Grudzień 12, 2018, 02:18:06 am

Autor Wątek: Awo 425 Turist reaktywacja  (Przeczytany 1519 razy)

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1067
  • Karma: +5/-4
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 28, 2017, 06:53:35 am »
Tylko dotarcie koła  na stożku,nie zawsze
spowoduje,że koło będzie pracować bez bicia.

Offline Pankol

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 28, 2017, 04:20:49 pm »
Tak zgadza się

Dlatego po zamontowaniu wału i osadzeniu koła zamachowego dobrze jeszcze czujnikiem zegarowym sprawdzić jak ono się toczy w osi wału.

Ja napotkałem giga problem przy wymianie kołków sprzęgła, przy ich ponownym wbijaniu, trudno trafić na identyczną głębokość.
Wchodzą w koło bez żadnego oporu, każdy jak się uda, a powinny na jednakową głębokość.



Kiedy kołki nie będą równe to bić będzie całe sprzęgło

Poniżej fota tarczy sprzęgłowej zregenerowanej w firmie AARONEX z Bielska-Białej





Tarcze obie splanowane, Nie pytajcie mnie tylko dlaczego je POMALOWALI NA ŻÓŁÓ???  ;D

Robota pierwsza klasa polecam.

Offline Pankol

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 28, 2017, 04:36:18 pm »
A teraz z innej beczki

Czy macie Koledzy namiar na jakiś warsztat który by zregenerował odmę.

Mam już dość mocno wytartą stalową tuleję pewnie by trzeba dorobić nową. Odmy z allegro można sobie powiesić na ścianie.

Musiał bym też dorobić tuleję prowadzącą napęd pompy olejowej.

Garstecki z Poznania mnie olał, nie ma czasu na pierduły,  :( Poszukuję warsztatu, który by tulejek się nie bał. :o



Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1206
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 28, 2017, 05:56:52 pm »
Makowiec
A ile Cię ta tarcza kosztowała jeżeli można wiedzieć. Bo nowe robi nasz admin?

Offline Pankol

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 28, 2017, 08:29:44 pm »
Z planowaniem obu płyt dociskowych 230 PLN.

Koledzy jeżeli ktoś coś z Was do Awoka dorabia odezwijcie się proszę, po co mam eksperymentować na innych fachowcach?

Jakieś ślady o regeneracji odmy znalazłem, ale nadal nie wiem co kto i gdzie.

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1067
  • Karma: +5/-4
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 28, 2017, 08:38:54 pm »
Kup odmę a tulejkę można bez problemu pod nią dorobić.
Do kołków koła dorób prosty przyrząd typu tulejka i nawiercony
pręt w który wchodzi kołek nagwintowaną częścią.
Potrzeba Ci jeszcze imadła.A kołki jak wpadają to nie trzymają wymiaru.
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2017, 08:40:56 pm wysłana przez Cykor »

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1206
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 28, 2017, 09:10:13 pm »
z forum kolega makowiec.
zanim coś kupisz spytaj!

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1997
  • Karma: +3/-1
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 29, 2017, 06:53:52 am »
Dziwne z tymi kołkami,chyba że trafiłeś na jakieś nie wymiarowe,te co ja kupowałem były na wcisk +0,015,wyprasowane miały +0,012.
« Ostatnia zmiana: Marzec 29, 2017, 07:10:02 am wysłana przez sona46 »

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 429
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 06, 2017, 06:49:00 pm »
Ja  u siebie wykonuję na zawalcowaniu blach odrzutnika dodatkowo  jeszcze 4 symetryczne cyknięcia spawarką, bo to zawalcowanie czasami lubi się rozwalcować.

Offline Pankol

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 09, 2017, 01:31:37 pm »
Z wciskiem kołków, nie było problemu, a jedynie z głębokością na jakie je wcisnąć, otwory są przelotowe a kołki nie mają żadnego oporu.

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2226
  • Karma: +2/-1
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 10, 2017, 08:09:01 am »
Załatwia to zewnętrzna rurka-tuleja prowadząca, odpowiednio dobrana wysokość wg oryginalnej wysokości sworzni.

Offline michal-fox

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Karma: +0/-2
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 22, 2017, 03:53:41 pm »
Pankol napisz prosze czy te nowe waly maja czopy wciskane w przeciwwagi czy sa wykonane jako calosc?
Awokado 28%

Offline wolf

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 51
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 23, 2017, 11:34:31 am »
Czopy i przeciwwagi to całość tak jak w oryginale.
Sam jeżdżę na takim z nadrukiem IFA, już przeszło 7 tyś. km i żadnych problemów.
"Alle die, für die der Weg das Ziel ist."

