tak w większości przypadków sam będziesz musiał dojść do wniosków w trakcie użytkowania i to jest najfajniejsze w tego typie sprzętów ,rady są dobre i nie odzowne,a własne godziny spędzone przy przemyśleniach dopiero oddają całe sedno :),żaden nawet najlepszy HD współczesny nie odda tego klimatu jak zacznie przerywać na przejażdżce  :D

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1179
  • Karma: +7/-5
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #43 dnia: Maja 05, 2017, 08:27:04 pm »
Uszczelka pod głowicę to z tych tańszych?
Posmaruj ją przynajmniej,bo jak na sucho złapie,
to przy ponownym demontażu się nie doskrobiesz.

Offline jawol

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 445
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #44 dnia: Maja 05, 2017, 11:22:14 pm »
Witaj Andrzeju  :)
Przy okazji Twojego wątku chciałbym po drążyć temat zabezpieczania śrub . Widzę ,że zabezpieczałeś śruby słoneczka wału klejem . Przy okazji remontu silnika w moim Turiście też użyłem kleju do zabezpieczenia śrub . Teraz z perspektywy czasu chociaż nic się nie dzieje mam pewne wątpliwości co do zasadności użycia takiego zabezpieczenia. Co Ty o tym sądzisz , może koledzy z forum wypowiedzą się na ten temat ?
                      Pozdrawiam Janusz - jawol   :)
Nadszedł czas by realizować swoje marzenia :)

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #45 dnia: Maja 06, 2017, 09:07:33 am »
Ja czerpię wiadomości z forum i skorzystałem z jednej z nich, tak więc nie mam wyrobionej opinii co do klejenia śrub. Mam nadzieję że będzie dobrze.

Offline Pankol

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #46 dnia: Maja 11, 2017, 10:06:27 pm »
Ja remontuje stare motocykle od lat i zawsze w newralgicznych miejscach używam kleju.

Loctite.

Jutro podam wam numery nie pamiętam z głowy.

Zielony jest do śrub odkręcanych czasami, żeby odkręcić czerwony trzeba najpierw śrubę i okolicę nagrzać palnikiem, inaczej można pożegnać się z gwintem, szczególnie w aluminium.

Nigdy nie zdarzyło mi się żeby klej puścił sam z siebie a śruba się wykręciła.

Przed klejeniem trzeba przestrzegać czterech zasad:

Odtłuścić śrubę i otwór gwintowany, szczególnie otwór z pozostałości smaru i brudu (ja zawsze sprawdzam wszystkie gwinty gwintownikiem)
Nanosić niewielką ilość kleju tylko na śrubę
Nie oddychać nad śrubą klej anaerobowy nie znosi wilgoci czasami starczy para z ust żeby nie trzymał prawidłowo.
Dokręcać śrubę z odpowiednim momentem (klucz dynamometryczny) Jak producent motocykla nie podaje ile to ja korzystam ze standardowych tabel uwzględniających gwint, klasę śruby i rodzaj materiału w jaki wkręcamy śrubę.


Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #47 dnia: Maja 12, 2017, 09:09:43 am »
Rozebrałem oby dwie klawiatury bo miały duże luzy. Z jednej strony brakowało po jednym  wałeczku łożyska, a z drugiej po 2 sztuki (łączny brak 6 sztuk) , z tym że wygląda na to, że nie była klawiatura zakładana,  w/g katalogu T13, nr 11 powinno być łącznie 76 igiełek (wałeczków) dzieląc na 4 wychodzi po 19 szt. na jednej stronie, a ja mam 28 szt x 4 = 112 szt  ???  Czy w katalogu jest błąd.  Jako ciekawostka: w drugiej klawiaturze ktoś przerobił na 2 pierścienie i 3 rzędy wałeczków po jednej stronie, widać ślady na koniku.

