Wrzesień 20, 2019, 02:00:09 am

Autor Wątek: Turist 1958 z wózkiem  (Przeczytany 195 razy)

Offline JohnyP

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Karma: +0/-0
Turist 1958 z wózkiem
« dnia: Wrzesień 04, 2019, 09:16:18 pm »
Witam, ogarniam AWO znajomemu, jest to pierwszy AWO nad którym pracuję. Jak na tą chwile to wrażenia są mieszane bo co chwilę coś ...  ;D Ogólnie był niby wyremontowany parę lat temu i stał nie używany. Miałem go tylko ogarnąć odpalić i przetestować no i podczas testów zaczęło się  ;D Wycieki prawie wszędzie kranik, silnik, skrzynia... po pierwszej przejażdżce padła świeca i zaczął łapać lewe powietrze gdzieś w gaźniku. Jazda z wózkiem była straszna niby jedzie prosto a za chwilę ściągać zaczyna że prawie do rowu wjechałem  :P  Nie można dokręcić tylnego koła bo się blokuje ( chyba źle zdystansowane coś). Luz na główce ramy( mam nadzieję że wystarczy dokręcić  :P )
No i zacząłem eliminować wycieki:

1. Kranik - był zerwany gwint więc wymiana na nowy o dziwo zamówiony z SD wygląda i wydaje się że to  oryginał :D
2. Silnik -  wymiana miedzianych uszczelek pod korki głowicy i korek silnika czy tam miski olejowej i dokręcenie miski.

3. Skrzynia wydawało się że cieknie z uszczelniacza tulei naciągu sprężyny i korka spustu oleju, więc wymiana uszczelniacza i podkładki miedzianej pod korkiem. I tu zalewam skrzynie i okazuje się że jednak albo też cieknie spod tulei naciągu sprężyny. No to trzeba wyciągnąć tuleję i sprawdzić skąd to cieknie i tutaj chyba popełniłem błąd bo zamiast zluzować naciąg sprężyny to od razu ściągnąłem kopkę i sprężyna była chyba tak naciągnięta że wałek z impetem tak jakby się odkręcił w lewo o ponad 360 * trochę mnie to zdziwiło i dopiero po fakcie doczytałem że ta tuleja to naciąg sprężyny.   Eh no dobra wyciągam tuleję i okazuje się ze tam chyba powinien być oring a tam pusto.  ale zaciekawiony tym co się stało po zdjęciu kopki skręciłem wszystko zalałem i odpalam silnik a tu w skrzyni coś klekocze tak jakby koła zębate od kopki nie odbijały czy się nie cofały czy co one powinny zrobić tylko słychać jak przeskakują po wciśnięciu sprzęgła przestają "grać" biegi wszystkie wchodzą. I tu pytanko jak myślicie co mogło się uszkodzić i czy to przez to cofnięcie się wałka kopki? dodam jeszcze ze wałek idzie z czującym przeskokiem okręcać w lewo w prawo normalnie działa tak jak powinien. Skrzynia już leży na stole ale już nie miałem siły dzisiaj z nią walczyć. Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi  ;)

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2488
  • Karma: +4/-1
Odp: Turist 1958 z wózkiem
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 05, 2019, 12:38:26 pm »
Kopnik teraz powraca normalnie?
Jak tryka w silniku to w zazębieniu jest sprzęgło (zębate) kopnika.
Mogłeś źle ustawić wałek kopajki na którego końcu jest "wyciskacz" działający na pręt który zwalnia w/w sprzęgło.
Cholewa, pozapominałem nazw właściwych. Tu masz przekroje to liczę, że będzie jaśniej.
Patrz 3 i 5 obrazek. 
http://awoforum.pl/index.php?topic=2689.0

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2398
  • Karma: +4/-1
Odp: Turist 1958 z wózkiem
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 05, 2019, 12:50:45 pm »
Co do blokowania tylnego koła to zdejmij je i zobacz czy w dyfsze masz założony dystans, https://allegro.pl/oferta/avo-simson-sport-turist-dystans-dyfra-8456008016
co do skrzyni T to raczej nic się nie popsuło o ile nie napinałeś sprężyny odwrotnie z jej nawinięciem,bo wtedy mogła się rozkręcić i z wyjęciem będzie problem.Jak masz skrzynię na falbanku to wyjmij sprężynę i kręcąc wałkiem kopnika a za razem motylem wałka zdawczego znajdziesz miejsce gdzie nie będzie trykać,jak znajdziesz to masz punkt odniesienia,włożysz sprężynę napniesz ją,jest też drugi sposób,trzeba na spokojnie pogłówkować,da się  ;)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 05, 2019, 01:18:16 pm wysłana przez LukS »

Offline JohnyP

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Karma: +0/-0
Odp: Turist 1958 z wózkiem
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 11, 2019, 08:31:07 am »
Dzięki za podpowiedzi faktycznie wystarczyło  ustawić kopkę w odpowiedniej pozycji  i juz nic nie stuka. Skrzynka juz na miejscu i w końcu nic nie cieknie.

