Luty 29, 2020, 12:51:18 am

Autor Wątek: Odp: Awo Sport -laik bierze się za naprawę!  (Przeczytany 1374 razy)

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2708
  • Karma: +4/-1
Odp: Awo Sport -laik bierze się za naprawę!
« Odpowiedź #90 dnia: Luty 13, 2020, 12:43:20 pm »
Jak nie ma płaszczyzn dobrych , są nacięcia, dziurki czy zarysowania itp. to olej może się przecisnąć z czasem.
Wtedy warto posmarować silikonem.
Jak jest zdrowe to raczej zbytek jeśli uszczelka jest z dobrego materiału.
Mnie boli, że uszczelki są nasiąkliwe i później kartery się "pocą" olejem.
Bawiłem się kiedyś w moczenie uszczelki w rozcieńczonym lakierze bezbarwnym.
Trzymały dłuższy czas ale i tak się zapociły w końcu.
Może ktoś zna remedium na to?


Offline jaro

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 77
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo Sport -laik bierze się za naprawę!
« Odpowiedź #91 dnia: Luty 13, 2020, 06:34:52 pm »
Kurde kupiłem uszczelki z klingierytu a to chyba nie jest jakościowo najlepszy materiał na uszczelki. Jeśli chodzi o zewnętrzne pokrywy to nie ma problemu z wymianą w razie czego ale jeśli będzie ciekło na pokrywie wewnętrznej skrzyni to już lipa. Dlatego zaryzykuję i posmaruje delikatnie silikonem uszczelkę żeby mieć jako taką pewność.

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2708
  • Karma: +4/-1
Odp: Awo Sport -laik bierze się za naprawę!
« Odpowiedź #92 dnia: Luty 13, 2020, 09:08:58 pm »
Smaruj tylko tak jak Ci sona napisał.
Oszczędnie, żeby bez wypływek było.

Offline jaro

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 77
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo Sport -laik bierze się za naprawę!
« Odpowiedź #93 dnia: Luty 13, 2020, 10:11:53 pm »
Panowie .Dziś odkręciłem obudowę skrzyni ale nie tak do końca gdyż nie mogę jej zdjąć, nie wiem co jest tego powodem. Raczej nie to że wałek kopniaka jest założony? Podczas podnoszenia pokrywy wyleciały  takie krótkie pręciki nie wiem czy wszystkie wybrałem ze skrzyni , policzyłem i mam ich 27 szt ale nie wiem ile powinno ich być wszystkich. Gdzie powinny się one znajdować? Na tym dużym wałku przed trybem dookoła? Mam nadzieję że nie polegnę z tą skrzynią  :(

Offline jaro

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 77
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo Sport -laik bierze się za naprawę!
« Odpowiedź #94 dnia: Luty 13, 2020, 10:13:03 pm »
.

Offline justom71

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 505
  • Karma: +3/-1
Odp: Awo Sport -laik bierze się za naprawę!
« Odpowiedź #95 dnia: Luty 13, 2020, 10:46:25 pm »
Skrzynia bardzo ładnie w środku wygląda. Wałeczkami nie przejmuj się. Proponuje wyczyścić skrzynię ile się da od środka i na zewnątrz i wysłać ją do proroka;)

Offline jaro

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 77
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo Sport -laik bierze się za naprawę!
« Odpowiedź #96 dnia: Luty 13, 2020, 10:51:13 pm »
Rozumiem że do Cykora  ;)Kurcze chciałbym na początku sam spróbować ogarnąć ten temat. A dopiero w ostateczności gdy już nie będę czuł się na siłach oddać ją w dobre ręce. Więc jeśli mogę prosić o rady to będę wdzięczny. Wiem że z mojej strony jest dużo pytań i jestem już powoli męczący. Ale fajnie by było gdyby udało mi się dokończyć kwestię skrzyni we własnym zakresie.

Offline justom71

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 505
  • Karma: +3/-1
Odp: Awo Sport -laik bierze się za naprawę!
« Odpowiedź #97 dnia: Luty 13, 2020, 11:32:48 pm »
Masz dobrą tokarkę do metalu lub dobrego tokarza w sąsiedzteie? Jak nie masz, to jak chcesz zregenerować skrzynię? Tulejki z odpowiedniego brązu, podkładki dystansujące jesteś sam w stanie zrobić? Czy lepiej oddać skrzynię prorokowi, który złozy ją z zamkniętymi oczami? 

Offline jaro

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 77
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo Sport -laik bierze się za naprawę!
« Odpowiedź #98 dnia: Luty 14, 2020, 09:17:36 am »
Póki co w zamyśle było wyczyszczenie skrzyni wewnątrz, wymiana simmeringów i nowe uszczelki.

