Marca 14, 2025, 03:17:02 am

Autor Wątek: AWO - ponowny remoncik po latach :)  (Przeczytany 26304 razy)

Offline Frytejro

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 360
  • Karma: +0/-1
AWO - ponowny remoncik po latach :)
« dnia: Lutego 28, 2011, 09:57:17 am »
Witam.
Jak wspomniałem w dziale powitalnym reanimuje swoje awo.. oczywiscie z 2 dni przeznaczonych na złożenie do kupy wyszedł tydzien i niekończąca się opowieść. Kilka rzeczy wyszło przy ponownych oględzinach po 3 latach..

Najistotniejsza sprawa (juz dałem do dorobienia,. ale moze ktos takie cos ma albo namiar na taki gażet..) chodzi o srubę do bieu neutralnego - ta plastikowa - pękła mi i jest w kilku kawałkach - tzn skleiłem ją zeby mieć wzór do dorobienia. Ale może o tym nie wiem a da się ją kupic?

zdjęcia bedę z roboty zamieszczał też  hehe

Offline jarekstryszawa

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 211
  • Karma: +1/-0
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 28, 2011, 09:57:56 am »
Śruba bieu neutralnego- o sso biega??
_________________
Jeśli wiesz dokąd idziesz nie musisz się spieszyć http://jarekstryszawa.w.interia.pl

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2390
  • Karma: +5/-2
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 28, 2011, 09:58:32 am »
Jarku to ta śrubka do której dokręcasz przewód. Dzięki niej zielona lampka zapala świeci gdy masz ,,luz"

Może uda mi się ją wymiarować to wrzucę rysunek. Tylko czym ją zalać? jakimś tworzywem? Nad tym trzeba by było posiedzieć
_________________
Nie ma Boga jest MOTÓR
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline jarekstryszawa

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 211
  • Karma: +1/-0
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 28, 2011, 09:59:04 am »
Aaa fersztejen- ciekawe czy z ruska by nie podeszła, muszę odświeżyć te detale.
_________________
Jeśli wiesz dokąd idziesz nie musisz się spieszyć http://jarekstryszawa.w.interia.pl

Offline kangur_kolczasty

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 28, 2011, 09:59:38 am »
U mnie też była pęknięta, skleiłem Distalem (nie przewodzi prądu) i wkręcając dodatkowo uszczelniłem silikonem. Śmiga już ze 4ty rok, nie ruszam jej bo nie ma po co, a najważniejsze - jest szczelna.

Offline Frytejro

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 360
  • Karma: +0/-1
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 28, 2011, 10:00:18 am »
No ja skleiłem ją najpierw kropelka - te drobne kawałlki , a potem Alccon`em. Udało mi się ją też dorobic,, ale postanowiłem starej nie rozwalać i spróbować zreanimować.


Wracając do remontu.. i wspomnianych problemów .... problem luźnego swożnia dyfra póki co rozwiązany - dorobiłem tulejkę - zobaczymy na jak długo starczy....

W sobote pół dnia spędziłem na udrożnieniu kanału przelewowego w dyfrze - tego co jak olej przedostanie sie poza simerring to ma wyleciec koło sruby spustowej...

rama i inne graty poza blotnikami i bakiem pomalowane - wyszlo +db. niestety dzis malowałem reszte - tragedia - sprzet zawiodł ;/ grr do poprawki bedzie szlo..

tłok i dół silnika juz w ramie.

Dzis dopasowywałem też uszczelki.. albo nie pamiętam, albo teraz te uszczelki z SD jakies takie dziwne.. ta pod cylinder strasznie cienka jest.. 0,2 mm ma.. - teczka jest grubsza ...  mysle czy to astosować, czy lepiej z jakiejs tekturki zrobic lepsza...

znalazłem tez w swoich zbiorach orginalny Ikov czeski!! w stanie igła.. - jak odpale na pegazie i doreguluje motor to może spróbuje go założyć ..

