Kwiecień 24, 2018, 10:42:17 am

Autor Wątek: Skok tłoka 78mm  (Przeczytany 1044 razy)

Offline michal-fox

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Karma: +0/-2
Skok tłoka 78mm
« dnia: Luty 12, 2017, 09:16:44 pm »
Chciałbym poruszyć ten temat. Na wielu niemieckich stronach piszą, że zwiększają skok tłoka w Awo do 78 mm i robią to na bazie wału od Wartburga (skok własnie 78 mm).
Ma ktoś wiedze na ten temat? Jak wstawić czopy wału Awo do przeciwciężarów z Wartburga ?
Awokado 28%

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2006
  • Karma: +4/-1
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 12, 2017, 09:25:25 pm »
Korba od Wartburga, sworzeń mimośrodowy, lub nowe przeciwciężary.


KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline michal-fox

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Karma: +0/-2
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 12, 2017, 09:29:29 pm »
Czyli z Warburga biora korbowody (+mimośrodowy sworzen i oryginalny korbowód Awo)???
Czy biorą przeciwcięzary w Warburga + oryginalny korbowód i sworzeń (ale co z czopami pod Awo w tym przypadku?)
Awokado 28%

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 824
  • Karma: +0/-2
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 13, 2017, 01:48:35 pm »
korbowód z warburga+mimośrodowa sworzeń stopy korbowodu+ oryginalny wał

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 834
  • Karma: +1/-3
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 13, 2017, 11:05:15 pm »
 Marek Krupa zmienił skok wału na 75 mm na oryginalnej korbie.
Moje pytanie : po co korbowód z wartburga bo do skoku 78 mm brakuje 1.5 mm przesunięcia mimośrodowego.
Co ten korbowód z auta miał dać ?
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2017, 11:10:22 pm wysłana przez habayusa »
Lubię zapierdalać

Offline cadyx

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Karma: +0/-0
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 13, 2017, 11:55:12 pm »
Prawdopodobnie korbowód od Wartburga jest krótszy od oryginalnego  i robi się to aby przy zwiększonym skoku tłok nie walił w głowicę w górnym położeniu..
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2017, 12:01:59 am wysłana przez cadyx »

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 834
  • Karma: +1/-3
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 14, 2017, 12:30:56 am »
Tylko o ile jest krótsza ? :o Mamy jakieś dane czy się domyślamy tylko ?
Przy krótszej korbie główka korbowodu przy zwrocie wewnętrznym zbliży się do osi wału i do przeciwciężarów co z tłokiem trzeba od dołu skrócić ?
Oryginał 68 mm tuning 78 mm różnica 10 mm dzielone na dwa mimośród większy o 5 mm
Z tych 5 mm to ze 2-2.5 trzeba obniżyć aby stopień sprężania sięgnął 10.5 więc reasumując wystarczy pod cylinder dać podkładkę 2.5 -3 mm i wszystko powinno być na swoim miejscu bez zmiany korby.
Jeżeli żle myślę to mnie poprawcie.
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2017, 12:35:30 am wysłana przez habayusa »
Lubię zapierdalać

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 834
  • Karma: +1/-3
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 14, 2017, 12:34:09 am »
Brakuje nam jeszcze jednej niewiadomej czyli średnicy tuningowego tłoka do tego skoku ?
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2017, 12:45:55 am wysłana przez habayusa »
Lubię zapierdalać

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1049
  • Karma: +3/-4
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 14, 2017, 07:21:42 am »
Wg. mnie korbowód od Wartburga ma zastosowanie
do zwiększonego skoku  z uwagi na mniejszą
średnicę stopy i tym samym minimalizuje się ryzyko
kolizji jej z wałkiem napędu pompy oleju.
Przy oryginalnej korbie górną granicą jest skok 75-76mm.

Offline michal-fox

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Karma: +0/-2
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 14, 2017, 06:31:48 pm »
Brakuje nam jeszcze jednej niewiadomej czyli średnicy tuningowego tłoka do tego skoku ?

Odp na Twoja niewiadoma.
Awokado 28%

Offline michal-fox

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Karma: +0/-2
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 14, 2017, 06:32:47 pm »
Wg. mnie korbowód od Wartburga ma zastosowanie
do zwiększonego skoku  z uwagi na mniejszą
średnicę stopy i tym samym minimalizuje się ryzyko
kolizji jej z wałkiem napędu pompy oleju.
Przy oryginalnej korbie górną granicą jest skok 75-76mm.

