Marca 13, 2025, 09:17:36 pm

Autor Wątek: Awo 1951 / Frankenstein :)  (Przeczytany 9483 razy)

Offline Kicior

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #30 dnia: Stycznia 19, 2022, 11:26:29 pm »
Panowie,
Mam problem dotyczący jednego z suwaków.

Prawy suwak odkręciłem. Szklanki oczywiście rozwalone. Suwak w raczej słabym stanie, ale OK.

Natomiast lewy suwak nie ma wewnętrznej nakrętki górnej (tej z otworem sześciokątnym 14mm).
W środku sztyca jest z otworem przez całą jej długość, więc chyba nieoryginalna.
Próbowałem toto wybić młotkiem gumowym, ale na razie nie forsowałem.

Od góry suwak nieco poobijany.
Ale nie przeze mnie :)

Może ktoś podpowie jak toto potraktować...

Widok z góry na tego dziada:

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #31 dnia: Stycznia 20, 2022, 09:22:35 am »
Sztca fabryczna, osadzona na dwa stożki, na dole też jest nakrętka koronkowa.  Trzeba zaprzeć jak podaje instrukcja i uderzyć.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 20, 2022, 09:24:55 am wysłana przez Michał »
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline Kicior

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #32 dnia: Stycznia 20, 2022, 09:44:23 am »
Tak zrobię.
Dzięki za podpowiedź !!

Offline wojtex

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 125
  • Karma: +1/-0
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #33 dnia: Stycznia 23, 2022, 12:32:36 am »
Masz już te uchwyty? Ja chyba mam nadwyżkowe ale będę mógł to sprawdzić dopiero za około 2 tygodnie.

Offline Marek Krupa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1989
  • Karma: +5/-3
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #34 dnia: Stycznia 23, 2022, 07:28:15 am »
PegaZUS podpowiada, że nad Nidzicą, czyli  z celtycka płynącą wodą.

Offline Kicior

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #35 dnia: Stycznia 23, 2022, 01:49:38 pm »
Hej Wojtex.

Uchwyty jadą do mnie - powinny być we wtorek
Kupiłem używane, na nowo pochromowane.

W razie gdyby coś z nimi nie było ok, to chętnie wezmę od Ciebie...

Jak przyjadą to dam znaka :)

Offline Kicior

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #36 dnia: Stycznia 24, 2022, 10:22:38 pm »
Dziś poniosłem porażkę:  dociąłem kawałek podpórki drewnianej i próbowałem wg instrukcji wybić sztycę suwaka.
Najpierw opukiwałem, nic.
Potem przypieprzałem. Nic.
Na koniec stwierdziłem, że jestem skłonny nawet zniszczyć gwint sztycy i młotkiem gumowym waliłem w nakrętkę od spodu.
Nic nawet nie drgnęło.

Co prawda mój gumowy młotek, to raczej młoteczek, ale trochę siły używałem....

Widać, że od góry suwak był kiedyś traktowany po macoszemu.
I brzegi są nieco powywijane, więc nie wiem co z gwintem będzie.
 
Czy rozgrzanie jakimś palnikiem od góry i potraktowanie znów młotkiem gumowym ma sens?
« Ostatnia zmiana: Stycznia 24, 2022, 10:24:16 pm wysłana przez Kicior »

Offline rafciojawa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1204
  • Karma: +2/-0
  • Awo T
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #37 dnia: Stycznia 25, 2022, 02:27:46 pm »
Nie ty jeden ;) trzeba do tego podejść na spokojnie,a młotek gumowy zostawić na koty.
To musi być porządne pier.........cie w odpowiedni punkt. Czy zalewałeś jakimś odrdzewiaczem?

Jeżeli uważasz,że jedziesz za wolno;zwolnij.:)

Offline Kicior

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #38 dnia: Stycznia 25, 2022, 02:47:09 pm »
Zalewałem tylko tym czym miałem: WD40, więc rdzy nie usunęło...
Na weekend zorganizuję większy młot.... to znaczy standardowy klucz radziecki :)

Poza tym dzięki za wszelkie podpowiedzi, bo już czarne myśli mi się wczoraj kłębiły we łbie !

