Kwiecień 18, 2024, 07:36:41 pm

Autor Wątek: przebiegi Awo  (Przeczytany 7866 razy)

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +4/-3
przebiegi Awo
« dnia: Lipiec 07, 2018, 12:33:48 pm »
W mojej sytuacji na Awo przebiegów rocznych nie mam aż tak znaczących jak Michał czy Cykor,chodź w roku te 8tys się nazbiera,trza ujeżdżać wszystkie po trochu,natomiast zastanawia mnie jakie rzeczywiście są przebiegi między remontowe dołu silnika w waszych przypadkach,czy między remontami wału wymieniacie odrzutnik oleju?,co jaki czas?,ile udaje wam się przejechać na wale,i gdzie był robiony?tak z ciekawości,gdzie robiona głowica i ile wytrzymuje?może szerzej z rozgraniczeniem S i T,jeśli ktoś chce się podzielić takimi informacjami to też niech uwzględni czy silnik odbiega od parametrów nominalnych,tzn,zmienione masy rozrządu,stopień sprężania itd.Ja ze swojej strony też bym cos dodał ale u mnie zbyt często następuje zmiana sprzetów i moje oceny nie będą zapewne adekwatne w stosunku do użytkowników posiadających ten sam motocykl od wielu lat.

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 08, 2018, 10:56:10 am »
Moje obawy w tej materii budzi fakt, że niewielu jest posiadaczy awoszczaków z przebiegiem, który mógłby świadczyć o takiej amortyzacji w mniejszym czy większym stopniu. Zakładam, że właściciel musiałby pokonać przynajmniej z 50 tysięcy km czyli Michał, Cykor, Skrzydlaty, Nickelodeon, Marek Krupa, hckosmo, LukS, wadmed, przemo_16, zapewne Ty Andrzejku, nie wiem kto jeszcze kręci takie ilości, nie chce nikogo urazić pominięciem ale zdaje mi się, że nie będzie zbyt wielu, poza tym istotą tematyki jest również czasookres, w którym te km są przekręcone. Z tego co mi jest wiadomo np Marek Krupa zrobił remont chyba że trzy lata temu, a wcześniejszy chyba coś koło roku milenijnego... To wszystko mogą być dane niemiarodajne biorąc pod uwagę styl jazdy, długość trasy...itd - zbyt wiele zmiennych... W moim przypadku np nie sądzę, że skręce takie pięćdziesiąt do końca mojej przygody z motocyklem, choć mam świadomość, że obecnie jest to nazwijmy może i nadwyrost sposób na życie... Istotną kwestią jest też "traktowanie" samego pieca; na ten przykład mój silnik turystyczny na oryginalnym iskrowniku co bylem nim w Bieszczadach jest darzony z odrobiną szacunku natomiast ten z elektronicznym zapłonem CDI jest nazwę to skromnie ciemiężony od pierwszego kopnięcia, co da się zauważyć np na filmiku z YouTube... Z imprezy motowyrypa grzaliśmy z Markiem na zamkniętych licznikach większość trasy, jak wchodzę do garage to już sam nie wiem czy silnik już płacze czy się cieszy  ;D ;D ;D . Nie przeczę jednak, że takie dane pomimo szerokiego spektrum informacji niejednokrotnie pewnie i rozbieżności, byłyby niezwykle cenne.  ;D
« Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2018, 11:05:01 am wysłana przez tlukas »

Offline nickeledon

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 488
  • Karma: +1/-0
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 08, 2018, 05:28:12 pm »
Taki kubeł zimnej wody na Wasze gorące głowy  :)
Wycinek z regulaminu PZM: 

3.1. Uczestnikami rundy są kierowcy i piloci motocykli z napędem mechanicznym, o
wysokim stopniu oryginalności, wyprodukowanych do 31.12.1987r., zachowanych i
utrzymanych w warunkach historycznie właściwych, znajdujących się w posiadaniu
osoby lub organizacji, która go konserwuje ze względu na wartość techniczną i
historyczną, a nie jako środek codziennego transportu.

