Grudzień 12, 2017, 07:23:29 am

Autor Wątek: struktura  (Przeczytany 773 razy)

Online sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1671
  • Karma: +2/-1
struktura
« dnia: Październik 22, 2016, 11:50:30 am »
Czy ktoś z Was próbował wrócić do struktury bloku silnika,czy skrzyni gdy ktoś ją spolerował,czy piaskując a potem szkiełkując efekt będzie chodź trochę podobny do oryginalnej struktury,czy raczej lipa >:(

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1100
  • Karma: +0/-0
Odp: struktura
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 22, 2016, 12:52:38 pm »
A jest taki jeden na forum.

Co do szkiełkowania to wychodzi wg mnie OK tylko jest kilka opcji wg zużytego ścierniwa. Najładniej wychodzi świeżymi kulkami aby wyszedł lekki połysk TYLKO to nie będzie grubsza struktura jak w oryginale.

Chyba któryś z kolegów IŻowców robił na żeliwniaku śrut ciekawe jakby wyszło to na aluminum?

Jeżeli ktoś ma oryginalną strukturę tylko mocno brudną to ablacja laserowa lub soda

Nie wiem jakby się sprawdzało to:
https://www.youtube.com/watch?v=g9u6zxCNBvE

Andrzej do odwzorowania struktury to trzeba to czymś "odgnieść" a nie j.w.

Może to
http://www.shotblasting.pl/pl/urzadzenie/srutowanie-odlewow-aluminiowych/ ???

Offline nickeledon

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 279
  • Karma: +1/-0
Odp: struktura
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 22, 2016, 06:33:17 pm »
Pierwsze zdjęcie przedstawia jak wyglądają elementy po śrutowaniu. Kartery żeliwne, dekiel skrzyni biegów aluminium, i blaszane puszki. Na drugim i trzecim aluminium po szkiełkowaniu.

Online sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1671
  • Karma: +2/-1
Odp: struktura
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 23, 2016, 10:47:49 am »
Każę najpierw zpiaskować pod dużym ciśnieniem,a potem wyszkiełkować,zobaczymy co wyjdzie :-\,sodowanie dobre dla świeżych struktur ale jak odlew ma dziesiąt lat to raczej zawsze będą przebarwienia struktury,próbowałem efekt marny.

Offline nickeledon

  • Mechanik
  • **
  • Wiadomości: 279
  • Karma: +1/-0
Odp: struktura
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 23, 2016, 02:09:18 pm »
Każę najpierw zpiaskować pod dużym ciśnieniem,a potem wyszkiełkować

Później jakaś myjka ultradźwiękowa, bo inaczej  jeszcze przez parę ładnych kilometrów olej będzie wypłukiwał pył.

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 752
  • Karma: +1/-1
Odp: struktura
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 24, 2016, 12:47:47 am »
Ja najpierw piaskiem , potem korundem a na końcu szkiełkiem . Też miałem silnik polerowany a po tym zabiegu wygląd  przypomina oryginał . Struktury oryginalnej nigdy nie osiągniemy ingerując w jej oryginalną strukturę. Niektóre siniki i skrzynie był szlifowane w miejscu łączenia formy i nikomu to nie przeszkadzało a teraz każdy chce mieć lepiej niż fabryka wypuściła .
Lubię zapierdalać

Offline LukS

  • Moderator
  • Mistrz
  • *
  • Wiadomości: 2123
  • Karma: +1/-1
Odp: struktura
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 24, 2016, 06:44:43 am »

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1100
  • Karma: +0/-0
Odp: struktura
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 24, 2016, 07:30:11 am »
No zapomniałem o Jacku, ale gdzieś w innym wątku o nim pisałem  :)

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 752
  • Karma: +1/-1
Odp: struktura
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 06, 2016, 09:21:08 pm »
W dziale zrób to sam widziałem  coś takiego jak "punktowanie silnika"  odlew jest chropowaty ale ni jak nie przypomina punktowania . Któryś z Was pisał ,że po szkiełkowaniu silnik się brudzi , otóż nie . Brudzić się może po piaskowaniu i korundowaniu bo powierzchnia uzyskana w ten sposób jest matowa i chropowata  a po szkiełkowaniu aluminium jest gładkie i lśniące i poprzez szkiełkowanie jest na jakiś czas zabezpieczone przed utlenianiem . Łatwo się myje , bo brud nie wnika w pory bo ich nie ma .
Lubię zapierdalać

Offline michal-fox

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 122
  • Karma: +0/-2
Odp: struktura
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 10, 2017, 10:01:20 pm »
Podobno lepszy efekt od szkielkowania daje zastosowanie kuleczek aluminiowych zamiast kuleczek szklanych. Nie widziałem tego osobiście ale koledzy zza odry to robią i twierdzą, że efekt jest lepszy i dużo łatwiej daje się usunąć niż szkiełko ze wszystkich zakamarków po całej operacji
Awokado 28%

Online sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1671
  • Karma: +2/-1
Odp: struktura
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 08, 2017, 10:25:22 am »
Silnik i skrzynia spolerowana :-\

Online sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1671
  • Karma: +2/-1
Odp: struktura
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 08, 2017, 10:26:36 am »
Jestem b.zadowolony :)-po piaskowaniu i szkiełkowaniu.

Offline wadmed

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1100
  • Karma: +0/-0
Odp: struktura
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 08, 2017, 11:25:39 am »
Wczoraj widziałem efekt po hydroczyszczeniu i też nieźle wygląda.

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 752
  • Karma: +1/-1
Odp: struktura
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 08, 2017, 07:45:26 pm »
Efekt przed szkiełkowaniem :(
A po szkiełkowaniu ;D
Tak to widzę 8)
Lubię zapierdalać

Online sona46

  • Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 1671
  • Karma: +2/-1
Odp: struktura
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 09, 2017, 07:37:02 am »
Moje największe zadowolenie nie wynika z efektu szkiełkowania bo co do tego mam pewne zastrzeżenia,ale najbardziej mnie cieszy efekt zabezpieczenia całego silnika przed ścierniwem,pierwszy raz dawałem skrzynię i silnik bez bebeszenia,natomiast przyłożyłem się do uszczelnienia wszelkich otworów jak i wszystkie połączenia złożone na silikon,efekt przeszedł najśmielsze oczekiwania,zero ścierniwa w środku :)

Offline michal-fox

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 122
  • Karma: +0/-2
Odp: struktura
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 09, 2017, 05:54:48 pm »
Wlasnie chcialem o tym wspomniec. Szacun za ten dekielek od góry z miejscem na szpilki :)
Awokado 28%

Offline justom71

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Karma: +0/-1
Odp: struktura
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 10, 2017, 09:11:51 pm »
Po piaskowaniu i szkiełkowaniu przetarłem karter wiórkami stalowymi takimi jak do garów i blok nabrał półmatu. Nie ma szorstko-ostrej powierzchni. Mam jeszcze jeden silnik ze struktura oryginalną ale ten silnik ktoś punktowo potraktował szlifierką kontową więc te miejsca zeszlifowałem prawie na błysk i pomalowałem rostworem sody "kreta" soda postarzała te miejsca wygładzone i jest ok.

Offline habayusa

  • Starszy Mechanik
  • ***
  • Wiadomości: 752
  • Karma: +1/-1
Odp: struktura
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 10, 2017, 09:21:35 pm »
Daj jakieś foty.
Lubię zapierdalać