Jutro bede mial na stole korbowód od Awo i od Wartburga i wszystko bedzie jasne.
Awokado 28%

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 318
  • Karma: +0/-0
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 14, 2017, 06:53:50 pm »
Zmiana korby jakaś dziwna, podobnie jak zmiana przeciwwag. Przy wale od chinoli była wielka dyskusja , że większa stopa korby, że ogromna wibra. A tu co? Już problemy z mega wibracją mieli kolejni posiadacze Junaka V2. Na marginesie wielki SZACUN dla pierwszego łódzkiego konstruktora. Jak zobaczyłem  i usłyszałem na żywo u Andrzeja B, to nie mogłem uwierzyć. Polecam filmiki na YouTube. Wracając do tematu, to nie widzę potrzeby zmiany konstrukcji wału  oprócz dorobienia sworznia z mimośrodowym przesunięciem, szlifowaniu i  polerce korbowodu. Przy skoku 75 mm wał wchodzi  bez problemu do bloku. Przyznam, że podszlifowałem o jakieś 1 mm wałek napędu pompy olejowej. Ważne, że przy takim zabiegu pasuje wysokościowo  oryginalny cylinder. Przy jego wysokości 79,95 mm, podtoczenu na brzegach wypukłego  tłoka i głowicy, uzyskujemy stopień sprężania na poziomie 9,5. Co przy paliwie 98 i chłodzeniu powietrzem uważam, że jest wartością maksymalną. Jednak przy tak zwiększonych obciążeniach cieplnych należy zastosować SUPER PIERŚCIENIE TŁOKOWE  i tłok inny niż Anmotu. Potwierdzeniem jest moje wypaleniu dziury w tłoku tej firmy.Odnośnie maksymalnej średnicy tłoków, pytałem Michała na czym jeżdżą Niemcy. Odpowiedział, że na tłokach z Daci, jednak po analizie wymiarów tych tłoków jak i również fotek Erniero uważam , że są to  tłoki z VW  1,4 /16v. Jest jednak jeden problem, te tłoki są płaskie, a nawet delikatnie wklęsłe. Dlatego głowice Erniego są tak mocno obniżone. Analizując pracę jego śliników o poj. 350 + słychać pojemność, bak jednak jadu wynikającego ze stopnia sprężania. Powracając jednak do fi tłoka  przyjmując, że minimalizujemy koszty, nie dorabiamy ekstra cylindra,  nie będziemy jak Erni zaspawywać  i przesuwać szpilek cylindra, tylko roztaczamy blok cylindra do średnicy 80 mm i dorabiamy nową grubszą tuleję. Przyjmując grubość tulei cylindrowej bezpiecznie na stronę 2 mm (chociaż niektórzy uważają, że wystarczy 1,5 mm) ale widziałem sporo cylindrów od sporta pękniętych właśnie od dołu, otrzymujemy fi 76 mm. w tym momencie zaczyna się poszukiwanie wypukłego tłoka. Niestety mnie nic się nie udało znaleźć.Mój  jedyny pomysł po wypaleniu kolejnej dziury  w tłoku z podspawanym i grubszym denkiem to zastosowanie kutego  tłoka firmy METEOR o fi 74 mm i sworzni fi 17. Niestety tłok od osi sworznia do  najwyższej części denka ma tylko  25 mm, a cały ok 45 . Wchodzimy więc w kolejne obniżanie cylindra. Mamy jednak solidny tłok i solidne japońskie pierścieni. Kiedyś , chyba 100 lat temu jeżdżąc na tłoku fi 70 mm   miałem ogromne problemy z pierścieniami. Dopiero zastosowanie od Daychadsu Charade zakończyło moje problemy.

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 318
  • Karma: +0/-0
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 14, 2017, 06:56:28 pm »
Fota troszkę mało mówi. Od czego to tłok. Prosze o wszystke wymiary i masę

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 318
  • Karma: +0/-0
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 14, 2017, 07:16:54 pm »
Panowie to forum ma sens, jeżeli podawane informacje będą pewne i sprawdzone. Z dobrymi tłokami  i pierścieniami jest problem, a podawanie fotek, jak kiedyś tłoków od BMW  (podcięcia w innej płaszczyźnie) nie posuwa nas w rozwiązaniu problemu nawet o 1 mm.

