Marzec 28, 2023, 01:13:36 am

Autor Wątek: Wojtex - AWO Sport  (Przeczytany 11531 razy)

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1638
  • Karma: +1/-1
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #60 dnia: Luty 27, 2022, 09:54:31 pm »
Witam i widzę sporo pracy.
Wstawka stalowa w bębnie hamulcowym ma siedzieć sztywno. A często się uwalnia. W piastach kół łożyska RS, żeby smar nie zalewał szczęk hamulcowych.  Wyjętych kół nie można robić na 100, bo ostateczne prace należy wykonać dopiero po założeniu ich do ramy i takich korektach, żeby motocykl był jednośladem. Czyli listwa z P i L strony i 4 punkty styku opon, oczywiście przy jednakowej szerokości opon. Nie ma możliwości złożenia kół na zewnątrz i uzyskania jednośladu po ich założeniu. Bo rama podgięta, bo widelec deko wcześniej dostał i tym podobne.

Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Karma: +1/-0
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #61 dnia: Marzec 13, 2022, 06:03:17 pm »
Wszystkie blachy zostały przekazane do lakiernika. Plan jest taki, że lakiernik robi blacharkę i lakieruje wszystko na czarno. Następnie, szparunki zostaną namalowane ręcznie przez Jacogixera.

To co muszę szybko teraz załatwić to naklejka na tylny błotnik. Którą możecie polecić? Kalkomania obecnie jest niedostępna więc do wyboru zostaje naklejka ze Stolmotu lub od Betchera. Którą kupić?

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2598
  • Karma: +5/-3
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #62 dnia: Marzec 13, 2022, 06:22:14 pm »
Zobacz na allegro gościa co ma kalkomaniae np. Irbit. Spytaj czy Ci wydrukuje potrzebną.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Karma: +1/-0
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #63 dnia: Marzec 15, 2022, 01:46:08 am »
Przesłałem kilka zapytań o kalkomanię. Czekam na odpowiedzi. Poszukam też ogólnie w necie jakiegoś producenta kalkomanii wodnych. Może ktoś się znajdzie...

Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Karma: +1/-0
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #64 dnia: Marzec 16, 2022, 11:14:56 am »
Z Allegro mam odpowiedzi, że nie maja i nie mogą zrobić takiej kalkomanii. Będę jeszcze szukać dalej ale w międzyczasie, na wszelki wypadek, na ebay, u Niemca kupiłem naklejkę. Spredawca zachwala, że kropka w kropkę jest zgodna z oryginałem. Zobaczymy co to jest...

Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Karma: +1/-0
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #65 dnia: Marzec 16, 2022, 11:30:42 pm »
Ogólnie rzecz biorąc, jak zwykle przyjąłem realizację prac "od dołu do góry". Silnik czeka w kolejce u Cykora, blachy u lakiernika więc zabrałem się za zawieszenie. No i mam kilka pytań.
1. Czy ta mosiężna nakrętka jest oryginalna czy dorabiana?
2. Czy jest gdzieś na Forum albo czy ktoś ma szkic oryginalnej nakrętki wraz z wymiarami?
3. Czy oryginalne rozwiązanie tych uszczelek, zgarniaczy w nakrętce jest optymalne? Może jest jakaś znacznie lepsza modyfikacja?
4. Czy tuleje ślizgowe najlepsze będą te turbaksowe od Betchera czy wytoczyć z innego materiału?
5. Z lektury Forum wywnioskowałem, że wewnętrzne średnice tulei ślizgowych trzeba dopasować do rury prowadzącej w goleni metoda prób wsuwania. Pytanie brzmi, jakie narzędzie użyć do symetrycznego, i dokładnego poszerzenia tulei, która będzie już osadzona w ladze? Po głowie chodzi mi pomysł z zastosowaniem honownicy ale nigdy jej osobiście nie używałem i nie wiem czy się nada do "rozwiercenia" tych tulei. Co o tym myślicie? Niestety tokarki pod ręką nie mam, ani też tokarza, który zechciałby dłubać to ze mną przez dłuższy czas więc raczej będę musiał to zrobić sam i jakimś ręcznym narzędziem.

