Marca 13, 2025, 08:28:36 pm

Autor Wątek: Awo 425S renowacja  (Przeczytany 27799 razy)

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1180
  • Karma: +7/-6
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #60 dnia: Maja 20, 2017, 11:58:00 am »
Przy prawidłowym ustawieniu iskrownika,nie zawsze zapłon wypada
na znaki.Dobrym rozwiązaniem jest przestawienie sprzęgiełka z ośki wirnika,po uprzednim
usunięciu(tu do Łukasza) klina (wpustu czółenkowego) z osi.
Wpust ma jedynie zadanie właściwego ustawienia elementów składowych.
Zresztą lwia część rowków pod wpust jest tak wybita,że w/w przewraca się w nim.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +5/-3
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #61 dnia: Maja 20, 2017, 02:40:50 pm »
a nie zapojminiajmy o tym że każda zmiana długości popychaczy czy lasek też ma wpływ na ustawienie pracy iskrownika ;),nie wspominając o wzniosach wałka i luzach na kołach rozrządu 

habayusa

  • Gość
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #62 dnia: Maja 20, 2017, 11:06:25 pm »
Na prawidłową pracę iskrownika mają tylko wpływ : przyśpieszacz, krzywka , cewka iskrownika , wirnik, kondensator i  przerywacz.
A długość popychaczy , lasek popychaczy i wzniosów wałka rozrządu nie ma nic wspólnego z prawidłową pracą iskrownika  gdyż jest to oddzielne urządzenie które ma za zadanie dać iskrę w danym położeniu tłoka przed zwrotem zewnętrznym  8)
« Ostatnia zmiana: Maja 20, 2017, 11:11:06 pm wysłana przez habayusa »

habayusa

  • Gość
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #63 dnia: Maja 20, 2017, 11:14:42 pm »
 Popychacze , laski popychaczy i wzniosy wałka rozrządu mają tylko wpływ na prawidłową pracę silnika a nie iskrownika  ;)
« Ostatnia zmiana: Maja 20, 2017, 11:25:11 pm wysłana przez habayusa »

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +5/-3
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #64 dnia: Maja 22, 2017, 07:26:16 am »
Poruszony watek dotyczył nie możności prawidłowego ustawienia iskrownika na znaki,poruszając temat kół rozrządu krzywek itd.sugerowałem że trzymanie się ściśle znaków nie zawsze w praktyce pokrywa się,dążenie na siłę do ustawienia statycznego na punkty czasami nie pokrywa sie z rzeczywistością prawidłowej pracy silnika,jakie jest zdziwienie gdy znaki sie pokrywaja a lampa pokazuje zupełnie inny punk zapłonu,a co do iskrownika to jak wielu z nas zapomniałeś jeszcze o bardzo ważnej rzeczy do prawidłowej jego pracy.Izolator WN (oryginalny)który często pomijamy bo wizualnie wydaje się ok,tak na prawde zawsze nadaje się do wymiany po 60latach użytkowania,posiada wewnętrze przepalenia po których iskra pod obciążeniem skutecznie wędruje do masy i jestem pewien że większość naszych iskrowników ma tę dolegliwość.

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #65 dnia: Maja 22, 2017, 10:17:13 am »
Zapłon ustawiony książkowo, przyczyną był   "fachowiec"  który regenerował mi rok temu iskrownik, a dokładnie przyspieszacz zapłonu. Gdy mi go przysłał sprawdziłem iskrę (jest b. dobra) i na myśl mi nie przysło, żeby rozkręcać go  sprawdzać co zostało zrobione. Z trzech przyspieszaczy z Junaka złożyłem jeden, jest prosty i  ładnie pracują sprężynki.  Na pierwszym zdjęciu w zregenerowanym iskrowniku zabudowany przyspieszacz zapłonu. (o gumowym krzyżaku nie zapomniałem ) ;D    Przełożyłem również z Junaka  oryginalną płytkę przerywacza wraz z przerywaczem,  bo mimo że używana to lepiej wyglądała od założonej przez "fachowca"   chińskiej nówki.
« Ostatnia zmiana: Maja 22, 2017, 10:28:14 am wysłana przez Endrju057 »

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #66 dnia: Czerwca 01, 2017, 04:35:05 pm »
Silnik po "przejściach" złożony, w sobotę spróbuję odpalić.

