Czerwiec 25, 2018, 09:17:33 pm

Autor Wątek: Tłok awo  (Przeczytany 322 razy)

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1842
  • Karma: +2/-1
Tłok awo
« dnia: Styczeń 24, 2018, 03:03:26 pm »
Czy może wiecie na jakiej wysokości prawidłowo mierzyć tłok do szlifu,w niemieckich moto z lat 70 instrukcja podaje dokładnie i jest to różnie w zależności od modelu od kilkunastu do nawet 30mm od dołu tłoka,pytam bo tłoki almotu maja duże rozrzuty i zawsze się zastanawiam gdzie szlifierz mierzył  :P

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1051
  • Karma: +3/-4
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 24, 2018, 10:10:56 pm »
Tam,gdzie największa średnica.W praktyce 20-25mm poniżej osi sworznia
w płaszczyźnie prostopadłej do otworu w/w.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1842
  • Karma: +2/-1
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 25, 2018, 06:38:40 am »
No tak by Robert miało być,ale na 5 tłoków 2 z nich największy wymiar mają na dole,te niedokładności myślę że wynikają z powstających naprężeń z wcześniejszego procesu owalizowania tłoka a późniejszą obróbką

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1051
  • Karma: +3/-4
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 25, 2018, 07:05:31 am »
Te,które mierzyłem ,praktycznie mają stałą wartość,
od dolnej krawędzi otworu sworznia do samego końca.
Ty je mierzyłeś?Jeżeli mikrometrem,to pomiar należy powtórzyć
kilkakrotnie,bo łatwo o nieprawidłowe zdjęcie wymiaru.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1842
  • Karma: +2/-1
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 25, 2018, 07:11:27 am »
Pomiar mikromierzem,dodatkowo na końcówki zakładane nasadki ze zukosowanymi końcówkami jak żyletki,nakładki służą tylko do porównania wyników i zdecydowanie polepszaja dokładność pomiaru.

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 439
  • Karma: +1/-0
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 25, 2018, 07:54:21 am »
Andrzej czyżbyś w Garage wprowadził ISO 9001 ?  ;D
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2018, 08:08:00 am wysłana przez makowiec »

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1842
  • Karma: +2/-1
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 25, 2018, 07:57:57 am »
Krzysiek założyłem tłok który dołem miał 0,02 pasowania,powyżej było 0,05 i tak przepalam go co jakiś czas po strzykawce i zastanawiam się czy przyłapie  >:(

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 439
  • Karma: +1/-0
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 25, 2018, 08:26:01 am »
Może te nakładki wprowadzają błąd pomiaru, nie wiem jak to wygląda i jak są ustawione ale jak tak ostro zakończone to po pierwsze mogą być do twardych powierzchni a po drugie tłok ma rysy po obróbce i z takimi końcówkami może być problem w ustawieniu przyrządu pomiarowego w miejscu pomiaru ( w tym wypadku w jednakowej odległości obu końcówek od dolnej krawędzi tłoka lub osi sworznia)

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1842
  • Karma: +2/-1
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 25, 2018, 08:47:15 am »
Zawiozłem tłok i cycka do szlifierza,kazałem mu zrobic pasowanie na 0,04,on do mnie dzwoni i się pyta którego wymiaru ma się trzymać bo tłok jest źle obrobiony i dlatego wybraliśmy takie optimum,że dołem wyszło na 0,02 a wyżej szło ze stożka i na wysokości sworznia było już 0,05,ja tylko po odbiorze potwierdziłem swoimi pomiarami że miał rację.

Offline tlukas

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 590
  • Karma: +2/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 25, 2018, 02:55:21 pm »
Andrzejku, weź papiera ściernego w formie długiego a wąskiego kawałka i zbierz nadmiar... Robiłem ten zabieg w tym silniku z elektronicznym zapłonem, którego link ci na maila wysłałem... Tam tłok oryginalny jest tyle, że przytarty był więc go musiałem obrobić.. dwie setki będzie łapać dołem i porysuje cylinder... Można też nawet grubo zebrać materiał pod sworzniem z jednej i drugiej strony to wtedy nawet gdy go rozszerzy to będzie miał gdzie uciec...