To dopiero początek
Już przeżyłem pierwsze załamanie przy tym zawieszeniu bo poprzedni właściciel w lagi wsadził tuleje mosiężne. Trzy po prostu wypadły ale jedną wprasował chyba na gorąco i miałem dość duże problemy z jej wysunięciem. W końcu dorobiłem sobie "tłoczek" dopasowany do mniejszej średnicy (wewnętrznej) lagi, włożyłem go od góry i przez długa rurkę wybiłem tuleję. Polecam te metodę.
« Ostatnia zmiana: Marzec 16, 2022, 11:35:00 pm wysłana przez wojtex »

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 3860
  • Karma: +4/-2
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #66 dnia: Marzec 18, 2022, 09:06:50 am »
Oryginalne tuleje-nakrętki są stalowe.
Niedługo MWB Łódź to może uda Ci się coś kupić z oryginału a jeśli nie to może trzeba dojść do producenta teleskopów i kupić od niego?
Tu namierzyłem, że miał https://4motor.pl/pl/awo-simson/6846-nakretka-goleni-z-uszczelka-awo-simson-sport-9999999075926.html
tu mają https://awo-oldtimer.de/Haltestueck-Telegabel-Verschraubung-fuer-Dichtring-AWO-Sport

W modyfikacje w tej nakrętce nikt się chyba nie bawił.
Co robiliśmy to wymieniali zużyte zgarniacze na siłownikowe (nie mylić z simmering) , które się spisują jak trzeba.
Temat opisywany w kilu wątkach.
Na pewno nie kupuj gumowych zamienników dedykowanych do Awo S . To szmelc.

Dopracowanie tulei turbaksowych do zawieszenia na 98% nie uda się przez honowanie ale może się mylę?  ::) Nie próbowałem ale droga wolna ;)
Do tego trzeba raczej użyć rozwiertaka nastawnego.
Chyba taki rozmiar https://allegro.pl/oferta/rozwiertak-nastawny-hss-wykanczak-nr-26-29-5mm-11538841651 - jak nie zapomnę to Ci sprawdzę jeszcze.
Może ktoś inny poleci Ci coś skutecznego i  tańszego.
Ja robiłem tuleje z brązu i stąd traktowanie rozwiertakiem.
« Ostatnia zmiana: Marzec 18, 2022, 09:31:05 am wysłana przez LukS »

Offline PanKamil

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 728
  • Karma: +4/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #67 dnia: Marzec 18, 2022, 09:12:55 am »
Ja robiłem rozwiertakiem nastawnym.
Turbakas czy tekstolit może się lekko poddawać przy skrobaniu. Dobrze jest obrabianą tulejkę umieścić w stalowej zewnętrznej tulejce.
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 3860
  • Karma: +4/-2
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #68 dnia: Marzec 18, 2022, 09:29:27 am »
Dokładnie. Ja obrabiałem już w rurze nośnej.

Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Karma: +1/-0
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #69 dnia: Marzec 19, 2022, 07:53:27 am »
Rozwiertak nastawny - bingo! Nie znałem tego narzędzia. Dzięki za podpowiedź.
Za nakrętkami się rozejrzę
Pozostaje jeszcze pytanie, z jakiego materiału najlepiej zrobić te tuleje. Turbak, tekstylia, jakieś inne tworzywo czy brąz albo mosiadz?

Offline PanKamil

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 728
  • Karma: +4/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #70 dnia: Marzec 19, 2022, 08:38:27 am »
Jak zawsze .... "to zależy"..
Jeśli wewnętrzne rury prowadzące są w bardzo dobrym stanie, tzn. trzymają wymiar na całej długości i nie mają wżerów to poszedłbym w tulejki z brązu.
Tulejki z turbaksu, tekstolitu czy innego gó...litu mogą lekko puchnąć jak dostaną oleju i wartałoby po doskrobaniu zanurzyć je na trochę w oleju i ponownie sprawdzić pasowanie.
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Karma: +1/-0
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #71 dnia: Marzec 20, 2022, 10:17:14 pm »
Obejrzę rury prowadzące ale chyba nie będę nadgorliwy i pójdę w rozwiązanie fabryczne - tekstolit.