Panowie mam pytanie odnosnie gowicy i cylindra...Mam dwa cylindry. Jeden ten na którym jeździłem do teraz, i nowy z nowym szlifem. Okazało sie ze ten nowy ma tuleję wystającą 4mm ponad zebra, a stary 3mm. Głowica ma wcięcie na tuleję 3mm... Uszczelka ma 2mm, stara wyłożyła się i zmniejszyła do 1,5mm - czyli praktycznie po złożeniu będzie wszystko na styk. Czy ktoś na to zwrócił uwagę jak ma u siebie ?? hmmm


pozdrowka!

Offline Konrad

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *
  • Wiadomości: 661
  • Karma: +0/-1
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 28, 2011, 10:00:58 am »
Ja czujnik luzu zrobiłem na praktykach. Początkowo miał być z tekstolitu ale jak toczyłem gwint to się rozwarstwił. Drugie podejście było na materiale który dostałem od instruktora, taki biały plastyczny plastik do teraz nie wiem co to. Dostałem wałek na całej długośći zrobiłem gwint, uciąłem na miarę a w środek wbiłem wnętrzności z starego czujnika. Pojawił się problem jak to teraz wkręcić w blok, wyszlifowanie rowków na klucz miało się nijak - za miękki materiał. Dlatego wkleiłem połowę nakrętki tak aby wymiarowo było zgode z oryginałem. Działa i oleju nie przepuszcza więcej mi nie potrzeba.

Offline Frytejro

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 360
  • Karma: +0/-1
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 28, 2011, 10:02:27 am »
hehe u mnie z teraflenu mi to chlopaki zrobili  ale tak jak mowie poki co dam orginał sklejony

Offline Frytejro

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 360
  • Karma: +0/-1
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 28, 2011, 10:04:42 am »
I stało się Awok wczoraj odpalił.. uwieńczyłem to filmem.. był problem z odpaleniem bo gaźnik mial za nisko przepustnicę, ale odpalil. Pracował chwilę z 5 minut, i ruszyłem delikatnie - zrobiłem z 700 metrów i zblokowało silnik!! Myślałem ze tłok- odczekałem az ostygł - niestety wciąz zblokowany - zdjąłem głowicę z cylindrem ( bo mi silikon je mocno skleil razem i co się okazało ? pękł cylinder :O cała ta część która siedzi w bloku została w nim razem z tłokiem      myślałem ze to lepszy cylinder z aluminiowa tuleją a tu lipa  - co do większysz szkód ? nie wiem bo poki co zdjąłem góre. Ja to mam ostatnio pecha - silnik mi padl w aucie a teraz w awoku po remoncie

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #9 dnia: Lutego 28, 2011, 10:05:18 am »
Pierwszy raz słyszę o takim przypadku. Wrzuć fotki.
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #10 dnia: Lutego 28, 2011, 10:12:23 am »
Ups 

Zmieniałeś cylinder w trakcie remontu na inny?

Offline Frytejro

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 360
  • Karma: +0/-1
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #11 dnia: Lutego 28, 2011, 10:12:53 am »
Tak.. zmieniłem na inny. Cały czas miałem taki zwykly z dolną częścią tulei zwyczajnie zeliwną na wierzchu. Ale jak kupowałem motor to gosc dal mi cylinder, ktory przygotował do tłoka od renault 5. Ja wtedy kupiłem ten zeliwny na łodzi pod tłok gorzycki nominał i zrobiłem 1 albo 2 szlif nie pamietam. A ten co wczoraj padł stał sobie w kącie. Jak chciałem remontować moto 3 lata temu to jeszcze ciułałem się na starym a ten szlifnąłem na 6 czy 7 szlif pod tlok almota (ten z tuleją zalana w aluminium po całości - taki duży szlif bo renault mial szerszy tłok).

