Luty 21, 2019, 12:22:00 pm

Autor Wątek: Dzwignia hamulca przedniego koła Turust  (Przeczytany 165 razy)

Offline justom71

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 173
  • Karma: +1/-1
Dzwignia hamulca przedniego koła Turust
« dnia: Styczeń 26, 2019, 09:20:28 pm »
Oryginalna dźwignia hamulca koła przedniego w T. Ma mocowanie na linkę która prosi się o poprawę. Czy ktoś przerabiał tą dźwignię tak, żeby linka nie cierpiała?

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2075
  • Karma: +3/-1
Odp: Dzwignia hamulca przedniego koła Turust
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 27, 2019, 10:23:05 am »
Chodzi pewnie o to że obsadzona w dźwigni tulejka w którą wchodzi łepek linki wypacza linkę przy tym łepku?Jeśli tak to zapewne wybicie tej tulejki i wspawanie troche pod innym kątem zapewne polepszy to wypaczenie,ale byc może pójdzie w drugą stronę wygięcie,trzeba by popróbować,z  tym że oryginalnie ta obsada jest speczniona na prasie i lepiej by było dorobić nową obsadę i zaprasować już na gotowo po próbach.

Offline habayusa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1067
  • Karma: +1/-3
Odp: Dzwignia hamulca przedniego koła Turust
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 27, 2019, 01:12:15 pm »
Aby wszystko działało poprawnie to trzeba przetoczyć bęben hamulcowy , zregenerować szczęki naklejając nowe okładziny odpowiednio grube następnie przetoczyć szczęki na średnicę odpowiadającą średnicy przetoczonego bębna uwzględniając odpowiedni luz i dopiero po takim zabiegu dzwignia ma minimalny prawidłowy zakres pracy i nie będzie wyginać linki .
Lubię zapierdalać

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 475
  • Karma: +2/-0
Odp: Dzwignia hamulca przedniego koła Turust
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 27, 2019, 01:56:49 pm »
Aby wszystko działało poprawnie to trzeba przetoczyć bęben hamulcowy , zregenerować szczęki naklejając nowe okładziny odpowiednio grube następnie przetoczyć szczęki na średnicę odpowiadającą średnicy przetoczonego bębna uwzględniając odpowiedni luz i dopiero po takim zabiegu dzwignia ma minimalny prawidłowy zakres pracy i nie będzie wyginać linki .
co to znaczy wyginać linki ???
Można mieć przetoczone bębny nabite okładziny i nawet przetoczone ale nieraz bywa tak że po tych wszystkich zabiegach dalej zakładając linkę wedle instrukcji hamulec jest "mięki" - brak regulacji - dopiero zakładając "na siłę" pojawia się hamulec - przyczyną może być rozciągniety pancerz linki.

Offline justom71

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 173
  • Karma: +1/-1
Odp: Dzwignia hamulca przedniego koła Turust
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 27, 2019, 02:50:36 pm »
Chodzi pewnie o to że obsadzona w dźwigni tulejka w którą wchodzi łepek linki wypacza linkę przy tym łepku?Jeśli tak to zapewne wybicie tej tulejki i wspawanie troche pod innym kątem zapewne polepszy to wypaczenie,ale byc może pójdzie w drugą stronę wygięcie,trzeba by popróbować,z  tym że oryginalnie ta obsada jest speczniona na prasie i lepiej by było dorobić nową obsadę i zaprasować już na gotowo po próbach.
To rozwiazanie najbardziej mi pasuje, bo bębny mam przetoczone i wklejone nowe okładziny też przetoczone. Jednak kont pod jakim załamuje się linka mnie drażni.

Offline habayusa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1067
  • Karma: +1/-3
Odp: Dzwignia hamulca przedniego koła Turust
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 27, 2019, 03:50:54 pm »
Zrobisz jak będziesz chciał .
Piszesz ,że bęben masz przetoczony , szczęki nowe też przetoczone .
Zdejmij linkę z dzwigienki i zobacz ile jest ruchu jałowego -tzn od swobodnej pozycji dzwigienki do momentu gdy hamulce zaczną działać .
Napisz .
Lubię zapierdalać

Offline makowiec

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 475
  • Karma: +2/-0
Odp: Dzwignia hamulca przedniego koła Turust
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 27, 2019, 05:05:05 pm »
Ważne jest by w momencie zadziałania hamulca dźwignia była w pozycji zbliżonej do prostopadłej do osi mocowania linki.

Offline habayusa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1067
  • Karma: +1/-3
Odp: Dzwignia hamulca przedniego koła Turust
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 29, 2019, 11:03:20 pm »
To co pisze makowiec  to właśnie o to chodzi i to ma sens .
Przez cały okres produkcji poczynając od AWTOWELO 425 po najnowszego SPORTA  15.5 PS z tego rozwiązania dżwigienek  nie zrezygnowali -dlaczego ?
Widocznie było dobrym rozwiązaniem ,tylko pod pewnymi warunkami .
Nie wystarczy przetoczyć bębny i nakleić nowe okładziny -muszą być o odpowiednie grubości .
Pomierzyłeś ten luz dzwigienki hamulcowej ,czy temat już nieaktualny ????
Lubię zapierdalać