Sprawdziłem tylnie koło a tam takie coś


Dopisek moderatora : Proszę o wstawianie zdjęć w mniejszym rozmiarze
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2019, 08:51:50 am wysłana przez LukS »

Offline JohnyP

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Karma: +0/-0
Odp: Turist 1958 z wózkiem
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 11, 2019, 08:39:17 am »
Najprawdopodobniej ktoś za bardzo się "postarał" i pomalował  bęben od wewnątrz taka warstwą  farby że  aż blokowało po dokręcaniu. Po wyczyszczniu wydaje się że powinno chodzić a raczej się kręcić  ;D

Przy okazji wyszło że  dyfer jest od jazdy solo, czy wg Was jest konieczna wymiana na ten do jazdy z wózkiem? 

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2398
  • Karma: +4/-1
Odp: Turist 1958 z wózkiem
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 11, 2019, 01:01:02 pm »
Myślę że to nie grubość farby tylko jest coś źle zdystansowane,albo ta tulejka w kole jest za niska,albo tulejka z filcem to co podsyłałem ci wcześniej która siedzi w dyfsze,dyfer do wózka raczej od solówki nie bardzo no chyba że będziesz jeździł bez pasażera,ale to że masz obudowę od solo to sprawdź przełożenie bo może ktoś same bebechy założył pod wózek ?

Offline JohnyP

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Karma: +0/-0
Odp: Turist 1958 z wózkiem
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 11, 2019, 01:08:33 pm »
Tuleja z filcem jest na miejscu do tego dołożone 2 podkładki ok 0,5 mm i po wyczyszczniu farby na "sucho" wszystko wydaje się ok jakiś luz 1 mm pomiedzy bebnem  a dyfrem.
W sumie to bęben w środku powinien być malowany czy nie?

Dyfer dzisiaj chce rozkrecić to się okaże co tam w środku ma .

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2398
  • Karma: +4/-1
Odp: Turist 1958 z wózkiem
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 11, 2019, 01:12:39 pm »
to widać że gdzieś w tych dwóch elementach które wymieniłem brakuje wymiaru skoro po podłożeniu podkładek jest ok,a dyfra nie rozbieraj bo to za każdym razem jakaś dewastacja,kręcąc wałkiem policz ilość obrotów zabieraka i już będziesz wiedział.

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2296
  • Karma: +5/-2
Odp: Turist 1958 z wózkiem
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 11, 2019, 02:23:30 pm »
Pewnie są założone szczęki od Sporta.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2398
  • Karma: +4/-1
Odp: Turist 1958 z wózkiem
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 11, 2019, 02:28:01 pm »
no bez jaj  ;D to 5mm różnicy

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2296
  • Karma: +5/-2
Odp: Turist 1958 z wózkiem
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 11, 2019, 02:55:23 pm »
Da się  ;)  Wrzuć zdjęcie od strony szczęk.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline JohnyP

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Karma: +0/-0
Odp: Turist 1958 z wózkiem
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 11, 2019, 04:33:52 pm »
Szczęki sprawdziłem 25 mm a od sporta z tego co wyczytałem były 30mm więc to nie to.

Offline JohnyP

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Karma: +0/-0
Odp: Turist 1958 z wózkiem
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 12, 2019, 09:10:12 pm »
Fotki szczęk  ;)

Offline JohnyP

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Karma: +0/-0
Odp: Turist 1958 z wózkiem
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 12, 2019, 09:24:42 pm »
Wyczyściłem bęben wszystko pomierzyłem i niby powinno pasować, tuleja z filcem była chyba odwrotnie włożona, poprawiłem to i złożyłem bez dodatkowych podkładek. okazało się że koło po skręceniu kręci się i tylko w jednym miejscu delikatnie obcierało bęben o dyfer, dołożyłem 0,5 mm podkładkę i wszystko się kręci bardzo dobrze. Myślę że ten luz może przez te wszystkie lata jakoś powstał albo ktoś coś delikatnie źle zrobił.

Dyfer oznaczony jak do jazdy solo S 3 ale przełożenie chyba przerobione na jazdę z wózkiem trochę ponad 4,5 a z tego co wyczytałem to 4,66 do jazdy z wózkiem było, więc można jeździć :D

Jutro do sprawdzenia luz na główce ramy, mam nadzieję że wystarczy dokręcić  ;D