Wreszcie po 7 latach dłubania okupionego różnymi problemami i wpadkami Janusz wyjechał swoim Junakiem. Model trochę wizualnie odbiega od oryginału, ale jak by Cykor powiedział "zapierda.." Silnik ma pierwotną antykomunistyczną pojemność 500 cm3. W modelu zastosowano 2 chłodnice oleju. Jedna z filtrem z przodu, druga pod siedzeniem. Jest wydajniejsza pompa oleju. W zrobionym aluminiowym cylindrze pracuje lekki tłok firmy "W". Głowica była zaspawana i ponownie wykonana komora spalania, Zawory o trzonkach fi 7 mm dolot o średnicy 46 mm. Mocne sprężyny zaworowe i wzmocnienie mocowania wałków dźwigienek zaworowych. Gaźnik z pompką przyspieszenia o przelocie fi 36 mm. Zapłon elektroniczny. Silnik "nie szyje", rozrząd pracuje cicho. Krzywki rozrządu dobrane podczas jazdy. Na wale korbowy zamocowany został alternator 12V/150W. Sprzęgło od Jawy. Skrzynia biegów wyosiowana i zmodyfikowana co pozwala lekko i szybko przełączać biegi. Wnętrze licznika też zmienione. Całość pali na dotyk i szybko wchodzi na obroty.