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 08, 2018, 08:23:45 pm »
Jedno nie wyklucza drugiego, zlośliwcu pospolity ;)

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2659
  • Karma: +5/-3
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 08, 2018, 08:51:38 pm »
Silnik, skrzynię i dyfer  robiłem w 2006 roky. Wał fabryczny nowy wypolerowany korbowód bez rozbierania. łożyska polskie c3,, koło zamachowe fabryczne (jedynie sprawdzone na pryzmach na wyważenie. Rozrząd dobierany.-wszystko standard Turist. Na tym zestawie zrobione ponad 90 tyś. W 2011 poprawa góry. Szlif na 0,03 tłok gorzycki, pierścienie Blus od Skody 100. Głowica na zaworach od Paradowskich, polerowane kanały i komora spalania. Stopień sprężania 8,4 Dało to 16 KM przy 6300 (sprawdzane na hamowni). Na tym zestawie już ponad 50 tyś. Zużycie oleju teraz ok.100-150ml na 1000 km. Gaźnik i wydech bez modyfikacji. Wymiana oleju co 2500-3500 km Klasa 20/50 SJ.-zwykły mineralny.. Tarcza sprzęgła z pierwszej serii od Tomka. Skrzynia nie robiona, Dyfer-wymiana uszczelniacza na kole.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +4/-3
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 09, 2018, 06:13:31 am »
Swiadczy to o tym że raz dobrze zrobiona robota wynagradza nam długą i bezawaryjną jazdą,no raczej nic twórczego tu nie odkryłem  ;D,chodź przyznam że przebieg jest imponujący ,Michał a co z odrzutnikiem oleju?po 90tys nawet przy regularnych zmianach oleju jestem pewien że jest nabity do pełna??.W F126 odkręciło się dekielek i po robocie,u nas jest to już poważna ingerencja  :(

Offline nickeledon

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 488
  • Karma: +1/-0
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 09, 2018, 07:14:46 am »
Jedno nie wyklucza drugiego, zlośliwcu pospolity ;)

Ale, że niby ja?  :) To w/g niektórych instytucji nasze staruchy powinny przemieszczać się tylko na lawetach w celach wystawienniczych. Choć nie wiem czy w prawie konserwatorskim nie jest również gdzieś zapisane, że pojazd zabytkowy (na żółtych blachach)  nie może być normalnie eksploatowany.

Co do przebiegów międzynaprawczych to przypomniałem sobie jak lata temu regenerowałem wał od Iża w Poznaniu u Marka i na pytanie na ile daje gwarancję usłyszałem, że na 25 lat  :) Jednak gdy mu zakomunikowałem, że robię swoim motocyklem po kilkanaście tys. rocznie to zjechał do dwóch. Nikt o zdrowych zmysłach nie dopuszcza do świadomości myśli, że tymi motocyklami jeździ się więcej niż kilkaset kilometrów rocznie a i to wyczyn dla niektórych  :)
PS
Wał słuźy do dziś, zrobił jakieś 40 tys.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 09, 2018, 08:05:25 am wysłana przez nickeledon »

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1318
  • Karma: +0/-0
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 09, 2018, 08:35:16 am »
Michał pewnie założył korek z magnesem a to już dużo daje.
Marek też mi się wydaje że  gdzieś jest zapis o "ograniczonej eksploatacji" tych na żółtych, tylko to nie Niemcy tu jak czegoś nie możesz to znaczy że tak trzeba ;)

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1179
  • Karma: +7/-5
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 09, 2018, 01:30:45 pm »
Tajemnicą sukcesu długich przebiegów,jest dobra filtracja oleju
i powietrza,oraz częsta wymiana tego pierwszego,aby
nie dopuścić do koksowania i zabicia odrzutnika.
W pierwszym silniku wał miał klasyczne smarowanie bez blachy
i wytrzymał około 45 tyś,padł sworzeń wykonany w Kraśniku(złuszczenie wierzchniej warstwy).
Pierścienie natomiast trzeba było wymieniać co 8-10 tyś,choć były chromowane.
Silnik miał stopień sprężania około 9.
Obecny ma podobny przebieg.St.spręż. ponad 10.
Ostatni tłok wytrzymał 20 tyś. i klasycznie pękł na denku.
Tak,że trochę odpuściłem sprężanie  bez szkody dla osiągów.
Pozostałe zespoły w stanie nienagannym.
Cylinder zużyty od 0,02-0,05 mm zależnie od płaszczyzny pomiaru,
pierścienie założyłem te same,bo luz na zamkach nominalny,wał bez luzu,głowica na sprężynach spiralnych i prowadnicach
z BA 1032 i 1054 nie otwierana bo nie ma potrzeby.Wał oczywiście na odrzutniku.
Podejrzewam,że mało w nim brudu,gdyż przy wymianie oleju co 2-3 tyś. na magnesie zero opiłków.
Jazda średnio 80 km/h,15-17 tyś. w sezonie.Ale to już koniec,bo na topie V50/3.
Olej 15W/40 z beczki do Diesla.Filtr powietrza z jakiejś maszyny budowlanej typu zagęszczarka gruntu,czy inny ubijak stopowy.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +4/-3
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 10, 2018, 06:14:35 am »
To rozumiem że Robert na spotkaniu zawita na Moto Guzzi,z chęcią popatrzymy  :)Korek z magnesem oczywiście to podstawa,ale tak na prawdę nie wyłapuje niestety koksu,jak i opiłków z metali kolorowych które odkładają się w odrzutniku,no ale jak widać pomimo to przebiegi są zacne  :)

