Grudzień 12, 2018, 01:48:19 am

Autor Wątek: AWO Simson tuning  (Przeczytany 1755 razy)

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 429
  • Karma: +0/-0
AWO Simson tuning
« dnia: Październik 04, 2017, 10:03:10 pm »
Dwa lata poświęciłem na kolejny remont mojego AWO. Poprzedni był w 2002 roku. Ponieważ bardzo denerwowała mnie młodzież na chińskich 50, która często chciała mnie wyprzedzić.  Dlatego postanowiłem mojego nieruchawego słonia trochę podkręcić. W tym miejscu młodzieży najeżą się ogromne podziękowania, bo tak to pewnie jeszcze długo pyrkotałbym 60 km/ h. Moje zmiany opisane zostały na filmiku pod tytułem" AWO Simson tuning" i umieszczone na Youtube.

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Karma: +2/-0
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 05, 2017, 08:13:10 am »
Fajnie i rzeczowo przedstawione , dawniej (przed erą internetu) była by z tego materiału fajna broszurka na papierze której trzeba by było szukać w kioskach.
Czy po usunięciu opisywanych wcześniej niedomagań wszystko już pracuje bezawaryjnie , co z elektroniką i cewką umieszczoną pod pokrywą prądnicy - czy w czasie ekstremalnych temperatur (upały , wolna jazda terenowa) nie przegrzewa się?
Dużo pracy i poświęconego czasu - szacunek za upór w dążeniu do celu  ;)

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1206
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 05, 2017, 09:50:20 am »
Powinno być chyba 98 oktan a nie 89?

Offline tlukas

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 695
  • Karma: +3/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 05, 2017, 01:24:01 pm »
gratki ;D

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 991
  • Karma: +1/-3
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 05, 2017, 03:32:32 pm »
Kawał dobrze wykonanej roboty .
Widać , że konkretnie zapie..... ,
 Cierpliwość i wytrzymałość  dała widoczne efekty -szacun.
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2017, 03:38:49 pm wysłana przez habayusa »
Lubię zapierdalać

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 429
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 05, 2017, 05:37:47 pm »
 Wszystko wymagało masę pracy i kombinowania. Często robiłem 1 krok do przodu i 2 do tyłu. wynikało to główniez fatalnej jakość części i bublostwo specjalistycznych zakładów. Kiedyś już zresztą  o tym pisałem. Czeski błąd  (89/98) ostatecznie został pozostawiony w postaci testu na spostrzegawczość. Wadmed gratki. W filmie jest jeszcze jeden "przekręt". Czekam na uwagi. Czy ta elektronika wytrzyma w warszawskich korkach przy + 30 st.C nie wiem, bo u mnie na wsi to motórem głównie się jeździ i po asfalcie. Zobaczcie jak mały skok kopniaka uruchamia silnik. Muszę przyznać, że moje 88 kg to chba trochę za mało. Początkowo myślałem nawet o odpowietrzniku, takim automatycznym, od piły spalinowej. Ale z czasem opanowałeeeeeem  technikę i jest OK. Zapłon CDI jest super, chociaż jeszcze lepsze są światła. Do opisu 7 kablowego, trójfazowego  regulatora napięcia dodam, że kabel biały służy do automatycznego, bardzo wolnego  ssania, czerwony to ładowanie akumulatora, a czarny to +12 V do zasilania świateł LED tutaj napięcie bez obciążenia waha się od 12 do 12,5 V.
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2017, 05:46:27 pm wysłana przez Marek Krupa »

Offline jawor75avo

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 135
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 05, 2017, 05:41:27 pm »
wstaw link do filmu

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 429
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 05, 2017, 05:53:17 pm »
https://youtu.be/b-RmyNzh5Ys

Youtube pozycjonuje czasami do tygodnia i po tym czasie powinien wyświetlać się pod hasłem "AWO Simson tuning".
Polecam  Waszej uwadze mój gest wykonany prawą ręka i grę słów AWO i AWiO.

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1206
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 05, 2017, 06:14:43 pm »
Nie ma km/g tylko km/h

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 429
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 05, 2017, 06:18:11 pm »
Dobrze, ale większy myk...

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1067
  • Karma: +5/-4
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 05, 2017, 08:45:44 pm »
Ile Marek wybierałeś materiału głowicy pod sprężyny?

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 429
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 05, 2017, 09:17:33 pm »
Pod sprężyny nic nie wybierałem, ale sprężyny są bardzo twarde. Po złożeniu ręką nie ugniesz.

Offline jah

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 496
  • Karma: +1/-0
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 05, 2017, 09:49:51 pm »
https://youtu.be/b-RmyNzh5Ys

Youtube pozycjonuje czasami do tygodnia i po tym czasie powinien wyświetlać się pod hasłem "AWO Simson tuning".
Polecam  Waszej uwadze mój gest wykonany prawą ręka i grę słów AWO i AWiO.
na youtube trzeba wpisać AWO Simson Tunning przez 2xn  początkowo też nie mogłem znaleźć ;)

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1067
  • Karma: +5/-4
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 05, 2017, 09:56:53 pm »
Nawet tych nadlewów pod podstawy oryginalnych agrafek?