Offline Pankol

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 29, 2017, 11:01:58 am »
Sprawdzę nie pamiętam, jeszcze nie wrzuciłem wału na stałe,
ale przed nami długi weekend i marna pogoda,
warun wręcz idealny aby zatracić się w garażowych czeluściach. ;D

Z tego co zauważyłem IFA zaczęła wprowadzać drobne korekty, pierwsze wersje miały wątpliwej jakości koszyczek w główce korbowodu, teraz wciskają tulejkę tak jak w oryginale.

Tak jak wspomniałem wcześniej, ja śmigam na Jaskółce i Tropiku na wałach tego producenta, pracują idealnie, żadnych wibracji mogących świadczyć o złym wyważeniu względem tłoka, czopy wykonane idealnie.
Zauważcie że w MZ całe sprzęgło wisi jedynie na stożku czopu wału, bez klina, cały moment przenosi z silnika tylko stożek, tam wykonanie musi być idealne i w tych wałach jest.

Offline Pankol

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 29, 2017, 11:05:33 am »
Czopy i przeciwwagi to całość tak jak w oryginale.
Sam jeżdżę na takim z nadrukiem IFA, już przeszło 7 tyś. km i żadnych problemów.

Muszę sprawdzić, przez chwilę miałem szatański plan żeby przecisnąć czopy IFA do oryginalnego wału.

Po pierwsze czopy IFA musiały by być wciskane, po drugie w oryginalnym wale trzeba by zrobić gniazda.

Poza tym to nie opłacalna operacja, w Poznaniu Garstecki dorabia czopy, nie wiem ile by to kosztowało, ale przypuszczam że zrobił by gniazda i dorobił by nowe czopy do wału WRO.

Offline Pankol

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 29, 2017, 11:09:29 am »
A teraz Panowie pytanie trochę z innej beczki

Czy macie jakiś patent żeby wydłubać bieżnie łożysk w Turyście z kielichów główki ramy?

Siedzą ciasno bez szansy na wciśnięcie pomiędzy nie a kielichy jakiegokolwiek dłubaka, czy pobijaka  :(

A o górnej miseczce z nakrętką sztycy to już nie wspomnę, jest tak delikatna że chyba wchodzi tylko w rachubę wymiana na nową?

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1997
  • Karma: +3/-1
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #46 dnia: Kwiecień 29, 2017, 11:24:47 am »
Jeśli dobre grzanie i uderzenie o podłoże dotyczy dolnej nie pomaga,to jeśli chcesz uratować bieżnie nawierć dwa otworki od spodu i przez nie wybijesz,jeśli bieżnie do wyrzucenia to dospawaj z boków śruby i wyciągniesz nimi

Offline Pankol

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 11, 2017, 05:59:16 am »
Zacząłem wczoraj walkę z głowicą

Jakie było moje zdziwienie kiedy okazało się że laski popychaczy są teraz o około 5 mm za długie!!!

A same laski mają długość prawidłową, prawdopodobnie popychacze od BETCHERA są za długie

Czy mógł i wysłać wersję od SPORTA? Czym się różnią jedne od drugich?

Teraz pozostaje mi skracać same laski popychaczy albo znowu bebeszyć cały silnik  :'(

Czy ktoś z kolegów zakładał nowe sprężyny zaworowe do BETCHERA?
Czy są one czegoś warte, na pierwszy rzut oka są one diabelnie twarde, dużo twardsze niż oryginały?

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1997
  • Karma: +3/-1
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #48 dnia: Maj 11, 2017, 06:57:27 am »
Popychacze od sporta są krótsze od T więc raczej dostałeś do T,a że są za długie laski to pewnie wynika to z tego że twoje stare popychacze były już szlifowane,silnika nie musisz rozbierać z jednej strony zdejmij końcówkę laski i skróć do odpowiedniej długości,próby lepiej robić na pręcie i jak na nim dobierzesz odpowiednio długość to dopiero zrobić laski.Co do sprężyn się nie wypowiem bo nie użytkowałem współczesnych,jakoś mam obawy :)

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1067
  • Karma: +5/-4
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 11, 2017, 09:36:33 am »
A stare popychacze złom?
To,że laski za długie mogą powodować zużyte
gniazda zaworowe,jeśli pozostawimy
zawory o oryginalnej długości.
« Ostatnia zmiana: Maj 11, 2017, 08:24:00 pm wysłana przez Cykor »

Offline Pankol

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 425 Turist reaktywacja
« Odpowiedź #50 dnia: Maj 11, 2017, 09:48:03 pm »
Tak to prawda, z braku nowych zaworów szlifowałem stare, na pewno trochę usiadły, ale nie ma tragedii.

Pewnie złożyły się dwie rzeczy, zawory które trochę usiadły i dorabiane popychacze, które pewnie są za długie.

Dzięki Panowie za podpowiedzi.

A sprężyny chyba jednak założę oryginalne.