habayusa

  • Gość
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 10, 2018, 11:34:19 pm »
Moje obawy w tej materii budzi fakt, że niewielu jest posiadaczy awoszczaków z przebiegiem, który mógłby świadczyć o takiej amortyzacji w mniejszym czy większym stopniu. Zakładam, że właściciel musiałby pokonać przynajmniej z 50 tysięcy km czyli Michał, Cykor, Skrzydlaty, Nickelodeon, Marek Krupa, hckosmo, LukS, wadmed, przemo_16, zapewne Ty Andrzejku, nie wiem kto jeszcze kręci takie ilości, nie chce nikogo urazić pominięciem ale zdaje mi się, że nie będzie zbyt wielu, poza tym istotą tematyki jest również czasookres, w którym te km są przekręcone. Z tego co mi jest wiadomo np Marek Krupa zrobił remont chyba że trzy lata temu, a wcześniejszy chyba coś koło roku milenijnego... To wszystko mogą być dane niemiarodajne biorąc pod uwagę styl jazdy, długość trasy...itd - zbyt wiele zmiennych... W moim przypadku np nie sądzę, że skręce takie pięćdziesiąt do końca mojej przygody z motocyklem, choć mam świadomość, że obecnie jest to nazwijmy może i nadwyrost sposób na życie... Istotną kwestią jest też "traktowanie" samego pieca; na ten przykład mój silnik turystyczny na oryginalnym iskrowniku co bylem nim w Bieszczadach jest darzony z odrobiną szacunku natomiast ten z elektronicznym zapłonem CDI jest nazwę to skromnie ciemiężony od pierwszego kopnięcia, co da się zauważyć np na filmiku z YouTube... Z imprezy motowyrypa grzaliśmy z Markiem na zamkniętych licznikach większość trasy, jak wchodzę do garage to już sam nie wiem czy silnik już płacze czy się cieszy  ;D ;D ;D . Nie przeczę jednak, że takie dane pomimo szerokiego spektrum informacji niejednokrotnie pewnie i rozbieżności, byłyby niezwykle cenne.  ;D
Nickelodon nawet nie wiedziałem ,że masz awo  i że trzaskasz takie potężne przebiegi na awo . Tylko pogratulować o ile to prawda co pisze tlukas .
Napisz czy masz turista , czy sporta .
« Ostatnia zmiana: Lipiec 10, 2018, 11:40:42 pm wysłana przez habayusa »

habayusa

  • Gość
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 10, 2018, 11:46:59 pm »
Jedno nie wyklucza drugiego, zlośliwcu pospolity ;)

Ale, że niby ja?  :) To w/g niektórych instytucji nasze staruchy powinny przemieszczać się tylko na lawetach w celach wystawienniczych. Choć nie wiem czy w prawie konserwatorskim nie jest również gdzieś zapisane, że pojazd zabytkowy (na żółtych blachach)  nie może być normalnie eksploatowany.

Co do przebiegów międzynaprawczych to przypomniałem sobie jak lata temu regenerowałem wał od Iża w Poznaniu u Marka i na pytanie na ile daje gwarancję usłyszałem, że na 25 lat  :) Jednak gdy mu zakomunikowałem, że robię swoim motocyklem po kilkanaście tys. rocznie to zjechał do dwóch. Nikt o zdrowych zmysłach nie dopuszcza do świadomości myśli, że tymi motocyklami jeździ się więcej niż kilkaset kilometrów rocznie a i to wyczyn dla niektórych  :)
PS
Wał słuźy do dziś, zrobił jakieś 40 tys.
Ten wątek dotyczy : przebiegi awo -tak by zrozumiał każdy awoforumowicz  , a w tym wątku wkrada się  mowa o iżach .
Zaśmiecanie wątków.  8)
Pozdrawiam .