Teraz zostaje rozebrac to i zobaczyc co z korbą i wałem - jak są ok , to szlif starego cylindra pod tłoka gorzyskiego i ponowny montaż.. tyle ze kiedy to nastapi z racji $$ to nie wiem

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #12 dnia: Lutego 28, 2011, 10:13:19 am »
W takim razie podaj na jaki wymiar go rozwierciłeś by przestrzec innych.
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline Frytejro

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 360
  • Karma: +0/-1
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #13 dnia: Lutego 28, 2011, 10:13:53 am »
Wieczorem dzis albo jutro jak z tłoka zczytam. Bo moto stoi w garazu u tesciów

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #14 dnia: Lutego 28, 2011, 10:14:21 am »
Właśnie, ciekawe jaka ścianka, grubość tulei była?
Materiał jaki? Jak zamocowana etc?

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1180
  • Karma: +7/-6
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #15 dnia: Lutego 28, 2011, 10:14:52 am »
Za cienka ścianka i oberwało.

Offline Frytejro

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 360
  • Karma: +0/-1
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #16 dnia: Lutego 28, 2011, 10:15:17 am »
A moze to byc powodem tego ze np tłok byl na swożniu za bardzo spasowany? chociaż watpie, predzej obstawiam jak piszecie sciankę, albo gdzies bylo mikropekniecie

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1180
  • Karma: +7/-6
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #17 dnia: Lutego 28, 2011, 10:15:43 am »
Sworzeń powinien na zimno wchodzić z lekkim wciskiem.

Offline Frytejro

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 360
  • Karma: +0/-1
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #18 dnia: Lutego 28, 2011, 10:16:09 am »
Wbijany był młotkiem gumowym- wchodzil młotkiem bez problemów. Na korbie tylko ciezko wchodzil i chodzil, ale nie rozwiercałem rozwiertakiem - rozruszałem go reką - dotąd az chodzil luzno, (czasem mial lekkie przyciecie, ale w 90% chodzil luźno. W sensie nie przycinał sie, ale spasowany byl - nie latał jak wyrobiony

dobra wg instrukcji która niedawno umeiszcono na forum wszystko sie zgadza - tłok miał chodzic w korbowodzie ssąco - bez jakiegokolwiek luzu. Wina cylindra grr...

Panowie inne pytanie - da się podratowac stary cylinder z tłokiem gorzyckim - np zakładając pierscienie do np 2 szlifów wyzej, tyle ze odpwoiednioo je skrócic? czy będą sie zle na tłoku wykładac?

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #19 dnia: Lutego 28, 2011, 10:16:35 am »
Pierścień będzie jajowaty i nie spełni swego zadania. Może też długo się docierać i niszczyć cylinder.
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline Frytejro

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 360
  • Karma: +0/-1
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #20 dnia: Lutego 28, 2011, 10:17:07 am »
Nowsze dane na temat problemu :

cylindra nie oberwało.. stało się to samo co Cykorowi - tuleja wypadła i spadła w dół -wtedy się urypała w kawałki - rozwaliła odrzutnik oleju i rozleciała się - więcej szkód nie zrobiła - wał cały , korba prosta to i zapenwe wał też tyle ze odrzutnik jest tak ubity ze trze. To był nowy odrzutnik z SD heh..

co do wymiarów tłoka - zapomniałem odpisac ale będe mial za 40 minut .


edit tłok mial 70,45 almot. wiec w sumie dopiero 5 szlif a nie 7. A czemu tuleje wyrwało - nie wiem ;/

