Kwiecień 20, 2018, 10:11:44 pm

Autor Wątek: Filtr oleju  (Przeczytany 2714 razy)

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2002
  • Karma: +4/-1
Filtr oleju
« dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:51:46 pm »
Na niemieckim forum znalazłem ciekawe udoskonalenie. Może kogoś zainteresuje takie rozwiązanie.






KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2139
  • Karma: +4/-2
Odp: Filtr oleju
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:52:45 pm »
ciekawi mnie czy zastosowanie takiego filtra nie wpłynie na wydajność pompy?

Drugą sprawą jest że złączki zamocował bym w misce olejowej - zawsze można szybko powrócić do orginału mając do dyspozycji drugą miskę.

lecz sprawa godna uwagi i zastanowienia się
_________________
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sprawdź informację w wątku Przeniesienie forum

znajdziesz go na samej górze forum


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2002
  • Karma: +4/-1
Odp: Filtr oleju
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:53:45 pm »
Zastosowali filtr od 125.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2139
  • Karma: +4/-2
Odp: Filtr oleju
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:54:29 pm »
125 czyli?
_________________
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sprawdź informację w wątku Przeniesienie forum

znajdziesz go na samej górze forum


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2002
  • Karma: +4/-1
Odp: Filtr oleju
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:55:34 pm »
Motocykl o pojemności 125cm.Piaggio/Vespa Hexagon 125 4T / Liberty 125 4T.
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2139
  • Karma: +4/-2
Odp: Filtr oleju
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:56:35 pm »
Przyłącze węży tak jak mówiłem umieściłbym w misce olejowej zaraz obok śruby spustu oleju. Nie wiem ile jest miejscu w środku lecz zawsze można zastosować oryginalną miskę olejową od turista ( płaską )



Sam filtr oleju zamocowałbym na paskach równolegle do puszki narzędziowej




oto moja koncepcja co w na to??
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1048
  • Karma: +3/-4
Odp: Filtr oleju
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:57:32 pm »
Ale jak połączyć miskę ,która jest sciągana z pompą oleju.Trzeba by było zastosować długie przewody elastyczne.

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2139
  • Karma: +4/-2
Odp: Filtr oleju
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 03, 2012, 05:59:45 pm »
dokładnie, może nie długie lecz na pewno dłuższe niż na zdjęciach pokazanych wyżej. muszą być na tyle długie żeby można było dojść kluczami w celu ich rozłączenia. podejrzewam że max 10cm powinno wystarczyć a przecież miejsce jest.

Wiecie może gdzie można zdobyć takie węże??
_________________
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sprawdź informację w wątku Przeniesienie forum

znajdziesz go na samej górze forum


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Konrad

  • Administrator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 661
  • Karma: +0/-1
Odp: Filtr oleju
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 03, 2012, 06:00:35 pm »
Ze zdobyciem podobnych z wyglądu weży nie ma problemu, mnie nurtuje sam fakt szkodliwości oleju na gume.Co o tym sądzicie ?Nie ukrywam że ta przeróbka jest dosyć ciekawa, ale co z pompą? Ta dalej będzie wydajna ?Średnica tez nie powinna być za wielka

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2139
  • Karma: +4/-2
Odp: Filtr oleju
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 03, 2012, 06:01:42 pm »
na ten temat rozmawiałem z moim znajomym który użytkuje na RUSKACH i stwierdził że kiedyś podobny patent został zrobiony w bokserach lecz po długiej jeździe z prędkością ponad 100 silniki się zacierały gdyż pompa miała słabą wydajność.

doszedłem do wniosku że w przypadku AWO-ka nie musi być tak samo lecz należny zwrócić szczególną ostrożność pod tym kontem, i trzeba spróbować gdyż inaczej się nie przekonamy 

ja przyjąłem taki plan działania

Wykonanie takiego układu a następnie przetestowanie go w warunkach garażowych ,, na sucho " przed włożeniem do silnika
Sprawdzę doświadczalnie jaką wydajność ma pompa przed założeniem filtra i jaką będzie miała po założeniu
Niestety nie mam czym tego zmierzyć więc zostaje mi detekcja wzrokowa. Wykonam takie próby i napiszę. Fajnie by było gdyby jeszcze ktoś z tym po majstrował wtedy wyniki były by bardziej obiektywne.

puki co chciałbym was zapytać o pewną rzecz. Przy prędkości obrotowej wału 5000 ( lub 5500 - generalnie górna prędkośc obrotowa dla Turista ) jaką prędkość uzyskuje wałek napędzający pompę. Przyjmę tą prędkość za wyjściową i pomyślimy co dalej.
_________________
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sprawdź informację w wątku Przeniesienie forum

znajdziesz go na samej górze forum


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Cykor

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1048
  • Karma: +3/-4
Odp: Filtr oleju
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 03, 2012, 06:02:52 pm »
Dziewięciokrotnie mniejszą niż wał korbowy.