Offline nickeledon

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 488
  • Karma: +1/-0
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 11, 2018, 07:23:25 am »
Zaśmiecanie wątków.  8)

Taki już ze mnie bałaganiarz forumowy. Sądzę jednak, że nie warto ograniczać się tylko do jednego punktu widzenia, z czystości rasowej nigdy nic dobrego nie wyrosło  :)
Zakładam, że wiesz i tylko tak droczysz się ze mną  ;), że Iż i Awo w tamtych latach to były motocykle podobnej klasy i przeznaczenia, a co za tym idzie to i przebiegi międzynaprawcze były projektowane dla nich podobnie. Iż na ten przykład o ile dobrze pamiętam powinien przeganiać na tłoku ze 25 tys, a wał powinien wytrzymać dwa razy tyle.
Stosowanie współczesnych środków smarnych znacząco wydłużyło służbę naszych silników, czego przykładem na forum Iżowym jest Piotrek, reszta przebiegi liczy w latach nie kilometrach  ;D (no może z wyjątkiem jeszcze 2-3 osobników)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 11, 2018, 07:40:05 am wysłana przez nickeledon »

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +4/-3
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 11, 2018, 02:18:11 pm »
nickeledon,a ja myślę że takich osób co nie tylko przebiegi liczą na lata jest znacznie więcej niż 2,3osoby na tym forum i mam nadzieję że również swoje spostrzeżenia ujawnią  :),a czy to jest iż czy awo to zupełnie mi to nie przeszkadza a wręcz wnosi jakieś nowe spostrzeżenia na trapiące nas problemy dotyczące użytkowania naszych super maszyn  ;),oczywiście jak nie traktujemy ich jako muzealny eksponat bo wtedy poruszamy dwa odrębne tematy.

habayusa

  • Gość
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 11, 2018, 08:10:09 pm »
Taki kubeł zimnej wody na Wasze gorące głowy  :)
Próbowaliście  :o
Dwusów - czterosów -sposób smarowania do przebiegów   ;D
No i oczywiście nie zapomnijmy ,że chodzi o : przebiegi awo .
ha-ha  ;D
« Ostatnia zmiana: Lipiec 11, 2018, 10:27:43 pm wysłana przez habayusa »

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +4/-3
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 12, 2018, 06:58:06 am »
  habayusa ,no dziękujemy ci że w porę nas oświeciłeś ;D ;D,a jesli chodzi o watek to jak do tej pory jakoś nie widzę abyś się do niego odniósł tematycznie,bo jak na razie tylko z twojej strony są naskoki na piszących w temacie,a twoich przebiegów i doświadczeń brak.

Offline nickeledon

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 488
  • Karma: +1/-0
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 12, 2018, 07:31:40 am »
Próbowaliście

To może Puch?Pojemność 250, dwa tłoki w jednym cylindrze x 2 suwy i ma pompę oleju  ::)