Offline rafciojawa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1204
  • Karma: +2/-0
  • Awo T
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #39 dnia: Stycznia 25, 2022, 07:57:31 pm »
Dół powinien odpuścić bez problemu, ale co z górą, patyk pewnie też wrośniety, ząb czasu zrobił swoje.
Jak masz zdemontowaną ramę, to zamocz to wszystko w ropie na tydzień, jest szansa że odpuści,jak nie to tylko ratowanie ramy!!
Jeżeli uważasz,że jedziesz za wolno;zwolnij.:)

Offline Kicior

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #40 dnia: Stycznia 25, 2022, 10:21:48 pm »
Wygląda na to, jakby 20 lat temu ktoś już miał ten problem z lewym suwakiem i sue zdenerwował...młotkiem id góry.
Przed główną imprezą z młotkiem będę co dzień nasączał w ropie.
Dam znać jak pójdzie.

W międzyczasie powoli rozkręcam przód od ramy.  Wszystko dla mnie jest nowe,  więc idzie powoli

Offline Kicior

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #41 dnia: Stycznia 26, 2022, 05:50:22 pm »
Dziś dotarły do mnie uchwyty kierownicy oraz osłona krzyżaka.
Używki, pochromowane

Nie ma jakiegoś szału (na osłonie jest kilka drobnych wżerek), ale jak na moje oczekiwania są OK.
Wyszło ok 46% ceny nowych.

Suwak się oswaja z naftą, czeka na weekend...

Offline Kicior

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #42 dnia: Stycznia 31, 2022, 11:20:29 am »
Suwak czeka na swoją kolej na je***cie, ale doszło do mnie tylne koło do Awo oraz pedał hamulca.

I tu mam zagwozdkę: obręcz tylnego koła jest inna niż przedniego.
Jej brzegi są zawinięte i w środku jest wolna przestrzeń. Niestety w tej przestrzeni podczas obracania koła przesuwa się prawdopodobnie rdza.

Czy to jest koło do Awo ?
Ma ok 50cm, 36 szprych, zabierak wygląda jak powinien, ale martwi mnie ta wywinięta obręcz.

I drugie pytanie: jeśli to koło od Awo, to jak usunąć rdzę z wnętrza tego tunelu?
Wywiercić otwór, usunąć rdzę i zaspawać ponownie ?

Z góry dzięki za podpowiedzi !!!

Offline Kicior

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #43 dnia: Stycznia 31, 2022, 09:11:41 pm »
Update:

nafta oraz 1,5kg młotek skutecznie pomogły sztycy przemyśleć sprawę wyjścia z główki suwaka.
Dziękuję kolegom za pomoc !

Dolny gwint sztycy nieco się rozszerzył, więc albo kupie taka narzynkę, albo kupię nową sztycę.
Szklanki i podkładki również, bo suwaki wymagają kompletnego remontu.

Niemniej krok do przodu!

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #44 dnia: Stycznia 31, 2022, 09:46:57 pm »
I drugie pytanie: (...) to jak usunąć rdzę z wnętrza tego tunelu?
Wywiercić otwór, usunąć rdzę i zaspawać ponownie ?
Przez otworek wysyp to co tam lata. Trochę wyleci a pewnie więcej zostanie.
Im mniejszy otwór to lepiej dla obręczy ale mniejsze elementy wejdą.
Dobry może być drobniutki śrut z naboju na np. bażanty czy przepiórki.
Wsadzić taki, żeby potem wyleciał też. I samba z czaczą albo zmechanizować.
Do betoniarki i zamocować tak obręcz żeby śrut latał i uderzał w ścianki.
Jeśli nie śrut to gruby piach. Ziarno powyżej 1,5mm.
Wysypywać i powtarzać aż rdza przestanie wylatywać.
Na koniec wlać specyfiku do neutralizacji rdzy ( z kwasem fosforowym zdaje się),
których na rynku jest sporo. Rozprowadzić, dać wyschnąć i zaspawać otworek.

Offline Kicior

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #45 dnia: Stycznia 31, 2022, 10:25:19 pm »
"Samba z czaczą" - cudne określenie!
Przyjęte do realizacji :):)
Dzięki !!!

Czyli raczej koło od Awo.

Kolejny krok: odkręcenie przodu,  żebym mógł  ją wypiaskować., dospawać uchwyty na puszkę narzędziową i zabezpieczyć epoksydem.

justom71

  • Gość
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #46 dnia: Lutego 01, 2022, 09:29:31 am »
Suwak czeka na swoją kolej na je***cie, ale doszło do mnie tylne koło do Awo oraz pedał hamulca.

