hckosmo po co są te nacięcia w nowych tulejkach czyżby miejsce na pozostanie minimalnej ilości oleju?
Tak zgadza się. Są to wypustki na olej.
Co do osadzenia tulejek. Kontaktowałem się z Michalem w tej sprawie. Tulejka na przełożeniu wstępnym była osadzona na wcisk, natomiast na kole przesuwnym obracała się. U mnie tulejki weszły na ciasno. Tak samo miał Michał, lecz gdy wszystko sie ułożyło tulejka znów obraca się w kole.
Pojawił się u mnie problem innej natury: Automat nożnej zmiany biegów
Posiadam dwa automaty, nowszy z jedną sprężyna, oraz stary na dwie sprężyny. Początkowo zamontowałem stary ( dekielek, sprężyny krzywkę - cały komplet ) złożyłem sprawdziłem, wiadomo znacznie oporniej w płynności działania niż ręczna zmiana biegów, lecz można było przełączać biegi. I tak było na początku, gdy zbierałem się do domu naszło mnie abym sprawdził jeszcze raz, i D... Dźwignie mogę podnieść tylko do góry ( czuć opór sprężyny ) na dół niestety nie. tak jakby coś blokowało.
Zamontowałem system na jedna sprężynę. Biegi mogę włączać ( kłopoty są z 3/2 ciężko bardzo lecz mam nadzieje że jak przyjdzie olej i skrzynia będzie w ramie ta trudność się zmieni) lecz w tym przypadku dźwignia nożnej zmiany biegów lata góra dół jak przysłowiowa świnia w patyku.
Wykonałem kilka zdjęć aby móc zobrazować całą sytuację:
Aby uniknąc pomyłki krzywka o nazwie stara jest z skrzyni turista, nowa zaś od Sporciaka ( użyłem tego nazewnictwa specjalnie gdyż jak będzie coś nagrzebane to nie chciałbym wprowadzać w błąd dając zdjęcie złej części - przez co później może ktoś źle zinterpretować wygląd)
Długości kołków:
1: 13 [mm]
2: 4-5 [mm]
3: 15 [mm]