Wczoraj postanowiłem skompletować elementy piast no i wypadł kolejny trup z szafy. Zęby zabieraka tylnej piasty są bardzo wytarte. Na moje oko to niestety złom.

Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Karma: +1/-0
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #72 dnia: Kwiecień 05, 2022, 12:49:07 am »
Ostatnie zakupy.
Zestaw tulei przedniego zawieszenia od Betchera i naklejka na tylny błotnik z niemieckiego sklepu DDRMoped.de. Niestety nie udało mi się namierzyć kalkomanii. Na moje oko to ta naklejka jest bardzo przyzwoita.
Kupiłem też opony Heidenau K34 18x3,25.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 05, 2022, 12:53:07 am wysłana przez wojtex »

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1638
  • Karma: +1/-1
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #73 dnia: Kwiecień 05, 2022, 08:50:30 pm »
Koło zapłonu CDI musi być idealnie dotarte do stożka. Osobiście uważam, że powinno być pozycjonowane na wpuście i wyważone. Producent ma odmienne zdanie.  Przy tym występie na kole będziesz miał dynamiczne wyprzedzenie zapłonu o połowę za małe, co będzie wiązało się z nieuzyskiwaniem przez silnik mocy maksymalnej. Ten problem też sygnalizowałem producentowi, ale o wszystkim przekonasz się sam.

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1638
  • Karma: +1/-1
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #74 dnia: Kwiecień 05, 2022, 08:55:10 pm »
Oczywiście tego zabieraka nie możesz zakładać. Przeszlifuj z wysokości śruby mocujące zabierak, bo czasami obcierają. W dyfrze ,  na ośce koła, w tulejce uszczelniającej w miejsce wąskiego paska filcowego podpasuj oring.

Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Karma: +1/-0
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #75 dnia: Kwiecień 05, 2022, 11:41:38 pm »
Do tego CDI dopiero dojdziemy. Kolega Cykor obiecał dokładnie obejrzeć wszystkie elementy tego zapłonu i przemyśleć co z tym fantem zrobić. Myślę, że trzeba będzie zrobić jakąś burzę mózgów :-)

Nowy zabierak już zamówiony. Sprzedawca ma jeszcze znaleźć mi sprężyny przedniego zawieszenia i wysyła paczkę. Jedna z moich sprężyn jest złamana. Wydaje mi się, że ktoś na siłę i bezmyślnie próbował wykręcić sprężynę z tego "korka" gwintowanego i ukręcił ją. Muszę więc kupić inną, przynajmniej jedną sprężynę.

Na chromy trzeba długo czekać więc zacząłem odkładać części które trzeba pochromować. Czy w kierownicy powinny być te otwory na śruby? W sumie nie wiem co by tam miało być przykręcone ale zanim je zaspawam to wolę się upewnić. Na zdjęciu pokazałem jakiś trzpień w którym łeb wygląda również na chromowany. Co to jest, gdzie to idzie i czy rzeczywiście oryginalnie łeb był pochromowany?

ps. Zobaczcie jakie zamki ostatnio wytropiłem u Betchera odbierając części. Wyglądają bardzo solidnie i ładnie, a do tego średnica jest 14 mm więc pasuje do klapki puszki. Niestety rozstaw otworów na śruby / nity jest minimalnie większy niż w oryginale więc trzeba będzie zaspawać otworki i wywiercić nowe. Jest to pewna ingerencja w blachę ale bardzo delikatna i prawie niewidoczna, a za to zameczek będzie pierwsza klasa. Wcześniej kupiłem te zamki ogólnie dostępne, przeznaczone niby do Simsona ale oddałem je bo mają za dużą średnicę o około 2-3 mm. Żeby taki zamek założyć to trzeba znacznie powiększyć otwór w klapce, a poza tym wygląda całkiem inaczej niż oryginał. Według mnie to już niedopuszczalna rzeźnia.

Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Karma: +1/-0
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #76 dnia: Kwiecień 06, 2022, 08:58:27 am »
Właśnie dostałem cenę sprężyn - 160zł za komplet. Przyznam, że sposziewalem się trochę niższej ceny. A może ma ktoś na zbyciu jedna sprężynę do Sporta i chciałby ją sprzedać?

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1638
  • Karma: +1/-1
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #77 dnia: Kwiecień 06, 2022, 08:59:55 am »
W CDI  wypadałoby wszystkie nakrętki zabezpieczyć kontrami,  bo u mnie  klej przy wibracji puścił. Sprężyny kupuj tylko parami. Na fotce słabo widać, ale to może sworzeń  dźwigni hamulca. Na kierownicy prawego  otworu nie było lewy powstał pewnie pod przełącznik świateł, ale nie wiem jak było w tym roczniku. Oddając do chromu poproś, żeby zeszlifowali metal w celu uzyskaniu po nałożeniu powłok wymiaru nominalnego. Jak kupisz nową kierownicę, to przypuszczalnie będzie tak jak u mnie.

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1638
  • Karma: +1/-1
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #78 dnia: Kwiecień 06, 2022, 09:06:38 am »
Z tymi zamkami jest problem. Sam mam te większe z blaszką mocującą od spodu, ale pozostały mi otwory. Zastanów się czy lepiej nitować zamki przed malowaniem i czekać  kiedy odstrzeli lakier, a czy dorobić małe nakrętki z łbem kulistym i przykręcić zamki po malowaniu.

Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Karma: +1/-0
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #79 dnia: Kwiecień 06, 2022, 05:58:00 pm »
Taki miałem właśnie plan, żeby przykręcić zamki jakimiś śrubkami z kulistym łebkiem i ciapnąć je czarną farbą. W każdym razie, zameczki jutro odbieram i przekazuję blacharzowi, żeby dopasował otwory.

W cenie spręży pojawił się błąd. Mają być w niższej, normalnej cenie. Poniżej zdjęcie tych sprężyn. Długość około 37cm, średnica 25,5mm, a grubość drutu ok. 4mm. Czy to na pewno jest do Awo Sport? Wydaje mi się, że moja sprężyna na końcach ma jakby zmniejszony skok zwoju, a w tych skok jest raczej niezmienny na całej długości sprężyny. Czy te sprężyny są ok?

Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Karma: +1/-0
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #80 dnia: Kwiecień 06, 2022, 06:14:33 pm »
Kierownica zostaje oryginalna. Idzie do chromu więc siłą rzeczy będą musieli zdjąć wszystkie stare powłoki galwaniczne. Pytanie tylko jak grube będą nowe ale dotychczas nie zdarzyły mi się większe problemy tego rodzaju. Z nową tak ale nie z oryginalną nowo - pochromowaną. Kiedyś pochromowali mi tuleje miseczek, które wchodzą w główkę ramy no to miałem z tym sporo zabawy. Teraz pięć razy powtarzam, że te powierzchnie mają być oklejone przed galwanizacją.
W każdym razie, prawy otwór w kierownicy na pewno jest do zaspawania, a lewy? Myślałem, ze we wszystkich sportach były przełączniki jak na załączonym zdjęciu. Czy były montowane też inne? Jeżeli tak to jaki powinien być w roczniku 60?

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 3860
  • Karma: +4/-2
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #81 dnia: Kwiecień 07, 2022, 07:24:04 am »
Czy to na pewno jest do Awo Sport? Wydaje mi się, że moja sprężyna na końcach ma jakby zmniejszony skok zwoju, a w tych skok jest raczej niezmienny na całej długości sprężyny. Czy te sprężyny są ok?

Patrz mój post z Styczeń 08, 2011, 08:42:55 pm  i zdjęcia
http://awoforum.pl/index.php?topic=1045.0

https://allegro.pl/oferta/sprezyna-przodu-awo-sport-przedniego-zawieszenia-11925312000
https://www.stolmot.com/SPREZYNA-PRZEDNIEGO-ZAWIESZENIA-AWO-SPORT-p4439

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 3860
  • Karma: +4/-2
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #82 dnia: Kwiecień 07, 2022, 07:26:17 am »
Myślałem, ze we wszystkich sportach były przełączniki jak na załączonym zdjęciu. Czy były montowane też inne? Jeżeli tak to jaki powinien być w roczniku 60?
Mógł być taki jak na foto ale końcówka produkcji to zdarzały się części osprzętu zbieżne np z IFA/MZ.

Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Karma: +1/-0
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #83 dnia: Kwiecień 07, 2022, 08:28:30 am »
Jeżeli te sprężyny maja długość 37 cm to chyba są z czegoś innego. W takim razie brać te zamienniki? Są dobrej jakości? MOże to dziwne i bezpodstawne ale jakoś nigdy nie miałem zaufania do nowo - produkowanych sprężyn.

Jeżeli chodzi o przełącznik to czy zdarzały się egzemplarze z tym przełącznikiem zintegrowanym z uchwytem klamki hamulca? Taki akurat mam.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2022, 08:29:33 am wysłana przez wojtex »

Offline PanKamil

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 728
  • Karma: +4/-0
  • Starszy Teoretyk
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #84 dnia: Kwiecień 26, 2022, 08:45:40 pm »
Lepiej późno niż później...  może się komuś przyda.
W razie potrzeby mogę podesłać pdf'a.



Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Karma: +1/-0
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #85 dnia: Czerwiec 01, 2022, 11:25:23 am »
Długo nie pisałem na Forum ale to przez nawał pracy, egzaminy ósmoklasisty, komunie itp itd. W każdym razie jak tylko mam wolną chwilę to coś działam przy Simsonku. Sprężyny kupiłem używane oryginalne. PanKamil, dzięku za te rysunki. Ja zdecydowałem się kupić te nakrętki u Betchera. Muszę powiedzieć, że dobrze są wykonane, natomiast o jakości zgarniacza się przekonam w czasie jazdy. Ostatnio sporo czasu zajęło mi czyszczenie w środku goleni. Zawziąłem się i wyczyściłem je do ostatniogo paproszka! :-) W międzyczasie podspawałem sobie stelarz tylnego siedzenia i zaspawałem otworki w kierownicy.
Poza tym, lakierowanie i polerka bębnów w toku.

ps. Sprawa Awo też nieco zwolniła ponieważ finalizuję zakup nowej maszyny - Honda CX500C. Oczywiście, ta już na pewno będzie ostatnia! ;-)

Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Karma: +1/-0
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #86 dnia: Styczeń 02, 2023, 01:03:52 pm »
Pracę idą powoli do przodu. Na gotowo mam już zrobione koła,  łącznie z centrowaniem i oponami. Postaram się jutro podesłać kilka fotek.
Lakierowanie na ukończeniu, a Cykor kończy regulacje silnika po remoncie. Dyfer też zostawem mu do przeglądu.

W trakcie prac przy przednim zawieszeniu wyszło, że ktoś majstrował przy lewej goleni, prawdopodobnie wymieniana była rura prowadząca bo widać amatorski spaw na dole. Teraz nie wiem czy szukać nowej (innej) czy próbować poprawić tę co mam. Cykor jest gotowy się tego podjąć ale nie ma pewności czy wszystko dobrze pójdzie. Co byście poradzili?

Ps. No chyba że ktoś ma na zbyciu lewą stronę w przyzwoitym stanie (do nowego chromowania oczywiście) to chętnie odkupię
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2023, 01:06:09 pm wysłana przez wojtex »