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1842
  • Karma: +2/-1
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 25, 2018, 03:03:50 pm »
Łukasz,tak zrobię jak przyłapie,po rozmowie z Cykorem nie będe go pyrkolił w garage,poczekam na pogodę i w palnik,się okaże  :)

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 863
  • Karma: +1/-3
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 25, 2018, 05:15:08 pm »
Andrzejku, weź papiera ściernego w formie długiego a wąskiego kawałka i zbierz nadmiar... Robiłem ten zabieg w tym silniku z elektronicznym zapłonem, którego link ci na maila wysłałem... Tam tłok oryginalny jest tyle, że przytarty był więc go musiałem obrobić.. dwie setki będzie łapać dołem i porysuje cylinder... Można też nawet grubo zebrać materiał pod sworzniem z jednej i drugiej strony to wtedy nawet gdy go rozszerzy to będzie miał gdzie uciec...
Tlok wbrew pozorom ma pare znaczacych wymiarow jezeli chodzi o prawidlowy ksztalt i dodatkowo jest owalizowany a tu  :o
Pelen profesjonalizm i fachowa porada w recznej obtobce i to papirrem sciernym bardzo dokladnego i kluczowego  elementu silnika jakim jest tlok i to recznie , jak dla mnie to szok .
A tu dzial PORADY TECHNICZNE i jak tu nie skorztstac z fachowej porady  ;D
To powinno byc w dziale jakich warsztatow nie polecamy  >:(
Proponoealbym przehonowac jeszcze raz cylinder na odpowirdnie pasowanie  8)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2018, 05:18:22 pm wysłana przez habayusa »
Lubię zapierdalać

Offline tlukas

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 590
  • Karma: +2/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 25, 2018, 08:40:09 pm »
kolego zapewne przesympatyczny, "lubiący zapierdalać" zakładam, że pod kocem w garażu 8), wybacz mi proszę moją śmiałość w tym zakresie, ale jestem zobligowany poinformować ciebie, niejako wywołany do tablicy, a nawet z lasu ;D, że pojazd motocyklowy typu simson awo, w moim przekonaniu ma jeździć, a nie być jedynie ładnym... reasumując; przykład przeze mnie podany nie jest wyssany z palca, a podparty doświadczeniem, przy czym od razu wyjaśniam, że nie jedynie moim, wszak czym jest moje nikłe w tej dziedzinie doświadczenie - powiem ci wprost - niczym.. żyją osoby dłużej niż ty i ja razem, mający potężne długoletnie doświadczenie, którzy wykonywali tysiące remontów, podczas gdy ty w tym czasie prawdopodobnie ssałeś własny kciuk.. zrób se pasowanie na 2 nawet 4 setki to zobaczymy, już na tym forum jest kilka postaci, które zarżneło silniki na takim pasowaniu... piękny kawalerze, nie zamierzam się z tobą przekomarzać, przedstawię ci fakty, to już kolejny silnik, do którego nie tylko papierem ale nawet pilnikiem obrabiałem, zrobiłem 3,5 tyś km i jeżdżę...

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2032
  • Karma: +4/-1
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 25, 2018, 10:19:25 pm »
Łukasz ja robiłem na 3 setki i jeszcze mi silnik chodzi  8)
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline nickeledon

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 315
  • Karma: +1/-0
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 26, 2018, 09:09:07 am »
Można piłować :)

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2032
  • Karma: +4/-1
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 26, 2018, 09:12:18 am »
Lepiej tłok niż cylinder .
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 863
  • Karma: +1/-3
Odp: Tłok awo
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 28, 2018, 01:00:54 pm »
Powiem tak .
Wolałbym jeszcze raz przehonować cylinder na odpowiednie pasowanie niż czepiać się tłoka który był ptawidłowo obrobiony .
W tym przypadku cylinder jest za ciasny w stosunku do tłoka .
To są Wasze motocykle i możecie robić z nimi co tylko chcecie .
A przykład ksiązkowy dotyczy naprawy przytartego tłoka a nie nowego po szlifie .
Jeszcze jedna bardzo ważna sprawa sprawa którą musze dokładnie wyjaśnić.
Kolega tlukas zakłada ,że pod kocem w garażu trzymam awo.
Oświadczam , że źadnego motocykla nigdy i nigdzie niczym nie przykrywałem a tym bardzie kocem  .
Przez moje ręce się ich trochę przewinęło i żadnego nie musiałem przykrywać bo warunki garażowe mam dobre i są o milion procent lepsze od tych  panująch na drogach podczas podróżowania .
To teraz ja zakładam , iż kolega na sto procent musiał mnie pomylić z innym kolegą który tak robi  8)
Lubię zapierdalać