Czerwiec 21, 2018, 12:35:10 am

Autor Wątek: Skok tłoka 78mm  (Przeczytany 1106 razy)

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1158
  • Karma: +0/-0
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 19, 2017, 11:48:02 am »
Panie Marku tłok od skody 120 jak i 100 czy 105 jest bardziej płaski a ten wygląda jakby mu się coś do denka przykleiło. Czy ten tłok to 100% oryginał od skody 120?

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 330
  • Karma: +0/-0
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 19, 2017, 08:02:23 pm »
Jeżeli to od 120 lub 130  i jakiejś wyczynowej.

Offline michal-fox

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Karma: +0/-2
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 19, 2017, 09:39:20 pm »
Panowie na forum było dużo o stopniu sprężania więc pewnie wiecie ile wynosi objętość komory spalania w głowicy Sporta 14 KM.
Nie mam zamiaru wywarzać otwartych drzwi  8)
Awokado 28%

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 330
  • Karma: +0/-0
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 19, 2017, 10:00:55 pm »
Zależy jaki stopień sprężania chcesz uzyskać. Dla nominalnego silnika,  czyli 68x68 mm, przy objętości komory spalania 38 cm3 masz stopień sprężania ( nie ciśnienie sprężania) 7,6; przy 35 cm3-8,1 a przy 33 cm3-8,6. W złożonym silnik ustawiasz tłok w suwie pracy w GMP i strzykawką lejesz do komory olej.

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 330
  • Karma: +0/-0
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 19, 2017, 10:05:45 pm »
Przy 14 KM był stopień sprężania 7,2

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 862
  • Karma: +1/-3
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 19, 2017, 10:30:59 pm »
Według moich obliczeń komora ma 39.8 cm3
Lubię zapierdalać

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 862
  • Karma: +1/-3
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 19, 2017, 10:46:38 pm »
Liczysz pojemność czyli promień tłoka X promień tłokaX3.1415X skok tłoka wlewasz olej odmieżając ile cm3 wlałeś.
Do pojemności silnika dodajesz ilość centymetrów oleju i dzielisz przez ilość oleju i masz objętość komory spalania.
3.4X3.4 = 11.56X3.1415 = 36.31574X6.8 = 246.94703 +39.8 = 286.74703 / 39.8 =7.2046992 taki jest stopień sprężania w sporcie
Lubię zapierdalać

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2175
  • Karma: +1/-1
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 20, 2017, 08:33:06 am »
Może ten wypukły tłok jest do Skody Rapid z lat 70/80?

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2175
  • Karma: +1/-1
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2017, 10:15:09 am wysłana przez LukS »

Offline michal-fox

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Karma: +0/-2
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 20, 2017, 10:59:15 pm »
Przeczesując internet natrafiłem na ciekawe tloki marki BORGO. Tu na zdjeciu akurat to Ducati ale mysle, ze cos do Awo moze uda sie dopasowac. Bede zglebial temat.
Awokado 28%

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 330
  • Karma: +0/-0
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 21, 2017, 04:52:12 pm »
I znów te podcięcia w innej płaszczyźnie.

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 330
  • Karma: +0/-0
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 30, 2017, 07:40:19 pm »
A może taki...

Offline michal-fox

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Karma: +0/-2
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 30, 2017, 11:47:35 pm »
Uuuu ładny... a od czego to?
Awokado 28%

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 439
  • Karma: +1/-0
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #43 dnia: Maj 01, 2017, 10:11:00 am »
Pewnie od AWO po fosforanowaniu być może jeszcze z warstwą grafitu ? bo na anodowanie to nie wygląda.
« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2017, 10:21:08 am wysłana przez makowiec »

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2030
  • Karma: +4/-1
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 01, 2017, 11:33:27 am »
Ale rozmiar bogaty.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 862
  • Karma: +1/-3
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 01, 2017, 12:19:57 pm »
Jaka srednica ?
« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2017, 03:41:07 pm wysłana przez habayusa »
Lubię zapierdalać

Offline michal-fox

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Karma: +0/-2
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #46 dnia: Maj 11, 2017, 11:24:47 pm »
A jaką średnicę wewnętrzną, pod łożysko ma ten korbowód od Wartburga. Dodatkowo dłuższa korba to większa masa i obstalunkowy cylinder. Nie widzę w tej zmianie logiki zwłaszcza, że oryginalne korby są mocne i się nie urywają. Tak tłok od 600 ma nowoczesną konstrukcję i  kilka zalet : posiada wkładkę termiczną (nie puchnie),  ma przesuniętą oś sworznia ( cichsza praca tłoka), ma dobry materiał (nie znam przypadku wypaleniu dziury),Wykonany został w Gorzycach, ma grube denko i można wykonać podtoczenie na brzegach oraz wyfrezowania na zawory. Ma również wady: waży 300 g, jest płaski (niski stopień sprężania). Dlatego mam pytanie jaki wychodził, na tym tłoku  stopień sprężania i jak wyglądały wibracje silnika?