Offline michal-fox

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Karma: +0/-2
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 14, 2017, 08:19:41 pm »
Marku jezeli moge Ci pisac po imieniu:)
Pytanie bylo o średnice a ta jest podana = 74,66 mm.
Co do reszty to wiem tylko, że to jest specjalny tłok z firmy Fischer-Fahrzeugtechnik z Magdeburga o masie około 290 g. Nie podano nic wiecej. Ale nie omieszkam sie dowiedziec u źródła, czy sa w sprzedazy detalicznej, czy robią je na zamowienie itd.
Awokado 28%

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 318
  • Karma: +0/-0
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 14, 2017, 10:30:44 pm »
Tylko wykonanie tłoka na zamówienie, a podpasowanie od jakiegoś szmelc wagonu to całkiem inny poziom kosztów. Dorabiając cylinder możemy dobrać odpowiednio wysoki tłok. Nas jednak  bardziej, ze względów finansowych interesuje podpasowanie do klasycznego układu korbowo-tłokowego solidnego tłoka. I tu jest problem. Mamy zimę . Dużo czasu,więc zachęcam klubowiczów do katalogowych poszukiwań. Może wreszcie komuś coś się uda znaleźć.

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1049
  • Karma: +3/-4
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 15, 2017, 09:14:02 am »
Jest jeszcze opcja tłoka od PF 126p o poj. 600 cm3.
Średnica nadwymiarowych w okolicach 74 mm.
W okresie braku częsci(początek lat 90)
nieżle dawał sobie radę.Jest wyższy
o 6 mm od krawędzi oryginalnego wypukłego.

Offline michal-fox

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Karma: +0/-2
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 15, 2017, 10:36:16 pm »
Wg. mnie korbowód od Wartburga ma zastosowanie
do zwiększonego skoku  z uwagi na mniejszą
średnicę stopy i tym samym minimalizuje się ryzyko
kolizji jej z wałkiem napędu pompy oleju.
Przy oryginalnej korbie górną granicą jest skok 75-76mm.

Jutro bede mial na stole korbowód od Awo i od Wartburga i wszystko bedzie jasne.

Wydaje sie, ze korbowód od Wartburga ma wlasnie ten sens. Tak jak przewidywałes zewnetrzna srednica stopy korbowodu w Wartburgu jest mniejsza az o okolo 10 mm. Wiec gra jest warta swieczki. Stopa korbowodu nie wystaje poza obrys przeciwwagi. Caly korbowód od Wartburga jest też dłuższy. W Awo odleglosc od osi do osi otworów wynosi 136 mm a w Wartburgu okolo 142mm (pomiar na zamontowanym korbowodzie na wale i obarczony bledem :)
Awokado 28%

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 318
  • Karma: +0/-0
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 16, 2017, 12:19:15 am »
A jaką średnicę wewnętrzną, pod łożysko ma ten korbowód od Wartburga. Dodatkowo dłuższa korba to większa masa i obstalunkowy cylinder. Nie widzę w tej zmianie logiki zwłaszcza, że oryginalne korby są mocne i się nie urywają. Tak tłok od 600 ma nowoczesną konstrukcję i  kilka zalet : posiada wkładkę termiczną (nie puchnie),  ma przesuniętą oś sworznia ( cichsza praca tłoka), ma dobry materiał (nie znam przypadku wypaleniu dziury),Wykonany został w Gorzycach, ma grube denko i można wykonać podtoczenie na brzegach oraz wyfrezowania na zawory. Ma również wady: waży 300 g, jest płaski (niski stopień sprężania). Dlatego mam pytanie jaki wychodził, na tym tłoku  stopień sprężania i jak wyglądały wibracje silnika?

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1049
  • Karma: +3/-4
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 16, 2017, 12:21:33 pm »
Jak stoczysz tłok będzie już lżejszy,korbowód również
można odchudzić,tym samym zachowując proporcje wyważenia.
Dłuższy korbowód od Wartburga stosują aby zapewnić zbliżony stosunek jego długości do skoku wału.
W Awo promień korby wynosi 0,25 długości korbowodu
i większość producentów stosuje tą granicę.
L korby =2x skok tłoka.

Offline michal-fox

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Karma: +0/-2
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 16, 2017, 02:52:18 pm »
A jaką średnicę wewnętrzną, pod łożysko ma ten korbowód od Wartburga. Dodatkowo dłuższa korba to większa masa i obstalunkowy cylinder. Nie widzę w tej zmianie logiki zwłaszcza, że oryginalne korby są mocne i się nie urywają. Tak tłok od 600 ma nowoczesną konstrukcję i  kilka zalet : posiada wkładkę termiczną (nie puchnie),  ma przesuniętą oś sworznia ( cichsza praca tłoka), ma dobry materiał (nie znam przypadku wypaleniu dziury),Wykonany został w Gorzycach, ma grube denko i można wykonać podtoczenie na brzegach oraz wyfrezowania na zawory. Ma również wady: waży 300 g, jest płaski (niski stopień sprężania). Dlatego mam pytanie jaki wychodził, na tym tłoku  stopień sprężania i jak wyglądały wibracje silnika?