I tu mam zagwozdkę: obręcz tylnego koła jest inna niż przedniego.
Jej brzegi są zawinięte i w środku jest wolna przestrzeń. Niestety w tej przestrzeni podczas obracania koła przesuwa się prawdopodobnie rdza.

Czy to jest koło do Awo ?
Ma ok 50cm, 36 szprych, zabierak wygląda jak powinien, ale martwi mnie ta wywinięta obręcz.

I drugie pytanie: jeśli to koło od Awo, to jak usunąć rdzę z wnętrza tego tunelu?
Wywiercić otwór, usunąć rdzę i zaspawać ponownie ?

Z góry dzięki za podpowiedzi !!!
Ze spawaniem otworów w w rafce nie śpiesz się, gdyż po piaskowaniu część kruszywa dostanie się do środka. Ja wierciłem dwa otwory co 180 stopni i przepychałem drutem pół-sprężystym.

Offline Kicior

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #47 dnia: Lutego 01, 2022, 11:19:01 am »
A jak duże te otwory wierciłeś ?
5mm, czy większe?

justom71

  • Gość
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #48 dnia: Lutego 01, 2022, 09:23:12 pm »
fi 5 wystarczy ale czyść środek dopiero po piaskowaniu.

Offline Kicior

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #49 dnia: Lutego 01, 2022, 10:47:48 pm »
Dzięki !!!

Offline Kicior

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #50 dnia: Lutego 01, 2022, 11:01:55 pm »
A, i jeszcze jedno pytanie: czy jakiejś części tylnego koła nie piaskować ?
Wcześniej był wpis o tym, że powierzchnia styku z dyfrem nie powinna być piaskowana.
Dobrze to czytam?

Z góry dzięki !

justom71

  • Gość
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #51 dnia: Lutego 01, 2022, 11:12:14 pm »
To chodzi o zabierak tylnego koła z bieżnią po której śmiga uszczelniacz ale wyporelować należy.
« Ostatnia zmiana: Lutego 01, 2022, 11:14:19 pm wysłana przez justom71 »

justom71

  • Gość
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #52 dnia: Lutego 01, 2022, 11:19:30 pm »
Pozazdrościć zapału. Pierwszy AWO złożyłem w 6 m-cy, drugie w 3 miesiące, trzecie kupiłem gotowe.

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #53 dnia: Lutego 02, 2022, 07:28:23 am »
fi 5 wystarczy ale czyść środek dopiero po piaskowaniu.
Zacząłbym od mniejszego otworu a jeśli śrut/ziarno nie będzie chciało wchodzić czy po zabiegu wylatywać to wtedy powiększyć.

Offline Kicior

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #54 dnia: Lutego 02, 2022, 08:21:23 am »
Znów wiem więcej.
Dzięki serdeczne !!

Zapał jest - choć w moim przypadku raczej części będę zbierał naprawdę długo.
Druga rzecz j, opóźniająca prace jest taka, że motocykl (a raczej zwłoki) leżą u mnie w piwnicy. Dostęp do zwykłego imadła, prądu, spawarki, czy większych narzędzi mam raz na miesiąc, jak jadę w rodzinne, lubelskie strony
A trzecia rzecz, to że o motoryzacji wiem tyle co nic. Jednak myślę sobie, że każdy kiedyś był na moim miejscu, więc pewnie remont będzie do ogarnięcia.

Oby do wiosny :)

Offline Kicior

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #55 dnia: Lutego 16, 2022, 10:13:25 pm »
Koło jeszcze czeka na swoją kolej.
Mam ciągle nadzieję, że uda mi się kupić to z nitowanym zabierakiem.

Próbowałem wstawić i spasować dyfer do koła i ... szczęki hamulca nie wchodziły do wewnątrz koła.
Okazało się, że tu również poprzedni właściciel wstawił jakieś większe szczęki - prawdopodobnie od Iża 56.
Rozmontowałem.

Używane szczęki idą już do mnie.
Pytanie nr 1: ktoś z Was wymieniał okładziny (głupie pytanie, bo z pewnością tak)
Podpowiecie proszę jak podejść do tematu?

Zamierzam wypiaskować zbiornik paliwa.
Zdarłem część starego lakieru (3 warstwy) i na powierzchni zbiornika jest dużo wżerów.
Pytanie nr 2: czy po wypiaskowaniu pokryć wżery szpachlą czy lepiej zrobić cynowanie ?

