Listopad 13, 2019, 10:44:13 am

Autor Wątek: Bezstykowy zapłon CDI dla motocykla AWO SIMSON. Opis i prezentacja.  (Przeczytany 406 razy)

Offline RAKSO

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Karma: +0/-0
Witamy wszystkich!
   Po dłuższym czasie spowodowanym brakiem dostępu do motocykla AWO i sprawdzenia całego zestawu wróciliśmy z gotowym produktem- bezstykowym zapłonem CDI dla motocykli AWO.

   Z góry przepraszam, za utworzenie nowego wątku, ale nie znalazłem miejsca na ten temat wśród innych tematów- nie chciałem zaśmiecać komuś jego terenu swoimi słowami :)

Co to w ogóle jest i po co stworzyliśmy bezstykowy zapłon CDI dla motocykli AWO?
   Oryginalnie „duże” Simsony posiadają dwa całkowicie oddzielne układy ładowania oraz wytwarzania iskry- prądnica oraz iskrownik.

Obydwa z wymienionych komponentów po latach użytkowania często nie spełniają nawet w stopniu dostatecznym funkcji, jakie im powierzono.
   Prądnica ładuje słabo co w dzisiejszych standardach przy włączonych światłach w dzień powoduje rozładowywanie akumulatora, a w nocy podczas powrotów z dalekich tras droga przed nami skrywa więcej tajemnic niż powinna- chyba każdy się zgodzi, że dobre światło to podstawa bezpieczeństwa.
   Oryginalny iskrownik, chociaż jest konstrukcją dobrą po latach lubi płatać różne figle: rozmagnesowany wirnik, przebicie cewki, czy chociaż głupie wypalanie styków przerywacza lub uszkodzenie kondensatora nie jednemu użytkownikowi zepsuło plan na wspaniały dzień ze swoim zabytkiem.

Co oferujemy?
   Chcielibyśmy zaoferować produkt zrobiony z pasji do motocykli.
Coś co pomoże nam i Wam- użytkownikom motocykli AWO w eksploatacji tego wspaniałego motocykla.

Jak to działa ?
Bezstykowy zapłon CDI oparty jest na stojanie z 11 cewkami.
   Jedna z cewek (iskrownikowa) zasila układ wyzwalania iskry (zapłonowy), a pozostałe 10 połączone w 3 fazy generuje napięcie 12V o mocy około 150W, który możemy wykorzystać do zasilenia  żarówek, dzięki którym nasza trasa powrotna będzie oświetlona abyśmy mogli czuć się bezpieczni.

Wyprzedzenie zapłonu.
   Wielu forumowiczów na zlotach pytało nas co z wyprzedzeniem zapłonu?
W oryginalnym iskrowniku występuje przesunięcie punktu zapłonu względem zwiększających/zmniejszających się obrotów silnika.
   W naszym rozwiązaniu JEST DOKŁADNIE TAK SAMO!
Mechaniczny regulator zastąpiliśmy mądrą elektroniką, która steruje wszystkim tak, że podczas gdy silnik pracuje na wolnych obrotach wyprzedzenie występuje przy książkowych 10 stopniach (zapłon maksymalnie opóźniony)  podczas zwiększania obrotów silnika punkt zapłonu zmienia się osiągając ostatecznie 38 stopni (maksymalnie przyśpieszony).


Czy wszystko pasuje?
   Priorytetem w projektowaniu KAŻDEGO z modeli naszych zapłonów jest bezproblemowy i bezinwazyjny montaż.
Przy projektowaniu zapłonu do AWO było podobnie. Każdy z elementów został zaprojektowany i wykonany tak, aby bez problemów i bez przeróbek pasować do silnika i motocykla.
Podstawki wycięte laserowo z dokładnością do 0.01mm, kąt stożka dobrany BARDZO nowoczesnymi i bardzo dokładnymi maszynami optycznymi (pozwoliło nam to dobrać kąt stożka z dokładnością do sekund).
Każda z piast wykonana jest przez maszyny sterowane numerycznie CNC co daje pewność powtarzalności i zachowania odpowiedniego kąta stożka.