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2139
  • Karma: +4/-2
Odp: Filtr oleju
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 03, 2012, 06:04:11 pm »
jeśli przyjmiemy maksymalne obroty 5000 to wychodzi nam niecałe 555.5.
Z tego co pamiętam najbliższym typowymiar obrotów dla maszyn skrawających to 560 obr/min. Czyli tolerancja błędu bardzo mała.

w przypadku jak przyjmiemy obroty maksymalne silnika 5500 to wychodzi nam troszkę ponad 611 i tu jest gorzej gdyż najbliżej mamy do prędkości 560 bo patrząc w górę mamy do wybory 710.


dla sporta przyjmując obroty 6300obr/min wychodzi nam równiutko 700 więc nie powinno być problemu
_________________
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sprawdź informację w wątku Przeniesienie forum

znajdziesz go na samej górze forum


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2139
  • Karma: +4/-2
Odp: Filtr oleju
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 03, 2012, 06:04:39 pm »
mam już filtr oleju tak jak mówiliście ( Piaggio/Vespa Hexagon 125 4T / Liberty 125 4T ) kosztował mnie 30 zł i jest bardzo malutki aż się zdziwiłem lecz jest identyczny jak na fotkach.



Zastanawiam się nad przekrojami węży. Sadzę że najbardziej odpowiednie będą przekroje takie same jak w pompie olejowej. Kłopot w tym że musiałbym pompę wymontować.
 Nie ma ktoś z was przypadkiem pompy na wierzchu i nie mógłby zmierzyć wewnętrznej średnicy kanałów smarujących?
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Konrad

  • Administrator
  • Starszy Mechanik
  • *****
  • Wiadomości: 661
  • Karma: +0/-1
Odp: Filtr oleju
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 03, 2012, 06:06:01 pm »
Ten który bierze olej od filtra ma 4.9 Natomiast ten w kadłubie pompy ma 3.6 (to jest ten otwór z którego leci olej do bloku silnika prze słoneczko itd) :wink:mam pytanie, jak masz zamiar zrobić mocowanie węży do filtra? Jakiś gotowiec czy własny projekt ?

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2139
  • Karma: +4/-2
Odp: Filtr oleju
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 03, 2012, 06:06:54 pm »
jakiś własny projekt. mam już naszkicowaną wstępną koncepcję lecz aby moc zaprojektować potrzebuję średnicę węży. Jak będę miał wszystko to wrzucę rysunek
_________________
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sprawdź informację w wątku Przeniesienie forum

znajdziesz go na samej górze forum


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline hckosmo

  • Administrator
  • Mistrz
  • *****
  • Wiadomości: 2139
  • Karma: +4/-2
Odp: Filtr oleju
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 03, 2012, 06:07:34 pm »
oto prosty szkic jak działa filtr. Dzięki temu nie pomylę przewodów :d


Panie co to? To IŻ?

No Tam ten miał zmieniacz biegów przy baku, ten jakoś wybrakowany, czy pan przerobił?

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2002
  • Karma: +4/-1
Odp: Filtr oleju
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 03, 2012, 06:08:46 pm »
Kolejne ciekawe rozwiązanie filtra .Takie zamocowanie stosowano w starszych modelach Moto Guzzi.
http://cgi.ebay.de/Simson-AWO-Ol-Filter-Umbausatz_W0QQitemZ320420369418QQcmdZViewItemQQptZMotorra
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO

Offline qmodo

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Karma: +0/-0
Odp: Filtr oleju
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 03, 2012, 06:09:43 pm »
wydaje mi się, że sam pomysł jest dobry, ale pompa w awo ma generalnie za słabą wydajność. trzeba pamiętać, że w samych filtrach oleju są zazwyczaj stosowane zawory zwrotne oleju. jest to dodatkowy opór do pokonania przez pompę. jeśli silnik będzie pracował na wolnych obrotach to może nie być w ogóle smarowania.
jeśli natomiast filtr będzie bez zaworu zwrotnego (tanie polskie filtry ich nie mają) to przy zamontowaniu takiego filtra poza silnikiem olej może samoczynnie cofać się i wypływać z filtra do misy. po uruchomieniu silnika po jakimś czasie, silnik będzie pracować bez smarowania aż pompa napełni filtr oleju. nie jest to dobre dla silnika. silnik najbardziej zużywa się w momencie odpalania na zimno - nie ma smarowania dopóki nie pojawi sie ciśnienie oleju.
ogólnie uważam, że gra nie jest warta świeczki. wolę częściej wymienić olej i przepłukać silnik.

Offline marekpc

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Karma: +0/-0
Odp: Filtr oleju
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 03, 2012, 06:10:40 pm »
Z gory przepraszam za moja ignorancje, ale musze zadac to pytanie:
PO CO KOMU (w awoku) FILTR OLEJU?
Rozumiem, ze gdyby sie masowo przegrzewaly albo cos, ale tak dla idei to nie wiem.
Bede uwaznie sledzil dyskusje na powyzszy temat.

Offline Michał

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 2002
  • Karma: +4/-1
Odp: Filtr oleju
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 03, 2012, 06:11:41 pm »
Piszę o tym jako ciekawostce, bo sam jestem za jak najmniejszym przerabianiem naszych zabytków. Ale są różne gusta i guściki.
_________________
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO
KTO MA AWO JEŹDZI KLAWO