Pierwsze jest szybsze i tańsze, drugie lepsze i droższe.
Co wybrać ?

Przy okazji zbiornika będę też piaskował ramę.
Wyrwane są uchwyty mocowania puszki narzędziowej, więc dorobię coś takiego i przyspawam.
Zdjąłem tabliczkę znamionową, w 80% zniszczoną. Muszę kupić nową.
Pytanie nr 3: których elementów ramy nie piaskować?

Na pewno wnętrza główki, ale czy wewnętrzne części uchwytów suwaków można czy nie?

Chciałem również zachować oryginalny korek wlewu paliwa, który był nieco spłaszczony.
Od spodu nie było do niego dojścia, więc musiałem całość rozebrać.
Rozdzieliłem górną i dolną część, żeby można było postukać młoteczkiem od spodu i nadać fabryczny kształt.

Gdyby ktoś się zastanawiał z jakich części składa się korek:
Dolną część dam do piaskowania.
Górną do polerowania i chromu.

Na razie tyle.


Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #56 dnia: Lutego 17, 2022, 07:43:14 am »
Używane szczęki idą już do mnie.
Pytanie nr 1: ktoś z Was wymieniał okładziny (głupie pytanie, bo z pewnością tak)
Podpowiecie proszę jak podejść do tematu?

Można samodzielnie lub oddać do firmy, która się w tym specjalizuje.
Przerabiane na forum. Szukaj

Zamierzam wypiaskować zbiornik paliwa.
Zdarłem część starego lakieru (3 warstwy) i na powierzchni zbiornika jest dużo wżerów.
Pytanie nr 2: czy po wypiaskowaniu pokryć wżery szpachlą czy lepiej zrobić cynowanie ?

Pierwsze jest szybsze i tańsze, drugie lepsze i droższe.
Co wybrać ?

Mocno przemyśl piaskowanie.
Dużo zależy od urządzenia i ziarna.
Jeśli jest mocne ciśnienie z piaskarki i grube ziarno to przy wżerach mogą wyjść Ci dziury i większy kłopot.
Jeśli wżery są płytkie to trzeba użyć drobnego ziarna i małego ciśnienia.

Usuń farbę. Są preparaty gdzie farba zrobi się glutowata i odejdzie. Tylko trzeba to robić na zewnątrz.
Wrzuć fotki po tym i się oceni co dalej.

Offline Kicior

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #57 dnia: Lutego 17, 2022, 11:48:42 am »
Dzięki serdeczne za podpowiedzi !!

Jeśli chodzi o zbiornik, to zakupiłem wcześniej ten preparat i zdarłem z jego pomocą połowę farby na górze zbiornika.
Wygląda to tak: załącznik

Wżery nie są głębokie, ale jest kilka mniejszych wgnieceń, a z przodu większe, bo jest nałożona szpachla. Nie wiem co pod nią.
Nie kontynuowałem pracy, ponieważ nie byłem w stanie doczyścić tych wżerów do dna.
Dlatego stwierdziłem, że dam do piaskowania, żeby doczyścić toto do dna.
No i od spodu zbiornika nie jestem w stanie podejść do wszystkich miejsc.

Człowiek sam robi motocykle i traktuje powierzchnię jakimś specjalnym mało inwazyjnym ścierniwem - wspominał mi o tym.
Ale oczywiście może być tak, jak piszesz - jak dogrzebię się do dna, t może się okazać, że jest słabo z blachą.

Zerknijcie proszę na fotkę.



Offline PanKamil

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 988
  • Karma: +5/-6
  • Starszy Teoretyk
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #58 dnia: Lutego 17, 2022, 12:08:32 pm »
Ja większość gratów dawałem do szkiełkowania.
Ostatnie fotki w moim wątku to czyszczenie lakieru i korozji że stali, wcześniej robiłem w tej samej firmie elementy aluminiowe gdzie zależało mi tylko na uzyskaniu odpowiedniej struktury powierzchni.
Najważniejsze jest żeby fachowiec to robił. Rodzaj ścierniwa to jedno a ustawienie ilości i ciśnienia to drugie.
Wolniej to można już tylko stać !!!

Offline Kicior

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Karma: +0/-0
Odp: Awo 1951 / Frankenstein :)
« Odpowiedź #59 dnia: Lutego 17, 2022, 01:01:52 pm »
O, już sprawdzam wątek...!