Zestaw zawiera:
1.Podstawkę z REGULOWANYM impulsatorem oraz 3 fazowym statorem uzbrojonym w porządne przewody.
2.Podstawkę z cewką wysokiego napięcia do zaślepienia miejsca po oryginalnym iskrowniku (podstawka posiada specjalne wcięcie na o-ring uszczelniający, który oczywiście również jest w zestawie).
3.Koło magnesowe z zanitowaną 6 stalowymi nitami piastą. Każde z kół jest kontrolowane i centrowane do minimalnych wartości bicia.
4.Regulator napięcia.
5.Elektroniczny moduł zapłonowy.
6.Wiązkę przewodów elektrycznych wraz z konektorami i kostkami gotowe do podpięcia.
7.Śruby do montażu podstawy iskrownika , śrubę centralną koła magnesowego (m7 lewy gwint), śruby do montażu zaślepki miejsca po iskrowniku.
8.Schemat i instrukcję montażu.

Wszelkie informacje sprzedażowe będą umieszczone w ogłoszeniu i są dostępne pod numer telefonu: 733 165 789.

LINK DO FILMU:

https://www.youtube.com/watch?v=BdMaFI2b2qs

Pozdrawiamy
EKIPA RAKSO MOTORS.

Offline jah

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 680
  • Karma: +2/-0
Odp: Bezstykowy zapłon CDI dla motocykla AWO SIMSON. Opis i prezentacja.
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 30, 2019, 10:47:17 pm »
No gratuluję pomysłu na reklamę :) mam nadzieję, że wygram  8) zapłon do mojego sporta

Offline jah

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 680
  • Karma: +2/-0
Odp: Bezstykowy zapłon CDI dla motocykla AWO SIMSON. Opis i prezentacja.
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 30, 2019, 11:38:55 pm »
https://www.olx.pl/oferta/bezstykowy-zaplon-cdi-dla-awo-simson-awo-sport-425-awo-turist-CID5-IDBmx0U.html jest i cena, ciekawe czy jest przewidziany rabacik dla awoforumowiczów?

Offline RAKSO

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Karma: +0/-0
Odp: Bezstykowy zapłon CDI dla motocykla AWO SIMSON. Opis i prezentacja.
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 30, 2019, 11:51:36 pm »
Niech będzie, na hasło AWO FORUM 5% rabatu ;)
Skromnie, ale proszę zrozumieć, że na początku nie chcemy szaleć, pasuje żeby koszty i czas poświęcony się zwróciły.
Dzięki za dodanie linku, miałem podrzucić, patrzę, a tutaj już jest.

Offline jah

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 680
  • Karma: +2/-0
Odp: Bezstykowy zapłon CDI dla motocykla AWO SIMSON. Opis i prezentacja.
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 31, 2019, 12:29:35 am »
 ;)

Offline tlukas

  • Administrator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 963
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: Bezstykowy zapłon CDI dla motocykla AWO SIMSON. Opis i prezentacja.
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 31, 2019, 10:05:58 pm »
Z prawdziwą przyjemnością przyznaję, że produkt kolegów jest solidnie wykonany, a przy tym przemyślany ....
Może lepiej link podeśle ,....

https://youtu.be/2g2cxEXr3OU

Offline tlukas

  • Administrator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 963
  • Karma: +5/-1
  • Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu
Odp: Bezstykowy zapłon CDI dla motocykla AWO SIMSON. Opis i prezentacja.
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 31, 2019, 10:18:29 pm »
Tu jeszcze filmik w tematyce stożka, który proponują koledzy,

https://youtu.be/lGAJA7VU2x4

Offline jah

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 680
  • Karma: +2/-0
Odp: Bezstykowy zapłon CDI dla motocykla AWO SIMSON. Opis i prezentacja.
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 31, 2019, 10:42:23 pm »
a Łukasz już liznął  co nieco tego tematu  :)

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2469
  • Karma: +4/-1
Odp: Bezstykowy zapłon CDI dla motocykla AWO SIMSON. Opis i prezentacja.
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 03, 2019, 01:03:55 pm »
To moje pytanie jest takie,w jaki sposób jest rozwiązana sygnalizacja ładowania,lub jego braku?,no i drugie pytanie piszecie że po zanitowaniu piasty koło jest wywazane,centrowane? w jaki sposób bo nawet jak by piastę zakłuł od nowa na prasie za jednym razem wszystkie nity to i tak nastąpi rozcentrowanie magneta,tym bardziej że wspawywany jest dłuższy pasek,ale na kole jakoś nie widać śladów jego wyważania ??,czy chociażby centrowania,oczywiście przyjmując piastę jako bazę,

