Marca 14, 2025, 05:55:11 am

Autor Wątek: najwyższy czas na remont  (Przeczytany 5902 razy)

Offline rafciojawa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1204
  • Karma: +2/-0
  • Awo T
najwyższy czas na remont
« dnia: Marca 06, 2011, 11:28:00 am »


Niedługo wiosna,więc trzeba się spieszyć z remontem,choć motor pali i jeździ brakuje mu parę elementów.Stan wizualny jak na te lata jest zadowalający,nie ma śladów korozji na ramie i częściach,wiec już duży plus,ale wszystko się okaże w trakcie rozbierania.
Po skompletowaniu i zakupie prawie wszystkich niezbędnych części zabieram się do roboty!!! :D

Tak więc dobrałem się do niego od tyłu,odkręciłem tylny błotnik,tymczasowo założony od wsk-i ,pasuje prawie idealnie
przynajmniej podczas jazdy nie chlapało po dupsku.następnie ściągnąłem koło i za pomocą szlifiereczki(może troszku po barbarzyńsku)dostałem się do piasty,odkręcając wcześniej dwie szprychy,które pojadą na wzór do "Bartnika",obręcz na złom




stan wybieraka idealny,wszystkie mocowania szprych idealne,łożysko wiadomo do wymiany,tuleja też wyrąbana,obawiam się o piastę,ponieważ jest zcentrowana,może to wina łożyska które ma duże luzy i to może wprowadzać w błąd,ewentualnie da się to jakoś wyprostować?Piasta wyrąbała mi trochę dyfer,ale to akurat w niczym nie przeszkadza,






C.D.N
Jeżeli uważasz,że jedziesz za wolno;zwolnij.:)

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: najwyższy czas na remont
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 06, 2011, 11:28:39 am »
Ostro postąpiłeś z tymi szprychami ale i tak idą na złom.
Dla T szprych na wzór potrzeba cztery rodzaje, więc masz dwie za mało.
To, że piasta tarła o przekładnię kątową (zwaną nieprawidłowo dyfrem) nie oznacza wcale, że musi mieć bicie.
Trzeba by ją teraz sprawdzić w pryzmach albo założyć na tokarkę i dostawić zegar.
Mogło (ale nie musi) to być spowodowane np. luzem na osi koła - niecałkowite dokręcenie nakrętki osi, luzy na łożyskach - choć już w mniejszym stopniu raczej).
(Chyba) dobra rada przed rozbieraniem.
Sprawdzaj jak działa część zanim ją wymontujesz.
Często się widzi uszkodzenie, zużycie dopiero jak się wyciągnie dany element czyli obserwujesz skutek a później się zastanawiasz co było tego przyczyną.
Nieraz się wydedukuje ale lepiej jest wybadać sprawę namacalnie w złożeniu.
Patrz w jakiej pozycji pracowała część.
Rób sobie fotki przy demontażu.
Pamięć jest zawodna szczególnie jak obok stoi szklanica z pieniącą się złocistą cieczą 


Ale pitolę, jak Wujek Dobra Rada z filmu Miś

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: najwyższy czas na remont
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 06, 2011, 11:29:17 am »
Takie wyrobienie może być spowodowane brakiem tulei dystansowej w dyfrze. Szprych są trzy długości.
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: najwyższy czas na remont
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 06, 2011, 11:31:13 am »
Trzy długości ale dwie opcje zakrzywienia łebka.
2 szprychy kąt rozwarty + 2 szprychy kąt prosty.
Czyli jedną z trzech gniemy na dwa sposoby

Offline rafciojawa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1204
  • Karma: +2/-0
  • Awo T
Odp: najwyższy czas na remont
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 06, 2011, 11:32:40 am »
yyyy,rozpędziłem sie faktycznie z tymi szprychami ale jeszcze ich nie wyrzuciłem :lol:
jutro jadę do dobrych fachowców tokarzy z piastą,którzy podobno robią cuda.
Następny etap to demontaż suwaków,śrubeczki puściły bez problemów i za pomocą czujnika punktowego,po jednym porządnym uderzeniu wyskoczyły prowadnice sprężyn,



Niestety poprzedni właściciel,troszku  wzmocnił jeden z suwaków,chyba ręka mu drżała i wyszło co wyszło,trzeba bęcie ten bubel poprawić
 
Jeżeli uważasz,że jedziesz za wolno;zwolnij.:)

Offline rafciojawa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1204
  • Karma: +2/-0
  • Awo T
Odp: najwyższy czas na remont
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 06, 2011, 11:33:08 am »
Cytat: Michał
Takie wyrobienie może być spowodowane brakiem tulei dystansowej w dyfrze. Szprych są trzy długości.
Michał o którą tuleje dystansową chodzi?
 czy tu na osi jest wszystko?czy chodzi o jakiś dystans między zabierakiem a wybierakiem?