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2708
  • Karma: +4/-1
Odp: Awo Sport -laik bierze się za naprawę!
« Odpowiedź #99 dnia: Luty 14, 2020, 10:08:54 am »
Masz dobrą tokarkę do metalu lub dobrego tokarza w sąsiedzteie? Jak nie masz, to jak chcesz zregenerować skrzynię? Tulejki z odpowiedniego brązu, podkładki dystansujące jesteś sam w stanie zrobić? Czy lepiej oddać skrzynię prorokowi, który złozy ją z zamkniętymi oczami?
Nie wszystko Tomku tak musi być jak "czarno" prorokujesz ;) Ale oczywiście może tak być.
Ocena stanu należy od jaro i częściowo od nas jeśli będzie wrzucał dobre jakościowo zdjęcia i rzeczowe opisy.
Zdalnie wszystkiego nie da się ocenić jednak niech próbuje bo jak inaczej ma się nauczyć? A zaczął chcieć więc trzeba wspierać.
Spojrzeć warto na początek tematu i jak się kolega rozkręcił! Aż igiełki wałka napędowego mu wyleciały!  ;D
A nie chciał nawet skrzyni wyciągnąć na początku... :-X
Ja mam nadzieję,  że dojedzie w tym roku na zlot awoforum w Giby !

Wiem że z mojej strony jest dużo pytań i jestem już powoli męczący. Ale fajnie by było gdyby udało mi się dokończyć kwestię skrzyni we własnym zakresie.
Nie bierz sobie do serca tego.
Robisz, że tak powiem "ruch" na forum bo zazwyczaj to stagnacja była po konkursie zimowym.
Pytaj ile chcesz. Oby rzeczowo.

Offline nickeledon

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 470
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo Sport -laik bierze się za naprawę!
« Odpowiedź #100 dnia: Luty 14, 2020, 10:20:16 am »
Pytaj ile chcesz. Oby rzeczowo.
I oto chodzi! Jeszcze tylko słuchaj jak starsi doradzają i będzie dobrze :)
PS szkoda czasu i pieniędzy było na wcześniejsze działania.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2606
  • Karma: +4/-1
Odp: Awo Sport -laik bierze się za naprawę!
« Odpowiedź #101 dnia: Luty 14, 2020, 10:55:26 am »
Każdy z nas zaczynał w podobny sposób,jak ma chęci to trzeba próbować,aczkolwiek znając życie nie obejdzie się bez niespodzianek,weryfikuj zużycie części,jak już rozdeklowałeś to trzeba dla świętego spokoju wyciągnąć wałki i tryby,zwracać bacznie uwagę na podkładki dystansowe na wałku zdawczym co by chociaż ich nie pominąć,igiełka się wysypały to chociażby zmierzyć ich wypracowanie,jak będzie poniżej 0,01 do 0,03 wypracowania warto wymienić na nowe ale nie nieznajomego pochodzenia ala china bo szybko to się zemści ,zwrócić uwagę na łożyska,na tulejki brązowe (przyp.moderator: z brązu)  na wałku zdawczym,no i sławetne wodziki i wypracowania zębów kłowych i otworów
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2020, 11:36:12 am wysłana przez LukS »

Offline jaro

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 77
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo Sport -laik bierze się za naprawę!
« Odpowiedź #102 dnia: Luty 14, 2020, 11:08:46 am »
Ok.Dziękuję za wszystkie rady. Nie obrażam się na nic przecież tak jak w tytule jestem laikiem więc jestem Wam wdzięczny za wszystkie podpowiedzi. Dziś wyciągnąłem wałek i okazuje się że są dwa koszyczki igiełkowe .Podczas składania posmarować wałek smarem i przykleić wałeczki dookoła czy może zrobić z czegoś opaskę np. z blaszki po puszcze i wsadzić do środka? Ten wałek co wyjąłem to mam go wybić z łożyska i dopiero wtedy wymienić uszczelniacz? Załączam zdjęcia:

Offline jaro

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 77
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo Sport -laik bierze się za naprawę!
« Odpowiedź #103 dnia: Luty 14, 2020, 11:11:50 am »
Oglądam tryby i nie widzę tu na Swoje niefachowe oko ;) żadnych wykruszeń ani innych niepokojących rzeczy poza oczywiście tym że trzeba wyczyścić skrzynię wewnątrz aczkolwiek i tak myślałem że w srodku będzie wyglądała znacznie gorzej.

Offline sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2606
  • Karma: +4/-1
Odp: Awo Sport -laik bierze się za naprawę!
« Odpowiedź #104 dnia: Luty 14, 2020, 11:20:56 am »
Ok i tak widać że idziesz na skróty  :(,wałek wytrzyj do sucha jak i igiełka i tak jak mówisz na smar stały układamy igiełka i wkładamy,zwracamy uwagę czy na spodzie skrzyni na łorzysku tego wałka nie obsunęła się podkładka z dwoma wąsami,uszczelniach od strony dekla zakładamy po obsadzeniu dekla i skręceniu a uszczelniacz od strony motyla w każdej chili jak jest jego potrzeba wymiany bez rozbierania skrzyni.