habayusa

  • Gość
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 12, 2018, 04:07:55 pm »
  habayusa ,no dziękujemy ci że w porę nas oświeciłeś ;D ;D,a jesli chodzi o watek to jak do tej pory jakoś nie widzę abyś się do niego odniósł tematycznie,bo jak na razie tylko z twojej strony są naskoki na piszących w temacie,a twoich przebiegów i doświadczeń brak.
Zastanawiam się nad Twoim wpisem "dziękujemy",że w porę nas oświeciłeś   ;D ;D ,i tu mnie Chciałeś olać  ,tylko ja  stałem obok .
 Piszesz, że Was   [ widać dokładnie,że olewka ] oświeciłem,  a za chwilkę piszesz, że ja naskakuję na piszących w temacie - ale to chyba nie ten temat powstałego wątku .
Czyje są to podziękowania :o:o tylko Twoje osobiste  :o i oczywiście masz czelność wypowiedzieć się w imieniu wszystkich zalogowanych i  niezalogowanych też ,bo użytkownikami są czy Chcesz ,czy nie Chcesz ale to wszyscy wchodzący na forum awo widzą to i czytają to też .
Wątek ''przebiegi awo'' zrozumiałem od remontu do remontu ewentualnie weryfikacja części po remoncie i znacznym przebiegu .
Michał i Cykor napisali konkretnie, bo jako nieliczni mają konkretne  doświadczenie  -   brawo .
W swoim życiu miałem i mam parę różnych modeli awo ale nie nawijałem takiej ilości którymi mógłbym się pochwalić,  dlatego w tym wątku nie pisałem nic.
Pierwszy sport w latach 90 na chodzie bez kwitów i bez prawka - jeden sezon orka po bezdrożach - przebieg nieznany - stan do remontu.
Drugi sport na chodzie dużo nieoryginalnych części - licznik jawa -przebieg nieznany bo nikt się wtedy nie patrzył,  gdyż kwalifikował się do remontu - sprzedany jednemu z forumowiczów - dalej jako do remontu.
Trzeci sport używany sporadycznie - [ bo do latania mam hajkę ] - awaria po szlifie wciągnęło tuleję cylindrową - bo była  stuningowana ktoś wprasował tuleję bez progu  - Cykor może potwierdzić - po tym zdarzeniu profesjonalnie zregenerował  mi wał i cylinder przeszlifował - jeszcze nie zamontowałem.
Turist niedotarty jeszcze jest - na pewno dla Ciebie nie ściągnę głowicy i nie będę patrzył na tłok i pierścienie, bo wiadomo że nie ma takiej potrzeby a do tego wątku nic nie wniesie - brak zużycia    -   ha  - ha.
Na pewno nie będę ściągał głowicy, żeby zobaczyć czy w  środku się coś zmieniło ;D
RS w trakcie budowy. Sorki , że wspomniałem o RS bo jak widzisz zdjęcia w kalendarzu z modelami RS to kartkę na drugą stronę przewracasz  :o :o :o :o :o
Przebieg jakiś widać jest, doświadczenia też. 
Czegoś jeszcze nie napisałem :
Napisałem  teraz w temacie bo - mi wymusiłeś wypowiedz, nie chwaliłem się czymś, co nie jest rekordem - ale powiem Ci, że zakwalifikowywałbym się bliżej początku niż końca przebiegów i doświadczeń spośród forumowiczów mających awo .
Zostałem wezwany do odpowiedzi jako pierwszy i zarazem jedyny, bo swoim kolegom nie chcesz zrobić obciachu -ha-ha.
To nie są naskoki -bo pisanie o iżu w przebiegach awo to targowisko i kpina i wszyscy na to pozwalacie jeszcze raz ha-ha  8)

« Ostatnia zmiana: Lipiec 12, 2018, 09:23:14 pm wysłana przez habayusa »

Offline nickeledon

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 488
  • Karma: +1/-0
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 13, 2018, 07:00:19 am »
To nie są naskoki -bo pisanie o iżu w przebiegach awo to targowisko i kpina i wszyscy na to pozwalacie jeszcze raz ha-ha  8)

Jejku, ale Wy macie ciasno paski zapięte, odpuśćcie o jedną dziurkę choć  ;D Jak dla mnie to cały ten wątek to "kpina". Co to jest salon motocyklowy, że przychodzisz i pytasz ile to polata bo ja chcę jeździć turystycznie, sportowo czy tam terenowo? Każdy motocykl po naprawie będzie miał i tak inną żywotność w zależności od zastosowanych materiałów, pasowań i stopnia zużycia części które nie zostały wymienione/zregenerowane (że nie wspomnę o różnicach modelowych). Także porównanie obojętnie którego AWO po renowacji z drugim AWO to tak jak porównanie z innym Iżem po renowacji  :) ;) :D ;D
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2018, 07:06:47 am wysłana przez nickeledon »

Offline nickeledon

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 488
  • Karma: +1/-0
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 13, 2018, 07:19:26 am »
PS
Miało być: "z Iżem przed renowacją", przepraszam.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +4/-3
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 13, 2018, 07:25:47 am »
Oo teraz mi się szelki odpięły,od razu luźniej,jak dla mnie temat zamkniety bo wątpię aby ktoś w temacie jeszcze chciał coś napisać o przebiegach  8)

Offline jah

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 797
  • Karma: +2/-0
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 13, 2018, 09:25:08 am »
Ja dodam coś od siebie, jeśli chodzi o przebiegi to ostatnio jak złapałem kapcia to trochę PRZEBIEGŁEM obok Awo, ale czy to się liczy?

