Marca 13, 2025, 04:49:28 pm

Autor Wątek: Wojtex - AWO Sport  (Przeczytany 25193 razy)

Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 125
  • Karma: +1/-0
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #90 dnia: Marca 26, 2024, 11:40:16 am »
Dzięki.
W czwartek jadę po części ze szparunkami. Jestem bardzo ciekawy jak to wyszło.

Od razu mam pytanie czy w tej środkowej puszce filtra powietrza, na spodzie mają być dwa małe otwory, o średnicy około 2-3mm? Tak jakby jakieś otworki odpływowe?

ps. Przepraszam za rozmiar zdjęcia błotnika ale wrzucałem to z telefonu. Postaram się go zamienić na mniejsze i dorzucić kilka innych.


Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 125
  • Karma: +1/-0
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #91 dnia: Sierpnia 18, 2024, 10:01:09 pm »
Krok po kroku idę do przodu. Tak wygląda bak i przedni błotnik ze szparunkami od Jacogixera.

Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 125
  • Karma: +1/-0
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #92 dnia: Sierpnia 18, 2024, 10:02:07 pm »
Błotnik

Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 125
  • Karma: +1/-0
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #93 dnia: Sierpnia 18, 2024, 10:11:00 pm »
Postanowiłem, że przed zimą zrobię całe zawieszenie. Zrobiłem więc przymiarkę błotnika do goleni no i lipa, nie pasuje! Nie ma możliwości, żeby goleń ustawić symetrycznie, po środku przetłoczenia w błotniku. Na dole złapałem wsporniki śrubami M6 (czyli z luzem), a środkowy płaskownik dopasowałem do tego mocowania na goleni i tak to dziwnie wygląda. O co tu chodzi? Czy ma być tak niesymetrycznie?! Może błotnik mam od czegoś innego chodciaż dałbym się pokroić, że to Awo i przed malowaniem był w ładnym stanie oryginalnym.

Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 125
  • Karma: +1/-0
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #94 dnia: Sierpnia 18, 2024, 10:19:21 pm »
No i druga moja prośba o pomoc - tył.
Co zrobić z poszczególnymi elementami amortyzatora?
Planuję (to wiem):
- górną szklankę polakierować na czarno
- do chromu: górny krążek blokujący

Niewiadome:
1. Czy ten dolny kielich regulacyjny daje się do chromu czy ocynku?
2. Co zrobić z tłoczyskiem? Czy rozdzielać jakoś pręt i uchwyt? Jeżeli tak to jakie macie na to patent?
3. Co z cylinderkiem i uchwytem dolnym? Ocynk, chrom?

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #95 dnia: Sierpnia 19, 2024, 01:46:39 pm »
No i druga moja prośba o pomoc - tył.
Co zrobić z poszczególnymi elementami amortyzatora?
Planuję (to wiem):
- górną szklankę polakierować na czarno
- do chromu: górny krążek blokujący

Niewiadome:
1. Czy ten dolny kielich regulacyjny daje się do chromu czy ocynku?
2. Co zrobić z tłoczyskiem? Czy rozdzielać jakoś pręt i uchwyt? Jeżeli tak to jakie macie na to patent?
3. Co z cylinderkiem i uchwytem dolnym? Ocynk, chrom?

Chromowana również dolna szklanka.

Ad.1.
Ani chrom ani ocynk. Nie jestem pewien więc strzelam, że powierzchnia jest fosfatowana.
Może ktoś inny kojarzy lepiej jaką metodą jest to zabezpieczone.

Ad.2. Tylko w jednym typie amortyzatów jest to rozłączalne.
Trzeba albo odcinać i potem spawać albo frezować spoiny.
Lekko nie ma....  :-X

Ad.3. Patrz Ad.1

Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 125
  • Karma: +1/-0
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #96 dnia: Sierpnia 19, 2024, 10:46:37 pm »
Przyznam, że z fisfatowaniem jeszcze się nie spotkałem. Zgłębię temat.
Te tłoczyska jeszcze oczyszczę i zobaczę jaki jest rzeczywisty ich stan.
Co myślisz o ustawieniu golenie względem błotnika? To przesunięcie to norma?

Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 125
  • Karma: +1/-0
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #97 dnia: Sierpnia 19, 2024, 11:25:59 pm »
Na szybko sprawdziłem to fosforanowanie i w kilku miejscach było podane, że taka powłoką nie jest zalecana jako wierzchnia i jedyna, ze względu na ograniczoną trwałość
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 19, 2024, 11:28:54 pm wysłana przez wojtex »

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #98 dnia: Sierpnia 20, 2024, 03:57:04 pm »
Co myślisz o ustawieniu golenie względem błotnika? To przesunięcie to norma?
Jak chcesz to poprawić to albo musisz podgiąć środkowe wąsy z płaskownika albo wydłużyć otwory fasolowe na końcu pałąków błotnika.

Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 125
  • Karma: +1/-0
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #99 dnia: Września 25, 2024, 08:30:36 pm »
Trzy pytania odnośnie tylnego zawieszenia:
1. Czy wiadomo jaki zgarniacz kupić, o jakich wymiarach i z jakiego materiału?
2. Jakie wymiary ma ten pierścień i z jakiego materiału? Czy można to kupić czy tylko doróbka u tokarza?
3. Brakuje mi tej sprężyny w jednym tłoczysku. Jaka tutaj pasuje?
« Ostatnia zmiana: Września 25, 2024, 08:33:40 pm wysłana przez wojtex »

Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 125
  • Karma: +1/-0
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #100 dnia: Października 03, 2024, 03:18:24 pm »
Ten zgarniacz jakiś dobiore w sklepie z uszczelnieniami ale bez informacji o tym pierścieniu i sprężynce ani rusz. Ktoś coś podpowie?

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1140
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #101 dnia: Października 07, 2024, 07:16:43 am »
Tą sprężynę musisz sobie zaadoptować z czegoś, to dość cienki drut stalowy, z tego co pamiętam to zaledwie dwa zwoje. Dawno nie rozkładałem amora więc nie pamiętam szczegółów ale te wspomniane przez ciebie podzespoły to stal. uszczelniacze górne kupisz bez problemów. Ja kupowałem je w sklepie "special" w Krakowie na ul. Gromadzkiej.

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #102 dnia: Października 07, 2024, 10:47:18 am »
Sprężynki (zaworu jednokierunkowego) jeśli wymieniać to w obu amortyzatorach na takie same.
Musisz poszukać w internecie katalogi lub znaleźć kogoś cierpliwego w sklepie motoryzacyjnym.
 ::)

Pierścienie R-ring trzeba zmierzyć. Szukaj
www.prumyslovedily.cz/pl/pierscienie-r/

Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 125
  • Karma: +1/-0
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #103 dnia: Października 07, 2024, 01:57:35 pm »
Widzę, że to bardziej skomplikowany temat niż mi się wydawało no ale trzeba iść do przodu. Poniżej moje przemyślenia w temacie.
1. Średnica wewetrzna zgarniacza ma być taka jak grubość pręta tłoczyska, tak?
2. Czy wymiary tego r-ringa mają być dokladnie takie jak wymiary tego rowka, w który wchodzi? Czy jednak średnica zewnętrzna powinna być nieco większą?
3. Mam w Warszawie gościa, który kiedyś był zegarmistrzem, a teraz wytwarza na zamówienie sprężyny więc może coś mi dobierze...
« Ostatnia zmiana: Października 07, 2024, 01:59:09 pm wysłana przez wojtex »

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #104 dnia: Października 11, 2024, 01:57:04 pm »
Ad.1
Tak lub niewiele ciaśniejsza. Warga jest pod kątem więc styk jest tylko cienkim fragmentem.
Element jest elastyczny więc jak będzie nawet fi11.7mm to się rozepcha.
Ad.2
Zmierz cylinderek wewnątrz i do tego wymiaru stosuj średnicę zewnętrzną r-ring.

Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 125
  • Karma: +1/-0
Odp: Wojtex - AWO Sport
« Odpowiedź #105 dnia: Października 18, 2024, 08:13:44 am »
Na tej czeskiej stronie dostępny jest tylko rring poliuretanowy 11x20x2mm. Widzę, że jest to pierścień uszczelniający jak oring tylko o przekroju prostokątnym no i jest z PU. Mam dobry sklep z uszczelnieniami więc może coś znajdę na miejscu.
Powiedzcie mi tylko jaka jest funkcja tej tulejki z rringiem i samego rringu. Jak to działa? Czy tulejka jest wciśnięta w cylinderek i stoi w jednym miejscu czy raczej ma się swobodnie przesuwać w cylinderku?