Wracam po malej przerwie do tematu.
Rozebrałem wał od Wartburga. Średnica wew pod łożysko korbowodu Wartburga = 39,4 mm
Waga korbowodu Wartburga = 360 gram, ale jest jeszcze troche do urwania. Nad główka ma troche extra materiału - widziałem, że niemieccy koledzy ktorzy stosowali te korbowody sie tego pozbywali i ja tez zamierzam to zrobic.
Waga standardowego korbowodu Awo = 320 gram
Awokado 28%

Offline michal-fox

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Karma: +0/-2
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 12, 2017, 10:11:14 pm »
Dla porównania korbowód od Wartburga i od Awo.
Awokado 28%

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 330
  • Karma: +0/-0
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 16, 2017, 09:01:16 am »
Dzięki i mamy odpowiedź na pytanie, czy to ma sens, jeżeli tak radykalnie zmniejszy się średnica łożyska stopy korbowodu. A my przecież poprzez wzrost stopnia sprężania i obrotów zwiększamy obciążenie tego łożyska więcej niż 2X.

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 330
  • Karma: +0/-0
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 16, 2017, 09:46:35 am »
Prace nad wysilonym silnikiem przebiegają zgodnie z słowami radzieckiej piosenki " 1 krok do przodu i 2 do tyłu". Oczywiście dzięki dziadowskiemu kieleckiemu warsztatowi  po 1 godzinie pracy  opadła (wysunęła się i ułamała od dołu) tuleja cylindrowa. A po całym dniu różnych prób ostatecznie w celu rozbiórki tłok rozwaliłem przecinakiem i wydłubywałem kawałki pierścionków. zamawianie nowego tłoka, tulejowanie i kolejne 3 miesiące w plecy.  Po następnych 2 godzinach pracy w głowicy zaczęły latać prowadnice. Po następnych 3 godz. pod cylindrem pojawił się olej i chyba nie jest to wada wspawanej rurki osłonowej ( cylinder sport z głowicą od turista) tylko materiału uszczelki pod cylindrem, która przy większym skoku tłoka  i oryginalnej wysokości cylindra, chociaż po tulejowaniach już " ciutkę " , musi mieć wysokość 1,5 mm. Taką uszczelkę z zbrojonego perforowaną blachą klignieru z zmniejszonymi otworami pod szpilki (fi 9,5 mm) i większym pod cylinder (fi 80 mm) wykonałem w krakowskiej "Uszczelce". Niestety prawdopodobnie olej przepływa po tej blasze, bo podczas wycinania ma ona tendencje do rozwarstwiania. Znów podobnie jak pod głowicą i pod cylinder trzeba będzie zastosować podkładkę miedzianą. Pojawił się jeszcze jeden problem. Przy moich 88 kg masy osobniczej nie mogę kopnąć silnika, czasami jak stoję na kopniaku całą masą to nawet trochę uślizguje  się sprzęgło ( wzmocnione 6 sprężyn drut fi 2,5 mm, tarcza z dławikiem i prostowane blachy dociskowe sprzęgła. Zastanawiam się nad automatycznym odprężnikiem od jakiejś piły, tylko to byłoby wizualne odstępstwo od oryginału. Na całe szczęście zapłon CDI działa super podobnie jak ładowanie 12v. I tak mija czas a ja ciągle w czarnej...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2017, 10:44:59 am wysłana przez Marek Krupa »

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 330
  • Karma: +0/-0
Odp: Skok tłoka 78mm
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 16, 2017, 10:44:22 am »
Przepraszam, uściślenie z kuźni. Sprężyny sprzęgła 6 szt,  drut fi 2,5 mm, liczba  zwojów 7, wysokość w stanie swobodnym 40 mm, średnica zewnętrzna  21,50 mm, końce szlifowane, masa 17 g. Oczywiście wiem, że należy podać nacisk i ugięcie, ale dla zwykłego użytkownika powyższe dane są wystarczające, zwłaszcza, że na rynku mamy powszechnie dostępne chyba tylko 2 gatunki stali sprężynowej w postaci drutu o fi 2,5 mm.