witam
nie wiem czy piszę w dobrym wątku no ale co tam
więc do rzeczy około 4 tys km i półtora roku temu robiłem remont silnika nie szczędząc czasu(remont trwał dość długo bo ponad rok) i funduszy, dbając o każdy szczegół , teraz jestem zmuszony go powtórzyć i poskładać go na nowo z tego co jest jeszcze w mirę ok, 20 lipca już nie długo a ja dalej w proszku
oto kilka przemyśleń i ostrzeżeń z mojej strony
- części produkowane obecnie urągają jakimkolwiek normą jakości, te które mają po 50 lat są o wiele lepszej jakości ale chyba tu ameryki nie odkryłem
-tłok z ALMOTu nie trzymają kształtu
-sworzeń dołączony do tego zestawu nie dość że ciężki to jest jeszcze zrobiony z plasteliny, aluminium i fosforobrąz w główce korbowodu są o wiele trwalsze od niego i bez trudu go wycierają, po 4 tys. km sworzeń na średnicy zmniejszył się o 0,03mm
-pierścienie po 4 tys. km nadają się do natychmiastowej wymiany
-sworzeń można zastąpić tym od fiata 126p bis, Fiat Cinquecento 700 ale tu uwaga bo kupując nie ze starych zapasów oryginalny fiatowski narażamy się na kupienie stożka a nie walca jak może się wydawać
- zabezpieczenia sworznia w tłoku należy bezwzględnie wymienić na zabezpieczenia typu pierścień segera, drut to już nie ta epoka
głowicę miałem robiona w Osielsko nie polecam
- zawory niby paradowscy, podobne tylko z kształtu, materiał plastelina
-prowadnica zawory wydechowego za luźno zrobiona względem zaworu co skutkuje tym że przylgnie się wybijają, ale według pana można jeździć na benzynie bez dodatku
- trzonki na pewno nie mają 50hrc ponieważ śrubki łatwo się w nie wbijają
klejenie łożysk i innych elementów klejem Loctite 638
-to że według producenta klej może pracować w temp. 150 stopni to tylko chwyt marketingowy
http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henkel_plp/hs.xsl/kompletna-lista-produktw-loctite-6520.htm?iname=Loctite+638&countryCode=pl&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=000001FDEB bo według Arkusz danych technicznych
http://www.loctite-kleje.pl/sg_obrazki_/00000838_zalac_001.pdften sam klej może pracować w temp. 150 stopni ale tylko z 50% wytrzymałością która wiąże się także z czasem jego pracy który drastycznie się skraca
wnioski
jeżeli chcesz coś mieć porządnie zrobione to
- korzystaj z sprawdzonych sklepów, najlepiej blisko ciebie żebyś zawsze miał gdzie reklamować wadę najlepiej ustnie
-części kupuj sam, oryginalne
-lepiej nie zlecać całej pracy nikomu tylko samemu należy się męczyć z kompletowaniem części a potem do sprawdzonego fachowca
przepraszam że tak długo się rozpisałem ale musiałem bo krew mnie zalewa jak gdzie nie po patrze to takie drogie buble
ps.hckosmo posprzątałem temat