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +4/-3
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 13, 2018, 03:57:16 pm »
Nawet jak pchałeś bez załączonego biegu i kluczyk był w lewo to przebieg zaliczony,no chyba że go wlokłeś za bagażnik  :D

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2954
  • Karma: +4/-3
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 13, 2018, 03:59:45 pm »
A i zapomniałem,śpiewałeś o mój rozmarynie  ;D

Offline jah

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 797
  • Karma: +2/-0
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 13, 2018, 09:04:43 pm »
Śpiew to koniecznie musi być -ale na dobrych imprezach  ;D ale najczęściej A Fszystko te czarne oczy  ;D
 początkowo zacząłem go pchać, ale że jestem leniwy i silnik działa, skrzynia działa, to zaraz zaczął mnie ciągnąć  ;)
Ty Andrzej wszystko pamiętasz, prawie jak moja żona  ;)

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1828
  • Karma: +2/-3
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 14, 2018, 09:12:56 am »
No tak Sona założył ciekawy, choć niejednoznaczny temat i już go zaśmieciliście. Analizy porównawcze przebiegów  z wielu powodów (parametrów eksploatacyjnych) nie  będą obiektywne. Zachęcam do wpisywania w punkcie warsztatowym, co i gdzie robicie i czy robota była solidnie wykonana. Może ze względów procesowych odpuśćmy wyliczanie partaczy, a piszmy tylko o dobrych. Problem jakości jest co raz większy. Niestety nie wszyscy tak jak np. Michał dysponują  oryginalnymi częściami, czy łożyskami z FŁT ISKRA z Kielc. Kupujemy to co jest na rynku, często kierując się pozycją marki znaną jeszcze z czasów naszego dzieciństwa. I wtopa np. u mnie  łożyska w silniku i skrzyni były do wymiany po 2 latach. Pierścienie od Blusa dla jednych super a u mnie odwarstwił się chrom wszedł między tłok a gładź cylindra i wszystko porysował.  Dlatego już nie założę górnego pierścienia chromowanego.  Przyznacie, że takie przykłady mogą  skutecznie zniechęcić do zabytkowej motoryzacji. Pisząc o dobrych praktykach podajcie również jak eksploatujecie swoje AWO.

Offline tlukas

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 14, 2018, 04:07:09 pm »
" i oczywiście masz czelność wypowiedzieć się w imieniu wszystkich zalogowanych i  niezalogowanych też ,bo użytkownikami są czy Chcesz ,czy nie Chcesz ale to wszyscy wchodzący na forum awo widzą to i czytają to też"
Ten jak zwykle całe życie tylko pretensje dookola, ale do siebie żadnego dystansu.... brak słów, chciałbym w tym miejscu zakomunikować co poniektórym że akurat Andrzej w moim imieniu się wypowiada, niejednokrotnie z resztą ....
Andrzejku na pokrzepienie zacytuję dla ciebie kolego Mahatme Gandhi'ego
"Najpierw Cię ignorują. Potem śmieją się z Ciebie. Później z Tobą walczą. Później wygrywasz"

Offline jah

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 797
  • Karma: +2/-0
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 14, 2018, 07:35:13 pm »
Przepraszam, to się więcej nie powtórzy.

Offline awtowelo

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 99
  • Karma: +0/-0
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 14, 2018, 09:30:39 pm »
W starym numerze "Oldtimer Praxis" (8/2015) jest tekst poświęcony silnikowi AWO 425 S (cztery strony tylko o silniku AWO  :) ). Wypowiada się w nim Rene Nawrath, który prowadzi warsztat wyspecjalizowany w naprawach AWO (Reinsdorf koło Zwikau). Tyle tytułem wstępu a teraz cytat: "Przebiegi od 30 000 do 40 000 kilometrów były regułą, ale wiem też o silnikach, które przetrwały ponad 50 000 kilometrów". Jak dobrze rozumiem kontekst, dotyczy to fabrycznych silników, ale przy dzisiejszych środkach smarnych podane przebiegi także powinny "być regułą" dla silników po naprawie głównej.

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1828
  • Karma: +2/-3
Odp: przebiegi Awo
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 27, 2018, 12:10:21 am »
100 % jak Cykor, dodatkowo obniżenie temperatury silnika. Żebra na misie oleju (sport) już mam. Problem pojawił się w węgierskim klimacie w postaci padającego ładowania i iskrownika. Podłożenie 5 podkładek pod śruby przedniego dekla pomogło tylko na trasie. W mieście na światłach była masakra, dlatego zdjąłem całkiem dekiel. Planuję na jego dole wykonać np. 2 otwory fi 20 mm od środka przymocować blachę -kierownicę zrzucającą wodę i śmieci na dół dekla i na  górze, na bokach, od strony ramy wykonać kolejne otwory fi 20 mm. Niestety w kieszeni ,na wypadek ogromnej ulewy muszę mieć  gumowe korki fi 20 mm. Może ma ktoś pomysł na wykorzystanie koła zamachowego (sprzęgła) jako dmuchawy. Oczywiście przy zachowaniu pozorów oryginalności-brak otworów na górze obudowy. Michał lepiej nie czytaj.