Offline kangur_kolczasty

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Karma: +0/-0
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #21 dnia: Lutego 28, 2011, 10:17:48 am »
Tuleja nie miała felcu, tj. kołnierza w górnej części który zapobiega przesunięciu tulei w dół lub w górę. Większość cylindrów aluminiowych z tuleją żeliwną ,jakie widziałem, były robione właśnie w taki sposób, że tuleja miała felc. Wiąże się to z tym, że aluminium i stal inaczej rozszerzają się cieplnie; jak za lekko spasujemy tuleję, to właśnie poleci w dół po zagrzaniu silnika; jak spasujemy za ciasno - cylinder pęknie. Oczywiście nie twierdzę, że nie ma tego typu cylindrów z tuleją bez felcu - na pewno są. Ale przy takich grubościach ścianek (tak małych) jak ma AWO, montowanie tulei bez felcu to proszenie się o kłopoty. Felc widać na pierwszy rzut oka, czy jest czy go nie ma. Wystarczy zmierzyć średnicę zewnętrzną tulei w dolnej części - tej która wchodzi w blok. Wymiar ten powinien być mniejszy niż średnica tulei zmierzona na wysokości górnej płaszczyzny cylindra, i nie chodzi o tą część, która ma wysokość 3mm i wchodzi w głowicę, ale o tą, która jest wewnątrz aluminiowego cylindra i kończy się równo z płaszczyzną styku z głowicą.


Na przykładzie tulei z Junaka:

Offline Frytejro

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 360
  • Karma: +0/-1
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #22 dnia: Lutego 28, 2011, 10:18:22 am »
Sprawdze sobie ten stary którym smigałem cały czas. CO do tego co sie rozlecial - miał inne zakończenie wchodzące do głowicy - nie kwadratowe tylko zaokrąglone, pozatym wystawał nie 3 a 4mm  no nic nie ma co juz rozczulac..

Panowie podpowiedzcie mi jak wymienic odrzutnik? rozumiem ze wału wydzierać nie trzeba tylko przedni panel?

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #23 dnia: Lutego 28, 2011, 10:18:53 am »
Praktycznie trzeba rozbierać cały silnik i wyciągać wał.

Offline Frytejro

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 360
  • Karma: +0/-1
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #24 dnia: Lutego 28, 2011, 10:19:19 am »
:O :O no to pozamiatane mam :/ NIgdy tego nie robiłem. Nie mam odpowiednich sciagaczy ;/ ehhhh

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #25 dnia: Lutego 28, 2011, 10:23:28 am »
Bez ściągaczy to można dużo złego zrobić... lepiej nie próbować.
Zrób fotkę tego zmasakrowanego odrzutnika i wrzuć do wglądu.

Offline Frytejro

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 360
  • Karma: +0/-1
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #26 dnia: Lutego 28, 2011, 10:26:05 am »
Ściągacz mam tylko tego głownego dekla od kół rozrządu. Zdjecia rozrzutnika zrobie przy najbliższej okazji, ale tak opisowo - tuleja spadła na wał po przeciwnej stronie wykorbienia i montowania korby. cała sila spadajacej tulei poszla na odrzutnik, przecieła go, zrobiła w miejscu spadnięcia tulipana z odrzutnika  wałem mozna obracac w lewo i w prawo do momentu az owy tulipan nie zachaczy o scianke bloku.

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1180
  • Karma: +7/-6
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #27 dnia: Lutego 28, 2011, 10:26:40 am »
Znając życie,to i wał dostał i należy go ponownie centrować.

Offline Frytejro

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 360
  • Karma: +0/-1
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #28 dnia: Lutego 28, 2011, 10:29:33 am »
kangur_kolczasty napisał:
Wymiar ten powinien być mniejszy niż średnica tulei zmierzona na wysokości górnej płaszczyzny cylindra, i nie chodzi o tą część, która ma wysokość 3mm i wchodzi w głowicę, ale o tą, która jest wewnątrz aluminiowego cylindra i kończy się równo z płaszczyzną styku z głowicą.

 



Nie kumam. Jak mam zmierzyc górę cylindra -felc jesli to nie jest ten wystający 3mmtrowy?? ten 3mm zasłania przeciez wszsytko

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: AWO - ponowny remoncik po latach :)
« Odpowiedź #29 dnia: Lutego 28, 2011, 10:30:42 am »
Zmierz średnicę zewnętrzną tulei u góry i na dole.
Jak jest większa u góry to jest próg.