Offline jaro

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 77
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo Sport -laik bierze się za naprawę!
« Odpowiedź #105 dnia: Luty 14, 2020, 04:38:07 pm »
Dziś zakupiłem simmeringi część jest firmy corteco więc chyba nie najgorzej. Chyba będę musiał wybić wałek z pokrywy żeby móc swobodnie go założyć wraz z wałeczkami igielkowymi bo w przeciwnym razie będzie ciężko wraz z pokrywą wsadzać owy wałek do środka skrzyni. Jeśli dobrze myślę to powinienem następnie  zdemontować stary simmering z pokrywy. Później posmarować dookoła skrzynię w miejscu montażu uszczelki, przykleić uszczelkę, posmarować pokrywę i ją wcisnąć lekko przez wałek i skręcić całość śrubami na przemian. Czy tak to powinienem po kolei wykonać?

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2708
  • Karma: +4/-1
Odp: Awo Sport -laik bierze się za naprawę!
« Odpowiedź #106 dnia: Luty 14, 2020, 05:37:02 pm »
Obydwa wałki z całym ustrojstwem mają być w korpusie skrzyni.
Na sam koniec zakładasz pokrywę z simmeringiem.
Choć simmering da się założyć też po zamontowaniu pokrywy.
Kwestia oprzyrządowania i umiejętności.
Pokrywę warto podgrzewać w okolicy gniazd łożysk.

Koledzy inaczej składają?

Offline jaro

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 77
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo Sport -laik bierze się za naprawę!
« Odpowiedź #107 dnia: Luty 15, 2020, 01:02:12 pm »
A więc wybiłem wałek z pokrywy. Wyczyscilem to co mogłem i na ile mogłem. Łożyska które są w pokrywie też były brudne od oleju więc je wyczyściłem i użyłem do tego wd40 mam nadzieję że to nic złego a następnie posmarowałem je smarem do łożysk. Luzów w nich nie wyczuwam chociaż ciężko ręką wyczuć luz rzędu kilku setek. Teraz łożyska chodzą płynnie wcześniej był pewien opór. Pewnie powinienem je przy okazji wymienić ale zaryzykuję. Następnie posmarowałem wałek w miejscach gdzie powinny być wałeczki igiełkowe i delikatnie wsadziłem do korpusu uważając by żaden nie wypadł. Wszystko chodzi płynnie więc tu też mam nadzieję że żaden waleczek nie wypadł. Teraz czas na założenie pokrywy i na końcu simmeringu który wcześniej wyjąłem z pokrywy więc sprawa z montażem nowego będzie prostsza.

Offline jaro

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 77
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo Sport -laik bierze się za naprawę!
« Odpowiedź #108 dnia: Luty 15, 2020, 03:34:13 pm »
Może trochę głupie pytanie ale nie jestem pewien czy w dobrą stronę obracam tuleję osi kopniaka a mianowicie w lewą stronę i póki co nie odbija kopnik chociaż sprężyna zwija się. A może powinienem naciągać ją w prawo i w ten sposób rozwijać sprężynę? Co Wy na to?

Offline jaro

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 77
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo Sport -laik bierze się za naprawę!
« Odpowiedź #109 dnia: Luty 15, 2020, 04:44:27 pm »
Już sam sobie odpowiedziałem na pytanie, po wielu probach doszedłem do wniosku że sprężyna była wsadzona na odwrót. Nie pomyślałem początkowo że ma to jakieś znaczenie  :)

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1128
  • Karma: +7/-5
Odp: Awo Sport -laik bierze się za naprawę!
« Odpowiedź #110 dnia: Luty 15, 2020, 08:44:13 pm »
Sama sprężyna może być włożona jakkolwiek,nie ma to znaczenia,
jest prawozwojna,naciskając na kopnik, ją rozwijasz.To jest podobnie jak z nakrętką.
Zakręcisz ją na śrubę obojętnie z której strony.

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1128
  • Karma: +7/-5
Odp: Awo Sport -laik bierze się za naprawę!
« Odpowiedź #111 dnia: Luty 16, 2020, 09:55:13 am »
Błąd.Naciskając na kopnik dodatkowo ją zwijasz.

Offline jaro

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 77
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo Sport -laik bierze się za naprawę!
« Odpowiedź #112 dnia: Luty 16, 2020, 09:09:34 pm »
Faktycznie nie powinno to mieć znaczenia w którą stronę będzie założona sprężyna ale jak miałem założona za pierwszym razem to kopnik odbijał w dół a jak odwróciłem sprężynę to to już byli poprawnie. Za każdym razem była prawidłowo obsadzona w otworze wałka kopnika. Mniejsza z tym ważne że jest ok. Pozostaje wymian simmeringi przy wyjściu zabieraka i od dźwigni ręcznej zmiany biegów. Simmering przy wyjściu od strony sprzęgła wcisnąłem dość głęboko tak że 2mm od krawędźi mam nadzieję że to nie będzie przeszkadzać.