Jak rozbiore wał od Wartburga to zmierze średnicę wewnętrzną pod łożysko. Poza tym nie chce gdybać ale ten korbowód może okazać się nawet lżejszy. Stopa ma mniejszą średnicę i w tej czesci jest duzo lzejszy. Jak rozbiore to zważe.
Awokado 28%

Offline michal-fox

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Karma: +0/-2
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 16, 2017, 02:57:48 pm »
Marku jezeli moge Ci pisac po imieniu:)
Pytanie bylo o średnice a ta jest podana = 74,66 mm.
Co do reszty to wiem tylko, że to jest specjalny tłok z firmy Fischer-Fahrzeugtechnik z Magdeburga o masie około 290 g. Nie podano nic wiecej. Ale nie omieszkam sie dowiedziec u źródła, czy sa w sprzedazy detalicznej, czy robią je na zamowienie itd.

Mam odpowiedź z firmy Fa. Fischer. Tłoki maja w sprzedaży detalicznej, ale tanie nie są :)
- tłoki standardowe do Awo T/S - 140 ?
- tłoki do silników 350 - 160 ? ( - szczegóły wymiarowe do ustalenia przy zamawianiu)
- mają też głębokie miski olejowe z dodatkowymi żebrami po bokach - 95 ?

Awokado 28%

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 318
  • Karma: +0/-0
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 16, 2017, 07:04:54 pm »
No super, gratki.

Offline michal-fox

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Karma: +0/-2
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 17, 2017, 02:57:52 pm »
A jaką średnicę wewnętrzną, pod łożysko ma ten korbowód od Wartburga. Dodatkowo dłuższa korba to większa masa i obstalunkowy cylinder. Nie widzę w tej zmianie logiki zwłaszcza, że oryginalne korby są mocne i się nie urywają. Tak tłok od 600 ma nowoczesną konstrukcję i  kilka zalet : posiada wkładkę termiczną (nie puchnie),  ma przesuniętą oś sworznia ( cichsza praca tłoka), ma dobry materiał (nie znam przypadku wypaleniu dziury),Wykonany został w Gorzycach, ma grube denko i można wykonać podtoczenie na brzegach oraz wyfrezowania na zawory. Ma również wady: waży 300 g, jest płaski (niski stopień sprężania). Dlatego mam pytanie jaki wychodził, na tym tłoku  stopień sprężania i jak wyglądały wibracje silnika?

Marku a moglbys mi przeslac wymiary lub rysunek jak masz tloka od 126p 600. Dziekuje.
Awokado 28%

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 318
  • Karma: +0/-0
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 17, 2017, 07:32:24 pm »
 Sworzeń fi 20 mm , średnica nominał fi 73,50 mm , wysokość od osi sworznia do denka tłoka  40 mm, wysokość od osi sworznia  do góry pierścienia uszczelniającego 32 mm, całkowita wysokość od wąsa do denka 80 mm. Jednak w 126 te wąsy często się odłamywały, pierścienie :1,5 ; 2 ; 4 mm. masa 296 g. WSK Gorzyca, AK 102

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 318
  • Karma: +0/-0
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 17, 2017, 09:09:46 pm »
I jeszcze fota zbiorcza.  Widać, że w tłoku od 126 600 cm3 pierścień uszczelniający jest wysoko. Po lewej tłok chyba od sportowej skody fi 72 mm, 282 g.

Offline michal-fox

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Karma: +0/-2
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 17, 2017, 10:24:24 pm »
Dzieki  :)
Awokado 28%

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 834
  • Karma: +1/-3
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 17, 2017, 11:01:16 pm »
Bardzo ciekawy ten tłok od skody , gdzie taki można dostać ?
Lubię zapierdalać

Offline michal-fox

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Karma: +0/-2
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 18, 2017, 05:11:56 pm »
No jak gdzie. U Marka  8)
Awokado 28%

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2006
  • Karma: +4/-1
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 18, 2017, 07:12:52 pm »
Bardzo ciekawy ten tłok od skody , gdzie taki można dostać ?
W jakiej kuźni ? 8)
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO