Wrzesień 25, 2018, 12:49:34 am

Autor Wątek: Tłok awo  (Przeczytany 451 razy)

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1946
  • Karma: +2/-1
Tłok awo
« dnia: Styczeń 24, 2018, 03:03:26 pm »
Czy może wiecie na jakiej wysokości prawidłowo mierzyć tłok do szlifu,w niemieckich moto z lat 70 instrukcja podaje dokładnie i jest to różnie w zależności od modelu od kilkunastu do nawet 30mm od dołu tłoka,pytam bo tłoki almotu maja duże rozrzuty i zawsze się zastanawiam gdzie szlifierz mierzył  :P

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1059
  • Karma: +3/-4
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 24, 2018, 10:10:56 pm »
Tam,gdzie największa średnica.W praktyce 20-25mm poniżej osi sworznia
w płaszczyźnie prostopadłej do otworu w/w.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1946
  • Karma: +2/-1
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 25, 2018, 06:38:40 am »
No tak by Robert miało być,ale na 5 tłoków 2 z nich największy wymiar mają na dole,te niedokładności myślę że wynikają z powstających naprężeń z wcześniejszego procesu owalizowania tłoka a późniejszą obróbką

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1059
  • Karma: +3/-4
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 25, 2018, 07:05:31 am »
Te,które mierzyłem ,praktycznie mają stałą wartość,
od dolnej krawędzi otworu sworznia do samego końca.
Ty je mierzyłeś?Jeżeli mikrometrem,to pomiar należy powtórzyć
kilkakrotnie,bo łatwo o nieprawidłowe zdjęcie wymiaru.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1946
  • Karma: +2/-1
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 25, 2018, 07:11:27 am »
Pomiar mikromierzem,dodatkowo na końcówki zakładane nasadki ze zukosowanymi końcówkami jak żyletki,nakładki służą tylko do porównania wyników i zdecydowanie polepszaja dokładność pomiaru.

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 443
  • Karma: +1/-0
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 25, 2018, 07:54:21 am »
Andrzej czyżbyś w Garage wprowadził ISO 9001 ?  ;D
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2018, 08:08:00 am wysłana przez makowiec »

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1946
  • Karma: +2/-1
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 25, 2018, 07:57:57 am »
Krzysiek założyłem tłok który dołem miał 0,02 pasowania,powyżej było 0,05 i tak przepalam go co jakiś czas po strzykawce i zastanawiam się czy przyłapie  >:(

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 443
  • Karma: +1/-0
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 25, 2018, 08:26:01 am »
Może te nakładki wprowadzają błąd pomiaru, nie wiem jak to wygląda i jak są ustawione ale jak tak ostro zakończone to po pierwsze mogą być do twardych powierzchni a po drugie tłok ma rysy po obróbce i z takimi końcówkami może być problem w ustawieniu przyrządu pomiarowego w miejscu pomiaru ( w tym wypadku w jednakowej odległości obu końcówek od dolnej krawędzi tłoka lub osi sworznia)

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1946
  • Karma: +2/-1
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 25, 2018, 08:47:15 am »
Zawiozłem tłok i cycka do szlifierza,kazałem mu zrobic pasowanie na 0,04,on do mnie dzwoni i się pyta którego wymiaru ma się trzymać bo tłok jest źle obrobiony i dlatego wybraliśmy takie optimum,że dołem wyszło na 0,02 a wyżej szło ze stożka i na wysokości sworznia było już 0,05,ja tylko po odbiorze potwierdziłem swoimi pomiarami że miał rację.

Offline tlukas

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 669
  • Karma: +2/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 25, 2018, 02:55:21 pm »
Andrzejku, weź papiera ściernego w formie długiego a wąskiego kawałka i zbierz nadmiar... Robiłem ten zabieg w tym silniku z elektronicznym zapłonem, którego link ci na maila wysłałem... Tam tłok oryginalny jest tyle, że przytarty był więc go musiałem obrobić.. dwie setki będzie łapać dołem i porysuje cylinder... Można też nawet grubo zebrać materiał pod sworzniem z jednej i drugiej strony to wtedy nawet gdy go rozszerzy to będzie miał gdzie uciec...

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1946
  • Karma: +2/-1
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 25, 2018, 03:03:50 pm »
Łukasz,tak zrobię jak przyłapie,po rozmowie z Cykorem nie będe go pyrkolił w garage,poczekam na pogodę i w palnik,się okaże  :)

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 922
  • Karma: +1/-3
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 25, 2018, 05:15:08 pm »
Andrzejku, weź papiera ściernego w formie długiego a wąskiego kawałka i zbierz nadmiar... Robiłem ten zabieg w tym silniku z elektronicznym zapłonem, którego link ci na maila wysłałem... Tam tłok oryginalny jest tyle, że przytarty był więc go musiałem obrobić.. dwie setki będzie łapać dołem i porysuje cylinder... Można też nawet grubo zebrać materiał pod sworzniem z jednej i drugiej strony to wtedy nawet gdy go rozszerzy to będzie miał gdzie uciec...
Tlok wbrew pozorom ma pare znaczacych wymiarow jezeli chodzi o prawidlowy ksztalt i dodatkowo jest owalizowany a tu  :o
Pelen profesjonalizm i fachowa porada w recznej obtobce i to papirrem sciernym bardzo dokladnego i kluczowego  elementu silnika jakim jest tlok i to recznie , jak dla mnie to szok .
A tu dzial PORADY TECHNICZNE i jak tu nie skorztstac z fachowej porady  ;D
To powinno byc w dziale jakich warsztatow nie polecamy  >:(
Proponoealbym przehonowac jeszcze raz cylinder na odpowirdnie pasowanie  8)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2018, 05:18:22 pm wysłana przez habayusa »
Lubię zapierdalać

Offline tlukas

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 669
  • Karma: +2/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 25, 2018, 08:40:09 pm »
kolego zapewne przesympatyczny, "lubiący zapierdalać" zakładam, że pod kocem w garażu 8), wybacz mi proszę moją śmiałość w tym zakresie, ale jestem zobligowany poinformować ciebie, niejako wywołany do tablicy, a nawet z lasu ;D, że pojazd motocyklowy typu simson awo, w moim przekonaniu ma jeździć, a nie być jedynie ładnym... reasumując; przykład przeze mnie podany nie jest wyssany z palca, a podparty doświadczeniem, przy czym od razu wyjaśniam, że nie jedynie moim, wszak czym jest moje nikłe w tej dziedzinie doświadczenie - powiem ci wprost - niczym.. żyją osoby dłużej niż ty i ja razem, mający potężne długoletnie doświadczenie, którzy wykonywali tysiące remontów, podczas gdy ty w tym czasie prawdopodobnie ssałeś własny kciuk.. zrób se pasowanie na 2 nawet 4 setki to zobaczymy, już na tym forum jest kilka postaci, które zarżneło silniki na takim pasowaniu... piękny kawalerze, nie zamierzam się z tobą przekomarzać, przedstawię ci fakty, to już kolejny silnik, do którego nie tylko papierem ale nawet pilnikiem obrabiałem, zrobiłem 3,5 tyś km i jeżdżę...

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2087
  • Karma: +4/-1
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 25, 2018, 10:19:25 pm »
Łukasz ja robiłem na 3 setki i jeszcze mi silnik chodzi  8)
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline nickeledon

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 353
  • Karma: +1/-0
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 26, 2018, 09:09:07 am »
Można piłować :)

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2087
  • Karma: +4/-1
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 26, 2018, 09:12:18 am »
Lepiej tłok niż cylinder .
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 922
  • Karma: +1/-3
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 28, 2018, 01:00:54 pm »
Powiem tak .
Wolałbym jeszcze raz przehonować cylinder na odpowiednie pasowanie niż czepiać się tłoka który był ptawidłowo obrobiony .
W tym przypadku cylinder jest za ciasny w stosunku do tłoka .
To są Wasze motocykle i możecie robić z nimi co tylko chcecie .
A przykład ksiązkowy dotyczy naprawy przytartego tłoka a nie nowego po szlifie .
Jeszcze jedna bardzo ważna sprawa sprawa którą musze dokładnie wyjaśnić.
Kolega tlukas zakłada ,że pod kocem w garażu trzymam awo.
Oświadczam , że źadnego motocykla nigdy i nigdzie niczym nie przykrywałem a tym bardzie kocem  .
Przez moje ręce się ich trochę przewinęło i żadnego nie musiałem przykrywać bo warunki garażowe mam dobre i są o milion procent lepsze od tych  panująch na drogach podczas podróżowania .
To teraz ja zakładam , iż kolega na sto procent musiał mnie pomylić z innym kolegą który tak robi  8)
Lubię zapierdalać

Offline Marek Krupa

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 393
  • Karma: +0/-0
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 11, 2018, 07:15:43 pm »
Jeżeli robimy szlif na starym, oryginalnym tłoku, to nie oczekujmy po latach jego pracy, że ma właściwy kształt. Należy oddać go do owalizacji. Jeżeli mamy współczesny nowy  tłok, to  proponowałbym zobaczyć jaką chropowatości ma powierzchnia boczna. Jakoś różnie im to wychodzi. Miałem takie tłoki, które za chiny nie nadawały się do zakładania. Spoko wiem, wiem specjalne ryski kieszenie olejowe i anty zacieranie a jeszcze na cylindrze Plateau. To wszystko w zgodzie z obecnymi,  nowymi trendami-silnika nie należy docierać. Tylko kto będzie wiedział jakie luzy po np. 2000 km  będzie miało złożenie tłok -cylinder i ile opiłków będzie w silniku?  Prosta technika  podcierania tłoka papierem ściernym w miejscach jego przyłapywania, ostatecznie przyspieszy jego dopasowywanie, ale czasami może do rozbierania i składania braknąć nam cierpliwości. Oczywiście mam na myśli docieranie na postoju, tylko przy obrotach trochę wyższych od biegu jałowego i dmuchawie. Wówczas  silnik z przyłapujący tłokiem  zgaśnie nie powodując spustoszenia.