Offline RAKSO

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Karma: +0/-0
Odp: Bezstykowy zapłon CDI dla motocykla AWO SIMSON. Opis i prezentacja.
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 07, 2019, 11:11:49 am »
W ostatnich rozważaniach zdecydowaliśmy się na zastosowanie innego typu regulatora.
Nowy regulator napięcia przekazuje sygnał na przekaźnik, a przekaźnik rozłącza/dołącza kontrolkę (sygnalizuje ładowanie lub jego brak)
Tak jak pisałem, koło jest centrowane, nie bardzo rozumiem dlaczego na kole ma być widać ślady po centrowaniu ? Jest to metoda raczej bezinwazyjna.
Sam proces nitowania jest szczerze mówiąc najbardziej skomplikowany, ale doszliśmy do takiego oprzyrządowania, które pozwala zrobić to szybko i w taki sposób, że już bez centrowania wyniki pomiarów bicia są zadowalające.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2469
  • Karma: +4/-1
Odp: Bezstykowy zapłon CDI dla motocykla AWO SIMSON. Opis i prezentacja.
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 07, 2019, 03:09:55 pm »
Ślady po centrowaniu oczywiście nie muszą być widoczne bo to tylko jeden z elementów doprowadzających do pracowania magneta w linii prostopadłej do osi wału jak i równoległej,natomiast dospawanie kawałka metalu o wadze nie wnikam jakiej oczywiście zmieni wyważenie dynamiczne i jeżeli już mówimy o dokładnym wyważeniu to przyjmujmy oba warianty i nie pomijajmy tego tematu,albo napiszmy od razu chociaż tu na forum że tego nie robimy,a co do ładowania to doceniam to że chociaż są podjęte próby aby taka kontrola była,natomiast sam przekaźnik 5V oczywiście da się oszukać co by wygaszał żarówkę przy wzroście nap, dopiero powyżej 6,4V,ale bez zbędnej elektroniki będzie to bardzo nie stabilne bo może się okazać że żarówka po przekręceniu kluczyka wogóle nie zaświeci,albo zgaśnie dopiero na 3tyś obrotów,nie miej z ciekawości oczywiście zakupię Wasz układ   bo doceniam ludzi którzy coś od siebie dają w tak interesujących nas tematach  ;)

Offline RAKSO

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Karma: +0/-0
Odp: Bezstykowy zapłon CDI dla motocykla AWO SIMSON. Opis i prezentacja.
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 07, 2019, 07:36:20 pm »
Tak jak wspomniałem, koło jest centrowane. Wyważenie pominęliśmy, w każdym razie próby drogowe nie wykazały nadmiernych wibracji, czy zmiany na gorsze w stosunku do oryginalnego rozwiązania.
Co do części o kontrolce, trochę nie rozumiem co napisałeś..
Układ to 12v, wiec na pewno nic nie będzie gasło przy 5, czy 6V, które podałeś :)
Regulator ma dodatkowy przewód (prąd wzbudzenia przekaznika), na którym napięcie pojawia się dopiero przy odpaleniu motocykla (gdy alternator zaczyna ładować).
+ (plus) po stacyjce podłączone do przekaźnika po przekręceniu stacyjki w pozycji do odpału motocykla kieruje prąd do żarówki ładowania (świeci się)
Gdy motocykl odpalamy, drugi prąd do wzbudzenia naszego przekaźnika zwiera/lub rozwiera cewkę (tutaj już zaleznie od budowy przekaźnika) i kontrolka automatycznie nam gaśnie.
Rozwiązania takie były i są stosowane w samochodach i motocyklach do uruchamiania kontrolki ładowania.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2469
  • Karma: +4/-1
Odp: Bezstykowy zapłon CDI dla motocykla AWO SIMSON. Opis i prezentacja.
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 08, 2019, 09:22:01 am »
Oczywiście chodzi o 12V,z rozmachu pisałem o naszej oryginalnej instalacji  :),a skoro próby poczynione i wszystko gra to tym bardziej gratuluję  ;)

Offline justom71

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 378
  • Karma: +2/-1
Odp: Bezstykowy zapłon CDI dla motocykla AWO SIMSON. Opis i prezentacja.
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 08, 2019, 10:01:57 pm »
Z rozmachu, to ja w Hondzie szukam wajchy z prawej strony do wymacania luzu, a w AWO przełącznika kierunkowskazów. Błądzę też z hamulcami, gdyż zasadniczy hamulec w Hondzie to przód z tyłem, a w AWO to tył z przodem.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 08, 2019, 10:06:01 pm wysłana przez justom71 »