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #67 dnia: Czerwca 02, 2017, 11:26:57 am »
Silnik po "przejściach" złożony, w sobotę spróbuję odpalić.

Docieranie stacjonarne jest niewskazane.
Polecane jest od razu po odpaleniu wyjechać i docierać "na ostro" https://forum.scigacz.pl/post-33245.html&highlight=

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #68 dnia: Czerwca 02, 2017, 11:58:48 am »
Łukasz nie chodzi o docieranie tylko odpalenie,  sprawdzenie klawiatury, zapłonu i przejechanie kilku km. Potem ogień ta tłok  ;D

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #69 dnia: Czerwca 02, 2017, 12:31:44 pm »
Paweł , oby tak było !

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #70 dnia: Czerwca 02, 2017, 01:51:30 pm »
To pierwsze odpalenie nie powinno być za długie.
Chodzi o zdarcie pierścieni.
I nie jeździmy kilku km tylko ok.20-30km.

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #71 dnia: Czerwca 02, 2017, 05:50:51 pm »
Łukasz ja po remoncie SPORTA trochę bałem się wybrać na 200km.  Nie wiadomo czy wszystko skręcone jak skręcone. No i jakby zdechł to pchaj te 15km. No chyba że to pętla wokół komina 1-2km :P

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #72 dnia: Czerwca 02, 2017, 05:51:36 pm »
A już nie poprawiam ale miało być 20 km.  ;D

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #73 dnia: Czerwca 03, 2017, 10:33:27 am »
Zastosuję się do rad, jak odpalę to sprawdzę czy wszystko ok  i  zrobię ok 10-15 km.

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #74 dnia: Czerwca 05, 2017, 08:40:01 am »
Po kilku pierwszych kopnięciach świeca została zalana, po wyczyszczeniu Awo odpalił za drugim razemodpalił za drugim razem. Smarowanie na klawiaturze ok, obroty z grubsza wyregulowałem, zgasiłem i odpaliłem motor 2-3 razy, zagadał od razu. W niedzielę pierwsza jazda, przejechałem 18 km.  Silnik bardzo ładnie pracuje i ładnie się zbiera ( to jest ocena nowicjusza jeżeli chodzi o Awo) Muszę popracować nad gaźnikiem, bo mi na wolnych obrotach gaśnie a śrubę przepustnicy mam prawie całą wkręconą. Poza tym licznik do 60-tki  ładnie wskazuje a potem przy lekkim przyspieszeniu wskazuje od 80 d0 100 km/h (tak szybko nie jechałem, max 65 km/h) Chyba coś nie tak  z włosem wskazówki.

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #75 dnia: Czerwca 05, 2017, 08:49:59 am »
No nareszcie jeździ. Junaki i reszta sprzętu będą na sprzedaż 8) ;D ;D ;D
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #76 dnia: Czerwca 05, 2017, 01:08:59 pm »
Nic na sprzedaż !!!   szukam Turista ,  jeżeli któryś z kolegów chce swojego oddać w dobre ręce to z ochotą przygarnę   ;D ;D

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1140
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #77 dnia: Czerwca 05, 2017, 01:26:36 pm »
no przyznam, że pięknie się sporcik prezentuje :)

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #78 dnia: Czerwca 05, 2017, 04:45:36 pm »
Dzięki  :)
Bardzo dużo cennych porad otrzymałem od Michała, Pawła,  koledzy DUŻE DZIĘKI  !!!
Andrzeju (sona46) o Tobie nie zapomniałem, również dziękuję. Pozostało jeszcze parę drobiazgów do skończenia, ale teraz już nie będzie takiego ciśnienia.
We wrześniu rozpoczynam "zabawę" z Osą   M52,  ale  to już inna historia.
Za rok będę na spotkaniu w Bieszczadach !!!