Jeżeli uważasz,że jedziesz za wolno;zwolnij.:)

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: najwyższy czas na remont
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 06, 2011, 11:33:46 am »
Jeżeli masz katalog występuje tam pod numerem 40407. Jest to tuleja z uszczelniaczem filcowym umieszczona w przekładni kątowej.
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline rafciojawa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1204
  • Karma: +2/-0
  • Awo T
Odp: najwyższy czas na remont
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 06, 2011, 11:34:24 am »
wracając do szprych zamiotłem je i ułożyłem,na oko nie widać nigdzie kąta 90 stopni,ale na zdjęciu dobrej rozdzielczości można chyba coś wypatrzeć




Michał sprawdziłem przekładnie i na oko widać ze opiera się prawidłowo,kręcąc piastą na przekładni widać jednak że zcentrowana piasta jednak wytarła część obudowy przekładni



postanowiłem wczoraj rozebrać wszystko do końca,wszystko poszło bez żadnych oporów,lecz napotkałem kupe bubli które wołaja o pomstę do nieba.Rama jest prościutka na szczęście tylko do przematowania i można malować.Po oczyszczeniu tablicy znamionowej ukazały się wszystkie numery,dziadek ma 54 latka




 
Apropo bubli widziałem już dużo,przyspawane kosze sprzęgłowe,magneta do wału,kopniaki do ośki,tłumiki do ramy,ośki,ale błotnik do lag to już lekka przesada  :D



i następny raczej bubel,potraktowany szlifierką kątową






nie mam nigdzie porównania jak powinno wyglądać to w oryginale,miał by ktoś z was może ten uchwyt?
Jeżeli uważasz,że jedziesz za wolno;zwolnij.:)

Offline przemo_16

  • Moderator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 836
  • Karma: +0/-2
Odp: najwyższy czas na remont
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 06, 2011, 11:34:57 am »
przekładnia mogła się wyrobić od popuszczonej śruby która mocuje dyfer do wahacza, raz mi się popuściła i szczęki tak tary o bęben że się jechać nie dało więc przy długotrwałym jeżdżeniu bez niej mogła spowodować takie straty
_________________
Motocykl to nie wszystko liczy się pasja...

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: najwyższy czas na remont
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 06, 2011, 11:35:36 am »
W przekładni nie widzę tulejki, o której pisałem. Na osi masz od lewej strony: dystans(40353),łożysko, tuleja z dwoma pierścieniami(40364), łożysko, dystans(40352) tuleja( o tej pisałem 40407), obudowa dyfra.
Siedzenie masz od ruska i ktoś dostosował sprężynę do ramy.
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline rafciojawa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1204
  • Karma: +2/-0
  • Awo T
Odp: najwyższy czas na remont
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 06, 2011, 11:36:24 am »
chłopaki nie będe ukrywał że nie mam katalogu części do turista,a linki nie działają,jak by to nie było problemem to bym poprosił na rczaha250@wp.pl
_________________
zimno wieje a ten ch.. poszedł pojeździć!!!!
Jeżeli uważasz,że jedziesz za wolno;zwolnij.:)

Offline LukS

  • Moderator
  • Mogę sam zbudować AWO
  • *
  • Wiadomości: 4032
  • Karma: +5/-2
Odp: najwyższy czas na remont
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 06, 2011, 11:37:20 am »
Mam katalog w formie skanu ale niestety do 425S 
Przekrój przez przekładnię i koło masz tu
http://www.simson_awo.postuj.pl/przekrj-dyfra-i-koa-forum327.html
może się dopatrzysz jeśli czegoś Ci brakuje

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2702
  • Karma: +8/-3
Odp: najwyższy czas na remont
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 06, 2011, 11:37:57 am »
Tu masz link do katalogu:
http://home.arcor.de/awo-stammtisch-niederbarnim/BA/AWOT-EKat.htm
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline rafciojawa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1204
  • Karma: +2/-0
  • Awo T
Odp: najwyższy czas na remont
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 06, 2011, 11:38:45 am »
Dopatrzyłem się też takiej ciekawostki:





sprężyny są różnej grubości,wysokość ta sama,podkładki też maja inny rozmiar,odbojniki docięte z jakiegoś węza,sądząc po jakości i wyglądzie sprężyn,ta większa mogła być podmieniona,a podkladki?
Brakuje mi jeszcze szklanek :( się okazalo,można to dorobić?miał by ktoś może ich wymiar?bądź jakiś schemat?
Jeżeli uważasz,że jedziesz za wolno;zwolnij.:)

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1180
  • Karma: +7/-6
Odp: najwyższy czas na remont
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 06, 2011, 11:39:34 am »
Po mojemu dlatego wytarło Ci piastę,że masz szczęki h-ca od Sporta,
które są szersze.

Offline rafciojawa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1204
  • Karma: +2/-0
  • Awo T
Odp: najwyższy czas na remont
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 28, 2013, 08:00:50 pm »
Witam Panowie po długiej przerwie,powiedzmy że mam już 99% odrestaurowanych części,oczywiście pochwalę się wszystkim umieszczając fotki.Zacząłem od tylnej zawiechy.sprężyny nowe,szklanki dorobione według oryginału z kwasiaka,suwaki poskładane do kupy.Podczas montażu, po zamontowaniu odbojnika szklanki,przez jej okienko widać że guma nie dochodzi do dna szklanki jest luz około  1cm.w katalogu widoczna jest podkładka nr.kat. 40924-ale raczej ona tego nie wypełni.Może ktoś zmierzyć ile powinna wystawać szklanka z suwaka bez obciążenia?.U mnie szklanka jest prawie na styk z suwakiem.Gdzie szukać przyczyny,co robie nie tak?Może mam za mały odbojnik-jaka powinna być jej grubość,może cofnęła się tuleja wewnętrzna suwaka?
Jeżeli uważasz,że jedziesz za wolno;zwolnij.:)

Offline rafciojawa

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1204
  • Karma: +2/-0
  • Awo T
Odp: najwyższy czas na remont
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 12, 2015, 03:54:27 pm »
Totalny brak czasu,ciągłe delegacje daleko od domu,w dużym stopniu spauzowały prace przy moim T .W końcu zmieniłem robote i prace ruszyły. ;D. Oczywiście fotki z całego remontu umieszczę po kolei,ważne że coś się dzieje :)


« Ostatnia zmiana: Marca 12, 2015, 03:59:37 pm wysłana przez rafciojawa »
Jeżeli uważasz,że jedziesz za wolno;zwolnij.:)