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 429
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 06, 2017, 07:01:23 am »
Ale to tylko wyrównanie nic w głąb.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1997
  • Karma: +3/-1
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 06, 2017, 07:18:51 am »
Dużo dobrej roboty i fajny filmik z opisem,życzyć tylko powodzenia w bezawaryjnej eksploatacji  :)

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 429
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 06, 2017, 01:58:16 pm »
Oczywiści, że w okresie niemowlęcym coś walnie, jednak  całkiem inna przyjemność z jazdy powoduje, że  do  fabryki nigdy nie powrócę. Projekt AWO tuning już praktycznie zakończyłem. Teraz biorę się za NSU 250 OSL. I muszę  przyznać, że w tym przypadku oprócz podniesienia stopnia sprężania, większego kanału dolotowego i zaworu nie mam co robić. Ta wspaniała konstrukcja Mora z Nortona  bije  AWO na głowę. Tam ciągle w uznaniu myśli inżynierskiej  z szacunkiem  pochylam czoło. I dobrze, że mam braki w grzywce  bo inaczej  włosy ciągle leciałyby mi do oczu. Niestety ciągle  też coś mnie trafia po tym co  VW zrobił z NSU.

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2226
  • Karma: +2/-1
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 06, 2017, 08:24:16 pm »
Zacięcia pogratulować.
To może teraz Awo enduro? ;)

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 429
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 06, 2017, 08:52:28 pm »
Jakoś enduro mi nie pasuje podobnie jak sport. Z czasów IŻ 49 pozostało mi upodobanie  do niskiego środka ciężkości czyli niskiego siedzonka. Oczywiście moja pierwsza 49 z czasów mojej  pierwszej młodości  czeka w kolejce do remontu.

Offline michal-fox

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Karma: +0/-2
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 06, 2017, 10:21:44 pm »
Ogromny szacun. Dużo dobrej roboty! Tylko pogratulować i AWiO !
Awokado 28%

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 991
  • Karma: +1/-3
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 08, 2017, 12:03:59 pm »
Skrzynia jest ze sporta ?
Lubię zapierdalać

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 429
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 08, 2017, 03:40:39 pm »
Tak, ale ma tą 3 tulejkę na trójce. O tym pisałem wcześniej. Widełki napawane i szlifowane po łuku, a nie dwie płaszczyzny na ostro jak w bublowatym  oryginale.

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 429
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 08, 2017, 03:55:30 pm »
Do wysilonego silnika to  tylko od sporta. Bo w starszym T , na  którym byłem na zlocie w Bieszczadach, gdzie mam skrzynię oryginalną,  to podczas odbicia silnika pazur kopniaka urwał mi blaszaną kieszeń odbojnika.  Musze dodać, że tam jest zapłon  iskrownikowy. Przy pojemności 320 cm3 takie odbicie może rozwalić skrzynię. Dobrze, że uchwyty kierownicy mam założone do przodu i kolano nie dostało do kierownicy.

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2123
  • Karma: +5/-1
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 08, 2017, 04:09:49 pm »
Jak taki bubel to po co się nim zajmować?  Ja przez tyle lat jazdy nie płaczę, tylko  jak nieliczni na tym forum nawijam kilometry na koła.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1206
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 08, 2017, 04:47:22 pm »
Może to wszystko jest tak ciężkie toporne i słabo jeździ żeby właśnie jeździło długo bez problemu. To były czasy powojenne gdzie wszystkiego brakowało wiec Niemcy zrobili konstrukcję odporną dla mało technicznej ludzkości. Sprzęt miał być prosty i niezawodny.
Potrafili i zrobić bestie co widać po RS tylko żywotność. ...
Ciekawy jestem jak tu będzie z żywotnością

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 429
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 08, 2017, 05:19:56 pm »
Jak będzie to czas pokaże. Sami konstruktorzy zauważyli potrzebę ulepszania konstrukcji skrzyni biegów, chociażby w przypadku mechanizmu kopniaka, czy wybieraka ( trytki).  Co do tego, że konstrukcja skrzyni od sporta jest lepsza nie ma co dyskutować. Michał, płacz to był jak w 2 lata na Komarze 3 zrobiłem ponad 12 tyś km i zużyłem worek świec.

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2123
  • Karma: +5/-1
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 08, 2017, 05:37:40 pm »
Przecież skrzynie są takie same, tylko mechanizm zazębienia startera jest inny wymagany konstrukcją ramy Sporta.. ( nie mówię o "skrzyni drwala")
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline tlukas

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 695
  • Karma: +3/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 08, 2017, 05:56:57 pm »
Skrzynia drwala ma znaczenie wszak nie bez kozery nastąpiła zmiana jej konstrukcji, kolejnym krokiem można by rzec ulepszeniem jest wysprzęglik w sportowej, sam doświadczyłem odbicia kopniaka przy turystycznej, myślałem, że ją rozerwie... Proces zmian zachodzący w czasie należy nazwać po imieniu czyli ewolucją ... W przypadku skrzyni biegów motocykla awo Simson jest to uzasadnione...

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2123
  • Karma: +5/-1
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 08, 2017, 06:06:44 pm »
Motocykl trzeba "kopnąć" to nie kopnie ;D
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 429
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO Simson tuning
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 08, 2017, 07:16:10 pm »
Ale właśnie chodziło mi o mechanizm kopniak. A żeby kopnąć to trzeba mieć posturę statystycznego Niemca a nie turdupla dziadka z skrzypiącymi stawami. Wiem, wiem najlepiej wszystko na guzik. Ale w tym miejscu muszę Cię Michał uspokoić. Elektrycznego rozrusznika nie będę wpychał do AWO. Oj za coś takiego to chyba  już cały klub skopałby mi siedzenie.