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1179
  • Karma: +7/-5
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #48 dnia: Maja 12, 2017, 09:31:55 am »
Nie ma błędu,były igiełki 2mm na średnicy podziałowej 18mm(28 szt)-nowszy typ,
oraz starszy na średnicy nieco ponad 15mm,igiełki 2.5mm-(19szt)

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #49 dnia: Maja 12, 2017, 10:21:53 am »
Dzieki, coraz więcej wiem  ;)  Następne fotki za kilka dni.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +4/-3
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #50 dnia: Maja 12, 2017, 12:13:47 pm »
Na ten konik to szkoda zakładać nowych igiełek,raczej tylko pod panewki po przeszlifowaniu

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #51 dnia: Maja 19, 2017, 08:36:42 am »
Klawiatura już założona od Pawła (po regeneracji na łożyskach) ale zaworów jeszcze nie ustawiałem. Mam problem z ustawieniem zapłonu. Przerwa na przerywaczu ustawiona na 0,4 mm i lamka gaśnie (przerywacz się podnosi) na ok 2 cm przed znakiem ZP na kole zamachowym.  Założyłem nową krzywkę (od Michała ) ale nic nie pomogło. Krzywka ma dwa bolce, gubszy i cieńszy, czy ma to znaczenie  jak ją zamontuję, bo próbowałem zamontować obracając ją o 180 stopni i nie pomogło. Może za duży otwór w kamieniu i bolec na iskrowniku ma za duży luz ?  Jakieś pomysły ???   Dla zrozumienia problemu: jak ustawię przerwę na 0,25 mm to lamka idealnie gaśnie na znaku ZP. Iskrownik (patrząc na niego) maksymalnie przekręcony w lewo.
« Ostatnia zmiana: Maja 19, 2017, 08:44:45 am wysłana przez Endrju057 »

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +4/-3
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #52 dnia: Maja 19, 2017, 09:05:50 am »
Krzywki nie da się przełożyć o 180st bo są różne grubości bolców i otworów w przyśpieszaczu,nie widać czy płytka przerywacza jest ustawiona na znaki,a nawet jak jest czy jesteś pewny że iskrownik nie był składany z różnych części,jeśli tak to trzebaby było od nowa wyznaczyć punkty na obudowie iskrownika i płytki(na największy potencjał iskry),zmiana przerwy na przerywaczu oczywiście że zmienia zapłon,w twoim przypadku jak byś miał przerywacz z ciut wyższym garbikiem na młoteczku to zapłon by się przesunął na późniejszy i było by ok.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +4/-3
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #53 dnia: Maja 19, 2017, 09:10:28 am »
A i jeszcze jedno,bo piszesz o za dużym otworze w kamieniu,a czy aby założyłeś krzyżak gumowy na kamienie?bo nie widać na zdjęciach

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #54 dnia: Maja 19, 2017, 09:39:00 am »
Krzyżak gumowy ściągłem aby zrobić fotkę, z tego co mówisz o krzywce to chyba w moim przyspieszaczu zapłonu otwory są za bardzo wyrobione i dlatego krzywkę mogę zamontować w dwóch pozycjach.  Mierzyłem otwory w krzywce i oba mają ok 4 mm . Może któryś z kolegów poda nominalne otwory na przyspieszaczu ?  Jutro wrzucę wyraźne fotki  z przyspieszacza.
« Ostatnia zmiana: Maja 19, 2017, 09:50:07 am wysłana przez Endrju057 »

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +4/-3
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #55 dnia: Maja 19, 2017, 09:44:06 am »
widać różnicę po to aby nie pomylić,albo ktoś ciężarki założył oba takie same

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #56 dnia: Maja 19, 2017, 10:12:23 am »
Mam z Junaka iskrownik i dziś sprawdzę w jakim stanie jest przyspieszacz.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +4/-3
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #57 dnia: Maja 19, 2017, 10:13:49 am »
no i czy krzywka płynnie się obraca na ośce

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #58 dnia: Maja 19, 2017, 11:51:49 am »
Krzywka obraca się bez żadnego oporu.

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 3985
  • Karma: +4/-2
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #59 dnia: Maja 20, 2017, 10:30:04 am »
Rozwiązaniem obejściowym jest wykonanie gumowego krzyża z przestawieniem kątowym czyli asymetrycznego