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #79 dnia: Czerwca 05, 2017, 05:50:30 pm »
Jaki rok za miesiąc!!!
Za rok to nie wiadomo gdzie będzie :D

Offline jah

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 798
  • Karma: +3/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #80 dnia: Czerwca 05, 2017, 08:19:59 pm »
piękny sprzęt, wadmed nie strasz, że miesiąc bo prawie dwa a ja muszę jeszcze skończyć swoją KRECIĄ robotę ;) bo to już trzy lata, ale jedni szybciej dochodzą a inni wolniej -oczywiście do celu :))

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +5/-3
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #81 dnia: Czerwca 06, 2017, 06:44:30 am »
Endriu,pogratulować ;),o jak mnie wkurza taka robota :-\tyle razy mówiłem p.Wiesławowi T od pokrowców,że szew biegnie dokładnie pod otwór śruby mocującej przód siodła kierowcy jak i dokładnie po środku szew pod tylną śrubą,ale widzę że dalej nic się nie zmieniło :(

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #82 dnia: Czerwca 06, 2017, 11:08:48 am »
Paweł, nie dam rady w tym roku, a bardzo bym chciał :'  co do pokrowców to nic nie poradzę
Mam dwa pytania:
1.  z której strony, czy od licznika czy od szkła reflektora powinna być zamontowana do stacyjki żarówka  podświetlająca licznik, bo zgodnie ze schematem to od licznika, a u mnie jest od szkła reflektora.
2. po podłączeniu instalacji zgodnie ze schematem kontrolka luzu świeci się po prawej stronie lampy odwrotnie jak w junaku, czy tak powinno być ?
(zdjęcie mojej stacyjki przed odnowieniem zakupionej  na  Ebay de.)
« Ostatnia zmiana: Czerwca 06, 2017, 11:17:00 am wysłana przez Endrju057 »

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #83 dnia: Czerwca 06, 2017, 12:07:48 pm »
Podświetlanie świeci przez wycięcia w ramce licznika. Kontrolka ładowania jest z tej strony gdzie na stacyjce masz liczbę 61. Luz z lewej.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 06, 2017, 12:10:07 pm wysłana przez Michał »
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #84 dnia: Czerwca 13, 2017, 11:57:52 am »
Właśnie otrzymałem  przepustnicę prostokątną  od hckosmo ( solidnie zrobiona replika, idealnie przesuwa się w gaźniku) dam znać jak uda mi się  wyregulować gaźnik.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 13, 2017, 12:03:56 pm wysłana przez Endrju057 »

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #85 dnia: Lipca 18, 2017, 11:08:44 am »
Przepustnica założona i manetka gazu  ładnie pracuje, gaźnik wymaga jeszcze regulacji, ale muszę jeszcze zrobić trochę kilometrów. 
Znalazłem  Sporta na sprzedaż i zaciekawił mnie przewód powyżej stopki zmiany biegów, co to ?

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #86 dnia: Lipca 18, 2017, 11:51:26 am »
Modyfikacja-czujnik zapłonu elektronicznego.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #87 dnia: Lipca 18, 2017, 01:22:02 pm »
Dzięki Michał

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #88 dnia: Lipca 24, 2017, 01:02:45 pm »
Mam problem z ładowaniem, prądnica nie ładuje ( sprawdziłem podpinając żarówkę), na stole prądnicę sprawdziłem miernikiem i  z obu szczotek przejście jest na obudowę, czyli ma gdzieś przebicie. Mam drugą prądnicę chyba z Turista bo wychodzą 3 przewody na regulator  którego nie ma i nie  wiem jak je podpiąć (w tamtej prądnicy wychodzi jeden przewód i był przykręcony do obudowy, a regulator mam zabudowany w skrzynce). Kto mie przeprowadzi  przez zawiłości elektryki ?

Offline Endrju057

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425S renowacja
« Odpowiedź #89 dnia: Lipca 24, 2017, 01:05:07 pm »
prądnica która nie ładuje.